Clips, gaat het niet te ver?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:48

:') even een ander filmpje dan de gemiddelde clip. :D Vergeleken met dit clipje voel ik me een enorme sexbom. O:)

http://www.youtube.com/watch?v=qcL3XrR9WxU

Verder stoor ik me niet echt aan de gemiddelde (seksueel getinte) clip. Wel vind ik het sneu dat 14-jarige meisjes denken dat die meiden in clips er ''normaal'' uitzien, terwijl het doel om er ook zo uit te zien bijna niet te halen is.

Urko

Re: Clips, gaat het niet te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:06

Ik vind het niet erg dat meiden en jongens van 12 dit zien, ik vind het erger dat er ouders zijn die dat verbieden om te kijken.

Door te verbieden wek je nieuwsgierigheid op bij kinderen (EN OUDERE!) daardoor gaan ze het expres opzoeken en dan denk ik dat er veel meer problemen ontstaan (slecht zelfbeeld en slecht zelfvertrouwen). Ik denk (zoals ik al heb gelezen in dit topic) het probleem eerder bij scholen en ouders ligt, dat die te weinig voorlichting geven.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:09

maar neem nou die nieuwe clip van lady gaga.. je let niet als eerste op de muziek, maar de clip, ik vind echt dat zij te ver gaat, een beetje kan nog wel maar vele gaan gewoon te ver

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:11

waar gaat ze dan te ver en in welke clip?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:12

laat ik het anders vragen

Waar ligt de grens dan volgens jullie?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:19

Ik vraag me af hoeveel kinderen hier werkelijk getraumatiseerd door worden? Toen ik jonger was had je ook al zulke soort clipjes en de meeste van mijn leeftijd zijn toch hele gewone mensen gekomen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:21

We hebben het nu alleen maar over vrouwen die te ver gaan, qua dansen en kleding in clips.
(ik vermoed dat dit toch een stukje 'jalouzie'/ laag zelfbeeld is, maar thats my humble opininion)

Vinden de dames hier die 'walgen' van de clips van Lady Gaga en co. ( of het iig te ver vinden gaan ) het ook vervelend om hier naar te kijken dan?
http://www.youtube.com/watch?v=7ULZuCK_fgo&feature=fvst

(en het kleurtje/koppie doet er even niet toe)
Ik wil gewoon graag even weten of dit ook om van te 'walgen' is en zo ja, waarom en zo nee, waarom niet en waarom verschilt dit dan zo wezenlijk dan met de 'sloeries' in clips?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:24

Ik heb hier niuet zoveel mee want iedereen ziet toch dat die man hartstikke gefotoshopt is! zooooo nep!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:28

Hmm, gelukkig is D'Angelo echt zo :D *mjam* :D
( maar goed, afgezien daarvan... dat doet namelijk niet ter zake, het gemiddelde model wordt ook gephotoshopt en ge-airbrushed)
En ik wist trouwens niet dat videoclips ook al gephotoshopt werden, maar goed :+

Mijn vraag was, is dit ook om van te walgen... of niet?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:36

Urko schreef:
Ik vind het niet erg dat meiden en jongens van 12 dit zien, ik vind het erger dat er ouders zijn die dat verbieden om te kijken.

Door te verbieden wek je nieuwsgierigheid op bij kinderen (EN OUDERE!) daardoor gaan ze het expres opzoeken en dan denk ik dat er veel meer problemen ontstaan (slecht zelfbeeld en slecht zelfvertrouwen). Ik denk (zoals ik al heb gelezen in dit topic) het probleem eerder bij scholen en ouders ligt, dat die te weinig voorlichting geven.

Persoonlijk vind ik 12 jaar echt te jong om naar dat soort clips te kijken.
Wij kijken er thuis ook zeker niet naar, omdat deze clips niks met muziek te maken hebben.

Het punt is dat veel ouders niet met hun kinderen over sexualiteit willen/kunnen praten, daar begint het probleem en niet met het verbieden van clips kijken.
Als ouder vind ik dat je daar ook zeker je grenzen in mag stellen, waar wel en niet naar gekeken kan/mag worden.
Te veel vrijheid vind ik ook niet juist en daar krijgt een kind niet meteen een slecht zelfbeeld of slecht zelfvertrouwen van ;)

Ouders die het letterlijk verbieden, doen dat vaak op een geforceerde manier.
Maar praten erover waarom bepaalde dingen niet goed zijn en het kind ook vragen laten stellen, dat zou beter zijn.
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 14-05-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:38

Ach ja wat is er erg aan, sommige ouders laten hun kinderen ook van die misselijke vechtspelletjes doen of vechtfilms kijken op tv.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:43

Kanelly schreef:
We hebben het nu alleen maar over vrouwen die te ver gaan, qua dansen en kleding in clips.
(ik vermoed dat dit toch een stukje 'jalouzie'/ laag zelfbeeld is, maar thats my humble opininion)

Vinden de dames hier die 'walgen' van de clips van Lady Gaga en co. ( of het iig te ver vinden gaan ) het ook vervelend om hier naar te kijken dan?

Ik wil gewoon graag even weten of dit ook om van te 'walgen' is en zo ja, waarom en zo nee, waarom niet en waarom verschilt dit dan zo wezenlijk dan met de 'sloeries' in clips?

Nee hoor ziet er goed uit 8-)
BTW, lady GaGa is een geweldig wijf.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:47

@kanelly: ik vind hem echt op een sims figuurtje lijken, zooo nep. Laag olie erop en klaar is kees, ik vind het gewoon smerig om naar te kijken (ookal heeft hij wel een lekker lijf hoor) maar echt, mijn clip is het niet, en hij is zo bewerkt, vooral in het begin.

@jesito: heerlijk wijf he, vind ik ook! maar ontopic, dat van die vechtspelletjes is precies hetzelfde.

afgelopen week stond mijn buurjongetje (4 jaar) dat liedje van *fiets you fever much* te zingen, was zooo schattig, ging zijn moeder helemaal over te rooien, waar hij die tekst vandaan haalde. Arm kind wist niet eens wat hij zong.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:49

Kanelly schreef:

Nou nee jaloers ben ik zeker weten niet, ik zou er namelijk niet aan moeten denken om er ook zo bij te lopen.
Die clip van die man vind ik ook 3 keer niks, volgens mij ook behoorlijk bewerkt met fotoshop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:49

Ik vind het wel grappig om te lezen dat veel mensen zich dus dood ergeren aan die seksistische clips. Seks sells dus niet meer zo :) . Ik moet zelf ook zeggen dat ik veel liever kijk naar een clip zoals bijvoorbeeld die van Sia met Soon We'll be Found of Oren Lavie met Her Morning Elegance dan naar al die seksistische videos. Sommige videos zijn zo prachtig en kunstig en passen zo mooi bij het nummer dat ze er juist iets aan toevoegen, dáárom kijk ik graag naar videos bij muziek. Maar dat geschud met die tieten en strakke zwempakjes en zo, dat voegt voor mij niets toe aan het nummer, ik vind dat juist vaak een afknapper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:58

Even wat vergelijk uit mijn jeugd :+

Another Level - Freak Me ( om het maar even over expliciete teksten te hebben)
http://www.youtube.com/watch?v=6ld7bsyk1SU

T Spoon - Sex on the beach
http://www.youtube.com/watch?v=v-r2TYOBns8

Vengaboys ( en hebben ze nou daadwerkelijk zo veel meer kleren aan dan de dames in clips nu?)
http://www.youtube.com/watch?v=mjY4QRMOAW4

Ginuwine - Pony (en letten we ook weer even op de tekst? :D )
http://www.youtube.com/watch?v=BWh8XKvsYqc

Nou ja en zo kan ik nog wel even doorgaan. (en nog wel 'ergere' clips vinden)
Kortom, zo veel is er in de jaren niet veranderd qua clips volgens mij :D
En ik heb die allemaal als onschuldig pubertje op het o zo hippe TMF gezien ( oh en 's middags hè, ik had geen tv op mijn kamer dus 's avonds laat tv kijken was er niet bij), toch wilde ik er niet uit zien als de dames in deze clips, voelde ik me niet genoodzaakt de eerste de beste kelderbox in te duiken voor een breezer etc. etc.
Gewoon een normale jeugd gehad en opgegroeid tot euh ja, een normale vrouw :D

Dus ligt het nou écht aan de clips?
Of ligt het aan het feit dat niemand z'n kinderen meer normaal op kan voeden, grenzen vervagen en het lekker makkelijk is om externe factoren de schuld te geven?
En zoals ik al eerder zei, om clips/ games etc. te laten zien aan kinderen/pubers... keuze van de ouders. Er zit een knop op de tv en de pc :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:10

jesito schreef:
Ach ja wat is er erg aan, sommige ouders laten hun kinderen ook van die misselijke vechtspelletjes doen of vechtfilms kijken op tv.

Wij speelden vroeger Duke Nukem, ik ben ook geen rassistische psychopaat hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:17

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:15

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:18

Heej, Madonna had ik al :')
Ik moet zeggen dat ik 100% hetro ben, maar die clips van madonna van vroeger bezorgen me rillingen := Erg maar ik vind het niet aanstootgevend :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:33

Ohw haddikniegezien :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:37

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:26

Lyonesse schreef:
jesito schreef:

Wij speelden vroeger Duke Nukem, ik ben ook geen rassistische psychopaat hoor :P

En toch blijken steeds meer kinderen dit soort dingen na te doen en soms kan het daar wel mee beginnen.
vroeg of laat moet je de kinderen toch inlichten op sexueel gebied.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:36

Massamoordende kinderen doen volgens mij vooral andere massamoordende kinderen na. Maar de vraag die vooral bij mij op komt: Wat is er mis dat kinderen vandaag wel geweldadige dingen op tv na zouden doen en kinderen van vroeger niet? Waarom trok vroeger niet iedereen een corset a la madonna aan om te "dansen" met rijdend bewegingen en liet zich door iedereen aflebberen en nu schijnbaar wel? Mij lijkt namelijk dat dat aan de kinderen ligt en niet aan de dingen op tv. Die zijn niets veranderd :n (denkt aan beavis and butthead die tegen cher oprijden en vertellen wat ze met haar willen doen, denkt aan pittige tijden waarin carlo boven op winston gerstanowitz duikt en hem begint te berijden incl kreunen omdat hij denkt dat het irene is, denkt aan Bottom en The Youngh Ones, waarbij televisies op elkaars hoofd worden stukgeslagen en vorken in ogen worden geprikt waarmee de persoon in kwestie nog een poosje blijft rondlopen onder begeleiding van een scheldtirenade van hier Tokyo)