Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:30

__Possie__ schreef:
Maar ik rijd vooral op snelwegen vaak wel lekker vlot door behalve bij files dan hehe...Maar mijn mede weggebruikers in gevaar brengen zou ik dus echt niet doen, dus als er iemand met een slakke zelfde gang iemand aan het inhalen is tsja dan vreet ik me wel helemaal op van binnen en denk ik bij me eigen van kom op zeg dat is toch geen inhalen pfoe!!

Dat doe je dus wel, op het moment dat jij met 174 over de snelweg scheurt, dan heb jij een dusdanig snelheids verschil dat het gevaarlijk wordt. Andere mensen moeten in hun achteruitkijk spiegel maar gaan zitten inschatten hoe hard jij aan komt.

Ik heb echt een gigantische scheit hekel aan mensen die te hard en lomp rijden. Hoe moeilijk is het nou om je gewoon aan de snelheid te houden.

Mijn ouders hebben cruisecontrol in de auto en ik zoek wel de grens op. Ik zoek altijd met de tom tom de 124 op of zo en blijf daar op hangen. Als ik dan een auto tegen kom die 122 rijd, jah, dan haal ik in, en dat kan wel even duren, maar ik houd me aan de snelheid. Als er dan iemand met zo'n tyfus vaart op me af komt en op mijn bumper gaat zitten douwen, heb ik zelfs snel nog de neiging om extra lang over het inhalen te doen. Ik rijd niet te langzaam, dus diegene zoekt het maar uit. Die zit zich maar lekker op te vreten in de auto, eigen schuld, moet je maar niet als een debiel over de snelweg.

Ik heb zelfs 1 keer mezelf laten terug zakken. Het was erg rustig, toevallig drie vrachtwagens achter elkaar die ik net ging inhalen toen ik in mijn spiegel iemand echt met een rotvaart aan zag komen. Het zou me niks verbazen als het tegen de 180-200 zat. Pas heel laat remde die af en ging die op mijn bumper lopen douwen. Ik was er bijna voorbij. Ik had zo'n schurft hekel aan die gast, ik heb mijn snelheid laten terug lopen en weer netjes achter de vrachtwagens naar rechts gegaan. Jij moet er zonodig langs, prima, ga je gang...

sukkels.

Ik zou dus echt nooit bij zo iemand in de auto stappen. Ik zou zo'n gigantische stennis staan schoppen dat hij het wel uit zijn hoofd laat. Als dit mijn vriend zou zijn zou ik al lang niet meer bij hem zijn. Een man die niet kan begrijpen dat IK me daar niet prettig bij voel en me alleen veilig voel als hij normaal rijdt en daar ook geen respect voor kan opbrengen, heeft in mijn ogen ook geen respect voor mij en die zwaai ik snel de deur uit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:31

Ik heb geen vriend dus mijn antwoord heb je niet veel aan.. Ik ben wel bij een ex ooit uitgestapt en gezegd dat ik niet meer naast hem ging zitten, die schrok zich te pletter! :D En ik ben een keer voor een auto gaan staan waar iemand mee weg wilde gaan rijden nadat hij genoeg op had.. Ik ben er letterlijk voor blijven staan tot hij weer uitstapte en heb daar een goede ruzie mee gemaakt, maar ik had wel wat ik wilde: Een dronken automobilist minder in het verkeer :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:35

zorro schreef:
Wat betreft de 5 uur rijden binnenkort, hetzelfde verhaal. Ik kan helaas niet zeggen dat ik anders niet mee ga, ik wil er juist super graag heen, en hij doet het speciaal voor mij, want zo heel veel vind hij er niet aan.

Je hoeft dan niet niet te gaan. Je stapt gewoon in de auto, als hij niet bij je in wilt stappen, dan ga je wel met twee auto's... vraag me af of hij het daar op aan laat komen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:38

Breghje schreef:
Quellian schreef:
Wat een moraalridders zeg :D

Iedereen rijdt weleens te hard. Beweer je dat nooit te doen, dan heb je vast een dikke boete in het verleden ontvangen voor te hard rijden.

Nee, nooit een dikke. En neee, ik rijd nooit 50 km te hard. Ik heb zo'n ding in de auto, dat heet cruise control. En als ie niet aanstaat, dan rijd ik gewoon de maximum snelheid. Echt wel eens een km of 5 te hard, en de hoogste die ik binnenkreeg was 10 km te hard. Toen was er ingebroken bij mijn moeder en ik was in alle staten. Maar anders? Nee. Mijn leven en dat van mijn medeweggebruikers is me heel wat meer waard dan 5 seconden eerder op mijn afspraak zijn.

Waarom breng je medeweggebruikers in gevaar op het moment dat je in je uppie op de weg zit?

Zorro; ik maak weleens een opmerking, maar die wordt weggewuifd. Pak net zo makkelijk m'n eigen auto hoor, kan ie kiezen; apart rijden of bij mij instappen.

pinuts

Re: Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:40

ik heb nog nooit een dikke boete gehad, en weet zoals op vorige pagina werd vermeld dat 130 een overtreding is, ik rijd het dus ook alleen als ik wil inhalen, en naast mij word weer ineens harder gereden, of als het niet anders kan. Maar daarboven echt niet. ( is overigens 1x voorgekomen, daarom zeg ik het) Verder ben ik gewoon heel voorzichtig omdat ik weet hoe zwaar het is om iemand te kennen die verongelukt is

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:44

Sin schreef:
pinuts schreef:
jesito: dat maakt het goed? Natuurlijk zijn er meer die zo denken, jammer is dat. Ik rij alleen 130 als ik in moet halen en het bijv niet anders kan. Niet harder. Geloof het of niet;)

Op dat moment ben je evengoed in overtreding hoor }:0

Regels zijn er om af en toe overtreden te worden :D
Hier wordt een beetje gedaan alsof ik weet ik wat voor snelheden rijd met mijn auto.
Ik heb nog nooit een boete gehad voor te hard rijden, dus ik geloof dat het wel mee valt. :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:46

TS, een relatie uitmaken omdat je vriend een wegpiraat is, is ook wel ietwat onzinnig, zeker als de jongeman in kwestie verder helemaal voldoet :D . Zou ik dan ook nooit doen maar feit blijft wel dat hij door zijn rijstijl slordig met zichzelf, met jou als je ernaast zit en met zijn medeweggebruikers omgaat. En daar mag (en moet) je best wat van zeggen en als hij zijn gedag niet wil veranderen mag jij daar ook best consequenties aan verbinden.

Wat de lange reis betreft: als jullie in 1 auto gaan voorstellen dat jij rijdt en anders gewoon lekker alleen in jouw auto stappen en genieten van de rit.

Overigens zie ik in dit topic ook wel een heel stel braverikjes langskomen waarvan ik me afvraag of ze daadwerkelijk rijden zoals ze aangeven dat ze doen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:57

Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik mijn rijbewijs nog niet had ik ook altijd riep: "ik ga nooit te hard rijden, wat een onzin etcetc" Echter heb ik nu mijn rijbewijs en ja ook ik rij te hard. Het hangt ergens tussen de 10 en 20 km te hard. Voor de rest houd ik me wel aan de regels, geef richting aan, ga niet bumperkleven, voeg op tijd uit etc.

Als ik de verhalen hier zo lees van vriendjes van bokkers dan is mijn eigen vriend ineens toch best heilig. Ook hij rijdt te hard, voel ik me daar niet meer prettig bij, geef ik dat aan, en laat hij zijn snelheid zakken. Maar ook hij heeft af en toe dat hij laat remt en dat ik met klamme handjes in de auto zit. Ook dat geef ik dan aan en vaak houdt hij er tijdens die rit dan wel rekening mee. (de volgende rit is ie het alweer vergeten :D ) maar hij rijdt nog best netjes als ik dit zo allemaal lees :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:07

Quellian schreef:
Breghje schreef:
Nee, nooit een dikke. En neee, ik rijd nooit 50 km te hard. Ik heb zo'n ding in de auto, dat heet cruise control. En als ie niet aanstaat, dan rijd ik gewoon de maximum snelheid. Echt wel eens een km of 5 te hard, en de hoogste die ik binnenkreeg was 10 km te hard. Toen was er ingebroken bij mijn moeder en ik was in alle staten. Maar anders? Nee. Mijn leven en dat van mijn medeweggebruikers is me heel wat meer waard dan 5 seconden eerder op mijn afspraak zijn.

Waarom breng je medeweggebruikers in gevaar op het moment dat je in je uppie op de weg zit?

Dat was een eenmalige aktie zoals je hebt kunnen lezen, van die 10 km te hard. En daarnaast rijd ik verder nooit te hard, dus ik snap hem verder even niet?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:11

Maflinger_S schreef:
TS, een relatie uitmaken omdat je vriend een wegpiraat is, is ook wel ietwat onzinnig, zeker als de jongeman in kwestie verder helemaal voldoet :D . Zou ik dan ook nooit doen maar feit blijft wel dat hij door zijn rijstijl slordig met zichzelf, met jou als je ernaast zit en met zijn medeweggebruikers omgaat. En daar mag (en moet) je best wat van zeggen en als hij zijn gedag niet wil veranderen mag jij daar ook best consequenties aan verbinden.

Wat de lange reis betreft: als jullie in 1 auto gaan voorstellen dat jij rijdt en anders gewoon lekker alleen in jouw auto stappen en genieten van de rit.

Overigens zie ik in dit topic ook wel een heel stel braverikjes langskomen waarvan ik me afvraag of ze daadwerkelijk rijden zoals ze aangeven dat ze doen.

Ja ondanks dat het overgrote deel van de bokkers in dit topic er anders over denkt, zal ik het toch echt niet uitmaken. Verschil is natuurlijk ook dat ik in deze situatie zit, als je er niet in zit is het heel gemakkelijk om te zeggen dat je er mee stopt. Ik kan me niet voorstellen dat als je erg verliefd bent op een jongen, je heel veel van hem houdt, en hij helemaal goed is op dit punt na, dat je dan zegt: het is uit, want je rijstijl staat me niet aan. Mijn vriend voldoet, en is ook wel degelijk zuinig op mij. Het probleem is eigelijk meer dat hij er van overtuigd is dat hij veilig rijdt en mij veilig op de plek van bestemming brengt. Ik ben degene die het gevaarlijk vind, hij niet.

Als mijn moeder naast mij in de auto zit, geeft ze ook wel eens commentaar, ik rijdt te hard, ik ben gevaarlijk. Op dat moment heb ik ook zoiets van: waar heb je het over? met 140 inhalen te hard, gevaarlijk? Ik vertrouw op mijn eigen inschattingsvermogen, en mijn vriend ook. Daar ben ik me ook wel van bewust. Verschil is alleen dat ik me wel aanpas als iemand dat zegt (tot in zoverre, mijn moeder heeft het liefst dat ik 90 op de snelweg rij, en dat vind ik gevaarlijk) en vriendlief doet het niet. Soms ook wel, maar vaak niet. Hij doet het niet om dwars te zijn, hij past zich niet aan omdat hij niet vind dat hij verkeerd bezig is. Dat is juist het moeilijke.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:17

Met de trein gaan geen optie? :+

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:19

Talisa schreef:

Haha, niet echt nee, kost meer als de auto, en ik ben nogal voor het comfort van de auto :+ Overigens wel een van de beste oplossingen die genoemt zijn! :D

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:21

zorro schreef:
Talisa schreef:

Haha, niet echt nee, kost meer als de auto, en ik ben nogal voor het comfort van de auto :+ Overigens wel een van de beste oplossingen die genoemt zijn! :D

Je hebt wel es van die voordeelkaartjes bij de kruitvat ofzo. Maar idd, als ik kan kiezen neem ik ook altijd de auto ;)
Succes iig, ik zou ook niet weten wat ik zou moeten, maar jullie zullen er toch samen uit moeten komen want als jullie elkaar allebei gevaarlijk vinden rijden, wordt het vast een gezellig ritje :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:21

zorro schreef:
dat je dan zegt: het is uit, want je rijstijl staat me niet aan. Mijn vriend voldoet, en is ook wel degelijk zuinig op mij. Het probleem is eigelijk meer dat hij er van overtuigd is dat hij veilig rijdt en mij veilig op de plek van bestemming brengt. Ik ben degene die het gevaarlijk vind, hij niet.

Het gaat me dan nog niet eens per definitie om zijn rijstijl. Het gaat er mij om dat het van weinig respect naar mij getuigd als hij niet kan accepteren dat IK het gevaarlijk vind en me niet veilig naast hem voel in de auto. Als hij rustig kan rijden voor het paard in de trailer, waarom kan hij het dan niet voor jou die naast hem zit. Als hij alleen zo zou rijden zou ik ook niet happy mee zijn, maar hij heeft gewoon niet zo met mijn leven te spelen en dan gaat het er niet om of hij vind dat dat niet zo is, het gaat erom dat ik vind dat dat wel zo is en daar heeft hij respect voor te hebben.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:30

Hier nog iemand die weet hoe het draait. Toen ik mijn vriend leerde kennen reed ie ook als een volslagen idioot in het rond.
Reed, want het is heel erg veranderd. Af en toe trapt ie nog aardig door, maar 180 op een 80 km weg-tijden zijn godzijdank voorbij.
Er is nogal wat veranderd nadat ie met de motor (ja, ook nog) werd aangehouden en op het nippertje zijn rijbewijs mocht houden.

Verschil is dat mijn vriend het praktisch nooit deed waarbij ik in de auto zat en heeft altijd rekening met me gehouden. Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik ook niet meer instappen. Want eigenlijk, wat ik lees, heeft je vriend gewoon schijt aan je. Hij zou best wat kunnen minderen en rekening met jou houden.

Heel veel succes meid, en sta op je strepen!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:37

TO, ik mis nog het antwoord op mijn vraag over waarom je denkt dat hij met kinderen (als die er later komen) in de auto wel rustig zou rijden? Zijn kinderen wil hij wel sparen, maar de moeder ervan blijkbaar niet...
En ik zou de relatie er niet op laten stuklopen; ik zou alleen niet meer bij hem in de auto stappen. Je verzint nu uitvluchten om het toch te kunnen doen, dat vind ik raar. Als hij niet begrijpt dat je het meent, is hij degene die de relatie laat stuklopen, niet jij...

Ik rijd het meest als ik met mijn vriend in de auto zit. Hij vindt autorijden niet leuk en ik ben het gewend. Als hij rijdt, vind ik alleen dat hij te langzaam opschakelt en in een te lage versnelling de bochten doorgaat, ik ben erg van het nieuwe rijden. Ik heb hem wel gewaarschuwd voor de enorme dode hoek in mijn auto (je moet echt goed over je schouder kijken), maar verder bemoei ik me er niet mee. Hij rijdt het liefst rond de 130/140 op de snelweg als het rustig is, en weigert te leren rijden met cruise control. Moet hij weten, eventuele bekeuringen zijn voor zijn rekening.

En ja, ik ben schijnbaar een moraalridder. *D Rijd eigenlijk nooit te hard, heb 1 boete van 24 euro gehad, voor 4 km te hard, blijkbaar toch even niet goed opgelet en daar baalde ik stevig van.
Hard rijden maakt alleen verschil als het heeeeel rustig is op de weg, anders blijf je namelijk remmen en weer optrekken en weer remmen en de 5 minuten tijdwinst die het je oplevert is het mij dan niet waard.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:44

Waarom denk ik dat hij met kinderen in de auto wel rustig zou rijden.. Eerlijk is eerlijk, ik heb geen idee, het is het vertrouwen dat ik heb of wil hebben. Je hebt helemaal gelijk hoor, hij zou met mij ook rustig moeten rijden, absoluut. Maar nogmaals, het feit dat hij niet inziet dat hij gevaarlijk bezig is maakt het juist lastig. Ik denk echt dat als hij zou inzien dat hij gevaarlijk rijdt, hij het sneller en gemakkelijker zou veranderen dan nu, want hij doet het helemaal goed in zijn ogen.

Neemt niet weg dat ik wel degelijk wil dat hij verandert. Ik laat de keus aan hem, maar op deze manier word er niet meer gereden met mij er bij in. Hij mag zelf kiezen op welke manier hij dit op wil lossen, maar dit gebeurt gewoon niet weer. Ik ga op mijn strepen staan, hij houdt maar rekening met me. :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:51

Als hij het idee heeft dat hij veilig rijdt en alles goed kan inschatten zal hij niet van mening veranderen als er een baby in de auto bij zit... Dan denkt hij nog steeds dat hij een auto-god is, want daar komt het eigenlijk op neer..
Kun je hem niet confronteren met zijn rijstijl? Het lijkt erop dat hij dat eens nodig heeft (je hebt/had van die tv programma's) want hij ziet het gewoon echt niet in..
Verder is het onzin om je relatie uit te maken omdat hij rijdt als een idioot, maar probeer er eens rustig over te praten, dus niet als je in de auto zit. Jij beseft je dat hij van mening is dat ie goed rijdt, maar hij mag zich wel eens gaan beseffen dat jij er anders over denkt en je niet veilig voelt. En anders echt niet meer in de auto stappen bij hem..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:55

Ik ga inderdaad van te voren eens rustig met hem praten, en idd niet in de auto! We hebben het er alleen over op het moment dat het gebeurt, en dan zit het mij erg hoog, dus kunnen we het er nooit even goed over hebben. Ik ga nu dus gewoon rustig even praten, uitleggen dat ik me er echt niet fijn bij voel, en welke oplossingen ik bedacht heb. Moet goed komen!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:55

zorro schreef:
Talisa schreef:

Haha, niet echt nee, kost meer als de auto, en ik ben nogal voor het comfort van de auto :+ Overigens wel een van de beste oplossingen die genoemd zijn! :D

Dat heb ik ook eens gedaan met een vriendin. We moesten een langere reis maken, uur of 5-6. Ik zit absoluut niet ontspannen bij haar in de auto door hard optrekken, laat remmen e.d. Zij vond mij te sloom rijden. Dus hebben we samen de trein gepakt. Beviel op de langere reistijd na prima.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:05

zorro schreef:
Ik ga inderdaad van te voren eens rustig met hem praten, en idd niet in de auto! We hebben het er alleen over op het moment dat het gebeurt, en dan zit het mij erg hoog, dus kunnen we het er nooit even goed over hebben. Ik ga nu dus gewoon rustig even praten, uitleggen dat ik me er echt niet fijn bij voel, en welke oplossingen ik bedacht heb. Moet goed komen!

Klinkt goed.

En verder ben ik het met Naranga eens, als hij het probleem nu niet ziet of wil zien, dan ziet hij dat ook niet met kinderen erbij.. :n

Ik zei laatst tegen een vriendin die nogal lomp rijdt dat haar dood niet haar probleem is, maar dat ze eens stil moest staan bij haar familie, vrienden én de hulpverleners die haar uit de auto mogen zagen én de politie-agenten die haar ouders mogen vertellen dat hun dochter niet meer leeft. Die mensen hebben voor dat soort werkzaamheden echt hun beroep niet uitgekozen...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:21

goh ik ben nu ook pro vlot verkeer eerlijk gezegd en het is (in België toch :p )zowat een ongeschreven regel dat de linkerbaan op de snelweg voor diegene is die effectief op de gas duwen (overt algemeen de Audi's en BMW's dus :+). ik kan mij ook storen aan mensen die maar links blijven rijden zonder door te hebben dat ze daar totaal fout rijden en dat ze prima naar rechts kunnen opschuiven.

wat je vriend doet vind ik echter nog wel een stapje verder gaan! het is om kapot te gaan van de stress om 5 keer op een ritje van misschien een half uur je hart te voelen overslaan. ik zou dan ook zelfs in staat te zijn van op een gegeven moment te roepen dat hij moet maken dat de auto aan de kant staat en dat je wel met de bus gaat (wel op een strategisch moment vragen he, niet waar er geen bushaltes of stations zijn). ook vlakaf zeggen dat je gewoon niet meer met hem in de auto wil zitten, zou niet fout zijn.
of je doet zoals ik (niet dat mijn vriend zo extreem doet als de jouwe): je laat hem met een oude trage camionette rijden :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:42

zorro schreef:

Heel goede oplossing! En als het gesprek geweest is en hij doet het nog steeds (Zal ook niet in een week veranderen) dan is een confrontatie dat je niet meer instapt een goede. Ik ben het eens met Naranga, hij hoort ook respect te hebben voor jou en alle andere weggebruikers.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:19

Niet meer bij 'm in de auto stappen, voor je eigen veiligheid.
Als het hem niks interesseerd als die zich een keer doodrijd dan is dat zijn eigen probleem.. Maar hij hoort ervoor te zorgen dat diegene in de auto zich veilig voelen... wat dus totaal niet het geval is.
Als hij zo egoistische blijft doen zou ik gewoon niet meer in zijn auto stappen totdat hij zijn rijstijl veranderd.
Hierdoor brengt die ook andere mensen in gevaar maar blijkbaar interesseerd hem dat helemaal niks, totdat die zelf een keer een ongeluk veroorzaakt/krijgt.. dan piept ie wel anders.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:15

kynshiri schreef:
goh ik ben nu ook pro vlot verkeer eerlijk gezegd en het is (in België toch :p )zowat een ongeschreven regel dat de linkerbaan op de snelweg voor diegene is die effectief op de gas duwen (overt algemeen de Audi's en BMW's dus :+). ik kan mij ook storen aan mensen die maar links blijven rijden zonder door te hebben dat ze daar totaal fout rijden en dat ze prima naar rechts kunnen opschuiven.

wat je vriend doet vind ik echter nog wel een stapje verder gaan! het is om kapot te gaan van de stress om 5 keer op een ritje van misschien een half uur je hart te voelen overslaan. ik zou dan ook zelfs in staat te zijn van op een gegeven moment te roepen dat hij moet maken dat de auto aan de kant staat en dat je wel met de bus gaat (wel op een strategisch moment vragen he, niet waar er geen bushaltes of stations zijn). ook vlakaf zeggen dat je gewoon niet meer met hem in de auto wil zitten, zou niet fout zijn.
of je doet zoals ik (niet dat mijn vriend zo extreem doet als de jouwe): je laat hem met een oude trage camionette rijden :+

Mee eens, ik duw zelf ook graag op de gas (rij met audi ja, maar geef mij een sköda fabia en ik geef ook gas hoor), maar ik ben dan ook wel iemand die zo vaak mogelijk mooi terug naar 't linker rijvak opschuift. Ook al wil dat zeggen dat ik soms heel vaak moet uitwijken om voorbij te steken om daarna terug tussen te voegen. Ik doe dat trouwens netjes met de pinker en ik pas mij eigenlijk altijd aan de snelheid van de andere chauffeurs.. tenzij de omstandigheden het toestaan om gas te geven, dan duw ik hem graag eens richting de 160.

Ik vind mezelf nochtans een hoffelijk chauffeur. Zeker in de stad, ik laat voetgangers vaak over, en kijk dubbel uit mijn doppen voor fietsers. Ik denk dat er erger chauffeurs zijn dan ik.

Trouwens al die mensen die hier hardrijders tegen een boom wensen hebben zelf nog nooit te snel gereden zeker of eens met wat pintjes op achter het stuur gekropen? Allemaal heilige boontjes hier?