Wonen op de Waddeneilanden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:32

Nou, Terschelling heeft meerdere dorpen en het lijkt dus wat groter allemaal. Sowieso is het een groter eiland dan Schier, dacht ik. De dorpen liggen allemaal aan 1 lange weg die over het eiland loopt van West-Terschelling (komt de boot aan) tot aan Oosterend (laatste dorpje op TS).
Er zijn verspreid over het eiland winkeltjes (Geen Hema ofzo) en er is overal wel wat te doen. West-Terschelling is bij ons het grootst en drukst en dan heb je nog Midsland (op het midden..) en daar is ook nog wel wat te doen.
Ben je nog nooit op TS geweest? Geloof het niet he?

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:38

Nee ik ben inderdaad nog nooit op Terschelling geweest en ik gelooof je best(of bedoelde je dat niet?? ;) ). Maar lijkt me wel heel leuk keer naar wat andere waddeneilanden te gaan.
VOlgens mij is Schier gewoon extreem klein enzo ;) , ik zou ook best op een ander eiland willen wonen 'later'.

En wat is er qua paardenmogelijkheden dan op Terschelling??

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:49

femskie schreef:
Bluebontje: Terschelling donker??? hihi.. is dat het enige dat je is bijgebleven dan?


Ehm ja, overdag lagen we te slapen en 's avonds gingen we stappen.
Tja, dat waren nog eens tijden.....

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:51

haha, nee bedoelde dat ik meende dat jij ergens in dit topic had gezegd dat je nog nooit op een ander waddeneiland was geweest. Dus vandaar dat: geloof het niet he? ;)

Maarreh, kom maar eens langs dan!

Qua paardenmogelijkheden is het denk ik nog iets beperkter dan Texel of Ameland. We hebben een manege op het eiland maar daar gebeurt momenteel erg weinig omdat de eigenaren, de gemeente en de rijvereniging niet op 1 lijn zitten.
De rijvereniging is op zich wel levend genoeg met wekelijks meerdere lessen en 1 x in de maand wedstrijden en zo nu en dan leuke dingen zoals een paaspuzzelrit of een najaarstocht e.d. En natuurlijk marathon, niet te vergeten.
Er zijn veel paarden op het eiland trouwens. Maar het is voor het overgrote deel wel allemaal recreatief.
Daarnaast hebben we nog een aantal fokkers (friezen, kwpn-ers en gelders) en een 4-tal rijpaardenverhuurbedrijven/huifkarbedrijven verspreid over het eiland.

Ik weet van Schier nog dat ik er 1 keer een buitenrit heb gemaakt op paarden van een verhuur. Ze hadden vooral fjorden en haffies. Later was het er niet meer en zag ik alleen nog maar de binnenhal van de rijvereniging met allemaal eigen paarden. Wat vond ik het een gemis dat ik er niet meer een buitenritje kon maken zeg!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:52

Bluebontje schreef:
femskie schreef:
Bluebontje: Terschelling donker??? hihi.. is dat het enige dat je is bijgebleven dan?


Ehm ja, overdag lagen we te slapen en 's avonds gingen we stappen.
Tja, dat waren nog eens tijden.....


Geweldig!! :D Veel mensen maken ook nu nog zulke herinneringen... :D

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:57

Haha oke, nou snap ik het ;) . Ik ben inderdaad nog nooit op andere eilanden geweest :o .

Klinkt qua paardenmogelijkheden iniedergeval ruimer als hier! Worden er daar dan ook dingen als wedstrijden georganiseerd?? Dat vind ik hier toch altijd heel jammer, ja een onderling misschien 1x int jaar maar verder niet.

Klopt het dat je dan bij Binnendijken hebt gereden toen?? Die doen inderdaad geen ritten meer. Maar dat waar jij die binnenbaan en privepaarden hebt zien staan(denk ik ;) ), daar worden zomers wel altijd ritten gedaan. Je gaat dan wel onder begl. en dan uurtje naar strand of bos net wat je wil en kan.
Persoonlijk vind ik dat niet zoveel aan, maar dat komt misschien ook wel omdat ik de weinige buitrij mogelijkheden inmiddels wel heb gezien ;) . Daarom zou ik ook graag keer op de andere eilanden gaan rijden!! Gewoon om te ervaren hoe het daar is.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:09

Ja, de paardenmogelijkheden zijn ook ruimer dan op Schier. DAt lijkt me best jammer, als er echt heel weinig is.. terwijl er op de eilanden vaak wel veel paard wordt gereden!

Ik weet echt niet meer waar ik toen die buitenrit heb gereden. Volgens mij is dat al meer dan 13 jaar geleden! We moesten toen volgens mij ergens richting een brandweergarage ofzo..Zat een kleine kantine/zadelkamer bij waar je je aan moest melden en ze hadden bijna alleen fjorden en haffen.
Toen we later op Schier kwamen waren ze ermee opgehouden en kon je ook nergens anders terecht.

Als je nou eens op TS komt ga ik met je mee te rijden! Huren we twee paarden bij de verhuur hier en dan laat ik je TS zien :)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:43

Dat is ook onwijs jammer ja. Bedoel iedereen is altijd wel verbaasd dat je strand hebt, maarja dat banketstaaf stukje strand heb je na een aantal jaar ook wel bekeken ;) .

Haha, dat zou best dan Binnendijken geweest kunnen zijn. Hoewel 13 jaar geleden toen was ik 4 ;) . Daar weet ik dus niet veel van :+ .

Dat is opzich best leuk om keer te gaan doen :D ! Maar dat zou dan even een keer in een vakantie gepland moeten worden, omdat ik wel gewoon met school zit.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:38

Binnendijken..mmmm, ja dat zou wel kunnen ja! Het is ook al best lang geleden.. was jij toen 4?? haha! :)

Je moet maar eens kijken hoe of wat. Ik zou, als ik jou was, gewoon lekker een weekendje met een vriendin hierheen komen en als je dan wilt gaan rijden dan contact je mij gewoon. Regel ik dat ik mee ga als routeleidster! :)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:34

4 ja, zoiets ;) .

Ja dat is wel een idee opzich! Dat ga ik onthouden als ik keer weekendje weg wil met vriendin!

WillemYntJee
Berichten: 6306
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:11

Hihi dan ga k ook mee! :P Trek wel een paard bij de manege van stal (uhh weiland..).

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:20

Ah, Willemijn mag natuurlijk altijd mee! Dat is pas echte luxe: 2 reisleidsters!!

De rest van de eilanders houd zich aardig stil he? Zouden ze bedolven zijn onder de Duitsers in de meivakantie??? :):):)

Siers83

Berichten: 7388
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:50

Nee geen duitsers, maar Nederlanders haha. Tis echt druk hier deze week.

Zeg nou is t koninginnendag, maar kennen jullie ook meierblis?

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:07

:) ..de zon schijnt en iedereen wil op een eiland zijn!

Nee, meierblis ken ik niet? Soort meifeest met vuur of niet?

Siers83

Berichten: 7388
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:16

Elk jaar op 30 april worden er op t eiland veel stapels hout en snoeiafval verbrand als feest zeg maar. Word al honderden jaren gedaan om de zomer in te luiden en de wintergeesten te verdrijven. Maar t is dus alleen op texel.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:55

Bedolven zeker onder al die vakantiegangers die denken dat je nog geen internet/tv/telefoon hebt *D .

Tegen 2 reisleidsters zeg ik geen nee hoor :D .

Siersma: Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Hier is het voor de kinders altijd spelletjes en 's avonds meestal shantykoor(wat nu afgelast is...).

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:09

Oh Siersma, wij hebben wel zoiets maar het heet niet meierblis.Komt wel op hetzelfde neer:stapels hout verbranden. Soms smeren de kinderen zich in met houtskool..:) Het heet hier (gewoon) meivuur.

ijssnuiver: zijn er echt mensen die dat denken? Geen internet e.d. op eiland??

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:14

Ja die zijn er zeker.

Als je dan zegt dat je van Schiermonnikoog komt is er altijd wel de vraag of ze daar wel internet hebben. En mensen op de boot die je dan hoort praten, denken toch minstens dat ze in de pre-history terrecht komen :z .

TurdusMerula

Berichten: 23917
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:18

Ik ben heel lang geleden op vakantie geweest in Texel, toen hadden we ook zo een vuur.
Was supergaaf! :D
(Ik was nog jong, in mijn verbeelding zal het vuur wel steeds groter zijn geworden, maar kan het met nog zo goed herinneren!)

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:45

Haha! Turdus: die vuren zijn vaak ook enorm dus het kan ook echt zo zijn geweest hoor! Kom je nu nooit meer op de eilanden?

TurdusMerula

Berichten: 23917
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:46

Nee, ik was er toen op vakantie. Vond het supertof. Wil zeker weer eens terug, liefst buiten het seizoen om. Ben buitenmensje. :j :)

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:20

Siersma schreef:
Nee geen duitsers, maar Nederlanders haha. Tis echt druk hier deze week.

Zeg nou is t koninginnendag, maar kennen jullie ook meierblis?

De meierblis is altijd erg gezellig, heb 'm dit jaar moeten missen helaas. Wel grappig, voor ik op Texel kwam had ik er ook nog nooit van gehoord :D

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:25

Siersma schreef:
Elk jaar op 30 april worden er op t eiland veel stapels hout en snoeiafval verbrand als feest zeg maar. Word al honderden jaren gedaan om de zomer in te luiden en de wintergeesten te verdrijven. Maar t is dus alleen op texel.

Dat doen wij met Pasen... Hebben jullie geen paasvuur dan?

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:54

Nee, dat is juist hier weer gebruikelijk geloof ik. Tenminste.. Had het geloof ik een tijd geleden nog aan mijn Texelaar gevraagd :P

Anoniem

Re: Wonen op de Waddeneilanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:34

ik was met oud en nieuw bij m'n moeder op ameland, daar was toen "oud en nieuw"vuur, gezellig , en al de ouwe zooi op het vuur!
Ben overigens net terug van een nachtje ameland, na een dagje varen en winkelen in Dokkum, T was drukkk op het eiland, met al die toeristen...