(Net) samenwonenden, stel me ajb gerust!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Re: (Net) samenwonenden, stel me ajb gerust!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:52

Wie heeft het over uitmaken?
Maar er bij intrekken, nee dat ook niet. Laat hem eerst maar eens leren netter te zijn.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:53

Hahaha :+
Ik moest echt lachen toen ik die foto's zag :P
Het konden foto's zijn van mijn slaapkamer, maar dan wel ff vermenigvuldigd met 5 :j

Eventjes een hartig woordje met meneer spreken is denk ik wel gepast.
Want zelfs ik als 'rommelkont nummer 1' zou echt gek worden in zo'n bende.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:54

Het lijkt wel een kraakpand :wow:
Je zult deze ravage ongetwijfeld van te voren al geweten hebben...dan moet je wel erg veel van je vriend houden. Ik zou het niet kunnen maar héy...gelukkig is niet iedereen gelijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:17

Fitch schreef:
Mwah, ik denk dat je vriend nog gewoon hetzelfde leeft en woont als voorheen (met die andere vriend erbij, mannenhuis, etc.) en dat jij er gewoon 'bij' bent ipv dat jullie echt samenwonen. Misschien beter om óf samen echt iets 'nieuws' te betrekken, samen inrichten, afspraken maken en dus samen schoonhouden/koken. Óf op je nagels gaan zitten bijten tot die andere dude er uit is en dan samen de boel heel anders inrichten en afspraken maken. Zodat 't echt iets van jullie SAMEN wordt en niet ZIJN huis waar hij toevallig bij in zit. Daarom wil ik ook, als ik ooit samen ga wonen met m'n vriendje, samen alles inrichten, zodat 't echt iets van ons en niet mijn of zijn appartement, waar je eerst altijd je vrijgezelle leven had en waar dan ineens iemand bij is. Lijkt me echt een kwestie van gevoel...

ps. Just my advice.

Dit denk ik idd ook!
Het was een echt mannenhuis, die vriend woont er ook nog en dan kom jij er bij, tsja logisch dat het niet meteen veranderd.

Kijk het ff aan tot die vriend weg is, en pak het dan met zn en grondig aan!
Alle zooi eruit, alles opnieuw schilderen enz en maak van de kamer van die vriend die weggaat de 'rommelkamer' voor alle losse zooi(bij voorkeur we op een tafel en in opbergboxen ipv op de grond enz :+ ) van je vriend, kan ie daar zich lekker uitleven en de rest van het huis blijft schoon!

In het weekend samen even boodschappen doen en alles opruimen en poetsen enz, en dan door de week een beetje bijhouden wat nodig is(bij voorkeur door degene die het meeste tijd over heeft en ach, als je vriend op zaterdag echt goed zn best doet vind jij het vast niet erg om door de week ff een x extra te stofzuigen, beetje opruimen enz)

Succes en komt vast wel goed, enne weggaan bij je vriend om deze reden zou ik zeker niet doen hoor!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:52

Hahahaha die deuren komen me errug bekend voor!! Mijn vriend heeft ook allemaal krabbels van (ex)vriendinnen op de deur en muur staan.
Eerste wat ik heb gedaan is de muren een nieuw likje verf gegeven

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 20:29

Bedankt voor alle adviezen!
Inmiddels heeft vriendlief zelf dit topic ook doorgelezen per ongeluk :=

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:29

Haha, wat was zijn reactie?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:43

Even afgaande op de beginpost.
Ik zou van ellende mijn spullen gepakt hebben om vervolgens maar weer lekker bij pa en ma te gaan zitten. Dan zou ik een goed gesprek aangaan dat ik zo niet wil leven. Hij zal het absoluut gewend zijn en het is moeilijk daar vanaf te komen, maar in deze bende wil je toch niet leven?

Het zal zeker niet je relatie beinvloeden, daar ben ik haast van overtuigd. Maar imo zou er wel een oplossing moeten komen.. dat hij kan laten zien dat ook hij het netjes kan houden en er niet overal een troep van maken.

Pff wat een schrik die foto's :+
Succes!

Ikzelf ben ook niet zo heel opruimerig, mijn vriend juist weer wel. Maar juist doordat we hier goed over kunnen praten merk ik bij mijzelf al een hoop verbetering en daar ben ik blij mee. Het ziet er al een stuk beter uit in huis.. al moet ik zeggen dat het nooit zo'n bende is geweest als bij jouw vriend thuis!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 20:46

Helaas kon ik niet terug naar mijn ouders ;)
Anders had ik het misschien inderdaad ook wel gedaan :D
Inmiddels is er een boel opgeruimd, de hele schuur is opgeruimd en op 1 onderdeel na zijn alle onderdelen verhuisd naar de schuur.
Enige dat ik nog steeds niet snap is waarom meneer 5!!!!!! auto's moet hebben ipv gewoon 1 of 2 goede..maar dat zal ook wel aan mij liggen! Haha :\

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:49

Wordt hij het zelf niet zat in die bende? Zoals ik schreef ben ik zelf ook niet zo'n opruimtype, maar wanneer de bende alleen maar groter wordt ga ik toch een beginnetje maken met het opruimen. Ik voel me er helemaal niet lekker bij.

Mijn vriend deed het op een gegeven moment op de volgende manier.
Die deed niets meer in huis zodat ik in zou zien wat voor bende ik ervan kon maken, spullen niet terug kunnen vinden, kleding die zoek was (en dat lag dan in de wasmand). Uiteindelijk zag ik in wat het met mij deed en met mijn vriend en dat ik toch wat beter op moest gaan letten.

Overigens lees ik dat je vriend dit topic heeft gelezen? Wat vond hij ervan? Is hij er misschien wat wijzer ook van geworden ;) ?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:53

Ohhhh ik herken dit zo!!!!!! Wat een ramp!!!

Ik ben ook bij mijn exvriend ingetrokken die samen met een vriend een flatje had. Ons huis zag er vergelijkbaar uit als die van jou, alleen was het bij ons geen auto onderdelen (? als dat het is wat ik o pde foto's zie) maar computeronderdelen. De wc was te goor om vast te pakken, badkamer idemdito, om over de keuken nog maar te zwijgen. Een regelrechte ramp. Heb nog geprobeerd om er wat van te maken, maar binnen een week was het weer dezelfde puinzooi.

Niet om je te ontmoedigen, maar dit is 1 van de redenen geweest waarom ik bij mijn toenmalige vriend ben weg gegaan.

Wel een pluspuntje voor jou dat die vriend binnenkort gaat verhuizen, dan kunnen jullie de boel samen naar jullie smaak inrichten... helemaal opnieuw beginnen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:12

Is je vriend militair? :) (zoja, dan kan ik dat begrijpen, volgens mij heeft ie jullie kamer gebombardeerd :') ).

Ik zou dit niet pikken hoor, het lijkt -zoals vaker gezegd is- wel een studentenhuis!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 22:05

_O- hahahaha, nee niet eens!!!

Ja hij was de bende zelf ook wel zat, maar was onwijs boos dat ik dit topic had aangemaakt, "omdat ik er ook wat van kan", zal best, maar hij is de overtreffende trap ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:28

Godsamme, ik word al gek als mijn katten hun korrels van de bak meenemen tussen de pootjes, dan sta ik al klaar met de stofzuiger :') Ik zou hier echt flink van flippen :')

En ik was ook rommelkont nummer 1 vroeger, dat is toch wel 180 graden gedraaid nu ik een eigen toko heb :=

Ik zou hier echt gillend gek van worden en als een dolle met een zooi vuilniszakken door het huis gaan.. :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:35

Ik heb alleen de 1e bladzijde van deze topic gelezen: nee het is niet normaal, ik zou er niet eens in willen wonen, niet met hem en niet in dat huis, als je al leest van hoe hij met je cadeau omgaat, hup zo op de bank neergooien, dat zegt veel over hoe hij met de spullen omgaat en met jou.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:45

Hoi hoi, heb niet alles doorgelezen, maar moest stiekem wel lachen dat je ventje dit ook gelezen heeft inmiddels. Kan me wel voorstellen dat hij er niet helemaal gelukkig mee was. Maar je zegt dat er wel veel opgeruimd is....is dat gebeurt nadat hij dit had gelezen? Dan heeft het toch geholpen ;)

Zeg maar gewoon dat je niet wist wat je ermee aan moest....tis toch de waarheid? Enne, ik vind dat ik al een puinmaker ben, maar jouw foto's zijn echt nog erger....

Mijn vent ruimt misschien wel bete rop dan ik, maakt in ieder geval minder rotzooi :) Wat niet zo heel erg moeilijk is eigenlijk!

Nu ja, succes ermee....hopen dat het redelijk netjes blijft. Het is voor hem natuurlijk ook echt wel even aanpassen met jou erbij heh...en hij heeft ook nog zijn reputatie naar zijn roomie hoog te houden :P

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 14:58

Ja dat is daarna opgeruimd, haha!

Over reputatie tegenover zijn/onze huisgenoot: Die doet alsof ie meer opruimd, maar is net zo'n troepmaker, haha!

nog een voorbeeldje; als ik ga koken ruim ik gelijk nadat ik iets in de pan heb gegooid de verpakking op, bij hun ligt het er nog dágen daarna...

Ik heb nu weer een bumper en een spruitstuk in de kamer liggen, eind van de week is het weg.
Zo niet? Dan zorg ik er voor dat het WEL weg is. O:)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:39

Ohhh... dan valt het nog harstikke mee bij mij :o

Ook mijn man is zo'n sloddervos hoor, iets mindere mate waarschijnlijk maar ook daar kwamen ook de meest gekke dingen tegen de eerste paar weken dat ik met hem samenwoonde.

Ondertussen is hij ouder en wijzer geworden en er achter dat een opgeruimd huis echt veel prettiger is als een rommelig huis. :j
Helaas alleen dat ik geen was-ster ben en dat het enige hekel punt is, hij namelijk ook niet. Ik vergeet stomweg te wassen!! :o Tot ik niet meer heb uiteraard en dan gaat er snel even een wasje in, helaas alleen dat ik verschrikkelijk veel kleding heb dus duurt even voor ik door mijn voorraad ben.
Gevolg een berg vuile was waar je u tegen zegt!! (iemand tips om dit te verkomen, stomweg kleding wegdoen is voor mij geen optie aangezien ik werkkleding heb/vrije tijdskleding/ etc en ik alles eigenlijk wel 1x in de 1-2 weken nodig heb)

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:14

Even regels opstellen;

wie rommel maakt ruimt het ook zelf binnen 3 uur weer op *D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:15

Hahah ik kan er aan de ene kant wel om lachen, het idee dat een man zo rommelig kan zijn!
Gelukkig is de mijne niet zo rommelig, we wonen ook samen en hij zou het niet moeten flikken om zo'n rommel te maken aangezien ik hier het huishouden doe. Nee, die van mij is erg netjes en als die al wat laat slingeren zijn het papieren ofzo, of ik zie ineens zijn pet naast de bank op de grond liggen (daar is ie wel goed in, dingen op de grond leggen naast de bank zodat ik ze de dag erna zie en uit ellende opruim, ik kan namelijk echtnie tegen rommel). Ik snap dan ook niet dat jij daarin kan leven?? :O
Hun zullen wel blij zijn met zo'n vrouw in huis die vanalles opruimt, hoeven hun het niet meer te doen.

Ik zou ten eerste eens een gesprek aangaan met hun allebei, en duidelijke afspraken maken. Maak bijv een schema wanneer en wie wat en waar opruimt. En wie zich niet aan dat schema houd moet voor straf de beurten overnemen vd ander.
Maarja, of dat gaat helpen? Het zijn en blijven mannen he ;)

Succes ermee, en hopelijk voor jou een schone en opgeruimde toekomst ;) Zal al een hele hoop schelen als die andere binnenkort weg is.
Want 2 mannen in 1 huis, is dus ook dubbel zoveel rommel.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:18

:= Omg, ik zou gek worden denk ik daar !

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:47

pff ik zou daar niet tegen kunnen hoor!! :') Ik ben ook best rommelig van mezelf, maar leef over het algemeen wel in een net huis. Ik ben meer van het type dat een week lang over een paar sokken heen kan stappen dat op de drempel van een kamer ligt om in die kamer in een kast te moeten. :') Maar dít? Tjeee... dit slaat echt álles...! :Y)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:56

Heeft die jongen geen eigen werkplek voor zn auto-gedoe ?
Ik zou flink paranoia worden als die bende steeds in huis lag te stinken.
Bij ons is de afspraak ook dat mijn paarden/dierenzooi niet voorbij de deur van de keuken komt ( dus in de schuur of buiten blijft )
Huis is huis, woon/leefomgeving. Daar moet je je beiden prettig voelen, en niet denken dat je in een garage slaapt. Laat hem zorgen dat hij zn eigen werkplek heeft voor zn autorommel., en dat het huis an sich schoon blijft. Al zou hij dan 10 auto's willen, jij hoeft daar niet van mee te genieten en hij kan na het autoklussen schoon en frisjes naast jou op de bank ploffen ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:08

Pff.. ik geloof ook niet dat ik daar was ingetrokken voordat ik een heel goed gesprek met mijn vriend had gehad.

Ik denk dat je gewoon hele duidelijke afspraken met hem moet maken, zet ze desnoods op papier en zet er allebei een handtekening onder ofzo.. Spreek bijvoorbeeld af dat als jij kookt, hij de afwas doet. En verdeel de klusjes in huis gewoon. De ene week stofzuig jij in huis, en maakt hij de wc/badkamer schoon, de week daarna doe je het andersom. Probeer dit op een vaste dag te doen, en spreek ook af dat je de dag voor "schoonmaakdag" allebei je eigen spullen opruimt. Hou 1 keer grote schoonmaak, gooi alles weg wat niet wordt gebruikt en geef alle overige spullen een plekje. Zo heb je alvast een goeie uitganssituatie om de boel enigszins te verbeteren. Spreek dan natuurlijk af dat je allebei probeert de boel netjes te houden, auto-onderdelen horen in de garage.. en kleren horen in de klerenkast :P Als jullie allebei proberen (vooral hij.. maar als je dat zegt krijg je: ja maar jij maakt ook troep :P ) spullen die je pakt in ieder geval dezelfde dag weer op te ruimen wordt het al een stuk beter denk ik :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:10

gadsjamme :r mij niet gezien bij mij kan je dus echt niet van de vloer eten ik zou zo niet kunnen leven was al lang vertrokken

Of nee beter gezegd ik was niet bij hem ingetrokken want deze bende heb jij toch wel vaker gezien?