Schade na de storm van vannacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:29

ik woon in zwijndrecht en het was echt erg
werd er rond half 4 wakker van
de ramen stonden te klapperen, dus eerst die allemaal maar dichtgedaan
het flitsen hield niet op en het donderen ook niet
stond voor de raam te kijken toen de bloempot van de buurvrouw voorbij vloog hihi

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:31

Zo wat een verhalen hier, valt het bij ons nog mee :D

Vannacht heb ik de hond rond 1 uur naar de kamer verhuisd omdat meneer bang is voor onweer. Die heb ik vervolgens de hele nacht niet weer gehoord, scheelde weer :D Verder begon het hier rond een uur of half 5 echt hard te onweren, hoorde hem een paar keer inslaan (staat hier vlakbij zo'n grote mast) en het regende flink. De schade is hier tot zover ik kan oordelen niet tot amper. Scheelt weer :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:32

NH Zaandam: Noodweer pffff heb geen oog dicht gedaan vooral die hagel op mijn schuine dakraam := hield mijn hart vast. echt ik ben stuk. helaas is er ook 1 dakpan verschoven, maar dat was de schade dan ook...

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:33

Hier heeft het gigantisch hard geknald ! Echt het leek net of het boven ons was. Het begon om 4 uur en het eindigde rond 7 uur. Echt ik heb geen oog dichtgedaan. Ik vind onweer wel leuk, maar niet als ik daardoor niet kan slapen :7

Anoniem

Re: Schade na de storm van vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:37

Nu staat er op teletext dat er in Vlaardingen, Schiedam, Rotterdam Zuid en Alblasserwaard 47mm regen is gevallen, zal nog wel meer worden want het regend nog steeds

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:37

Hier in België was het echt ENORM ! De kamer was constant verlicht van de bliksem en de donder kwam pas stukken daarna. Doordat er zoveel bliksem was hebben wij hier alles afgesloten qua elektriciteit.

Ik vond het eng. Zo fel heb ik het nog nooit geweten! =S

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:42

Het heeft flink gedonderd en gebliksemd en geregend, maar dat heeft maar even geduurd en toen werd het weer droog. :)

Viel me mee, ik had wel op grote hagelstenen gehoopt, onze auto kan wel een spuitbeurtje gebruiken := :))

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:45

Ik heb vanochtend een uur op Utrecht Centraal gestaan, toen ben ik maar weer naar huis gegaan..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:47

Vanacht rond een uur of 4 werd ik wakker van het onweer, het ging behoorlijk hard toen maar opzich niet super extreem.

Op stal is water schade hoorde we net, de stallen en het gangpad schijnen ondergelopen. Gelukkig was wel al het hooi net van het land gehaald!
Verder liepen er vanochtend plotseling 2 pony's heel ergens anders :)) maar ja dat zijn shetlanders dus dat komt weleens vaker voor.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:47

breezy302 schreef:
Nu staat er op teletext dat er in Vlaardingen, Schiedam, Rotterdam Zuid en Alblasserwaard 47mm regen is gevallen, zal nog wel meer worden want het regend nog steeds

hier is het droog (10 min metro van schiedam af)

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:53

breezy302 schreef:
Op teletekst staat dat het hier in ..... Alblasserwaard het ergste is geweest.
Citaat:
Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt ;)
Ik weet het van vroeger, ik heb in H-I-A gewoond, dat gebied werd altijd het meest getroffen, maar in Dordrecht en Rotterdam was het altijd NET ietsjes erger. Kelders die volgelopen waren, bliksem inslagen.
Waar ik nu woon, daar gaat het onweer altijd langs :D

Nou hier dus iemand uit de buurstad van Dordt: Papendrecht…
Het heeft hier van 3 tot 4 echt gespookt gewoon, niet normaal… Het was eigenlijk constant licht van het geflits, de knallen waren oorverdovend , en de hagelstenen zo groot dat de auto alarmen afgingen… En ik ben als de dood voor onweer, dus dat was weer fijn… Was wel erg blij dat ik naar mijn gevoel had geluisterd en paardjelief binnen had gezet.
Vanochtend even heel snel mijn auto bekeken, zag gelukkig geen schade. Straks na mijn werk even goed kijken… Zag wel een man in straat erg beduusd naar zijn plantjes kijken, die hadden het waarschijnlijk niet overleeft.

Het is hier nu ook weer heel erg donker… zal wel weer buitje aankomen…

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:57

Nou ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan, rond 22.00 uur wilde m'n paard steeds met me meelopen de wei uit. Had ik hem maar meegenomen en binnen gezet :(:)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:00

Hier geen schade gelukkig.

Zat vannacht wel opeens rechtovereind in mijn bed. Was lekker aan het slapen en opeens brak het los. Was aan het dromen over WOI (Ja, raar, maar heb een excursie van school morgen over WOI :') ) en ik dacht serieus dat er oorlog was uitgebroken. Na 10 minuten realiseerde ik me pas dat ik niet meer droomde en dat het gewoon onweer was. :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:01

haha _O- dat is gelukkig geen schade idd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:04

MoonChloe schreef:
breezy302 schreef:

hier is het droog (10 min metro van schiedam af)

Hier in Vlaardingen regend het nog steeds...moet eigenlijk naar de paarden toe op de fiets maar kijk het nog even aan als het zo blijft dan wacht ik even tot ik gebracht kan worden

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:04

hahah, Tellie :+

Bij ons voor zover ik weet ook geen schade, wel ontzettend harde donder! Ik had een klein bibberend hondje in m'n bed haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:05

Halve nacht wakker gelegen door bange huisdieren die bovenop de baas wilde zitten tijdens de klappen. (Duitse Herder en 4 katten pfff)
In de straat staan ze met pompen kelders en huiskamers leeg te pompen, ik zit gelukkig op 1 hoog.
Iets verderop liggen wat omgevallen bomen, zijn wel al aan de kant gesleept, medewerkers van de gemeente lopen nu overal takken los te zagen die haast af gaan breken.
Dus ja het was bizar hier en het hield ook zo lang aan.

Nu mottert het en het het waait heel hard, het schijnt straks weer te gaan regenen en flink ook.

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:06

Hele nacht wakker gelegen totdat ik dacht dat ik een woeste rivier hoorde, bleek dat het riool het niet meer aankon en alles naar boven gooide. Hele ochtend aan het schoonmaken geweest. ;(

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:07

breezy302 schreef:
Hier in Vlaardingen regend het nog steeds...moet eigenlijk naar de paarden toe op de fiets maar kijk het nog even aan als het zo blijft dan wacht ik even tot ik gebracht kan worden

het regenT hier nog steeds niet maar het wordt wel steeds donkerder..

tinkert, dat is echt flink balen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:09

Het regend hier nu echt weer keihard. Het is hier ook donker maar het onweert gelukkig niet meer. Gister met die erge hagel was ik tv aan het kijken. het geluid stond op zijn hardst maar toch kon ik er niets van verstaan

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:11

Hier in Deventer begon het om 4 uur en ging door tot 6 uur.
Slaap op zolder en me raam waaide er bijna uit.
Heb niet meer kunnen slapen. Schade hier valt erg mee. Maar woon precies tussen 2 bruggen in dus het knalde lekker. Gevolg dikke hoofdpijn nu.
Spreek net een vriendin die woont aan de andere kant van de ijssel en die had niks gehoord.

Moest wel steeds aan me paard en me jaarling denken die gelukkig wel binnen stonden. Alleen de 3 meter hooge staldeur hing er al half uit hoop dat die het heeft overleeft. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:12

Hellevoetsluis is nu nog droog,kind is droog uit school gekomen :D

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:14

hier om half 11 de eerste klappen en om 5.15 was het ineens stil echt de hele nacht gewoon, bah!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:16

Het wat hier net wat aan het miezeren, maar het is nu weer droog. He wordt hier (maarssen) ook weer wat lichter.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:17

Hier is de schade een half pak zaagsel... omdat op stal lekt als de paasei en ik schone zaagsel altijd aan de kantjes heb liggen, dat was goed nat vanochtend. Maarja, dat is niet zo'n ramp.
Was wel direct een test voor onze nieuwe tuin (zijn aan het bestraten geweest) maar het water is goed weggelopen, riolering heeft paar keer geprutteld maar geen overstromingen of andere llende! :D

Hier net onder Groningen heeft het van half 5 tot half 6 flink geonweerd en geknald. Poezebeest was klein beetje van slag dus die lag lekker bij me, heb maar een uurtje strafrecht geleerd (zit in de tentamens) tot het weer over was en toen moest ik m'n bed delen met 4kg kat en 35 kg hond (snurkende hond wel te verstaan) maar heb gelukkig nog lekker geslapen tot 9 uur. Vanavond weer op tijd naar bed.