Welshcobfan schreef:Grappig eigenlijk, vroeger had een man juist veel vrouwen in de bijbel, maar tegenwoordig vind de kerk het niet meer kunnen.
Is dat niet een algehele trend geworden (uitgezonderd natuurlijk wat landen waar polygamie hip is)? Dat monogamie nu weer de norm is geworden?
Interessant stukje over wat de bijbel hierover zegt, klik.
Sunrise_ schreef:Lusitana schreef:Als je van iemand houdt geef je hem de vrijheid. Dat kán de vrijheid zijn om jou los te laten en met de ander verder te gaan, en het kan de vrijheid zijn om twee of meer partners te hebben. Maar wij gunnen dat onze mannen over het algemeen niet, maar logica zit daar niet in en het heeft niet te maken met houden van, maar alles te maken met jaloezie.
Als je kinderen hebt stuur je de eerste toch ook niet weg als de volgende komt? Het is heel goed mogelijk om van meerdere tegelijk te houden en het huis te delen. Maar als het niet om kinderen gaat, met andere woorden als er sex bij te pas komt, is het ineens een stuk moeilijker voor sommigen. We vinden vaak toch dat het iets exclusiefs voor ons is met die ene die we leuk vinden, en vinden het vies en ondraaglijk als hij het ook met anderen doet. Maar waarom eigenlijk?
Voor mij houdt samen een relatie hebben niet in, de vrijheid hebben twee of meerdere partners te hebben. Volgens mij kies je dan juist voor elkaar, omdat je juist graag bij die andere persoon zou willen zijn, omdat je die bijzonder vindt. En dat is niet een kwestie van niet gunnen, ik zou er gewoon niet mee om kunnen gaan. En daarin ben ik misschien best egoïstisch ja. Als ik met iemand een relatie heb, wil ik ook dat diegene gewoon voor mij alleen kiest, anders hoeft het voor mij niet. Voor mij is anders het hele principe van een vaste relatie hebben weg. Maargoed, daar denkt iedereen natuurlijk anders over.
Helemaal mee eens!
.
) maar het is wel erg makkelijk om te zeggen dat dat komt doordat mensen van nature niet monogaam zijn.. Je hebt er toch bewust voor gekozen een relatie aan te gaan..
). Dan klap ik dicht denk ik.
.
Als je perse er op los wil n*uken zijn daar beroepen voor.......
. Geen idee of het aan de cultuur of wat dan ook ligt, maar ik wil hem met helemaal niemand delen, daar ben ik het gelukkigst mee.