Sinds september woon ik op mezelf op kamers in Leeuwarden. De huur + bijkomende woonkosten zijn 275 euro per maand. Om mijn collegegeld te kunnen betalen zorg ik dat ik in de zomervakantie meer dan 2000 euro uitbetaald krijg vanuit een vakantiebaan. De andere vaste lasten per maand (telefoon en boodschappen enzo) is ongeveer 90 a 100 euro.
Ik werk gemiddeld 5 a 10 per week (bijbaantje) waar ik 8,50 euro per uur krijg. Daarnaast krijg ik een redelijk hoge stufie omdat mijn vader momenteel (al een poosje) geen baan heeft. Hij is wel aan het solliciteren, maar heeft het moeilijk als 51 jarige.
Mijn spaargeld is ongeveer 1000 euro, dat spaar ik voor mijn reis naar Australie in 2010. Er komt elke maand 20 euro bij. Had eerder meer spaargeld, maar omdat ik ging verhuizen heeft me dat veel van mijn spaargeld gekost...
Zo dat is mijn 'geldverhaal' zo'n beetje!

(Ben wel een beetje trots op mezelf
, omdat ik geen geldprobleem heb en er wel aardig mee om heb leren gaan).
) Hoe kwam je dan tot het besluit om toch voor een (duur) dier te gaan?
Ik moet ook zeggen dat de vraag deels in mij opkwam omdat ik een bijstands gezin kende welke een paard kochten. Ik snapte dat niet. Omdat ik zag hoe krap ze het hadden. 
)
... Dus als er bijv iets stuk gaat of vervangen moet worden hebben we altijd wat achter de hand en genoeg ook!!