Sonja schreef:Ik werk 40 uur, heb 10 uur reistijd woon/werk, en heb 3 paarden. Dus huishouden moet zo weinig mogelijk tijd kosten. Kwestie van beetje handig inplannen dus.
2x per dag stofzuigen, elke dag stoffen etc klinkt me echt zwaar overdreven in de oren.
Ik stofzuig als het nodig is. Dat kan om de anderse dag zijn, maar ook 2x per week. Als ik wat zie liggen dan doe ik er even wat aan.
Badkamer 1x per week, toiletten 1x per week (kom op zeg, we zijn bijna nooit thuis!) maar een paar keer per week ff scheut chloor erin voor we gaan slapen. Verder doe ik 1x per week de boodschappen. Wasjes draai ik als ik een kleur of temperatuurgroep compleet heb. Ik was niet voor 3 handdoekjes.
Verder is het gewoon kwestie van een béétje discipline. Na het eten meteen even de vaat in de vaatwasser en een doekje over het aanrecht en de gasplaat. Keuken is dus altijd opgeruimd en netjes. Zelfde voor was; als je was gaat ophangen, meteen ff de droge was van de lijnen, meteen opvouwen en in de kast.
Dan kost het je weinig tijd, en bouw je geen achterstanden op.
Verder kan ik niet zeggen hoe vaak ik bv de ramen lap. Gewoon als het nodig is. Niet omdat het nou toevallig zaterdag is en ik 'dus' ramen moet lappen.
Mijn huis is schoon genoeg om er gezond in te kunnen leven, en vies genoeg om er gelukkig in te kunnen zijn.
heel mooi gezegd Sonja, ik doe het net zo als jij!