Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:03

Jeetje karin al loop je naakt rond dan moet je nog niet lastiggevallen worden. Spijtig dat deze mentaliteit heerst. Ben het wel eens met make up en sigaretten voor een 12 jarige kan ik ook niet gelovigen maar dat rechtvaardigd nogaltijd geen actie.

Verder zou ik ook naar je mentor stappen en je probleem uitleggen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:04

Froexiie schreef:
Roken en make-up is háár keuze, maar daar kan ze NIET om gepest worden.

Weet je wat het is, jij zegt: ze KAN er niet om gepest worden. Maar ze wordt het WEL.
Ze zou er niet om gepest MOGEN worden, maar dat is iets heel anders.

Ingewikkeld he. :P

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:07

Meid, toen ik jouw leeftijd had gebeurde mij precies hetzelfde. Ik ga je geen tips geven, natuurlijk weet je zelf wat je hier aan kunt doen (en weet je waarschijnlijk,heel spijtig, dat het geen zin heeft). Het zijn rotjong, en dat mag gezegt worden. Echter een kleine troost, het komt allemaal weer goed, geloof me maar. Het is rot, en gemeen, en absoluut niet eerlijk. Als ik op jouw profiel kijk, zie ik mijzelf terug. Make up, lang niet zo'n kinderlijk gezichtje.. je voelt je zoals je zegt ook niet kinderlijk meer. Dat geeft niet, niet iedereen voelt zich werkelijk naar waar hun leeftijd zich begeeft. Straks wordt je wat ouder, en dan valt het niet meer zo op. Waarschijnlijk voel je je altijd een stuk volwassener, maar daar leer je ook erg veel van. Nogmaals, het is echt heel rot, maar het komt goed. Laat het van je af glijden, heb geduld.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:07

Iris82 schreef:
Froexiie schreef:
Roken en make-up is háár keuze, maar daar kan ze NIET om gepest worden.

Weet je wat het is, jij zegt: ze KAN er niet om gepest worden. Maar ze wordt het WEL.
Ze zou er niet om gepest MOGEN worden, maar dat is iets heel anders.

Ingewikkeld he. :P

Ik bedoel met 'kan' dat dat geen reden kan zijn. M.a.w. mag idd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:08

JustaLive schreef:
KarinvdM. Zou je alsjeblieft willen ophouden met die kl*te reatie's van jou? Je kan hier mensen mee kwetsen, niet alleen TS. Denk eens even na. Heb jij een plank hout voor je hasses?! Je bent kort door de bocht, per direct. En recht door zee, alleen zonder na te denken. Hallo? Aarde aan jou! Er zijn meerdere bokkers hier, die hebben gezecht dat je reactie's Not done zijn.

Kappen dus, ze kunnen gevoelig zijn.

:? Volgens mij heb ik al anderhalf uur niet meer gereageerd hoor.

Het is me wel duidelijk inmiddels dat dat wat ik gezegd heb heel anders overkomt dan dat mijn bedoeling was...
Maar dat is het nadeel van geschreven tekst ipv gesproken woorden met daarbij gezichtsuitdrukking en intonatie.
Natuurlijk is het nooit de schuld van een meisje/vrouw als ze verkracht wordt, daar ben je nog altijd een zieke geest voor nodig.

lovelygirly schreef:
Weet je wat mij opvalt.
Dat jij het typetje bent die in al dit soort topics mensen komt afzeiken.
met je zogenaamde mooie reacties. ;)
Jij bent voor mij wel een redelijk bekende.
Kom je veel tegen.

Ik ken jou niet hoor, ik zou niet weten waar ik je tegen zou moeten komen, ik woon ook niet echt bij je in de buurt.
De rest van jouw reactie geeft trouwens wel aan dat jij in ieder geval wél van de nette reacties bent. :+

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:12

sorry kan me niet inhouden.

Ik hing er vroeger een beetje tussenin. dus werd af en toe geplaagd of deed iemand anders plagen. gelukkig van beide kanten nooit gepest.

Maar dit lijkt een beetje op ik vind jou wel leuk, en alleen zo trek ik jou aandacht. van de jongens
en van de meiden die zijn gewoon jaloers.

Uit eigen ervaring zou ik niet naar de mentor gaan, Juist dan pakken ze je(in mijn VMBO tijd).

Geef jij zelf geen verkeerde signalen af?

Moeilijk om dat zo via het internet tips te geven?

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:15

Ik heb dit ook gehad hoor in de 1e klas. maar dat was gauw genoeg afgelopen door een x flink me mond open te trekken, dan lache ze je eerst heel hard uit maar blijf zelfverzekerd, toen kwam er een madame uit de 3e bijdehand tegen me doen en die heb ik zo aangevlogen en blauw geslagen dat ik in die 4 jaar op me vmbo niet één keer ruzie meer gehad heb. dus wees een beetje sterk en laat niet over je heen lopen, en pak altijd de degene met de grootste mond dan is het meteen afgelopen, het is misschien niet de beste manier maar tegenwoordig is het niet meer normaal om het ''uit te praten'' en dat je rookt moet je zelf weten, daar hebben hun niks mee te maken ( en hoeven ze niks over te zeggen ) laat dat maar duidelijk zijn

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:21

KarinvdM schreef:
En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...

Sorry?! :x waar slaat dit nou weer op :r

Mensen, kom op hoor, TS zegt al in d'r beginpost dat ze het er moelijk mee heeft, ze komt hier vragen om steun, niet om van die vreselijke k*t reacties, al staan er gelukkig
ook super reacties tussen waar TS wél wat aan heeft ;)

Maargoed, TS ik hoop dat je iets hebt aan de normale reacties, heel veel sterkte +:)+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:28

Ik snap het niet, als ik in het profiel kijk zie ik een bloed mooie meid.
Ik vind wel dat je erg veel make-up gebruikt voor een 12 jarige, tja en roken op die leefdtijd vind ik helemaal niks.
Het is heel lastig als mensen je eenmaal tot pispaal hebben gemaakt.
Maar dat ze peuken naar je gooien zodat jij er plekken en brandwonden aan over houd vind ik erg ver gaan.
En nog veel lastiger is als ze met zoveel zijn.
Ik kan niks anders verzinnen dan toch naar een vertrouwenspersoon toe te gaan, of je ouders.
Vaak wijst dit gedrag er toch op dat ze jaloers op je zijn.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:34

KarinvdM schreef:
Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval. :n Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.

En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet. :D

En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...

Weetje wat jij normaal vind moet je maar even achter wege laten, dat is iets wat ZIJ mooi vind en graag wilt op doen. dat jij vroeger zo de deur niet uitging dat is omdat dat ongeveer het stenentijdperk genoemd werd.

En over die verkracht opmerking die slaat echt helemaal nergens op, omdat ze toevallig een peuk op de lip heb en een rokje aanheb, waar moet het heen hee? moeten we dan maar broeken aantrekken die tot de oksels komen?zodat het er niet uitdagend eruit ziet,

Dit topic is geopend voor tips neem ik aan. om er verhaal kwijt te kunnen want ze voelt zich k*t dat kan je er wel uit opmerken, en vind het trouwens heel knap dat ze het uberhaupt durft te vertellen, en dan kom jij met je ''mening/conclusie'' wat dus nergens op slaat en ook nergens over gaat. als jij geen steun kan bieden/tips kan geven
kan je beter je mond dicht houden.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:36

lnda_ schreef:
KarinvdM schreef:
Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval. :n Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.

En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet. :D

Weetje wat jij normaal vind moet je maar even achter wege laten, dat is iets wat ZIJ mooi vind en graag wilt op doen. dat jij vroeger zo de deur niet uitging dat is omdat dat ongeveer het stenentijdperk genoemd werd.

En over die verkracht opmerking die slaat echt helemaal nergens op, omdat ze toevallig een peuk op de lip heb en een rokje aanheb, waar moet het heen hee? moeten we dan maar broeken aantrekken die tot de oksels komen?zodat het er niet uitdagend eruit ziet,

Dit topic is geopend voor tips neem ik aan. om er verhaal kwijt te kunnen want ze voelt zich k*t dat kan je er wel uit opmerken, en vind het trouwens heel knap dat ze het uberhaupt durft te vertellen, en dan kom jij met je ''mening/conclusie'' wat dus nergens op slaat en ook nergens over gaat. als jij geen steun kan bieden/tips kan geven

Amen _/-\o_

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:42

Ga naar je vertrouwenspersoon!
Ik werd in de 4e klas gepest, ik was slank en rara hoe zag de pestkop eruit??
Maargoed, ik ben naar het vertrouwenspersoon gegaan en zij hebben mij serieus genomen en de meid die pestte voor de keus gezet. Wil je pesten of examen doen?
Die keus was voor haar simpel..
Nu jaren later is het een vriendin van me, sterker nog, een hele tijd was ze zowat afhankelijk van mij. Ik ken haar nu goed en weet dat ze het thuis niet bepaald makkelijk heeft en ieder ander persoon zo zou zijn als je haar ouders als ouders hebt.

Ik sta een beetje paf van de reacties hier. :n
Wat zegt iemands uiterlijk nou over diegene? Als zij make-up mooi vind, mooi dan moet ze dat dragen. Als ze wil roken, dan is zij nog altijd diegene die een peuk in dr mond heeft!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:14

Het zou inderdaad moeten zijn dat het niet uitmaakt hoevel make up je draagt of wat voor kleding.
Ik keek in jouw profiel en vind je er heel leuk uitzien!
Maar je valt wel op door het make up gebruik. En dat zou een reden kunnen zijn dat 4e klassers (misschien wel jaloers?) jou te grazen nemen.

Je zou kunnen proberen je iets minder opvallend op te maken? Eens kijken hoe je schoolgenoten daar op reageren? (Het zou niet moeten hoeven!! Maar soms moet je ook iets proberen)
En het belangrijkste: Hulp zoeken!! Je bent niet de enige en je bent niet alleen.

Heel veel sterkte!

lnda_

Re: Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:19

Ze zeggen ; blijf jezelf.
Dan moet ze dat ook blijven met of zonder sigaret, met of zonder makeup.
mensen moeten je nemen zoals je bent.
En wat die mensen doen. dat zegt meer over hun dan over jou hoor.
Praat erover met iemand, je mentor/vertr.persoon/thuis

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:29

ik vind dit erg sneu voor TS, maar achter die make up en sigaret, zit eigenlijk nog maar een klein meisje.

geniet van je kinderjaren, pesten vind ik onterecht, maar ergens lok je reacties uit door je te gedragen als iemand die je niet bent

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:29

Pesten is niet goed te praten en verkrachting valt niet uit te lokken, daar kunnen we kort over zijn.

Maar ik zie een mooi meisje van 12 jaar, die zoveel makeup draagt dat ze wel 16 lijkt. En ze rookt.

Mensen zoeken helaas altijd een afwijkende binnen de groep, en die word dan pispaaltje. Die word dan afgezeken. Het is ellendig, maar mensen en zeker kinderen en pubers zijn KEIHARD.... Ik was zelf ook zo'n pispaal, omdat ik licht autistisch was. Ik gedroeg me nét even anders dan de grote groep en TADAAH... je krijgt de grote pestkop op je nek en je middelbare-school-leven is voorgoed getekend. Ik heb er vijf snertjaren gehad, en dan druk ik me zeer mild uit. Ik ben zowat onder een auto gesmeten, ik ben achtervolgd, bedreigd, geslagen, geschopt. Pesten is heftig en kan ernstige vormen aannemen. Je wilt niet meer naar school, word bang en verdrietig en je hele zelfvertrouwen gaat naar de knoppen. NIEMAND verdiend dat!! Er is niets, maar dan ook NIETS dat het goedpraat.

Maar meisje.... meisje, meisje. Weg met die schmink, en dat meen ik. Je hebt het niet nodig. Ik kijk er zo doorheen en zie dan een meisje dat nog veel mooier is zonder pikzwart geverfde ogen en gestifte lippen. Loose it. Je hebt het nergens voor nodig, het is zonde van je mooie huidje. Laat maar lekker. En ik denk ook dat je dan ineens veel minder geduvel hebt.

Wat het roken betreft, tja. Het is niet goed voor je en je bent 12... verpest je longen er nou niet mee. Het is zo zonde.

Een kanttekening, echter... een ''slechte naam'' heb je makkelijker gewonnen dan verloren. Het zou best kunnen dat het niet eens meer helpt als je geen makeup meer gebruikt en niet meer rookt. Ook dat is helaas een triest feit.

Opnieuw; er is geen excuus voor pesten. Helaas is het echter de manier waarop zo'n groep werkt, en daar ben ik helaas ervaringsdeskundige in. Het enige wat ik dus hier kan bedenken, zijn twee dingen die je gezondheid en schoonheid ook nog eens ten goede komen. :) Zou je dat willen overwegen? Baat het niet....

En meid... gaat het echt tever... haal die mentor er maar bij. Vertel je mentor ook dat je verwacht dat ze je gaan opwachten of dat ze je kwaad willen doen. Spreek desnoods af dat er iemand, een leerkracht, desnoods de concerge, een beetje op je let, zeker voor en na schooltijd. Of, hoe gek dat ook klinkt... vraag je ouders of ze je ophalen.

Ik liet mijn ouders me ophalen, en ik ben er nooit om gepest. Ik heb altijd verkondigd dat mijn ouders gewoon super zijn, klaar uit. Misschien geen ''cool'' standpunt, maar als je toch al gepest word maakt dat het verschil niet. En ik voelde me wel een stuk veiliger op zulke momenten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:38

KarinvdM schreef:
Nee, natuurlijk heeft niemand dat recht.
Maar je manier van doen, kleden etc etc spelen bij zulke dingen wel mee. Ik was als 12-jarige nog echt een kind en zo zag ik er ook uit. Dit is gewoon een meisje dat zich kleedt en opmaakt als een volwassene.
Als het mijn kind was dan kwam ze zo echt de deur niet uit.
Het zal de generatiekloof wel zijn...

Ik kan het niet laten om op je te reageren, omdat ik eigenlijk vindt dat ik op de TS moet reageren.
Je praat al drie pagina's lang over haar make-up en hoe slecht roken wel niet is, maar mist volledig het punt van de TS.
Ze wil graag hulp hebben om van het pesten af te komen. Door jezelf te gaan veranderen in iemand die je niet bent, gaat hier echt niet mee helpen, (want dit stel jij immers voor als zij stopt met roken en make-up dragen)
Verder krijg ik het idee dat jij wil dat de hele Nederlandse jeugd stille muizen worden, met allemaal hetzelfde uiterlijk?
Want dan word er niet meer gepest? Hoe bekrompen.

@de TS:
Jij kan er niks aan doen dat je gepest wordt. Er zijn altijd wel mensen die denken beter te zijn dan een ander en gaan hierdoor pesten.
In 80 procent van de gevallen zijn de pesters de mensen die het meest onzeker over zichzelf zijn.
Sta er boven en praat erover met je mentor/ouders en vriendinnnen.
Pobeer te regelen dat je een gesprek krijgt met je mentor en ouders, zodat je na het gesprek niet kan worden opgewacht op school.
Succes ermee! :)

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:45

Ik ben het er mee eens dat de TS redelijk veel make-up gebruikt, en ik zou het mooier vinden met wat minder..
Maar iedereen zo zijn eigen smaak, en als ze er zichzelf prettig bij voelt?
Als je eenmaal het pispaaltje bent zullen ze echt niet in een keer stoppen met pesten als je wat minder make-up draagt..

@TS
Ik vind het knap dat je zo je verhaal doet hier..
Blijf jezelf, en laat sommige stukken in dit topic maar het ene oog in andere oog uitgaan om zo maar te zeggen ;).
Maar ga echt naar je mentor/ouder of iemand anders die je kan helpen!
Want als jij met brandplekken enz rond loopt gaat het echt ver! Dat kan niet zo!
Succes hiermee, en ik hoop voor je dat het beter gaat worden :)).

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:02

Vreselijk dat er zo met je omgegaan wordt, omdat je volgens hun niet in 'het plaatje' valt.
Opvallend hoeveel mensen hier in het topic reageren met 'je draagt te veel make-up' 'je rookt' etc etc.
En het allerergst/ bekrompen: dat je dan verkrachting uitlokt. Echt je moet je doodschamen om zo'n reactie! Zoiets zeg je alleen als je echt kortzichtig en oppervlakkig bent imo, en geen idee hebt waar je het over hebt. Geloof mij, je hoeft echt niet veel make up te dragen oid om verkracht te worden... Ach ja, als je maar kunt oordelen hé.

Als zij zich prettig voelt met wat make up etc, vooral lekker doen! Geloof in jezelf.
Alsof we allemaal hetzelfde moeten zijn, vooral in het plaatje moeten passen. Zo niet, dan treiteren we diegene gewoon, als soort van straf. Bah bah bah.
Helaas lijkt het wel altijd zo te zijn. En je maakt iemand gewoon het leven zuur.
Laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde.

Ga asjeblieft naar een mentor toe, en desnoods een andere school.Klinkt simpel, maar echt, zonde om anderen jouw leven te laten verpesten!

Sterkte meid! :(:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:07

JustaLive schreef:
Even ter mededeling : ThaGirl: De hele klas rookt bij ons bijna :')

whoohoee jeeej!! applaus! ben trots!
:r pubers

12 jaar en roken... om te kotsen :r
waar gaat het heen..
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 15-05-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:09

lnda_ schreef:
KarinvdM schreef:

mwah, heb je toch echt pech, het is en blijft een openbaar forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:22

Wat een walgelijke reacties worden hier gegeven zeg! Het niveau is echt flink gedaalt!

TS: Veel sterkte verder en ik heb niet zoveel tips, ik ben nooit gepest maar probeer eens een grote mond terug te geven. En als ze je willen slaan, gewoon terug slaan. Laat niet over je heen lopen dat is wat ze juist willen. En ik raad je aan om nog te genieten van je 12 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:28

Karin heeft een andere mening, en dan is zij ineens de boosdoener? Volwassen zeg. :+

Ben het met je eens hoor. :j Overdrijf toch niet zo Justalive, kom op zeg..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:52

Door op te vallen binnen een groep lok je reacties uit. Door jezelf agressief op te stellen ook. What you give is what you get.

Als ik vroeger zo opgemaakt op school gekomen was moest ik mijn gezicht gaan wassen.
Ik ga het roken op je twaalde niet veroordelen, ik was zelf geen haar beter. Ik zou willen dat ik er nooit aan begonnen was...

Onder die laag make-up zit een prachtig meisje, laat dat meisje zien!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 01:33

Tja, niet dat 't dat goedpraat, maar zelf denk ik dat een deel bij 'de gepeste' ligt. En dat is ábsoluut níet aanvallend bedoelt. Ik ben zelf járen gepest. En ik denk dat dit inderdaad deels door hoe ik was kwam. En ik ben verandert en dat maakte dat ik steeds minder gepest werd en ondertussen helemaal niet meer.

Dus wat moet je doen, veranderen. Want zoals ik was... dat was ook niet goed en ik ben verandert op een goede manier (ik bedoel ook veranderen op een goede manier)