het leed dat keukenconcurrent heet :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 17:24

latnahc2 schreef:
het is zeker wel een achterlijk filiaal want bij het filiaal waar mijn ex heeft gewerkt en nog een aantal waar hij wel eens inviel en kwam voor tijdelijke actie's enz was dit geen probleem.
ik geloof dan ook niet dat dit vanuit het hoofdkantoor komt.
tenzei dit filiaal vaker lever problemen heeft dan zullen ze wel denken eerst het geld binnen halen en de rest is niet zow belangrijk.

het hoofdkantoor zegt precies hetzelfde, dat ze geen keukens leveren voordat het geld binnen is.
Ben benieuwd, om 8 uur komt de advocaat kijken wat die zegt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:41

Hoe is het gegaan gisteren?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:57

:(:) Poeh wat een gedoe %) Succes nog! Hopelijk bied advocaat uitkomst!!

Maaruh wij hebben daar idd ook aantal jaren geleden keuken gekocht en perfecte service en perfect afgehandeld :j

Wij kwamen idd ook op keukenconcurrent uit omdat onze ruimte in keuken niet standaard en ook vrij beperkt was en we het dus wel optimaal wilden benutten.

Wel hadden wij maar een minimale aanbetaling gedaan €100 en rest betaald bij aflevering (per pin aan de deur).

dus snap eigenlijk niet dat ze zeggen dat ze pas leveren als betaald is :?

Weet dat je er nu niks meer aan hebt want is al betaald :(:) maar misschien een tip voor de volgende keer of voor anderen die binnenkort een (grote) aankoop gaan doen: Je hoeft NIET vooruit te betalen :n

Wettelijk gezien hoef je ook niet aan te betalen, maar sommigen willen niet leveren zonder aanbetaling en dan mogen ze max 50% van totale bedrag "eisen" (meer mag wel maar is dus geen verplichting)
Zie ook hier: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... betalingen

SUCCES NOG!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:58

Op de site van Keukenconcurrent staat trouwens dat je helemaal geen aanbetaling hoeft te doen.....

latnahc2

Re: het leed dat keukenconcurrent heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:04

als het op hun site staat zou ik ze daarmee eens confronteren!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:07

Pashon schreef:
de keukenconcurrent leverd geen keukens als het geld niet betaald is, deze ellen lange discussie hebben wij destijds al met ze gevoerd!

Dan zou ik dus écht naar een ander gaan!
No way dat ik de volle map betaald als er nog geen keukenkastje in mijn keuken staat.... Hiermee geef je alle "macht" uit handen..

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:11

Over het van te voren het gehele bedrag betalen: dit staat in de voorwaarden die je bij akkoord ondertekent (ik heb zelf een keuken van de KC) ....en is heel gangbaar bij de aanschaf van dit soort dingen. Het legio aan wanbetalers heeft voor dit soort maatregelen gezorgd.....Dit zal misschien heel banketstaaf overkomen, maar als je het daar niet mee eens bent, moet je ook niet ondertekenen....

edit: voordat ik iedereen over mee heen krijg,...het geval van de TS is natuurlijk anders.
De keuken is immers betaald maar KC levert niet. Vind ik van een andere ordegrootte

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:22

Liezel1 schreef:
Pashon schreef:
de keukenconcurrent leverd geen keukens als het geld niet betaald is, deze ellen lange discussie hebben wij destijds al met ze gevoerd!

Dan zou ik dus écht naar een ander gaan!
No way dat ik de volle map betaald als er nog geen keukenkastje in mijn keuken staat.... Hiermee geef je alle "macht" uit handen..

nooit NOOIT van tevoren betalen.

Stel dat zo'n bedrijf failliet gaat (welk bedrijf dan ook) zeg maar :evaw: tegen je centjes.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:23

ik vind dit niet gangbaar hoor okh! het wordt gevraagd, maar het mag enkel een vraag zijn, geen eis.
betalen bij leveren is heel normaal.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:31

Wat ik al eerder zei: door te tekenen ga je akkoord met de voorwaarden. En in de voorwaarden staat dat de keuken eerst moet zijn betaald alvorens tot levering wordt overgegaan..... Wil je dit niet, dan moet je niet tekenen. De keuze is aan de koper. Heel banketstaaf maar waar. IK vind een dergelijke voorwaarde niet hele vreemd heel eerlijk gezegd. Helaas lopen er teveel wantbetalers rond die voor dit soort maatregelen hebben gezorgd.....Een bedrijf kan failliet gaan (maar dan krijg je het geld via de curator altijd terug!!! Het duurt alleen even), maar een koper kan ook op zwart zaad zitten en uiteindelijk niet kunnen betalen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:37

OKHannes schreef:
Wat ik al eerder zei: door te tekenen ga je akkoord met de voorwaarden. En in de voorwaarden staat dat de keuken eerst moet zijn betaald alvorens tot levering wordt overgegaan..... Wil je dit niet, dan moet je niet tekenen. De keuze is aan de koper. Heel banketstaaf maar waar. IK vind een dergelijke voorwaarde niet hele vreemd heel eerlijk gezegd. Helaas lopen er teveel wantbetalers rond die voor dit soort maatregelen hebben gezorgd.....Een bedrijf kan failliet gaan (maar dan krijg je het geld via de curator altijd terug!!! Het duurt alleen even), maar een koper kan ook op zwart zaad zitten en uiteindelijk niet kunnen betalen.

Maar die voorwaarden staan niet boven de wet. Ze mogen in de voorwaarden zetten wat ze willen, maar als jij als consument je rechten kent zullen ze niet anders kunnen dan zich te voegen naar de wet. Zij hebben dus ook het recht om als ze de keuken komen leveren en je hebt geen geld, alsnog de keuken terug te nemen en je een zaak aan te spannen. Maar hoe dan ook, wettelijk gezien hebben ze géén recht op aanbetaling.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:40

Bron: Consuwijzer

Citaat:
Wat is een aanbetaling?
U koopt bijvoorbeeld een wasmachine. Soms moet u dan van tevoren een deel van het bedrag betalen. Dat heet aanbetalen.

Hoeveel moet u aanbetalen?
U hoeft volgens de wet niet meer dan de helft van het aankoopbedrag aan te betalen. Dat moet dan ook in de algemene voorwaarden staan. U kunt ook met de verkoper afspreken dat u meer aanbetaalt. Maar dat mag niet in de algemene voorwaarden staan. En u moet hier wel toestemming voor geven.

U mag zelf beslissen of u een aanbetaling doet. Maar sommige verkopers willen hun product niet leveren als u geen aanbetaling doet. Wilt u geen aanbetaling doen? Ga dan naar een andere verkoper.

Wat als de verkoper failliet gaat?
Als u aanbetaalt, is dat wel een risico voor u. De verkoper kan bijvoorbeeld in de tussentijd failliet gaan. Vaak bent u dan uw geld kwijt.

Sommige verkopers hebben een aanbetalingsgarantie. Als de verkoper dan failliet gaat, bent u uw aanbetaling niet kwijt. U kunt het beste van tevoren navragen of er een aanbetalingsgarantie is. En wat de voorwaarden hiervan zijn. U weet dan zeker wat er met uw aanbetaling gebeurt als de verkoper failliet gaat.

Wat als ik niet aanbetaal?
Als u niet aanbetaalt, zit u nog steeds aan de koop vast. U hebt dan namelijk een koopovereenkomst gesloten. En de verkoper kan altijd van u eisen dat u het hele bedrag betaalt.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:46

Ja, een consument heeft rechten. Dat betwist ik zeker niet.
Nu ben ik geen jurist maar historica :-), maar ik vraag me af of je dat bij een rechter drooghoudt. Je bent namelijk willens en wetens akkoord gegaan met hetgeen gesteld. Dus op moment ondertekenen weet je dat je alles van te voren moet betalen en je stemt ermee in. Als KC ineens met andere aanvullende voorwaarden zou komen, dat is een ander verhaal.
De TS zal daarentegen juridisch heel sterk staan....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:48

Dit is fijne informatie! Voor iedereen wel goed om te wegen lijkt mij.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:50

OKHannes schreef:
Over het van te voren het gehele bedrag betalen: dit staat in de voorwaarden die je bij akkoord ondertekent (ik heb zelf een keuken van de KC) ....en is heel gangbaar bij de aanschaf van dit soort dingen.

Wij hebben toendertijd een keuken bij Voortman gekocht, maar ook hier echt niet het hele bedrag vantevoren betaald hoor. Dit is níet gangbaar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:52

OKHannes schreef:

Het mág helemaal ni8et in de voorwaarden staan, dus daar gaat KC al de fout in.

En als het bedrijf failliet gaat, moet je maar zien dat je je centjes krijgt. Er kan wel een curator zijn, maar jij bent wel de laatste die evt. nog wat geld krijgt als er wat over is.....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:56

TS, hoe is het gesprek gisteravond verlopen?

Wat een nare situatie bevind je je nu in zeg.

Een aantal jaren geleden hadden m'n ouders een keuken gekocht in groningen bij Dick deLange keukens, een goed bekend staand bedrijf.
Keuken afgeleverd, perfecte service etc etc.
M''n opa en oma 1 of 2 jaar later daar een keuken gekocht. Meende de helft al betaald.
Oude keuken eruit gesloopt en wachten op de nieuwe. Was het bedrijf failliet gegaan een paar dagen voordat de keuken geleverd ging worden. Een geluk voor hun dat mn ouders nogal gebekt waren. Bleek hun keuken in de opslag te staan en met een omweg alsnog geleverd kon worden.
Maar zo waren er net zoveel mensen die naar hun geld konden fluiten.

Hoop dat de advocaat alsnog kan achterhalen wat er precies speelt. Als jullie keuken klaar is dan kan deze toch gewoon geleverd worden? Of hebben ze daar zo'n grove fout gemaakt...............

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:59

Diablo schreef:
OKHannes schreef:

Het mág helemaal ni8et in de voorwaarden staan, dus daar gaat KC al de fout in.

En als het bedrijf failliet gaat, moet je maar zien dat je je centjes krijgt. Er kan wel een curator zijn, maar jij bent wel de laatste die evt. nog wat geld krijgt als er wat over is.....

Mijn voorbeeld stond even los van TS maar ging vooral over de wel of niet aanbetalendiscussie.

Ik vraag me af... als een volledige vooruitbetaling (want een aanbetaling kun je dat niet meer noemen) niet in de vw mag staan, maar je tekend daar vervolgens wél voor, of dat rechtsgeldig is...

Verder: of TS nu wel of niet had moeten tekenen, het is nu eenmaal gebeurd, het geld is naar de leverancier, maar de leverancier weigert te leveren. Dat is gewoon foute boel en ik wens TS veel sterkte hiermee. Zal je niet in de koude kleren gaan zitten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:06

volg dit even mee,erg vervelende zaak. hoop dat jullie er snel uitkomen en jij je centen weer terug heb.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:10

Abeltje zelfde link gequote :)
en ja idd dat vraag ik me dus ook af, want volgens mij gaat de wet voor :j

Vooruit betalen is echt niet zo gangbaar als sommigen hier denken hoor! Wij doen dat (en velen met ons) dus namelijk NOOIT ;) Wel eens ooit een kleine aanbetaling maar alleen bij grote aankoop en dan nog niet meer dan €100

4 jaar geleden halve inboedel gekocht en allemaal gewoon aan de deur gepind of achteraf overgemaakt en bij sommige dus kleine aanbetaling maar meestal dat nog nieteens, dus je kunt nog best dingen kopen zonder vooruit te betalen :j

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:15

Inderdaad Grid, les 1 van mijn pa (nouja niet les 1 maar toch wel vaak gezegd) Nooit aanbetalen en als het moet zo min mogelijk. Vanwege het failliet gevaar.

Verder heb ik ook mijn hele inboedel met de mobiele pin betaald, net zoals de verhuismannen toen ze klaar waren, en ik meen ook mijn witgoed.

Gek eigenlijk... internetwinkelen doe ik wel vaak, en daar betaal je toch eigenlijk ook vaak vooraf...

EDIT: verhuismannen zijn bij nader inzien contant betaald, maar wel nádat alles verhuisd was!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:17

Precies, zodra men bij mij begint over een aanbetaling draai ik me op mijn hakken om en ben weg. En zelden meegemaakt dat ik de winkel uit kwam, ze komen echt wel op hun schreden terug, vooral bij grotere bedragen.

Ik heb de allerlaatste keer dat ik vooruitbetaald heb (gelukkig geen heel erg groot bedrag) ook meegemaakt dat het niet geleverd werdt. Op contractbreuk gegooid en geld teruggeeist. Zij niet leveren? Terug dat geld. Was wel even gesteggel, maar binnen een week en dreigen met advocaat via aangetekende brief was alles geregeld. Goede les uitgetrokken destijds.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:17

Daarbij ben je ook gewoon klant, ze mogen mij een keuken verkopen, maar ik betaal niet vooruit!
Dat is mijn 'eis'
Wanneer ze willen weten of ik voldoende centen hebben mogen ze zelfs mijn spaarrekening inzien, maar betaling pas bij volledige levering én plaatsing.
Gaat het bedrijf daar niet mee akkoord, dan hebben ze geen klant aan mij ;)

Veel succes met deze ellende, hopelijk komt het allemaal goed.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:51

Als het een goed aanschreven bedrijf is met redelijke voorwaarden (en daar heb ik me van te voren wel in verdiept, met positieve resultaten) zou ik persoonlijk niet weten waarom je niet zou kunnen aanbetalen. Ik vind het niet meer dan logisch als je een product in een hogere prijsklasse afneemt, maar goed, dat ben ik (me met ook anderen).

Voor mij staat de discussie over wel of niet aanbetalen los van de situatie van de TS (en is dus eigenlijk offtopic).
TS heel veel succes verder. Hoop dat je er goed uitkomt met KC.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:53

ben benieuwd wat eruit gekomen is