Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Ik ga mee met al die mensen die 2 minuten niet te lang vinden. Als het aan mij lag, maakten ze er minstens 10 minuten van.
Ondanks dat doe ik zelf om 8 uur niet mee. Lees daarvoor ook dit stukje op mijn weblog eens:
http://www.nouks.nl/weblog/?p=270
magda_90 schreef:Ik zal vast tegen een paar kuiten trappen, maar ergens vind ik dit een vage actie. Imo is het vele malen beter als een mens weet waar het om gaat, dan vanavond voor 'Jan Doedel' stil te zijn, als jullie mij snappen.
Als ik naar mijn eigen kijk, ik sta er meerdere malen per jaar even stil bij wat voor ellende het geweest is, wat voor honderden slachtoffers het heeft gekost, en daar ga ik vanavond niet speciaal voor stil zijn.
Ik vind mijn berichtje nu een beetje erg bot overkomen, maar ik kan mijn gevoel niet echt anders omschrijven
[edit] Wat ik bedoel is, dat vele waarschijnlijk niet zullen weten waar het nu omgaat, waarom we eigenlijk even stil zijn en wat deze dagen inhouden. Daar zou imo veel meer aandacht naar uit mogen gaan, en niet alleen vanavond maar vaker.
Voor alle mensen die omgekomen hebben, die in de meest verschrikkeiljke omstandigheden hebben moeten vechten voor hun leven... Ik snap dat het "stom" lijkt om die ene dag dan stil te zijn, maar waarom zou je niet nog een dagje extra stil zijn? Als extra betuiging van respect...
Ik doe het op mezelf en voor mezelf... Niet omdat de hele wereld het doet. 
Ik weet het nl ook wat het in houd.
Nouks schreef:Jolliegirl schreef:dat moet je eigelijk wel weten candy hoe oud ben je?
Candy komt uit België, daar doen ze op 4 mei niet aan Dodenherdenking. Niet zo raar dat ze het niet weet, dus

Nouks schreef:Jolliegirl schreef:dat moet je eigelijk wel weten candy hoe oud ben je?
Candy komt uit België, daar doen ze op 4 mei niet aan Dodenherdenking. Niet zo raar dat ze het niet weet, dus

Ik ben gewoon niet voor dat hele herdenk gedoe.
klinkt wel een beetje alsof je niet helemaal wat er allemaal gebeurt is, en aan wie wij onze vrijheid te danken hebben... ook jij...