Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ikima schreef:Chiqa, ik vind ook dat je een beetje doordraaft, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo op de hoogte als jij.
Kazary, ik begrijp wel waarom je dit hier plaatst, dat je zelf niet op de hoogte was van geen garantie doet hier ook niet terzake, wat jij, volgens mij, duidelijk probeert te maken is: jij had bij de aanschaf van jou auto al geen garantie dus is het logisch dat bij een auto van 600,- al helemaal geen garantie te verwachten is.
Die kopers hebben waarschijnlijk die auto even flink uitgeprobeerd, lekker stoer doen met vriendin in de auto en scheuren maar, met een oude auto kan dit nu eenmaal niet dus hebben ze de boel zelf aan gort gereden.
Dat ts nog zo goed is om hen te helpen is heel mooi van haar maar is beslist niet nodig.
suleilitha schreef:Oh woon je in autoland, Chiqa, ik woon in Friesland.
Laatste auto die ik kocht was met garantie een stukje duurder dan zonder. Ik zal het je nog even uitleggen hoe wij boern burgers buitenlui dat aanpakken. Ik heb gewoon een lager bedrag geboden, lager zelfs nog dan de vraagprijs zonder garantie, mét de opmerking dat ik de auto wel wilde voor het door mij uitgesproken bedrag, alleen dan mét garantie. Dus gewoon bieden. Koehandel. Op deze manier is het me altijd nog gelukt, overigens.
Mooi niet dus, en het ging ook nog om een BOVAG-bedrijf. Nogal wiedes dat ze me daar nog eenmaal hebben teruggezien, mét de faktuur van het gepleegde onderhoud en de restanten van wat er nog over was van de platen waarop de blokjes hadden gezeten. Ik heb het voor elkaar gekregen dat ze het vlakken van mijn remschijf hebben betaald en heb er daarna nooit meer een stap binnen de deur gezet. Mij naaien ze op die manier altijd maar eenmalig.
Ikima schreef:Chiqa, ik vind ook dat je een beetje doordraaft, we zijn nu eenmaal niet allemaal zo op de hoogte als jij.
aan te nemen dat ze er gewoon even flink naast zaten? Kom toch zo moeilijk is dat niet.Ikima schreef:Mijn automonteur heb ik al 25 jaar, een eenmansbedrijf, heb altijd mijn auto's bij hem vandaan en hij zegt zelf ook dat die grotere garages de kluit belazeren en zeggen dat ze wat vervangen hebben terwijl dat niet zo is en dat ze veel meer vragen dan wat ze zelf voor die auto betaald hebben.
Elek procent moet verantwoord worden.
Chiqa schreef:Ikima schreef:Mijn automonteur heb ik al 25 jaar, een eenmansbedrijf, heb altijd mijn auto's bij hem vandaan en hij zegt zelf ook dat die grotere garages de kluit belazeren en zeggen dat ze wat vervangen hebben terwijl dat niet zo is en dat ze veel meer vragen dan wat ze zelf voor die auto betaald hebben.
Wat een simpele gedachte zeg, blijkbaar geen flauw benul hoe streng een dealer wordt gecontroleerd door een groot overkoepelend orgaan, een organistaie die tot in de minuut op papier wil weten wat zijn garagebedrijven uitveoren met hun tijdElek procent moet verantwoord worden.
Maar geloof jij de eigen monteur maar hoor zo houd hij tenminste nog zijn klanten, alleen jammer dat dit niet op een eerlijke manier gaat, door een eerlijke dealer de grond in te trappen.
Iedereen die bij een echte dealer werkt zal deze opmerking alleen maar betreuren omdat het gewoon NIET waar is.