Relatie met iemand die niet van dieren houdt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Re: Relatie met iemand die niet van dieren houdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:07

Mijn vriendje is allergisch voor paarden. We hebben nog maar een paar maand wat en de kans dat we niet samen oud worden (:P) is groot, toch zou ik hier wel mee kunnen leven. Hij hoeft eigenlijk niks te maken te hebben met Cin, hoewel ik het leuker zou vinden als hij wel lekker mee kon enzo.
Denk dat het niet zozeer het probleem is dat je partner niet van paarden houdt, maar dat je partner jou niet vrij laat om tijd te besteden aan je paard. Ik hou ook niet van voetbal, so what. Het is misschien leuker om je passie te delen, maar zolang de haat niet té diep zit zou ik er wel mee kunnen leven :P (ter verduidelijking, ik moet dus echt geen jongen die echt alle dieren en natuur haat, maarja veel jongens hebben gewoon niks met paarden, of iig de jongens die ik ontmoet).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:11

nog een voorbeeldje:

vriendin van mij is bang voor honden.. (en dan ook echt bang..)
in september was ze voor t eerst bij mijn ouders thuis geweest (woon zelf op kamers in amsterdam) omdat ik jarig was en een bbq gaf.
ze zag er enorm tegenop.. hondjes ter grote van een jack russel vindt ze al dood en dood eng en mijn zwarte labradors stond ze van te voren al doodsangsten voor uit... helemaal nadat ze een keer een foto gezien had van de oudste hond.. (foto waarop de hond heel waaks staat.. ik vind het mooi, zij vond het doodeng omdat ze dacht dat de hond op t punt stond om iemand op te vreten :P).
eenmaal bij mij thuis vond ze het eigenlijk heel erg mee vallen.
mijn honden zijn niet druk, niet erg aanwezig, geen adhd honden en enorm goed opgevoed. eind van de avond heeft ze een van de honden voorzichtig een aaitje gegeven..

hoewel ze nu nog steeds doodbang is voor andere honden denk ik wel dat als ze bijv wekelijks bij mij thuis zou komen het al heel veel beter zou gaan gewoon omdat ze aan honden 'went'..
dan zal ze honden vanzelf al minder eng gaan vinden, en ook minder vies enz.

en ik denk dat dit met heel veel mensen zo is.. als je iets niet gewend ben sta je er vanzelf (vaak) minder voor open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:14

@Sakkia; heb ik gelezen. Maar jouw ervaring verandert mijn ervaring niet ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:18

Als mijn vriend niet van dieren houd: prima! ik ben zelf ook allergisch, dus wat dat betreft is het voor thuis geen probleem: enige huisdier wat ik mag zijn de vissen (en mag ik niet in aanraking komen met het visvoer ivm de voorraadstofmijt die erin zit :P)
Van paard zal die geen last hebben, staat toch niet bij huis en ik douche mij direct na thuiskomt en kleren gaan direct in de was (alweer in het kader van mijn allergie).

Honden hoef ik zelf nooit en te nimmer, ben doodsbang voor de monsters :+ Ken wel lieve honden waar ik niet bang voor ben hoor :) Maar ik zal nooit wennen aan de vreemde honden (of eng uitziende honden zoals die van mijn broer)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:23

@chiqa: fijn dat je alle details uit berichtjes pikt maar doe dit dan ook goed. Ik spreek mezelf niet tegen hoor, en volgens mij ben jij nu bezig om quotes naar eigen zinnen aan te passen... Waar ik toegeef dat het minder sociaal is en niet asociaal, dat is VOORDAT ik de correcte quotes geef. De opmerking dat de QUOTES niet zijn aangepast, komt hierna... Tja als je de volgorde om gaat draaien spreek ik mezelf ineens tegen, gelukkig werkt het niet zo...
Ook hoeft mij niks vergeven te worden, ik doe niks verkeerd.
En zure appel? Nee hoor, dan komt ze tenminste lekker bij mij liggen :D Als hij wil slapen zonder een knorrende kat in zn gezicht, vind ik dat prima hoor. Kan dr echt niet mee zitten. Enne, zo'n gedachte? Wat bedoel je daar precies mee?
En geen goede basis voor een relatie, daarvan snap ik ook even niet wat je bedoeld. Bedoel je nou werkelijk dat accepteren dat hij haar wegduwt (als ze zeurt...) geen goede basis is????
Ik zou idd nooit een dier wegdoen omdat hij dat wil. Ik kan niet leven zonder, heel simpel. Dat weet hij ook.

Ik ga met o.a. SAKKIA en zwitsal mee, dat het volgens mij vaak komt doordat men er niet mee opgegroeid. Hoe moet je dan weten dat dieren zo leuk zijn? Dat is dus het geval bij mijn vriend. Hij ziet nu echt wel dat het allemaal individuen zijn en ziet er soms zelfs de lol wel van in (een gekke konijnensprong bijv) maar zijn leven is ook compleet zonder. Tja, geen houden van maar respect en tolerantie. Meer kan ik niet van hem verwachten. Jammer, maar prima mee te leven!
Wat leuk trouwens, dat verhaal van die vriendin bang van honden. Vaak werkt zo'n aanpak heel goed, gewoon niks opdringen maar laten zien hoe lief ze eigenlijk zijn. Meeste mensen ontdooien dan wel!

Allergie lijkt me persoonlijk veel lastiger om mee te leven maar das een hele andere discussie natuurlijk.

Enige waar ik wel eens tegenaan loop is dat ik dus niet mijn hele uitgebreide verhalen aan hem kwijt kan. Geen uren althans, en daar ben ik goed in... Maar daar heb ik dan mn vriendinnen voor. Verder kan ik niet anders zeggen dan jammer. Vooral dat hij niet wil leren paardrijden! Maar ach, ieder zn eigen hobby's he!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:25

Mijn (toekomstige) vriendje hoefd geen dieren liefhebber te zijn, maar ik wou geen vriend willen die echt niet van dieren houd. Iemand die mij actief tegenwerkt in het omgaan met dieren dus. Ik ben gek op honden en wil zeker een hond later, mijn partner hoeft niet van het dier te houden, maar moet niet proberen mij tegen te houden!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:39

Mijn man houdt helemaal niet van dieren, hij vindt het wel leuk voor mij dat ik zo geniet van mijn paard. Op zijn beurt houdt hij van voetbal kijken en pokeren. Zo heeft ieder z'n ding. Het kan makkelijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:49

Mijn vriend vind dieren wel aardig maar omdat zijn ouders zoveel dieren hebben, weet hij heel goed wat hij niet wilt.
Ze hebben ong wel stuk of 60-70 dieren en al die beesten moeten gevoerd worden (lama's, kangaroe's, geiten, paard(en) ezel heel veel vogels schapen enz enz )

Wij hebben zelf 3 katten waar ie dol op is met paarden heeft hij niks gaat er alleen naar toe als ik echt niet kan.
In de toekomst zal er wel een hond en kat en wat katoen-kipjes bij komen maar daar laten we het bij :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:01

Mijn vriend heeft ook niet zoveel met dieren. Maar ach, ik mijn hobby, hij zijn hobby toch ;)

En tussen niet gek zijn op dieren en geen respect hebben voor dieren zit een heel groot verschil :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:13

Mijn vriend heeft ook niet heel veel met dieren. Dit omdat hij eigenlijk allergisch is voor alle dieren die haren hebben! :7
Hij gaat gerust mee naar de paarden (Als ze niet teveel verharen) en vind het wel leuk om ze een aaitje te geven, of met de shet door de bak te rennen :D (Hij durfde er 'vroeger' nog niet eens bij in de buurt te komen!)

Ik vind het best jammer, omdat ik juist gek ben op dieren! Een hond of een kat zit er bij ons niet in. Al hoop ik dat Eelco erover heen groeit! Zijn allergie voor paarden is al iets minder dan eerst! Want hij gaat wel niezen als ik in mijn kleren blijf zitten, maar meestal pas na een half uurtje/uurtje. Terwijl dat eerst was zodra ik al binnen kwam!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:21

Ik denk dat ik dat wel zou kunnen. Daar staat dan wel tegenover dat mn vriend mijn keuze's moet accepteren, en dus accepteren dat ik een paard heb, dat er honden op het terrein lopen etc. Doet hij dit niet dan weet hij meteen waar de uitgang is.

Gelukkig houdt mn vriend wél van dieren, al was hij op het begin van onze relatie niet helemaal vol van paarden omdat hij daar ook een nare ervaring mee heeft gehad. Hij komt nou al 2 jaar bij ons over de vloer en hij vind de paarden zelfs leuk! Haalt zonder problemen de paarden uit de wei, geeft ze eten etc als ik vraag of hij dat even wil doen... Honden etc vond hij sowieso al leuk, die hebben ze bij hem thuis ook rondlopen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:25

Heb gelukkig een vriend die heel goed met dieren overweg kan. Wij hebben katten, honden, paarden en kippen en hij vindt ze allemaal leuk ;-) Kan ook met alles goed overweg.

Daarentegen heb ik wel een collega die een bloedhekel heeft aan beesten, maar dan ook alles! Alles wat bij haar in de tuin komt (hond, kat, konijn) moet dood. Nu ben ik zelf een hele grote dierenvriend en kan geen beest pijn doen en door deze instelling heb ik haar al wel een beetje kunnen laten bijdraaien. Ik heb haar wat tips gegeven hoe ze dieren bij haar uit te buurt kan houden en dat ze niet perse dood hoeven ;-) Maar bij haar is het geen angst, maar echte afkeer van alles wat geen mens is. Persoonlijk vind ik het heel kortzichtig en dom om zo te denken maar ze is nu eenmaal zo.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:27

Mijn vriend heeft ook niet veel met dieren. Snapt mij soms dus niet, maar doet gelukkig ook niet heel moeilijk over mijn vee.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:52

Mijn vorige vriend had helemaal niks met dieren. Ze hadden thuis ook geen huisdieren en wilden dat ook echt niet. Ik vond dit wel rot want ik ben echt gek met dieren en wil er ook graag mijn beroep van maken.

Mijn vriend nu houd heel erg veel van honden en dat vind ik toch wel heel fijn. Hij wil later ook graag dieren hebben. Zijn ouders zijn helemaal gek van boxers en ze hebben zelf ook een boxer. Zijn moeder heeft plannen om een hondenpension op te richten etc en ik moet zeggen dat ik dit veel leuker vind! :)

Ik vind het een stuk lastiger/rotter om een relatie te hebben met iemand die helemaal niks met dieren heeft. ;)

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:04

Karennnn schreef:
Zat ooit bij een vriendin (lang geleden) en 1 van haar vrienden had toen al een paar keer gevraagd om eens iets te gaan drinken, maar ik kende hem niet zo goed en ben nogal verlegen aangelegd op dat gebied (Belg eh ;) ) Op een bepaald moment sprong haar jonge chiuaua pup op zijn schoot. Hij werd helemaal gek want "zijn nieuwe broek was bijna bevuild door een walgelijk scharminkel" daarna zei hij : Jaak ik háát dieren!

De date is er nooit van gekomen :+

Oooeh ken ik hem, nu ben ik wel benieuwd =p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:07

Mijn vriend was eerst ook niet gek op paarden en mu wandeld ie er zo mee weg :) heb het wel bij vriendinnen, die zijn als de dood voor katten en paarden ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:13

Mijn vriend heeft vroeger nooit huisdieren gehad (zijn ouders zijn niet anti-dier, het laat ze gewoon koud), dus voor hem wel een hele aanpassing, aangezien ik thuis twee honden, twee katten, twee muizen, een paard, vissen,... heb, een hele dierentuin alleszins ;) Ik ben gewoon begonnen met hem de leuke, lieve, schattige kanten van dieren te tonen, in het begin moest ik hem er echt nog op wijzen dat de hond een knuffel kwam vragen, of blafte omdat ze binnen wou, hij had het gewoon écht niet door :P De volgende stap was met de honden gaan wandelen, eens mee het paard borstelen, enz. Hij heeft zelfs, om mij een plezier te doen :D , een paardenboek gelezen, zo had hij wat theoretische kennis :P

Hoewel hij nog altijd vrij neutraal staat tegenover Noah (het paard), vindt hij honden en katten nu wel echt leuk, dus ik zie het wel goedkomen als we ooit gaan samenwonen :) Ik koop hem ook af en toe eens een plantje, is toch al iets levend waar hij moet voor zorgen, kan hij wennen aan het idee :P

Samenzijn met iemand die echt iets tegen dieren heeft of er schrik van heeft, zou ik niet kunnen. Dieren (niet enkel paarden) zijn mijn passie en ik kan niet zonder. Mijn vriend weet ook dat hij Noah er altijd gaat moeten bijnemen, want die gaat niet meer weg :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:40

Zolang hij het maar accepteerd en dieren met respect behandeld vind ik het goed. Hoewel ik het heel moeilijk zou vinden om geen katten om me heen te hebben.
Aan de andere kant,mijn vriend zou ook geen hondenmens moeten zijn, ik zou nml echt geen hond willen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:50

Jupz.. ik woon al ruim 3 jaar samen met iemand die niet van dieren houdt. Voornamelijk omdat hij ze 'vies' vindt en allergisch is. We hebben wel 2 katten in huis, waar hij geen last van heeft en hij lijkt af en toe nog gekker met de katten dan ik :) De hond van mijn moeder 'tolereert' hij inmiddels. Naar mijn paard gaat hij heel af en toe mee, daar houdt hij het namelijk nog geen kwartier uit voordat hij begin te huilen :+ (hooikoorts). Al heeft hij wel haar stal gedaan toen ik mijn rug geblesseerd had, en heeft hij natuurlijk wel geleerd hoe hij haar uit het land moet halen :+

Ach, hij heeft niets met dieren (op onze katten na :+ ) ik niets met computerspelletjes. Hij steunt me volledig in mijn 'hobby'. Daarbij is het wel handig voor mij om iemand te hebben die me altijd even rustig laat nadenken voor ik weer impulsief een dier in huis wil halen :o