Wie heeft er ook een SMART? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: Wie heeft er ook een SMART? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:58

Nou, pardon, nee, ik heb niet heel het topic gelezen. :+ Wist niet dat dat zo'n crime was.

Maar ik zal 't even navragen. :)

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:00

cctje schreef:
Hm zonder koppeling rijden lijkt mij niks.... Of is dat niet anders met bijv een hellingproef?

heb dus zo'n tiptronic en moest laatste de hellingproef achteruit rijden! ging top!! stond versteld (dat het mij ook lukte hahaha)

smarts voor 2000 hebben die fout, hebben ze meer km dan 80.000 dan moet de motor al vervangen zijn en moet het goed zijn, maar ga je naar een oudere kijken met weinig km, niet doen!! laat je er in ieder geval goed over informeren!! heb ik ook laten doen, terwijl ik het hele smart verhaal al had opgegeven door die spookverhalen! maar de man waar ik hem kocht was echt een smart-fan en heeft mij overtuigd!! ben ik heel blij om!!

na 2000 zitten er verbeterde motoren in en hoeven ze niet meer gereviseerd te worden!

welke kleur hebben jullie eigenlijk?? ik heb een zwart met gele kappen!! ooit wil ik roze!!!
Laatst bijgewerkt door cherish op 25-04-09 09:03, in het totaal 2 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:01

Voor 2000! Ok, nou, dan ontspring je de dans Saskiaatje :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:01

XoNo schreef:
Voor 2000! Ok, nou, dan ontspring je de dans Saskiaatje :D

Pfoei. :Y) Ik was net zo blij met m'n autootje.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:39

Chiqa schreef:
Gewoon lekker handschakelen ;) Rijdt veel lekkerder, geen gehoor die hoge toeren.

Kytha schreef:
Ik heb 3 weken terug een ongeluk gehad, en ik leef nog doordat ik een goede stevige auto heb. Met 120 tegen de vangrail gaat best hard zeg maar
Ik had een VW polo, niet heel zuinig, maar wel een superstevig 'frame'.

Ehm, wat heeft dit met dit topic te maken? :?

nou misschien vanwege die post op de eerste pagina (die test)??? :? en omdat ze naar een stevige/zuinige auto vroeg..
post enkel dat ze moet kijken naar behalve zuinig en mooi, ook naar stevig.
maar jeetje zeg, hoef je niet zo te reageren :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:52

Kytha schreef:
nou misschien vanwege die post op de eerste pagina (die test)??? :? en omdat ze naar een stevige/zuinige auto vroeg..
post enkel dat ze moet kijken naar behalve zuinig en mooi, ook naar stevig.

Maar de Smart is steveg en zuinig vandaar dat ik jou opmerking niet begreep, en nu nog steeds niet eigenlijk :D Beter en veiliger kan je je niet vorostellen.

Saskiaatje, jij heb idd echt mazzel anders had je nu met een strop gelezen, ach als anderen maar wel goed opletten toch?

Xono ik heb ervoor gestudeerd (motorvoertuigentechniek) werk nu 11.5 jaat bij Benz, heb daar scholing gehad (merk specifiek)testbanen, circuit en we hebben als bij product Hyundai (Helaas sinds een maand niet meer) en natuurlijk Smart want dat is een klein broertje van Benz.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:00

Stevig zal ie vast zijn
maar de kreukelzone is wel wat kleiner dan bij de gemiddelde personenauto.. en das gevaarlijker.
Maargoed, lama.. :+ aangezien je het vast toch beter weet

veel plezier ermee iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:09

Kytha schreef:
Stevig zal ie vast zijn
maar de kreukelzone is wel wat kleiner dan bij de gemiddelde personenauto.. en das gevaarlijker.
Maargoed, lama.. :+ aangezien je het vast toch beter weet

veel plezier ermee iig

Dan heb jij dit topic totaal niet bestudeerd, heb je niets meegekregen van de overige voorzieningen die de Smart heeft zeker om deze op te vangen ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:34

@chica: mijn smart is van 2002 en heeft 75000km gelopen. Dus revisietechnisch zit mijn auto niet in de gevarenzone? Is het normaal dat ik er elke 3 maanden een kwart liter olie bij gooi? Lijkt mij wel maar aangezien jij n kenner bent...
Waar moet ik nog meer op letten?
Auto is altijd dealer onderhouden en probleemloos maar dat wil ik ook zo houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:40

Wat ik raar vind, bij wijze van spreken duizend test waar hij zeer goed uitkomt. één test niet en het is zie je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:15

amanda2 schreef:
Dus revisietechnisch zit mijn auto niet in de gevarenzone?

Ik kan even zop snel niet vertellen vanaf welk bouwjaar die revisie nodig is geweest, zal het eens navragen bij onze Smart garage morgen, spreek er elke dag wel eentje :)
Zal ook meteen even navragen wat het normale olieverbruik is.

katiavl schreef:
Wat ik raar vind, bij wijze van spreken duizend test waar hij zeer goed uitkomt. één test niet en het is zie je wel.

Als mensen die beweren dat eeen Smart onveilig is uberhaupt al de moeite hebben genomen om de verschillende smart testen te bekijken.
Ze zien een appart klein autootje en daar staat het oordeel toch wel bij vast, ik noem het onkunde.
Gewoon geen flauw idee wat zo'n autootje allemaal kan bieden :)