Wat vinden jullie van relaties met iemand uit een ander land

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:45

Deze mensen leven met veel minder structuur. Ik weet niet zeker of het in dit topic was, maar iemand gaf een mooi voorbeeld van een Marrokaanse partner die soms zomaar ineens voor een paar dagen op familiebezoek ging bij zijn zus aan de andere kant van Nederland. Wat zij op een bepaald moment doen wordt veel meer bepaald door bijvoorbeeld het weer of wat andere mensen (familie) op dat moment doen. Dat is een hele andere dynamiek. Daardoor is er ook veel minder punctuliteit en afspraken worden op dit moment gemaakt met de mededeling "ik ben in de buurt" of zelfs "ik ben al onderweg". Een afspraak maken (met je eigen familie notabene) voor over een of twee weken vinden ze heel vreemd. Sommigen hebben heel veel moeite om zich op dat punt de nederlandse cultuur aan te passen.
In het zuiden van Europa functioneert dit al op die manier en ik heb me erover verbaasd hoe soepel dat loopt. Als je eraan gewend bent functioneert het prima en als je in het buitenland gaat wonen waar zo'n cultuur heerst is dat een van de punten waarop je jezelf aan moet passen. Het functioneert niet om je kinderen in een warm land om 20 uur te bed te doen, terwijl dat voor de meeste mensen etenstijd is en anderen met kinderen nog tot middernacht met de (kleine) kinderen op straat lopen. Hoe je dat in je eigen huis organiseert kun je tot op zekere hoogte zelf bepalen, maar je zult merken dat zelfs zulke details op den duur niet functioneren als je tegen de cultuur in druist omdat je de in jouw cultuur geleerde diciplines wilt vasthouden. Veel mensen redden het oa om die reden niet in landen zoals Spanje.

mevrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:16

@ topic starter: Tuurlijk werkt zoiets. Als je lekker wilt seksen eens in de zoveel tijd. |o

Een goeie relatie boorduurt voort op contacturen. Als je zó weinig contact hebt, ken je elkaar lang niet goed genoeg om een goed beeld bij iemand te vormen. Volgens mij droom jij ook nog steeds van de prins op het witte paard, of niet?

Domste topic ooit, ben jij ook deelneemster bij Lekker Slim toevallig?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:40

mevrouw schreef:
@ topic starter: Tuurlijk werkt zoiets. Als je lekker wilt seksen eens in de zoveel tijd. |o

Een goeie relatie boorduurt voort op contacturen. Als je zó weinig contact hebt, ken je elkaar lang niet goed genoeg om een goed beeld bij iemand te vormen. Volgens mij droom jij ook nog steeds van de prins op het witte paard, of niet?

Pfff hier sla ik echt van achterover... wat enorm respectloos ben jij zeg!

BAH!!

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:43

mevrouw schreef:

sorry, maar waar slaat dit op?

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:33

Ik heb op dit moment een turkse vriend die in Dublin woont, en ben net weer terug in Nederland.. Aangezien ik nog niet heel lang geleden 3 maanden in Ierland ben geweest, en ik hem toen bijna elk weekend wel zag, is het nu wel even heel erg anders om elkaar bijna niet meer te zien. Nou is Amsterdam-Dublin prima te doen, maar ik heb geen idee hoe dit af gaat lopen.. Maar zoals iemand anders hier eerder ook al zei, gewoon genieten, en niet geschoten is altijd mis. Ik zie wel hoe lang dit nog goed gaat!

blacklight

Re: Wat vinden jullie van relaties met iemand uit een ander land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:35

Sommige mensen kunnen wel heel bot reageren! Mennnn...

Ik denk dat het wel kan! Al vind ik persoonlijk 5 dagen al een hel

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:41

mevrouw schreef:

Denk je niet als we dit doen om een keer lekker te kunnen seksen op zijn tijd dat we dan niet beter one night stands in Nederland kunnen nemen? Geeft een hoop minder gedoe. Prima dat jij denkt dat zoiets niet werkt maar een beetje respectvoller zou wel kunnen!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:50

mevrouw schreef:

Nouja zeg, dit slaat nergens op, lekker seksen kun je ook met iemand die wat dichter in de buurt woont, daarvoor ga je niet alle moeite en problemen van een lange afstands relatie op de nek halen.

Maar als je verder niet normaal kunt reageren, reageer dan niet....

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:56

Kheb een keer een internet relatie gehad met iemand uit Italie. (3 jaar lang gechat)
We spraken gewoon engels lol Hij is mij wel es komen opzoeken.
En toen is ie de hele week gebleven. Ach dat was wel leuk, en hij was gelukkig net zo cute als toen op msn :P

Wel was het erg grappig met mijn ouders, die kunnen allebei geen Engels haha :D

Maar uiteindelijk raakte het toch uit. Geen probleem. Ga nu toch meer voor de Nederlandse jongens,
alhoewel Italiaanse jongens veel meer gepassioneerd zijn in alles :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:24

mevrouw schreef:

Duur grapje om naar een ver land te vliegen om alleen even lekker te seksen. :)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:49

Een paar jaar geleden had ik een relatie met een Amerikaan die in Duitsland studeerde. (& dan niet net over de grens maar echt flink onderin...) We woonden 900km uit elkaar.

We leerden elkaar kennen tijdens een vakantie in Praag. Dat is nog steeds mijn meest romatische week ever. :j
Een echt succes was het niet maar god wat was ik gék op die jongen. We mailden, msn'den en belden vrijwel iedere dag en ik leefde op een gegeven moment echt alleen nog maar voor die momenten. Het ging fout omdat we heel wantrouwig werden naar elkaar toe. Als ik een avondje was wezen stappen kreeg ik direct een kruisverhoor en andersom. Je kent elkaars dagelijks leven niet etc. Dat maakt het moeilijk. Ook twijfelde ik aan hem omdat hij altijd aan het nadenken was wat hij met 'ons' moest.
('Ik ben zó verliefd op je maar je woont zo ver weg. Hoe moet dat nou? Zeg alsjeblieft gewoon tegen me dat je mij niet leuk vind.') enz.

Al met al heeft het nog bijna 2 jaar geduurd voor we 'voor goed' afscheid namen. Toch denk ik nog vaak wel met plezier aan die periode terug. Volgens mij ben ik nog nooit zo verliefd geweest op iemand.

Ik heb nu alweer meer dan 2 jaar een relatie en we wonen samen. (met een gewone kaas-kop :Y) ) Ik ben nu blij dat het toen zo is gelopen, anders had ik mijn huidige vriend niet gehad. :+:

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 13:44

mevrouw schreef:

jeumig, tegenwoordig bestaan er ook mannelijke h**ren die waarschijnlijk nog goedkoper zijn dan overvliegen naar waar dan ook. :?

En ik weet niet er bestaat ook eventueel zoiets als emmigreren voor in de toekomst waardoor je een prima beeld van elkaar kan krijgen en als je het tot die tijd met iemand uithoud door elkaar maar eens in de zoveel tijd te zien en alleen via pc/telefoon te spreken dan heb je t volgens mij al aardig goed samen. :Y)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:29

Mijn vriendin belde vandaag vanuit Tunesie dat ze een visum hebben kunnen regelen voor haar man voor twee weken dus die komt binnenkort naar nederland. is het toch eindelijk gelukt :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:41

mevrouw schreef:

Ik zeg: 'domste reactie ooit!'. Laat mensen lekker in hun waarde en gelukkig zijn op welke wijze dan ook!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:40

maikeltje schreef:
Mijn vriendin belde vandaag vanuit Tunesie dat ze een visum hebben kunnen regelen voor haar man voor twee weken dus die komt binnenkort naar nederland. is het toch eindelijk gelukt :D

Er staat haar nog heel wat te wachten op dit gebied als ze hem nog eens voor langere tijd of permanent wil uitnodigen. Kent ze de Stichting Buitenlandse Partner al? Dat is echt een aanrader voor iedereen die hiermee te maken heeft. http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:36

Goede site Macusa! Echt veel bruikbare en goede informatie op te vinden!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:02

Macusa schreef:
maikeltje schreef:

Er staat haar nog heel wat te wachten op dit gebied als ze hem nog eens voor langere tijd of permanent wil uitnodigen. Kent ze de Stichting Buitenlandse Partner al? Dat is echt een aanrader voor iedereen die hiermee te maken heeft. http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/.

Dank je Macusa, ik stuur sowieso dit topic naar haar door wanneer ze weer terug is in Nederland. Ze wilde eigenlijk het liefst met die jongen naar een ander land vluchten, juist omdat alles zo moeizaam gaat maar dat wil ik haar toch proberen uit haar hoofd te praten. De vreemdelingenpolitie is niet mals wanneer ze gevonden worden vrees ik.....Als je hierover nog info kunt spuien, de eventuele gevolgen van zo'n actie dan hoor ik die ook graag. Ik zie haar graag gelukkig maar wel op de goede manier snap je?

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:14

Ik heb ondertussen 8 maanden een relatie met iemand uit England (die daar ook woont).
We zien elkaar maandelijks een verlengd weekend en de ene maand is hij hier, de volgende ga ik naar daar. Wat dat betreft is alles goed in evenwicht. Echt moeilijk vind ik het niet, aangezien we dagelijks elkaar spreken, mailen of als we beiden thuis zijn MSN/Webcam/Skype erbij halen... Natuurlijk zijn er ook moeilijke momenten, waarop je elkaar erg mist, of gewoon behoefte hebt aan een knuffel, maar die moeilijke momenten zijn snel vergeten als je het vliegtuig uit stapt :) Er zit tenslotte altijd maar maximum 4 weken tussen...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:09

maikeltje schreef:
Dank je Macusa, ik stuur sowieso dit topic naar haar door wanneer ze weer terug is in Nederland. Ze wilde eigenlijk het liefst met die jongen naar een ander land vluchten, juist omdat alles zo moeizaam gaat maar dat wil ik haar toch proberen uit haar hoofd te praten. De vreemdelingenpolitie is niet mals wanneer ze gevonden worden vrees ik.....Als je hierover nog info kunt spuien, de eventuele gevolgen van zo'n actie dan hoor ik die ook graag. Ik zie haar graag gelukkig maar wel op de goede manier snap je?

De regelgeving verandert continu. Een aantal jaren geleden ging het makkelijker om via Ierland Europa binnen te kopen. Het was daar toen nog betrekkelijk gemakkelijk om een goede baan te vinden bovendien. Ze kan het best die website raadplegen en niet wanhopig raken. Met emigreren naar zijn land moet ze ook oppassen. Ik ken een man die was voor zijn werk geemigreerd naar Argentinië, daar een gezin gesticht heeft met een Argentijnse en toen ze vervolgens toen de kinderen al een jaar of 7 waren terug wilden naar Nederland mocht hij er wel in met de kinderen, maar zij was niet welkom (dit speelde een jaar of 8 geleden bij een van de oprichters van Stichting Buitenlandse Partner). Dat zijn dingen die je je vooraf niet realiseert, maar zijn echt ellendig als je ermee geconfronteerd wordt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:01

Maikeltje, laat haar eens info zoeken over de duitsland of belgie route. (zal vast ook wel wat over op buitenlandse partner staan)
Ik ken verschillende meiden die dit gedaan hebben en dat is toch een stukje makkelijker.
Maar ze moet het naar Nederland halen ook niet opgeven, het is moeilijk, maar absoluut niet onmogelijk!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:59

Nathalie schreef:
Maikeltje, laat haar eens info zoeken over de duitsland of belgie route. (zal vast ook wel wat over op buitenlandse partner staan)
Ik ken verschillende meiden die dit gedaan hebben en dat is toch een stukje makkelijker.
Maar ze moet het naar Nederland halen ook niet opgeven, het is moeilijk, maar absoluut niet onmogelijk!!!

Nathalie, ze wil dus gaan voor de Belgieroute, maar dat betekent dat ze hier haar huisje op moet zeggen, hals over kop naar belgie moet vertrekken, maar wat als de vreemdelingenpolitie ze vindt? Dan is ze straks alles kwijt....haar huis, haar baan EN haar man want die krijgt ze dan op zeker nooit meer terug vrees ik. Of ben ik nu erg pessimistisch?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 05:51

Volgens mij is het niet illegaal om dit te doen, maar correct me if i'm wrong...
Zij kan gewoon in België gaan wonen, maar dit moet ze wel officieel doen natuurlijk, anders heeft ze er ook niets aan. Als EU burger kan zij zonder moeite in België gaan wonen. Zodra haar papieren dan in orde zijn mag zij hem daarheen halen. Als hij dan de verblijfsvergunning voor België heeft mag hij ook in Nederland wonen, omdat hij dan een verblijfsdocument heeft voor een EU land.
In mijn omgeving zijn de laatste 2 jaar al zeker 5 meiden die het op deze manier hebben gedaan zonder problemen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:25

precies,mocht mijn relatie goed verlopen is de belgie route ook de route die ik wil gaan bewandelen.ik ben nog jong,en voldoe niet aan de inkomenseis die je nodig hebt in Nederland...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:37

Ik weet niet hoever je inkomen beneden de eis ligt, maar ik ken ook 2 meiden die met hun baas hebben kunnen regelen dat ze er wel aan komen. :) 1 meisje dat ik ken, krijgt zelfs 1500 per maand maar betaald daarvan contant weer 300 per maand terug aan haar baas. :+
Ik heb het geluk dat ik wel aan de eis voldoe, anders was ik ook wel richting België vertrokken. :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:04

Om het nog sterker te vertellen,vandaag is mijn laatste werkdag,en hierna ben ik dus werkloos.gelukkig ben ik niet te beroerd om gewoon ergens aan de slag te gaan,maar moet dus wel ff goed zoeken haha!
En weet je wat het is,heel veel meiden hebben hulp van hun ouders en dergelijke,ik heb dat niet,dus moet echt alles,maar dan ook echt alles helemaal zelf doen.. mijn ouders kunnen nergens garant voor staan..