overigens als mijn vriend en ik kinderen willen komt er ook bij ons een nanny en hopelijk wel dezelfde opvoed-instelling Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
overigens als mijn vriend en ik kinderen willen komt er ook bij ons een nanny en hopelijk wel dezelfde opvoed-instelling Citaat:ik ben vaste oppasser geweest van een tweeling van 3 maanden tot 8-10jaar en dat ongeveer 4x in de week met alle ellende erbij.
Zoezi schreef:Ik wil ze wel vastbinden![]()
Maar ze is gewoon bang.
Van wat zeggen ze niet.
Soms zegt ze dat ze geluiden hoort. Tja, dat hoort bij opgroeien angst. Er aan toegeven betekend aandacht. Ik laat ze nu lekker stampvoeten.
Eng is dat hoe een lieve kleuter opeens in een evil stampvoetend wicht kan veranderen!
Mjay schreef:ik was een echte huilbaby toen ik klein was.. mn moeder ging wel eens een rondje fietsen en dan was ik wel stil als ze terug was.... vind ik ook niet echt een oplossing...
tita schreef:Hun moeder was juist zo blij met mij omdat ik zo vaak kon komen.
Tevens haar eigen moeder en zus konden de kracht niet meer opbrengen om er te gaan oppassen.
Er was op die kamer niks aanwezig om brand te kunnen stichten alles was beveiligd ze konden ook niet het raam openen.
Tja dat slot aan de buitenkant was echter wel bevestigd door hun eigen ouders.
tita schreef:Bijna goed mijn liefde voor kinderen is niet zo groot dat ik het kroost van een ander corrigerend wil opvoeden.
Ik heb best lang moeten studeren en heb een goede baan dat ga ik iid niet opzeggen voor een kind en helemaal niet voor een kind van een ander.
Daarom kiezen mijn vriend en ik ook waarschijnlijk voor nanny (voordat iedereen begint te piepen wij zitten in een absurde situatie waardoor minder werken niet mogelijk is helemaal niet voor mijn vriend dit is niet door geldgebrek maar gewoon door vele investeringen)
Mijn baan is parttime niet mogelijk en tuurlijk zal ik als ik ooit kinderen heb wel iets minder werken maar waarschijnlijk nog altijd fulltime.
Okay pleegzorg mijn baas zit bij de crisis-opvang en daar komen dus enkel kinderen met ellende terecht vaak is de moeder of vader verslaafd, of is er zitten ze in de kliniek enkele keer is er sprake van vluchten.
Maar het zijn vaak ontspoorde gezinnen want een normaal kind komt niet terecht in de pleegzorg het is een samenloop van omstandigheden.
Mijn MBO (HBO/WO was niet veel beter hahaah) zat in een ghetto-wijk van rotterdam ik heb dingen gezien en meegemaakt en zoals zulke kinderen opgevoed worden en zoals ze doen, die hoef ik niet in mijn huis en ik heb dus geen zin om pleegmoeder te worden want je ruimt IMO de oliebol van een ander op.
Helaas is kind de dupe van
Zoezi schreef:Ik wil ze wel vastbinden![]()
Maar ze is gewoon bang.
Van wat zeggen ze niet.
Soms zegt ze dat ze geluiden hoort. Tja, dat hoort bij opgroeien angst. Er aan toegeven betekend aandacht. Ik laat ze nu lekker stampvoeten.
Eng is dat hoe een lieve kleuter opeens in een evil stampvoetend wicht kan veranderen!
Mjay schreef:Tita als ik jou was zou ik maar helemaal geen kinderen nemen. het lijkt me niet dat die in jou druk geinvesteerde leventje passen zo. en kinderen opsluiten moet je gewoon niet doen, daar maak je ze alleen maar bang mee omdat ze dus er niet uit kunnen en als er ergens anders brand in het huis uitbreekt zit die deur dicht als er ook maar iets met jou gebeurt (je loopt de trap af valt breekt een been) kunnen die kinderen dus niet uit de kamer....en die opmerking over pleegkinderen, kan je je indenken wat je wordt als je ouders overlijden? juist. beetje nadenken voor je zomaar dingen roept.
tita schreef:Dat is in mijn ogen wederom weer een fout van de ouders.
1 niet goed voorgelicht
2 niet genoeg vertrouwensband
3 ouders hebben niet voldoende geld om voor kind en baby te zorgen
Mijn vriend is groot gebracht door nanny hij heeft dat als fijn ervaren.
Zijn moeder werkte wel thuis zodat ie altijd naar haar toe kon gaan.
Nelis als je niks beters te antwoorden heb, licht dat ff je argument toe
tita schreef:Dat is in mijn ogen wederom weer een fout van de ouders.
1 niet goed voorgelicht
Quellian schreef:tita schreef:Dat is in mijn ogen wederom weer een fout van de ouders.
1 niet goed voorgelicht
Genoeg meisjes die verkracht worden (die het wellicht niet eens durven te vertellen aan iemand), zwanger raken en er te laat bij zijn voor abortus. Erg makkelijk oordelen hoor
tita schreef:opsluiten of niet bespreekbaar. Ik was zelf een kind en kreeg toendertijd instructies van hun moeder.
Alleen was ik nog consequenter waardoor er bij sneller resultaat was.
Aangezien ik ruim 8 jaar heb opgepast en ze leven nu nog steeds is het goed gegaan.
Maar nelis wat is er verkeerd aan een nanny?
Stel ik werk parttime man en ik gaan uitelkaar moet fulltime werken kind gaat naar de creche dan is het zeker niet erg?