Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Judith_H schreef:Bij ons is het makkelijk.. appartementencomplex, dus voordat je naar binnen kan moet je eerst op het huisnummerknopje drukken.. dan kan ik diegene zien door de video ( hij mij niet) En dan kan ik vragen wat die komt doen enz.. bevalt het me niet kan die wachten tot die een ons weegt, ik doe niet open en hij kan er alleen in als ik op de knop drukt dat die naar boven mag komen!
Maar er is maar 1 iemand voor nodig die de deur wél opendoet. Jij kan wel op je hoede zijn, maar de buuf die iedereen vertrouwt kan wel de deur open doen. Dus issie alsnog binnen
C_arola schreef:Nickytje schreef:Soms doe ik ook de deur niet open als er iemand aanklopt die ik niet ken. Als ik bezoek verwacht weet ik dat meestal ook wel op voorhand.
Door de raam kan ik hier wel zien wie er aan komt lopen. Ons huis staat ook vrij achterin en ver van de straat dus collectanten krijg ik
hier niet vaak over de vloer. Ik heb een mechelaar die half hysterisch tegen de raam hangt te blaffen als er iemand klopt (hangt zo'n klopper aan
de deur, maakt een hels kabaal), dus als het mensen met slechte bedoelingen zijn zullen ze zich wel snel genoeg bedenken.
Heb wel ooit één keer iets eng meegemaakt toen ik alleen thuis was. Het was in de winter rond 19.30u ongeveer, het was allesinds al aan de donkere kant buiten. Er kwam toen een auto op onze oprit gereden, een man stapte uit en klopte aan. Destijds hadden we nog drie mechelaars die dus achter mijn andere deur zaten te blaffen. Die man vertelde me dat hij van één of andere beurs kwam en dat hij nog tapijten over had die hij absoluut nog moest verkopen. Ik zei dat ik geen interesse had omdat ik geen tapijten heb liggen met toen 5 honden in huis. Toen ik de deur wou dichtdoen stak hij zijn voet
ertussen en begon te dreigen. Ik heb toen gezegd: als ik de deur achter mij open doe, heb je exact 3 seconden om aan je auto te raken.. Wie gaat er sneller zijn? JIJ of mijn drie mechelse herders? Toen is hij maar afgedropen, de gek.
Op zulke momenten ben je volgens mij echt dankbaar dat je honden in huis hebt zitten.
Ik heb 2 grooote honden achter me staan, niemand die mij wat doet
Kieffer schreef:Wij hebben een doktersprakijk aan huis, dus ik heb vaak vreemden aan de deur die dan denken dat onze voordeur de praktijkingang is. Soms staan ze al half in de gang als ik net open heb gedaan.
S'avonds doe ik het meestal niet, dan gluur ik van boven even naar de voordeur en als ik het niet vertrouw laat ik ze lekker staan. Als het belangrijk is komen ze wel weer terug.

Welshcobfan schreef:hahaha wat een schaamte voor zo'n gezin als je bij de verkeerde mensen je jas uit staat te trekken ipv bij de tandarts hahahaha