Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:18

Wilders wil de allochtonen die bij criminele zaken betrokken zijn het land uitzetten. Ik ben voor hoor.
Marokkanen, Turken, Antillianen of kan mij het schelen; die werken en gewoon zich netjes aanpassen aan ons land en hier geld verdienen en leven.... prima! Maar kom je hier stelen, vernielen, moorden etc. dan rot je maar op naar je eigen land.
Pim Fortuijn had deze ideeen ook al maar ik hoop dat Wilders ze nu doorzet en ze voor elkaar krijgt.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:18

Dat zal ook vast niet mee vallen. Maar ze vergeten wel de emotionele schade die ze mensen aanbrengen door zulke dingen te doen. En daar kan ik dus wel kwaad om worden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:20

kazary schreef:
Dat zal ook vast niet mee vallen. Maar ze vergeten wel de emotionele schade die ze mensen aanbrengen door zulke dingen te doen. En daar kan ik dus wel kwaad om worden.

Neem van mij aan dat hij die na de uitbrander die hij van mij en mijn collega's heeft gehad, niet zo gauw meer zal vergeten - om niet te vergeten die van zijn sporttrainer, de politie en de rechter ;)

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:20

Hannahnas schreef:
Waarom zouden zij minder recht hebben om op dit plekje van de wereld rond te lopen??

Dat vraag ik mij ook af, in mn eerst post in dit topic zei ik dat ik me bijna schaamde dat ik Nederlander ben, al die vooroordelen over "buitenlanders"( die 9 van de 10 keer gewoon nederlanders zijn) Ik schrok van dit Topic, ik zag een boel denigrerende opmerkingen voorbij komen waarvan ik dacht "onder welke steen leef je eigenlijk" ?? Waar haal je die kennis vandaan??

zeker ik ben niet blind, er gebeuren genoeg dingen in dit land wat niet klopt, maar scheer niet alles en iedereen over een kam..

Probeer te genieten van dit land met zijn eigen niet altijd te begrijpen cultuur, vooral niet voor buitenstaanders. Geniet van de kleur van de mensen die in ons landje wonen, wij leren van hun, en zij weer van ons..

Tuurlijk zijn er rotte appels, die zitten in elk mandje, en soms zijn dingen ook onbegrijpelijk..

Maar ben geen meeloper, vorm je eigen mening en laat je niet beïnvloeden door "schreeuwers"

Nu dit topic al een paar pagina's in een recordtijd gaat, ben ik blij dat ik kan lezen dat niet iedereen "meeloopt" niets is zo makkelijk om die poedersuiker Marokkanen en buitenlanders de schuld te geven..

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:21

kazary schreef:

bedoel je als mensen het land uitgezet worden? nou vind ik niet hoor. emotionele schade bij de mensen bij wie hij iets geflikt heeft! verdiende loon. }>

geerke

vogens mij was er in het nieuws dat er twee marokkanen uitgezet worden....illegalen,al 15 jaar in nederland ,maar vergeten hun verblijfsvergunning te verlengen.....ze zijn de kern van een criminele bende......zelfs markouch was het er mee eens...het begin is er dus....

Armani1985

sorrell schreef:
Armani, geven die winkels nu net niet meer kleur?? Ik vindt Turks brood zalig, dus dat haal ok bij de Turk, bij het Marokkaans winkeltje haal ik mn waspoeder, lekker goedkoop ( oer hollands dus, koopjes jagen :P )

Snuisterijen, niets is zo heerlijk om in al die winkeltjes rond te neuzen, leuke spulletjes voor een spotprijs..

Ook mn groente haal ik bij een buitenlands winkeltje..

Ik heb een paar weken opgepast op de poezen van mn schoonzus, ze woonde midden in Lombok Utecht bij de kanaalstaat. Een wijk met vele kleuren, mensen van alle pluimage, binnen 2 dagen werdt ik al begroet door de buurtbewoners ik heb geen seconde angst gehad en ben geen een maal bedreigd of wat dan ook..

ik ben ook zeker niet vies van turkse pizza turks brood etc hier in de buurt zitten er ook winkeltjes bakkerij avond winkel etc waar ik geregeld wat koop die
zitten gewoon in het winkelcentrum tussen de normale winkels zijn vriendelijke mensen of hier in de buurt.
het verschil met die winkelstraten is dat je op hun grondgebied komt dat is hun wijk zo beschouwen ze het en dat tonen ze ook er wonen haast geen nl staat een moskee en alleen maar buitenlandse winkels daar hangt een hele andere sfeer dan zomaar een winkeltje in het winkelcentrum en dat gaat me te ver wijken die speciaal ingericht worden want daar lijkt het wel op.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:22

En daarom is het ook een reeks inbraken ipv 1.

En die jongen kan zoiets ook niet zelf bedenken? Wat voor schade hij daarmee aanricht? Dat moet hem verteld worden door anderen.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:23

Suzanne F. schreef:
Wilders wil de allochtonen die bij criminele zaken betrokken zijn het land uitzetten. Ik ben voor hoor.
Marokkanen, Turken, Antillianen of kan mij het schelen; die werken en gewoon zich netjes aanpassen aan ons land en hier geld verdienen en leven.... prima! Maar kom je hier stelen, vernielen, moorden etc. dan rot je maar op naar je eigen land.
Pim Fortuijn had deze ideeen ook al maar ik hoop dat Wilders ze nu doorzet en ze voor elkaar krijgt.

Oei, wat een opmerking, leg eens uit???

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:24

Suzanne F. schreef:

_/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:25

@Kazary:
Ik sprak hem pas aan het einde van die reeks... omdat ik het niet eerder wist. Dat vind ik dus een beetje vreemde opmerking (had je zelf ook kunnen bedenken).

Hoeveel verwacht je van een jongen van 15, opgegroeid in zo'n cultuur? Kan niet lezen, niet schrijven, niet rekenen, is alleen heel goed in zijn sport. Woont daar dus met 9 man op 30 vierkante meter en wordt overal waar hij komt scheef aangekeken. Inbraken, drugs dealen, is in zijn cultuur allemaal normaal. Nee, ik had niet verwacht dat hij dat uit zichzelf zou bedenken. Dat is nou echt een typisch geval 'weet niet beter'.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:26

Suzanne F. schreef:

Mjah. En verder doet Wilders zijn uiterste best om het iedere moslim in dit land (want dat zijn dan de kwaaien) zo moeilijk mogelijk te maken. Moskee? Mag je niet bouwen. Hoofddoek? Mag je niet dragen. Je eigen taal? Vergeet die alsjeblieft zo snel mogelijk...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:27

sorrell schreef:

Is het niet duidelijk genoeg dan? :) :D

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:30

Suzanne F. schreef:
sorrell schreef:

Is het niet duidelijk genoeg dan? :) :D

\
Neen voor mij niet, ik wil jou mening horen, je mening die gevormd is door eigen ervaringen, denkwijze, levenservaring en niet een mening die wordt ingefluisterd door de engste persoon op deze wereld, mnl WILDERS..

Niets is zo makelijk als meelopen, en mee schreeuwen..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:31

Sorry, ik vind zelf: ze kozen ervoor hierheen te komen, dan moeten ze zich hieraan passen en niet wij aan hun, bevalt het hun niet, ga dan maar lekker terug naar waar ze vandaan komen.

ze komen hier alles verzieken en verpesten en maken veel stuk, en bepalen wat wij wel mogen en wat wij niet mogen, echt superbelachelijk en profiteren ook nog eens van ons, maar dat is dan meestal van die mensen die niet opgevoed/onbeschoft zijn er zijn er ook die netjes zijn en hard werken, en met ons meedraaien in de maatschappij.

Nog eens sorry, ik vind zelf: gedraagd men zich niet, zoals bijvoorbeeld hier dingen vernielen enzo, terugsturen naar eigen land om er hun straf uit te zitten op kosten van eigen land, en laat het eigen land de kosten van de schade vergoeden aan de gastland, en wie weet, wordt men dan wel strenger en gaan dan beter op eigen tellen letten en zich netjes gedragen, laten we aub in vrede met elkaar leven en plezier hebben met elkaars culturen, en in vertrouwen, ipv dat we angst hebben voor elkaar en of dat men misbruik maken van de mogelijkheden, en lekker hier de boel verzieken.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:31

Als het zo'n goede vriend is weet jij dat pas na een reeks?

En mensen met die cultuur van weet niet beter, stelen is normaal.
Dat willen wij hier in Nederland hebben?
Bij ons is dat niet normaal.Ben je het daar niet mee eens, doei! Ga je toch in je eigen land plunderen.
Maar daar hebben ze het lef niet, wetje en strafje is daar anders.

En Nederlanders die het doen, naar een zeer streng opvoed dril kamp. Heropvoeden en dat hoeft niet zachtzinnig. Wel consequent.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:32

Citaat:
Sorry, ik vind zelf: ze kozen ervoor hierheen te komen, dan moeten ze zich hieraan passen en niet wij aan hun, bevalt het hun niet, ga dan maar lekker terug naar waar ze vandaan komen.

En als je nou gelezen had, dan had je geweten dat het gros van die jongens hier geboren is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:32

sorrell schreef:
Jep, helemaal goed, met als aanvulling : Allochtonen zijn nederlanders waarvan tenminste 1 ouder in nederland is geboren en de andere in het buitenland.. Dus ook onze koningin en Willem- Alexander zijn allochtonen en hun kinderen ook weer..
http://www.art1.nl/artikel/1376-De_defi ... allochtoon

Ik neem aan dat je bedoelt waarvan tenminste een ouder in het buitenland is geboren?

Ik vind dat als je in een ander land bent je je naar hun leefwijze en cultuur aan hoort te passen.
Er zijn er idd zat die dat wel doen, maar daar hebben we het in dit topic niet over.
In Nederland moeten ze strenger gaan straffen. Overigens vind ik ook dat Nederlanders die zich in het buitenland misdragen ook terug geschopt dienen te worden.

Hier op het platteland valt het ook mee, maar toevallig twee weken terug een film hier in de bioscoop gezien (Welcome) is een franse film die ook min of meer gaat over de overlast.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:33

sorrell schreef:
Neen voor mij niet, ik wil jou mening horen, je mening die gevormd is door eigen ervaringen, denkwijze, levenservaring en niet een mening die wordt ingefluisterd door de engste persoon op deze wereld, mnl WILDERS..

Dit is mijn mening en is gebaseerd op eigen ervaringen en denkwijze. Wilders verwoordt deze eindelijk eens. Mijn stem heeft hij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:34

kazary schreef:

Bij ons is dat niet normaal.Ben je het daar niet mee eens, doei! Ga je toch in je eigen land plunderen.

En Nederlanders die het doen, naar een zeer streng opvoed dril kamp. Heropvoeden en dat hoeft niet zachtzinnig. Wel consequent.

Het is een LEERLING van me. Ik ben zijn DOCENT. Denk je dat hij daar na een keer mee komt: 'Juf, weet je wat ik gedaan heb? Ik heb ingebroken vannacht. Leuk he?'

Zoals ik al zei - die mensen hebben geen eigen land. Die wonen al sinds 1900 in Nederland. Op hun eigen eilandje, welteverstaan. We doen ons best als docenten, als overheid, als hulpverleners, maar we kunnen niet toveren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:34

waarom is wilders eng? ik vind die politikus die in de jaren '90 mede verantwoordelijk was voor de dood van 8000 moslims veel enger.....ben even z'n naam kwijt...

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:35

Suzanne F. schreef:
sorrell schreef:

Dit is mijn mening en is gebaseerd op eigen ervaringen en denkwijze. Wilders verwoordt deze eindelijk eens. Mijn stem heeft hij.

Een volstrekt, politiek correct antwoord! DWZ woorden met een hoop lucht!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:35

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

En als je nou gelezen had, dan had je geweten dat het gros van die jongens hier geboren is.

Maar iemand met marocaanse ouders ook al is diegene hier geboren zal zichzelf ook altijd marocaan blijven noemen.
En degene waar het hier in het topic eigenlijk over gaat zullen hun "oorspronkelijke land" (om het zo maar even te noemen) over het algemeen een beter land noemen dan Nederland.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:36

Blue_Eyes schreef:
kazary schreef:

Het is een LEERLING van me. Ik ben zijn DOCENT. Denk je dat hij daar na een keer mee komt: 'Juf, weet je wat ik gedaan heb? Ik heb ingebroken vannacht. Leuk he?'

Zoals ik al zei - die mensen hebben geen eigen land. Die wonen al sinds 1900 in Nederland. Op hun eigen eilandje, welteverstaan. We doen ons best als docenten, als overheid, als hulpverleners, maar we kunnen niet toveren.

Ow sorry, dat had ik verkeerd begrepen. Ik dacht dat jij een vriend was.
Nee dan snap ik dat je dat niet eerder wist. Mijn excuses.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:37

geerke schreef:
waarom is wilders eng? ik vind die politikus die in de jaren '90 mede verantwoordelijk was voor de dood van 8000 moslims veel enger.....ben even z'n naam kwijt...

Ik denk dat je karadzic bedoelt uit Bosnië?