Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:53

Overdag doe ik gewoon open, waarom niet...
Ben niet bang aangelegt en moet ook nog kunnen leven hé
Hond is ook thuis..
"s avonds na een uur of 10 wordt het een ander verhaal maar meestal is er wel iemand thuis. Als ik alleen was 's avonds zou ik de deur weer niet zo snel openmaken.

luuntje

Re: Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:01

Overdag doe ik gewoon open.
Ook als ik alleen thuis ben.
's Avonds laat ik alleen aangekondigd bezoek binnen.

De keer dat ik bedreigd ben gebeurde met het uitlaten van de hond midden op de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:04

Overdag wel. 's Avonds eigenlijk vrijwel nooit alleen thuis.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:06

Ik heb er eigenlijk nooit echt bij nagedacht om niet open te doen :o . Maarja ik woon dan ook in Spaarndam een klein klein dorpje,dus verwacht ook niet veel gespuis hier!
Op mijn hond hoef ik igg niet te vertrouwen, hij is maar wat blij dat er iemand aan de deur is!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:07

Wij hebben een doktersprakijk aan huis, dus ik heb vaak vreemden aan de deur die dan denken dat onze voordeur de praktijkingang is. Soms staan ze al half in de gang als ik net open heb gedaan.

S'avonds doe ik het meestal niet, dan gluur ik van boven even naar de voordeur en als ik het niet vertrouw laat ik ze lekker staan. Als het belangrijk is komen ze wel weer terug.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:09

Overdag doe ik gewoon open. Dan ben ik ook niet bang ofzo.
Maar 's avonds laat ik altijd mijn ouders opendoen. Als ik alleen ben bellen mijn ouders mij altijd op als ik de deur voor hun open moet doen. ;)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:11

Welshcobfan schreef:
Judith_H schreef:
Bij ons is het makkelijk.. appartementencomplex, dus voordat je naar binnen kan moet je eerst op het huisnummerknopje drukken.. dan kan ik diegene zien door de video ( hij mij niet) En dan kan ik vragen wat die komt doen enz.. bevalt het me niet kan die wachten tot die een ons weegt, ik doe niet open en hij kan er alleen in als ik op de knop drukt dat die naar boven mag komen!

Maar er is maar 1 iemand voor nodig die de deur wél opendoet. Jij kan wel op je hoede zijn, maar de buuf die iedereen vertrouwt kan wel de deur open doen. Dus issie alsnog binnen :=

Oke, daar heb je dan weer wel gelijk in! maarja, dan moet die eerst nog met de lift ( die zien te vinden) ( en dan uberhaupt weten op welke verdieping die moet zijn) daarna als die de lift uitkomt moet die nog besluiten of die links of rechtsaf wil, gaat die linksaf komt die bij mijn voordeur, daar moet die weer aanbellen en dan pas is die binnen! dus het kan allemaal wel, je moet er alleen wat voor doen en toevallig ook de goede deuren nemen overal!!
Laatst bijgewerkt door Judith_H op 26-05-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:11

Ik doe de deur overdag wel gewoon open, we hebben een bedrijf aan huis.
Maar 's avonds in het donker neem ik altijd de hond mee naar de deur als ik alleen thuis ben en de bel gaat of er staat iemand aan de achterdeur. Wij wonen nogal achteraf dus ik neem geen enkel risico wat dat betreft. Onze hond is een echte waakhond en als iemand kwaad in de zin zou hebben dan komt ze absoluut in actie.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:12

Ik doe eigenlijk altijd open. 's avonds kijk ik wel eerst even door het raam en als ik het echt niet vertrouw, laat ik ze lekker staan. Ik heb gelukkig wel een hond die aanslaat als het nodig is, dus ik voel me eigenlijk wel altijd veilig :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:42

Overdag doe ik altijd gewoon open, we hebben een bedrijf dus er kan altijd iemand komen. 's Avonds doe ik alleen open als ik de herder bij me heb, of alleen de halve deur zodat ze niet naar binnen kunnen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:43

C_arola schreef:
Nickytje schreef:
Soms doe ik ook de deur niet open als er iemand aanklopt die ik niet ken. Als ik bezoek verwacht weet ik dat meestal ook wel op voorhand.
Door de raam kan ik hier wel zien wie er aan komt lopen. Ons huis staat ook vrij achterin en ver van de straat dus collectanten krijg ik
hier niet vaak over de vloer. Ik heb een mechelaar die half hysterisch tegen de raam hangt te blaffen als er iemand klopt (hangt zo'n klopper aan
de deur, maakt een hels kabaal), dus als het mensen met slechte bedoelingen zijn zullen ze zich wel snel genoeg bedenken.

Heb wel ooit één keer iets eng meegemaakt toen ik alleen thuis was. Het was in de winter rond 19.30u ongeveer, het was allesinds al aan de donkere kant buiten. Er kwam toen een auto op onze oprit gereden, een man stapte uit en klopte aan. Destijds hadden we nog drie mechelaars die dus achter mijn andere deur zaten te blaffen. Die man vertelde me dat hij van één of andere beurs kwam en dat hij nog tapijten over had die hij absoluut nog moest verkopen. Ik zei dat ik geen interesse had omdat ik geen tapijten heb liggen met toen 5 honden in huis. Toen ik de deur wou dichtdoen stak hij zijn voet
ertussen en begon te dreigen. Ik heb toen gezegd: als ik de deur achter mij open doe, heb je exact 3 seconden om aan je auto te raken.. Wie gaat er sneller zijn? JIJ of mijn drie mechelse herders? Toen is hij maar afgedropen, de gek.

Op zulke momenten ben je volgens mij echt dankbaar dat je honden in huis hebt zitten.

Ja inderdaad.. Ik mag er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Ik was toen ook nog maar een jaartje of 17.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:49

Ik woon in een appartement met een videofoon. Voor mensen die ik ken, verwacht en mij buren doe ik de algemene deur open. Mijn eigen voordeur doe ik eigelijk altijd open (omdat het dan hoogstwaarschijnlijk buren zijn), maar ik vind het toch wel fijn als ze voor het glazen raam naast de deur staan zodat ik ze zie voordat ik de deur open doe!

@ TS Heb niet alles gelezen, maar had die meneer niet van de Arbo kunnen wezen (ivm ziekmelding) om te kijken of je thuis bent?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:50

Jawel hoor :j Ik heb 2 grooote honden achter me staan, niemand die mij wat doet :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:53

ja met jou honden Xono voel je je wel mega veilig ;)

Ik doe trouwens niet open. de mensen die hier welkom zijn komen achterom :)
al moeten ze hier ook eerst langs de doggies :D
Laatst bijgewerkt door Loody op 26-05-09 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:54

Ik doe ook gewoon open,er kan altijd iets gebeuren,en ik weiger mijn leven in angst te leven.. angst voor wat er kan gebeuren..nee hoor,daar is het leven veel te kort voor..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:13

Kieffer schreef:
Wij hebben een doktersprakijk aan huis, dus ik heb vaak vreemden aan de deur die dan denken dat onze voordeur de praktijkingang is. Soms staan ze al half in de gang als ik net open heb gedaan.

S'avonds doe ik het meestal niet, dan gluur ik van boven even naar de voordeur en als ik het niet vertrouw laat ik ze lekker staan. Als het belangrijk is komen ze wel weer terug.

Haha dat klinkt heel bekend, 2 huizen verderop was de tandarts, dus als er een heel gezin voor de deur stond die binnen 3 seconde in de gang de jassen stond uit te trekken wist je dat het goed bedoeld was :D

Verder liet ik bij m'n ouders altijd eerst de hond in de gang, die vloog altijd naar de voordeur. Als ze dan nog niet vertrokken waren was het een kwestie van je been tussen de hond en de deur steken en opendoen. En was ik ze zat kon ik altijd nog m'n been intrekken, dan vloog de hond eropaf (om ze te knuffelen, maar dat wisten zij niet!).
Op m'n studentenkamer was het makkelijk, vanuit het keukenraam zag je ze staan en vanaf de gang kon je via de telefoon met ze kletsen!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:29

overdag zou ik eerst gaan kijken door het raam wie het is en 's avonds zou ik niet opendoen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:39

hahaha wat een schaamte voor zo'n gezin als je bij de verkeerde mensen je jas uit staat te trekken ipv bij de tandarts hahahaha :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:47

Ik deed eigenlijk altijd open. Nu hadden we wel een megagrote Bullmastiffreu die altijd even meeliep. Hoefde je hem niet eens te vragen. Zodra de bel ging kwam hij in de benen en sjokte achter me aan.
Sinds vorige week zaterdag ben ik er ook een beetje anders over gaan denken. Het was kwart over 5 s'morgens en ik moest plassen. Het was nog donker en aan de overkant stond een auto, die met zijn koplampen op onze voordeur scheen. Onze voordeur is van matglas en ik zag door de koplampen dat er een gestalte voor onze deur stond. Met mijn slaperige hoofd wilde ik zo de deur opentrekken.

Op het moment dat ik dat wil doen realiseer ik me dat het een idioot tijdstip is en ik niet bepaald gekleed ben om de deur open te doen. Degene die weet ik veel wat voor onze voordeur staat te doen, draait zich om en loopt heel energiek het trapje af. Ik snel door het raam in de woonkamer loeren en ik zie nog net de auto aan de overkant weg rijden.

Het was heel vaag en mijn wederhelft zit nu voor een week in de USA, we hebben nu een Bullmastiff teefje, de reu moest vorig jaar helaas vanwege zijn leeftijd en bijbehorende kwalen ingeslapen worden.
Van het teefje hoef ik qua waken nog niet zo heel veel te verwachten. Dus nee, ik doe de deur nu niet meer zomaar open.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:52

Ik doe de deur wel gewoon open. :)

Komen hier eigenlijk alleen mensen overdag en nooit echt vreemden behalve als het een collectant is. Maar zelfs die komen hier bijna nooit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:54

Ik doe sowieso de deur niet open als ik niemand verwacht. Het zijn dan toch alleen maar mensen die of geld komen halen of me iets door de strot proberen te duwen waar ik geen zin in heb.
Dus nee, alleen of niet, ik doe nooit open :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:02

Welshcobfan schreef:
hahaha wat een schaamte voor zo'n gezin als je bij de verkeerde mensen je jas uit staat te trekken ipv bij de tandarts hahahaha :D

Jep, en als ik dan vriendelijk uitleg dat de tandarts 2 huizen verderop is, zeggen ze vaak 'oh ja ik vond het al zo vreemd dat er iemand open deed (tandarts heeft zo'n zoemer) en dat er een hond rondloopt'

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:10

Ik doe meestal wel open, niet omdat ik dat zo graag wil maar het is bij ons nogal 'open' voor, dus ik zie wie er aan komt maar ze zien mij ook.
Dan voel ik me schuldig als ik niet opendoe, en baal vervolgens weer als collectant nr 154841 aan de deur staat >;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:58

HBvisser: als jouw teef straks volwassen is zal zij net als mijn [***] op de juiste manier reageren ;)
daar staan ze tenslotte om bekend :D

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:00

Bij ons kom je niet zo makkelijk binnen ;) Wij hebben het hek eigenlijk altijd dicht, tenzij er verwachte visite komt, en de honden lopen los over het terrein. Als ze ons willen zien dan moeten ze eerst aanbellen en dan kunnen wij vanuit huis het hek open laten gaan.