Arghh kinder-slaap-drama!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Arghh kinder-slaap-drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:14

Diablo wees gerust ik ga niet meer oppassen :n overigens als mijn vriend en ik kinderen willen komt er ook bij ons een nanny en hopelijk wel dezelfde opvoed-instelling

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:18

Haha, ik ben niet ongerust hoor. Alleen zou ik zo'n oppas als jij nooit willen. Nou heb ik ook praktisch nooit een oppas nodig, want ik ben ook zo'n moederkloek die geen oppas nodig heeft. Ik blijf zelf wel thuis bij mijn eigen kinderen, dat hoeft een ander niet voor mij te doen.
En áls ik al een oppas nodig heb, vraag ik mijn moeder, die is net als ik, die heb ik het liefste bij mijn meiden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:45

Ik snap niet dat je dit doet (helemaal omdat de kinderen er niks aan kunnen doen, die zijn zo opgevoed).
Is maar goed dat jij geen pleegouder bent, krijg je nl vaker van dit soort kinderen en wordt van jou verwacht dat je ze niet opsluit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:50

Brainless je moet beter lezen ik deed dit

Citaat:
ik ben vaste oppasser geweest van een tweeling van 3 maanden tot 8-10jaar en dat ongeveer 4x in de week met alle ellende erbij.

Ik was vaste oppasser staat daar en ik deed toen ik erg jong was maar de moeder was ook jong ik heb het gedaan tot ze 8 waren en later paar keer ingevallen toen ze 10 waren maar niet meer weekelijks.

De moeder kon niet anders.
Ik zou nooit pleemoeder willen worden, ik heb een goede baan en die ga ik niet opgeven omdat andere mensen er met de pet naar gooien

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:51

Zoezi schreef:
Ik wil ze wel vastbinden :P
Maar ze is gewoon bang.
Van wat zeggen ze niet.
Soms zegt ze dat ze geluiden hoort. Tja, dat hoort bij opgroeien angst. Er aan toegeven betekend aandacht. Ik laat ze nu lekker stampvoeten.
Eng is dat hoe een lieve kleuter opeens in een evil stampvoetend wicht kan veranderen!

tja, ik denk wel dat je hun angst mag erkennen, maar niet aan toegeven.
maar ligtknopje aan en deur open. En als je zelf dan wat werkzaamheden opzoekt die je ook boven doet(bv wasgoed opruimen, badkamer schoonmaken/douchen oid). Je bent dan wel bij hun in de buurt (ahum, mocht er wat gebeuren). Natuurlijk wel onder voorwaarde dat ze in hun bed blijven liggen.

Mijn vriendin deed wel eens als ze in de vakantie niet op bed wilden;
- ze mochten opblijven, maar zodra ze in slaap dreigden te vallen maakte ze haar wakker. Trouwens de volgende ochtend lekker op tijd eruit en overdag niet Slapen!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:54

tita schreef:
Ik zou nooit pleemoeder willen worden, ik heb een goede baan en die ga ik niet opgeven omdat andere mensen er met de pet naar gooien

Ik snap het niet?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:56

wat snap je niet

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:08

Jij zou geen pleegmoeder willen worden, omdat jij een goede baan hebt en de moeders het er zelf naar maken dat ze niet voor hun kind kunnen zorgen en er dus met de pet naar gooien?

Ben benieuwd of dit de uitleg is van wat jij bedoelt te zeggen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:10

kinderen bij je in bed laten slapen en vooral babys vind ik echt heel gevaarlijk... je kan per ongeluk op ze gaan liggen (en nu niet zeggen dat je dat niet doet, want daarvoor gebeurt het echt veel te vaak!!) je kan per ongeluk de deken zo omhoog over t hoofd trekken in je slaap waardoor de baby stikt.... nee hoor lekker in een eigen bedje doen... ik was een echte huilbaby toen ik klein was.. mn moeder ging wel eens een rondje fietsen en dan was ik wel stil als ze terug was.... vind ik ook niet echt een oplossing...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:14

Mjay schreef:
ik was een echte huilbaby toen ik klein was.. mn moeder ging wel eens een rondje fietsen en dan was ik wel stil als ze terug was.... vind ik ook niet echt een oplossing...

Mijn oudste zus was een huilbaby en op een gegeven moment was mijn moeder het zat en heeft haar met kinderwagen en al in de tuin gezet. De kraamzorg kwam net aan en zei: 'harstikke gezond voor zo'n kleintje', terwijl mijn moeder had gedacht dat ze op haar donder zou krijgen :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:14

Bijna goed mijn liefde voor kinderen is niet zo groot dat ik het kroost van een ander corrigerend wil opvoeden.
Ik heb best lang moeten studeren en heb een goede baan dat ga ik iid niet opzeggen voor een kind en helemaal niet voor een kind van een ander.

Daarom kiezen mijn vriend en ik ook waarschijnlijk voor nanny (voordat iedereen begint te piepen wij zitten in een absurde situatie waardoor minder werken niet mogelijk is helemaal niet voor mijn vriend dit is niet door geldgebrek maar gewoon door vele investeringen)

Mijn baan is parttime niet mogelijk en tuurlijk zal ik als ik ooit kinderen heb wel iets minder werken maar waarschijnlijk nog altijd fulltime.

Okay pleegzorg mijn baas zit bij de crisis-opvang en daar komen dus enkel kinderen met ellende terecht vaak is de moeder of vader verslaafd, of is er zitten ze in de kliniek enkele keer is er sprake van vluchten.
Maar het zijn vaak ontspoorde gezinnen want een normaal kind komt niet terecht in de pleegzorg het is een samenloop van omstandigheden.

Mijn MBO (HBO/WO was niet veel beter hahaah) zat in een ghetto-wijk van rotterdam ik heb dingen gezien en meegemaakt en zoals zulke kinderen opgevoed worden en zoals ze doen, die hoef ik niet in mijn huis en ik heb dus geen zin om pleegmoeder te worden want je ruimt IMO de oliebol van een ander op.
Helaas is kind de dupe van
Laatst bijgewerkt door tita op 27-05-09 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:15

tita schreef:
Hun moeder was juist zo blij met mij omdat ik zo vaak kon komen.
Tevens haar eigen moeder en zus konden de kracht niet meer opbrengen om er te gaan oppassen.

Er was op die kamer niks aanwezig om brand te kunnen stichten alles was beveiligd ze konden ook niet het raam openen.
Tja dat slot aan de buitenkant was echter wel bevestigd door hun eigen ouders.

TOTAAL ONVERANTWOORD DIT!

kinderen hoor je niet op te sluiten, je weet nooit wat er kan gebeuren.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:17

tita schreef:
Bijna goed mijn liefde voor kinderen is niet zo groot dat ik het kroost van een ander corrigerend wil opvoeden.
Ik heb best lang moeten studeren en heb een goede baan dat ga ik iid niet opzeggen voor een kind en helemaal niet voor een kind van een ander.

Daarom kiezen mijn vriend en ik ook waarschijnlijk voor nanny (voordat iedereen begint te piepen wij zitten in een absurde situatie waardoor minder werken niet mogelijk is helemaal niet voor mijn vriend dit is niet door geldgebrek maar gewoon door vele investeringen)

Mijn baan is parttime niet mogelijk en tuurlijk zal ik als ik ooit kinderen heb wel iets minder werken maar waarschijnlijk nog altijd fulltime.

Okay pleegzorg mijn baas zit bij de crisis-opvang en daar komen dus enkel kinderen met ellende terecht vaak is de moeder of vader verslaafd, of is er zitten ze in de kliniek enkele keer is er sprake van vluchten.
Maar het zijn vaak ontspoorde gezinnen want een normaal kind komt niet terecht in de pleegzorg het is een samenloop van omstandigheden.

Mijn MBO (HBO/WO was niet veel beter hahaah) zat in een ghetto-wijk van rotterdam ik heb dingen gezien en meegemaakt en zoals zulke kinderen opgevoed worden en zoals ze doen, die hoef ik niet in mijn huis en ik heb dus geen zin om pleegmoeder te worden want je ruimt IMO de oliebol van een ander op.
Helaas is kind de dupe van

ja en dit is een lekkere instelling... zucht

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:18

Het kind is er inderdaad de dupe van ja, maar dit zijn niet de enige kinderen die in de pleegzorg komen. Wat denk je van hele jonge meisjes die een kind krijgen en er niet voor kunnen zorgen? Die komen ook eerst in de pleegzorg terecht.

En fulltime werken met een kind gaat er bij mij niet in, maar dat zal persoonlijk zijn.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:20

Tita als ik jou was zou ik maar helemaal geen kinderen nemen. het lijkt me niet dat die in jou druk geinvesteerde leventje passen zo. en kinderen opsluiten moet je gewoon niet doen, daar maak je ze alleen maar bang mee omdat ze dus er niet uit kunnen en als er ergens anders brand in het huis uitbreekt zit die deur dicht als er ook maar iets met jou gebeurt (je loopt de trap af valt breekt een been) kunnen die kinderen dus niet uit de kamer....en die opmerking over pleegkinderen, kan je je indenken wat je wordt als je ouders overlijden? juist. beetje nadenken voor je zomaar dingen roept.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:21

Dat is in mijn ogen wederom weer een fout van de ouders.

1 niet goed voorgelicht
2 niet genoeg vertrouwensband
3 ouders hebben niet voldoende geld om voor kind en baby te zorgen

Mijn vriend is groot gebracht door nanny hij heeft dat als fijn ervaren.
Zijn moeder werkte wel thuis zodat ie altijd naar haar toe kon gaan.

Nelis als je niks beters te antwoorden heb, licht dat ff je argument toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:25

Zoezi schreef:
Ik wil ze wel vastbinden :P
Maar ze is gewoon bang.
Van wat zeggen ze niet.
Soms zegt ze dat ze geluiden hoort. Tja, dat hoort bij opgroeien angst. Er aan toegeven betekend aandacht. Ik laat ze nu lekker stampvoeten.
Eng is dat hoe een lieve kleuter opeens in een evil stampvoetend wicht kan veranderen!

Ik ben misschien geen moeder, maar ik vind dat als een kind bang is dat je haar niet bang moet laten zijn, die fase gaat wel weer over. Zelfvertrouwen moet groeien, als ze bang is dan vind ik het wreed om het te negeren. Jij weet als volwassene wat angst kan doen bij je, zorg dat je kind geen angsten in haar vast gaat zetten en als een onzeker bang kind opgroeit.

Ze is pas 4!!!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:25

Mjay schreef:
Tita als ik jou was zou ik maar helemaal geen kinderen nemen. het lijkt me niet dat die in jou druk geinvesteerde leventje passen zo. en kinderen opsluiten moet je gewoon niet doen, daar maak je ze alleen maar bang mee omdat ze dus er niet uit kunnen en als er ergens anders brand in het huis uitbreekt zit die deur dicht als er ook maar iets met jou gebeurt (je loopt de trap af valt breekt een been) kunnen die kinderen dus niet uit de kamer....en die opmerking over pleegkinderen, kan je je indenken wat je wordt als je ouders overlijden? juist. beetje nadenken voor je zomaar dingen roept.

Zou het fijn vinden als mensen wat beter gingen lezen.
Of kinderen wel of niet in mijn leven passen, beslis ik zelf er zijn meer mensen met carriere of druk leven die kinderen hebben en nanny's zijn er in overvloed net als vele creche's en naschoolse-opvang.

De kinderen konden niks doen in hun kamer en er kon geen brand uitbreken want er zijn geen lucifers in huis en niemand rookte en ik was altijd aanwezig ging nooit het huis uit en conroleerde regelmatig.
Kinderen van 3 jaar konden mij toen toch niet helpen als ik mijn been brak en MOBIELTJES BESTONDEN TOEN NOG NIET.

Overigens pleegkinderen waarvan de ouders overlijden (gebeurd relatief weinig dat beide ouders overlijden) worden vaak door familie opgevangen. Anders door hun voogd.
Pleegzorg bestaat uit voornamelijk noodtoestand

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:26

tita schreef:

1 niet goed voorgelicht

Mijn vriend is groot gebracht door nanny hij heeft dat als fijn ervaren.
Zijn moeder werkte wel thuis zodat ie altijd naar haar toe kon gaan.

Nelis als je niks beters te antwoorden heb, licht dat ff je argument toe

niks beters te antwoorden?!?!?!?

Pardon, je denkt zeker dat je de enige bent hier met een studie???

Dat jouw vriend opgevoed is door een nanny en dat als fijn ervaren heeft is heel mooi,

maar zoals jij het stelt past een kind niet in jullie 'leventje' , geen probleem toch? maar 1 alinia later zet je dood leuk neer dat er dan maar een nanny moet komen????

sorry hoor, neem dan een hond ofzo en een uitlaatservice, maar laat een kind niet de dupe worden van je eigen status gerichtheid.

en wat betreft kinderen opsluiten. dat is gewoon niet bespreekbaar. klaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:26

Volgens mij kom je wat tekort in je vermogen om je in een ander in te leven.
Je ziet het wel heel zwart/wit (wat voor je baan heel belangrijk is), maar waardoor je sociaal wat minder overkomt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:27

tita schreef:

1 niet goed voorgelicht

Genoeg meisjes die verkracht worden (die het wellicht niet eens durven te vertellen aan iemand), zwanger raken en er te laat bij zijn voor abortus. Erg makkelijk oordelen hoor :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:29

opsluiten of niet bespreekbaar. Ik was zelf een kind en kreeg toendertijd instructies van hun moeder.
Alleen was ik nog consequenter waardoor er bij sneller resultaat was.
Aangezien ik ruim 8 jaar heb opgepast en ze leven nu nog steeds is het goed gegaan.

Maar nelis wat is er verkeerd aan een nanny?
Stel ik werk parttime man en ik gaan uitelkaar moet fulltime werken kind gaat naar de creche dan is het zeker niet erg?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:30

Quellian schreef:
tita schreef:

1 niet goed voorgelicht

Genoeg meisjes die verkracht worden (die het wellicht niet eens durven te vertellen aan iemand), zwanger raken en er te laat bij zijn voor abortus. Erg makkelijk oordelen hoor :)

tja ik blijf erbij mijn moeder wist wel wanneer ik ongesteld was hoor die hield dat bij.
Als ouder zijnde kun je veel dingen in de gaten houden.
Als een meisje het niet durft te vertellen aan haar ouders, dan is er sprake van geschonden vertrouwensband

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:31

tita schreef:

:j Klopt helemaal; Ook kinderen waarvan de moeder ze opsluit bv. in de slaapkamer.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:32

tita schreef:
opsluiten of niet bespreekbaar. Ik was zelf een kind en kreeg toendertijd instructies van hun moeder.
Alleen was ik nog consequenter waardoor er bij sneller resultaat was.
Aangezien ik ruim 8 jaar heb opgepast en ze leven nu nog steeds is het goed gegaan.

Maar nelis wat is er verkeerd aan een nanny?
Stel ik werk parttime man en ik gaan uitelkaar moet fulltime werken kind gaat naar de creche dan is het zeker niet erg?

het gaat er om hoe je het stelt in je post.

ik heb niks tegen nanny's opvang etc.

het komt nu over zo van 'nou , we nemen maar een kind en een nanny want dan kan ik nog lekker carriere blijven maken'

dat komt bij mij over alszijnde dat het kind een beetje meer hoort bij het ídeale'plaatsje ipv echt gewenst zijn.