Urko schreef:Ik vind het niet erg dat meiden en jongens van 12 dit zien, ik vind het erger dat er ouders zijn die dat verbieden om te kijken.
Door te verbieden wek je nieuwsgierigheid op bij kinderen (EN OUDERE!) daardoor gaan ze het expres opzoeken en dan denk ik dat er veel meer problemen ontstaan (slecht zelfbeeld en slecht zelfvertrouwen). Ik denk (zoals ik al heb gelezen in dit topic) het probleem eerder bij scholen en ouders ligt, dat die te weinig voorlichting geven.
Persoonlijk vind ik 12 jaar echt te jong om naar dat soort clips te kijken.
Wij kijken er thuis ook zeker niet naar, omdat deze clips niks met muziek te maken hebben.
Het punt is dat veel ouders niet met hun kinderen over sexualiteit willen/kunnen praten, daar begint het probleem en niet met het verbieden van clips kijken.
Als ouder vind ik dat je daar ook zeker je grenzen in mag stellen, waar wel en niet naar gekeken kan/mag worden.
Te veel vrijheid vind ik ook niet juist en daar krijgt een kind niet meteen een slecht zelfbeeld of slecht zelfvertrouwen van 
Ouders die het letterlijk verbieden, doen dat vaak op een geforceerde manier.
Maar praten erover waarom bepaalde dingen niet goed zijn en het kind ook vragen laten stellen, dat zou beter zijn.
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 14-05-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt