Help!! Auto verkocht en aan de kook bij de koper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:23

TS: Je bent echt té lief.... Voordat een auto zo oververhit raakt dat de koppakking stuk gaat brand er echt al een tijdje een lampje op je dashboard hoor. Als daarmee te lang is doorgereden, jammer dan. Ik zou helemaal niets betalen, wat de uitkomst van dat onderzoek van die monteur/kennis dan ook is. Leg dat bedrag lekker bij je budget voor je eigen nieuwe auto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:23

Klopt dat is standaard bij de auto of occassion inbegrepen, daar was ik niet duidelijk in. Dus je betaald een verweven bedrag gewoon bij de aankoop. En dat is landelijk standaard overal hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:24

Ook niet, het staat en valt er mee hoe goed je zelf kunt handelen ;)
Autohandel is net koehandel, daar komt het op neer.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:27

Chiqa, ik vind ook dat je een beetje doordraaft, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo op de hoogte als jij.
Kazary, ik begrijp wel waarom je dit hier plaatst, dat je zelf niet op de hoogte was van geen garantie doet hier ook niet terzake, wat jij, volgens mij, duidelijk probeert te maken is: jij had bij de aanschaf van jou auto al geen garantie dus is het logisch dat bij een auto van 600,- al helemaal geen garantie te verwachten is.
Die kopers hebben waarschijnlijk die auto even flink uitgeprobeerd, lekker stoer doen met vriendin in de auto en scheuren maar, met een oude auto kan dit nu eenmaal niet dus hebben ze de boel zelf aan gort gereden.
Dat ts nog zo goed is om hen te helpen is heel mooi van haar maar is beslist niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:28

nou dan weet ik niet in welk land jij leeft hoor Sul, want die regels kennen wij hier in autoland niet althans niet bij de branches waar ik werk (BOVAG)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:31

Ikima schreef:
Chiqa, ik vind ook dat je een beetje doordraaft, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo op de hoogte als jij.
Kazary, ik begrijp wel waarom je dit hier plaatst, dat je zelf niet op de hoogte was van geen garantie doet hier ook niet terzake, wat jij, volgens mij, duidelijk probeert te maken is: jij had bij de aanschaf van jou auto al geen garantie dus is het logisch dat bij een auto van 600,- al helemaal geen garantie te verwachten is.
Die kopers hebben waarschijnlijk die auto even flink uitgeprobeerd, lekker stoer doen met vriendin in de auto en scheuren maar, met een oude auto kan dit nu eenmaal niet dus hebben ze de boel zelf aan gort gereden.
Dat ts nog zo goed is om hen te helpen is heel mooi van haar maar is beslist niet nodig.

Dank je, dat is precies wat ik wilde aangeven. En dat heb ik er ook een paar keer bij gezet.
Als steun dus voor de ts dat ze zich niet te snel moet laten overrompelen door de praatjes van de kopers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:32

Oh woon je in autoland, Chiqa, ik woon in Friesland.
Laatste auto die ik kocht was met garantie een stukje duurder dan zonder. Ik zal het je nog even uitleggen hoe wij boern burgers buitenlui dat aanpakken. Ik heb gewoon een lager bedrag geboden, lager zelfs nog dan de vraagprijs zonder garantie, mét de opmerking dat ik de auto wel wilde voor het door mij uitgesproken bedrag, alleen dan mét garantie. Dus gewoon bieden. Koehandel. Op deze manier is het me altijd nog gelukt, overigens.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:35

suleilitha schreef:
Oh woon je in autoland, Chiqa, ik woon in Friesland.
Laatste auto die ik kocht was met garantie een stukje duurder dan zonder. Ik zal het je nog even uitleggen hoe wij boern burgers buitenlui dat aanpakken. Ik heb gewoon een lager bedrag geboden, lager zelfs nog dan de vraagprijs zonder garantie, mét de opmerking dat ik de auto wel wilde voor het door mij uitgesproken bedrag, alleen dan mét garantie. Dus gewoon bieden. Koehandel. Op deze manier is het me altijd nog gelukt, overigens.

:D

Idd, persoonlijk blijf ik erbij dat de mensen wellicht gewoon vinden dat ze teveel hebben betaald voor een 17 jaar oude auto en nu alsnog lager willen bieden, wij Friezen doen het vooraf!

Anoniem

Re: Help!! Auto verkocht en aan de kook bij de koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:37

Precies, Amondi.... bij de auto die ik het laatst kocht, zei de verkopende partij op het laatst dat de auto hem niet in de weg stond, waarna ik ben weggelopen met de handen in de zakken, mompelend dat ik het ding ook beslist niet nodig had.... en voor ik bij de oude auto was, was de verkoper daar ook, en wenste me geluk met de koop :D

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:48

Ach bij autohandel weet je toch nooit waar je aantoe bent als leek. Bij een garage bedonderen ze je ook waar je bij staat en betaal je vaak veel te veel want die handelaar moet toch ook in een dikke bak kunnen rijden.
Bij een particulier weet je ook dat je garantie tot de stoeprand hebt, vooral bij die goedkope auto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:49

Tuurlijk, en als je niet een beetje uitkijkt heb je er zo even 750 aan extra reparatiekosten extra bijbetaald, al voor er iets stuk is.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:52

Zo gaat het toch ook met die zogenaamde onderhoudsbeurten, staan er allerlei vervangingen op de rekening maar ondertussen is er niets vervangen. Mijn monteur laat altijd de vervangen onderdelen, mocht het nodig zijn, in de auto achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:58

Ach hou toch op, ik reed een keer op een snelweg, moest remmen, krakend en krassend geluid door ijzer op ijzer, juist ja, blokken waren helemaal op.
Auto was twee maanden daarvoor voor APK met grote beurt geweest en ook de vervanging van remblokken was in rekening gebracht :( Mooi niet dus, en het ging ook nog om een BOVAG-bedrijf. Nogal wiedes dat ze me daar nog eenmaal hebben teruggezien, mét de faktuur van het gepleegde onderhoud en de restanten van wat er nog over was van de platen waarop de blokjes hadden gezeten. Ik heb het voor elkaar gekregen dat ze het vlakken van mijn remschijf hebben betaald en heb er daarna nooit meer een stap binnen de deur gezet. Mij naaien ze op die manier altijd maar eenmalig.
Huidige garage houdt altijd de vervangen onderdelen even achteruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:15

Toch maar liever de echte dealer :)*

Ikima schreef:

Daarf niet door, is het dan zo moeilijk voor sommige mensen om eens van een medebokker :D :D aan te nemen dat ze er gewoon even flink naast zaten? Kom toch zo moeilijk is dat niet.
Ik weet toevallig wel waar ik over praat, daar heeft TS veel meer aan dan de verhalen wat als...en toe ik...en wat erg.
Zaak is dat ze wilde weten of het haar viciele deel was. En daar heeft ze antwoord op gegeven (Mijn technische verhaal mbt de verhitte motor of die aanwezig zou kunnen voor of na de koop)

Voor de koop zou dat zichtbaar moeten zijn aan de olie, koelmiddelsubstantie, eo. witte rook, tempschommelingen. Als zij dit verborgen had gehouden voor de verkoop was ze nalatig
Echetr was dit niet het geval, nooit problemen, dus kan ik me voorstellen dat ze het uti wil laten zoeken, alhoewel ik dat zelf nooit zou hebben laten doen, daar heb ik teveel kennis voor in huis.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:19

Mijn automonteur heb ik al 25 jaar, een eenmansbedrijf, heb altijd mijn auto's bij hem vandaan en hij zegt zelf ook dat die grotere garages de kluit belazeren en zeggen dat ze wat vervangen hebben terwijl dat niet zo is en dat ze veel meer vragen dan wat ze zelf voor die auto betaald hebben. Deze man berekend nog normale prijzen en voor simpele dingen rekent hij zelf niets. Hem vertrouw ik blindelings en dat zou ik niet bij een BOVAG garage doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:30

Ikima schreef:
Mijn automonteur heb ik al 25 jaar, een eenmansbedrijf, heb altijd mijn auto's bij hem vandaan en hij zegt zelf ook dat die grotere garages de kluit belazeren en zeggen dat ze wat vervangen hebben terwijl dat niet zo is en dat ze veel meer vragen dan wat ze zelf voor die auto betaald hebben.

Wat een simpele gedachte zeg, blijkbaar geen flauw benul hoe streng een dealer wordt gecontroleerd door een groot overkoepelend orgaan, een organistaie die tot in de minuut op papier wil weten wat zijn garagebedrijven uitveoren met hun tijd ;) Elek procent moet verantwoord worden.

Maar geloof jij de eigen monteur maar hoor zo houd hij tenminste nog zijn klanten, alleen jammer dat dit niet op een eerlijke manier gaat, door een eerlijke dealer de grond in te trappen.
Iedereen die bij een echte dealer werkt zal deze opmerking alleen maar betreuren omdat het gewoon NIET waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:45

Er zijn ook zat erkende garages die geen dealer zijn, hekel je die ook zo, Chiqa?
Ondertussen heb ik manlief klappen gegeven, die doet tussentijdse kleine reparaties en onderhoud aan mijn auto. Dan zou dat ook niet mogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:58

Sul; ik oordeel alleen uit eigen ervaring, als ik soms lees hoe dom sommige comcumenten zijn op autogebied, en dan wel de lieve woordjes geloven van een garagist, dan maak ik mij wel eens ernstig zorgen. En blind op zijn woorden vertrouwen.
Er is nergens zo snel geld te verdienen als in de louche autohandel, maar de domme concument doer hier net zo hard aan mee.
En ga dan niet lopen afgeven dat je bedonderd bent, neem dan iemand mee die er wél verstand van heeft, en praat dan verder.
Ik heb wél verstand van auto's, en help mensen graag op het juiste been door op een redelijek manier een oplossing te zoeken. En soms is die wel eens anders dan voorspeld en dat heeft er weer mee te maken dat ze er de ballen verstand van hebben.
En dat geeft niet, maar oordeel dan ook niet als je werkelijk geen idee heb waar je het over heb ;)

De allermooiste voorbeelden (Welliswaard natuurlijk zeer schrijnend) Zijn toch wel die mensen die een kapitaal neerleggen voor een auto, en dan een week later een topic openen dat hun motor in de soep ligt.
Distributieriem gebroken en ja....geen garantie.

Dan kan ej de garage niet aansprakelijk stellen, jij heb verzuidm om te checken wanneer hij vervangen had moeten worden os was gedaan, dus neem iemand mee met kennis van zaken.

Hoe makkelijk is het dan om die garage door het slijk te halen? Door je eigen dommig en nalatigheid?Nee helaas. zo werkt het niet.
Neem alsjeblieft iemand mee als je krap aan het stuur van het wiel kan onderschijden, dat scheelt een hele hoop ellende en frustratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:02

Kun je even uitleggen wat een concument is?
Verder weet elke leek dat bij bepaalde kilometerstanden de distributieriem (of ketting) moet worden vervangen.
Tja, en ik vlieg niet voor elk schijtwissewasje naar de dealer. Ik heb geen geldboom, wel een auto, wat paarden en een hypotheek.
Ik moet eerlijk zeggen dat jij het allemaal wel erg zwart wit brengt, Chiqa. En sorry, je bent zelf ook geen chef werkplaats.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:15

Chiqa schreef:
Ikima schreef:
Mijn automonteur heb ik al 25 jaar, een eenmansbedrijf, heb altijd mijn auto's bij hem vandaan en hij zegt zelf ook dat die grotere garages de kluit belazeren en zeggen dat ze wat vervangen hebben terwijl dat niet zo is en dat ze veel meer vragen dan wat ze zelf voor die auto betaald hebben.

Wat een simpele gedachte zeg, blijkbaar geen flauw benul hoe streng een dealer wordt gecontroleerd door een groot overkoepelend orgaan, een organistaie die tot in de minuut op papier wil weten wat zijn garagebedrijven uitveoren met hun tijd ;) Elek procent moet verantwoord worden.

Maar geloof jij de eigen monteur maar hoor zo houd hij tenminste nog zijn klanten, alleen jammer dat dit niet op een eerlijke manier gaat, door een eerlijke dealer de grond in te trappen.
Iedereen die bij een echte dealer werkt zal deze opmerking alleen maar betreuren omdat het gewoon NIET waar is.

Waarom moet jij meteen weer grof worden en mensen afkraken omdat we he niet met je eens zijn?
Deze monteur werkt al 25 jaar hard en eerlijk en legaal, toevallig is hij geen dealer, goddank want daar heb ik geen vertrouwen in. Ken genoeg verhalen van vrienden en collega's, hoe ze bij een dealer belazerd zijn en nee, ik kom niet net uit het ei. Deze man ik gelukkig niet op geldjacht maar doet het met plezier, mensen die van zijn goedheid willen profiteren (lees mensen die in een dure bak rijden en voor een appel en een ei door hem als een koning behandeld willen worden) die hoeven bij hem ook niet te komen.
Het heeft niets met een dealer de grond in trappen te maken want er zijn maar weinig eerlijke dealers, dat had ik zelf ook al lang ontdekt.
Trouwens aan die aanvallen van jou heeft ts niets, het is voor haar belangrijk wat zij als particlier moet doen met deze verkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:17

Aan deze poeha heeft TS idd niets, laten we daarom ook maar afwachten wat er uit het onderzoek komt.
En verders....Wijsheid komt met de jaren, trek die schoen maar aan als je hem past.
En bewonder mijn onderschift maar eens *D :D Mooie voorbeelden weer in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:19

Ik weet nog steeds niet wat een concument is, kun je dat nog even nader toelichten?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:22

Dames het lijkt mij niet nodig om zo op elkaar in te hakken. Iedereen heeft haar eigen manier van auto kopen en eigen opvattingen erover lijkt mij. Ook over waar je je auto koopt, op welke manier en of dat een garage is ja of nee. En dus ook met de garantie.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:24

Een soort van concubine? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:25

Kenne ze dat woord niet in t boer'n land Sul :)) dat is een 'kopert' die bepaalde rechten zou moeten hebben in bepaalde gevallen, of sucks..