Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:05

intral schreef:
@ adelineL ; t gaat om eeen kamer, niet om een leven hoor.

Heb het ook over een kamer/bed.

Het wil trouwens niet zeggen dat ik niet gast vriendelijk ben.
Maar ik wil het niet hebben dat er een vreemd iemand mijn kamer komt binnen dringen. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:05

AdelineL schreef:
3. Ik zou het een hele belediging vinden dat mijn moeder een gast belangrijker vind als haar bloed eigen dochter.

ach ik zie het in perspectief......... ik had lasogen en mijn moeder vond dat ik niet zo moest zeuren want ze had visite :D :D :D

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:06

MamboBeach schreef:
AdelineL, ik heb nog niet in je profiel gekeken, maar ben jij volwassen?!
Wat stel jij je aan zeg!

Dan vind jij maar dat ik me aan stel.
Maar ik heb zo ook mijn meningen, en zo zijn er nog wel meer mensen hier...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:06

intral schreef:
KiWiKo schreef:
lief je helpt haar in de tuin........ je helpt haar in het huishouden....... is niet bijzonder, is normaal :D :D

hoe oud ben je?

mijn Sanne is 10 en die doet dat ook

ik help mijn mama vrijwillig in de tuin, keuken ect. gewoon omdat ze ook heel veel voor mij doet, is de normaalste zaak van de wereld als je je moeder helpt toch? :oo
en zo extreeem sociaal ben ik nou ook weer niet opgevoed :=

maar hoe oud ben je :)

sorrie de vraag is bedoeld voor adeline ;)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 16-05-09 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:07

en nog nooit gehoord van klant is koning?
en je ziet je moeder ongeveer 350 dagen per jaar .... als er dan 1 x visite komt is dat toch geen ramp ? :D

Bimmetje

AdelineL schreef:
Eh pardon KiWiKo, je doet nu wel net of ik een verwend kreng ben die niks voor mijn moeder doet?
Ik ben altijd wel de gene die met mijn zusje de boodschappen doet.
Heb haar net nog geholpen met de tuin, ik help haak vaak genoeg mee in de huishouding etc.
Doe genoeg voor haar, maar ik zou het een hele belediging vinden als ze mij vraagt of ik mij mijn vriend wil slapen omdat er een vreemde vrouw komt slapen.

Ben 19.
Is dat normaal ja? Waarom doet dan bijna niemand het?[/quote]

omdat de jeugd van tegenwoordig veel te verwend is en alles maar zo vanzelf sprekend is.

intral

@ KiWiKo ; ik ben 13 :j .

lesilla

Het is niet omdat je bed uitleent dat een gast belangrijker is, het is gewoon normen en waarde en vriendelijkheid tegenover mensen en mensen helpen.
Als je alles zo bekijkt dan is er toch iets met je zelfwaarde.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 16-05-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Waar hebben we't over? Hoe maak je van'n vlieg een olifant!

1 nachtje,1bedje en na die tijd alles verschonen en klaar is het.

Weet jij wel wie er allemaal op het bed van je vriend heeft geslapen? ;)

Anoniem

AdelineL schreef:
WildWings schreef:

Wáárom zou je dat in hemelsnaam een belediging vinden? Echt, ik snap er niets van, vind dat zo ontzettend egoistisch overkomen namelijk... en ongetwijfeld bedoel je het niet zo, dus ik ben benieuwd hoe je het dan bedoeld :=

Ik laat gewoon niemand op mijn kamer, alleen mijn zusje dan.
1. Ik vind het hardstikke goor als er een vreemd iemand in mijn bed slaapt, ook als de lakens weer verschoond worden.
2. Op mijn kamer staan allemaal kost bare spullen waar ik knetter hard voor heb gezweet en geploegt, en die kan ik niet zomaar even opruimen.
3. Ik zou het een hele belediging vinden dat mijn moeder een gast belangrijker vind als haar bloed eigen dochter.

1. Waarom is dat nou goor? Ik bedoel de vrouw in kwestie is vast hartstikke zindelijk hoor, en zal heus niet de mestput in springen voor ze je bed in ploft..
2. Die kostbare spullen staan er bij mij ook, evenals gewoon persoonlijke dingen.. maar als er iemand in mijn bed slaapt, wat heeft dat dan met die spullen temaken? Die staan er de dag nadat iemand in mijn bed heeft geslapen ook nog gewoon hoor..
3. Belangrijker, sorry? Dat heeft niets met belangrijker te maken meid, alleen met het simpele feit dat het voor jou geen ene zucht moeite kost bij je vriend te slapen (sterker nog, ik vind het juist leuk om bij m'n vriend te slapen.. maar als dat in jouw geval niet zo is heb je toch een klein relatieprobleem vrees ik..), en dat het voor iemand anders veel gedoe scheelt.. jouw kleine moeite bij je vriend te slapen weegt niet op tegen die moeite die het de andere persoon anders kost qua reizen of overnachting ergens anders...

En dat je ook wat in huis doet lijkt me logisch.. je woont er SAMEN dus probeer je het ook SAMEN leefbaar te houden.. dunkt me

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:08

Bimmetje schreef:
AdelineL schreef:
Eh pardon KiWiKo, je doet nu wel net of ik een verwend kreng ben die niks voor mijn moeder doet?
Ik ben altijd wel de gene die met mijn zusje de boodschappen doet.
Heb haar net nog geholpen met de tuin, ik help haak vaak genoeg mee in de huishouding etc.
Doe genoeg voor haar, maar ik zou het een hele belediging vinden als ze mij vraagt of ik mij mijn vriend wil slapen omdat er een vreemde vrouw komt slapen.

Ben 19.
Is dat normaal ja? Waarom doet dan bijna niemand het?

omdat de jeugd van tegenwoordig veel te verwend is en alles maar zo vanzelf sprekend is.[/quote]
Nou dat vat ik dan maar op als een compliment.
Want ik ben toevallig wel iemand die haar elke dag helpt, ook met dingen die ik liever niet doe.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:09

Dav schreef:

Precies...

Of slaap eens in een Hotel... weet je ook niet wat de nacht voor je is gebeurt...

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:10

ach adelineL dan doe je het toch lekker niet .... hallo zeg, je bent 19 .... word eens volwassen :\ .

MamboBeach

AdelineL schreef:
MamboBeach schreef:
AdelineL, ik heb nog niet in je profiel gekeken, maar ben jij volwassen?!
Wat stel jij je aan zeg!

Dan vind jij maar dat ik me aan stel.
Maar ik heb zo ook mijn meningen, en zo zijn er nog wel meer mensen hier...

Als jij het vies vindt dat er iemand in je bed slaapt dan zit je zeker ook nooit op een bank, daar zitten ook vele mensen op...
Maar serieus, ik hoop dat als je iets ouder bent, je in gaat zien dat dit belachelijk is.
Echt, ik zou in de lach schieten als mijn kinderen zo zouden reageren. :(:)

AdelineL

Dav schreef:
Waar hebben we't over? Hoe maak je van'n vlieg een olifant!

1 nachtje,1bedje en na die tijd alles verschonen en klaar is het.

Ja hoor, alleen ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:11

Ja paasei dat is toch ook logisch? Je moeder woont niet alleen in het huis dus hoeft ze ook niet alleen het leefbaar te houden, het is logisch dat je daar je steentje in bijdraagt als ze dat wilt.. en dat dat niet alleen uit leuke dingen bestaat, joh sherlock.. that's life.. dan moet je wel eens dingen doen die je 'liever niet doet'... ken maar weinig mensen die er iedere dag weer grote lol in beleven iedere dag weer de afwas te doen, te stofzuigen en de was te doen hee..

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:12

intral schreef:
ach adelineL dan doe je het toch lekker niet .... hallo zeg, je bent 19 .... word eens volwassen :\ .

Denk dat ik wel behoorlijk volwassen ben hoor.
Kom alleen gewoon voor mijn mening uit, en gelukkig is moeders het daar ook mee eens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:12

AdelineL schreef:
KiWiKo schreef:

lief je helpt haar in de tuin........ je helpt haar in het huishouden....... is niet bijzonder, is normaal :D :D

hoe oud ben je?

mijn Sanne is 10 en die doet dat ook

Ben 19.
Is dat normaal ja? Waarom doet dan bijna niemand het?

misschien tijd om onder moeders vleugels uit te vliegen en het zelf te gaan doen dan.........

Zeker 19 jarige zeg........ kom op, als mijn Sanne 19 is dan zal ze mijn hele huishouden moeten draaien :) :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:14

intral schreef:
@ KiWiKo ; ik ben 13 :j .

en duidelijk een stuk vowassener en wijzer dan 19 jarigen....... chappaeu!!! petje af joh!!

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:14

Klopt MamboBeach, drink ook niet graag uit glazen bij een ander maarja dat is haast niet te ontlopen.
Ben gewoon behoorlijk snel vies van andere mensen, het spijt me zeer... Was zeker makelijker als ik dat niet was.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:15

Jeetje, ik irriteer me hier mateloos aan sommige personen :=

Laatst nog heeft een kennis van mijn moeder hier 2 nachten gelogeerd omdat ze even geen onderdak had (heel verhaal, maar dat vertel ik niet.) Tsja, ik vind mevrouw in kwestie helemáál niet aardig, maar vooruit ik heb toch direct mijn bed afgestaan + kamer, ze mocht zelfs gebruik maken van mijn laptop. ;) Daarna éven een andere hoes + laken om je bed en klaar toch?

Komop mensen het is 1 nacht.. 8/9 uurtjes :=

Ga trouwens verder compleet met Kiwiko mee :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:15

wat een gezeur zeg!

is het nu zo veel moeite om je bed uit te lenen? terwijl je
waarschijnlijk toch wel die nacht bij je vriend had geslapen????

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:16

AdelineL: ik vind jouw reacties eigenlijk niet klinken als iemand van 19 moet ik eerlijk zeggen. Ik had je denk ik eerder een jaar of 16 geschat, vooral omdat je nog zo het idee hebt dat je dingen 'voor je moeder' moet doen, ipv je eigen aandeel in jullie huishouden te zien.

lesilla

Dan koop je een plastieke hoes en dan is je matras totaal onaangeroerd door andere.. probleem opgelost :)

KiWiKo

AdelineL schreef:
intral schreef:

Denk dat ik wel behoorlijk volwassen ben hoor.
Kom alleen gewoon voor mijn mening uit, en gelukkig is moeders het daar ook mee eens.

meid dan heb je nu mazzel........... maar straks krijg je de deksel op je neus........

de enige taak van een moeder is om haar kinderen zo op te voeden dat ze de wereld aankunnen als ze straks op eigen benen staan......... en daarbij hoort verantwoording nemen...... begrijpen hoe de wereld tikt..

aan mij heb je een goede met deze houding........ echt