Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:33

Sommige machinisten hebben het idd al zo vaak meegemaakt! heb ooit een interview gezien met iemand die al 9 keer iemand voor zijn trein had. Toen is ie gestopt met zn baan.

Pff ik vind het echt de slechtste manier van jezelf van t leven beroven. Snap niet dat ie zo populair is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:35

Karin schreef:
Hoe wil je trajecten beveiligen? Weet je hoeveel kilometer aan spoorweg Nederland telt? IMO niet te doen om dat allemaal te beveiligen (met hekken? met mankracht?). En iemand die er écht een eind aan wil maken zoekt dan echt wel een 'onbeveiligd' traject. Of gewoon een spoorwegovergang.

Ik dacht eigenlijk als je zo'n stuk hebt waar regelmatigiemand springt dan loont het wel om daar camera's te plaatsen. Dan zet je de treinen stil tot de politie iemand heeft opgevist die daar langs het spoor dwaal. Is zeker duur, maar diemensen die voor de trein springen kopen geen kaartjes hoor. Die kosten ook een fortuin.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:06

Eejj schreef:
Naar om te lezen dat hij 2x aangereden is.. Ik kende deze man helaas...

En ik kan vertellen dat ik sommige reacties echt walgelijk vind. Het is echt niet met het idee van "ff" voor de trein springen en klaar gegaan.. :n Zo'n man komt echt niet zomaar op het idee om een einde aan zijn leven te maken.

Vervelend voor de mensen die het hebben meegemaakt.. :(:)

Zo is dat ook helemaal niet bedoeld.
Maar er zijn andere manieren om een einde aan je leven te maken waarbij je een stuk minder mensen betrekt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:16

Ik hoor net van mijn vriend dat er iemand voor de tram is gesprongen. De chauffeur was een meid die net drie weken geleden samen met hem was begonnen :\ . Hij is er ook moeten langsrijden wat later, gelukkig was de politie etc er toen al.

Ben ik toch even niet goed van hoor...

Air

Re: Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:42

Gadsie! Jeetje voor een tram....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:05

oh afschuwelijk BraveSpots!

en als mensen echt dood willen,laten ze zich denk ik niet tegenhouden door een camera........

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:10

Brr ik vind het ook de meest lugubere manier van zelfdoding.

Ik snap die mensen ook niet, je geeft er zoveel mensen last mee..
De Machinist heb je er mee, vaak schijnen die mensen nog eerst eens goed in de cabine te kijken voor ze springen. Dus die machinist ziet de mensen eerst recht in het gezicht en ziet de angst.
Daarnaast de mensen die het op moeten ruimen. Geen pretje om alle lichaamsdelen terug zien te vinden. Ze stoppen pas als alles compleet is heb ik me laten vertellen.

En dan natuurlijk de familie, zowiezo het verlies is verschrikkelijk. Maar mensen willen afscheid nemen... staan ze aan een kist met stukken mens ;(

Dan nog de mensen in de trein die zolang moeten wachten, de NS die er onder lijd etc etc.

Oftewel , dit is de meest egoistische zelfdoding die er is.
Neem dan pillen of hou je adem gewoon lang genoeg in :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 06:56

Ik heb wel eens gehoord (weet niet meer of het nog steeds zo is) maar dat er in de buurt van Almelo een soort tsja hoe kan ik het het beste noemen een gekkenhuis.

Ik heb zoiets een keer meegemaakt in 2001 zat in de trein van Hoogeveen naar Meppel en daar tussen was er ook iemand voor de trein gesprongen voor de machinist is dit een vreselijke gebeurtenis. Maar op moment toen het gebeurde ik wist nog van niks maar ineens kreeg de trein een noodrem, ik zat gewoon naar buiten te staren met muziek op, en zag werkelijk waar van alles voorbij vliegen en daar achter aan bloed spatten.

Ik heb er ik weet niet hoeveel nachten over deze angst te hebben gehad maar was echt enorm bang geworden en in de trein begon ik zelfs te janken om die persoon, zal ie geen pijn hebben gevoeld, en wat zullen zn families ect erop reageren, allemaal vragen wat me echt bij bleven en ik er maar over nadacht en vooral het ergste ik het steeds weer zag gebeuren.

Sinds toen ben ik eigenlijk nooit meer alleen met de trein gegaan (ga ook liever niet dan wel) bang dat het weer zal gebeuren!

En we stonden toen het gebeurd was wel zo een uur stil (wat voor mij en mede reis passagiers) voelden dat het langer dan een uur was, want de brandweer kon er niet goed op het plaats delict komen, want het was echt midden en tussen de weilanden in gebeurd. Daarna reed de trein idd met een slakkentempo naar Meppel waar de trein niet verder ging en we moesten overstappen.

Maar echt de schrik zit er zeker goed in. Ik ga nu nog steeds liever niet dan wel met de trein na wat ik meegemaakt heb en er de angsten nog wel wat ervan heb, brrrr de kippevel staat me op mn armen..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:36

@snoevie: verwacht ook niet dat de springer word tegen gehouden door een camera. ik vind die dingen ook niet bijster angstaanjagend namelijk. Lijkt me echterwel dat je op het moment dat er iemand loopt, de treinen kan stoppen. En ze pas verder sturen als degene van het spoor verwijdert is.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:49

liedje89 schreef:
@snoevie: verwacht ook niet dat de springer word tegen gehouden door een camera. ik vind die dingen ook niet bijster angstaanjagend namelijk. Lijkt me echterwel dat je op het moment dat er iemand loopt, de treinen kan stoppen. En ze pas verder sturen als degene van het spoor verwijdert is.

Maar dan is het nog lastig, want hoe wil je de persoon die zelfmoord wil plegen er tussenuit vissen? Als het druk is op het perron, dan kun je dat toch nooit altijd garanderen?

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:00

liedje89 schreef:
IK vind het opzich ook heel triest dat deze mensen zo wanhopig zijn dat ze de trein echt als laatste oplossing zien. Maar ik vind het ook de minst sociale manier om te gaan. Jebezorgd de machinist een trauma, en als er kinderen in de voorste coupe zitten zien die messchien ook nog wel wat.
Bovendien is letterlijk een treinladig mensen vertraagd en nee dat is niet het ergste natuurlijk. Maar je zou maar net op weg zijn naar een belangrijk examen, trouwerij van een hele goede vriendin of zus, een solicitatie voor je droombaan ect. Dan mis je die wel.

Zo zie ik het ook.
Ik ben ook eens ander half uur later thuis gekomen nadat er iemand voor de trein sprong. Juist voor het station waar ik moest opstappen.
Wij hebben daar hééél lang in de koude moeten staan om nog maar te zwijgen van de machinist en de mensen die IN de trein zaten terwijl het gebeurde. Best dat het in de avond gebeurde, anders had ik idd smiddags mijn examen gemist.
't is gewoon een heel egoïstische manier, maar als je de wanhoop nabij bent dan denk je daar natuurlijk niet over na.
Ik snap dat mensen zo wanhopig kunnen worden dat ze zelfmoord plegen, maar betrek er dan aub zo weinig mogelijk andere, onschuldige mensen bij..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:02

En hoe wil je camera's plaatsen op trajecten waar het juist aantrekkelijk is om te springen omdat de treinen er op hun snelst rijden en de omgeving verlaten is, zoals bijvoorbeeld op de Veluwe en in Drenthe waar (intercity)stations ver uit elkaar liggen? Dat is praktisch gezien gewoon niet te doen...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:11

Pff, vind het verschrikkelijk. Vooral omdat ik iemand ken die op het punt heeft gestaan om zelfmoord te plegen..
Ik snap hoe zulke mensen zo kunnen denken, maar ik ben zo bang dat in m'n omgeving nog zoiets gebeurt, aangezien je je op dat moment zo machteloos voelt :\
Vind het ook te hard voor woorden dat er nu zoveel slechte dingen worden gezegd over iemand die zelfmoord pleegt voor een trein. Ik snap dat je er veel mensen een trauma mee bezorgt, maar je wilt niet weten hoe ver die mensen al met hun gedachten zijn, en eigenlijk geen beseffing meer hebben van de wereld om zich heen..

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:20

De trein stilzetten? elke keer als er iemand ronddwaald. ppff leuk pakt voortaan auto. OV is al vervelend! maak het niet nog vervelender. 2 uur vertraging afschuwelijk.

Heel erg voor je TS

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:35

wake_up schreef:
Pff, vind het verschrikkelijk. Vooral omdat ik iemand ken die op het punt heeft gestaan om zelfmoord te plegen..
Ik snap hoe zulke mensen zo kunnen denken, maar ik ben zo bang dat in m'n omgeving nog zoiets gebeurt, aangezien je je op dat moment zo machteloos voelt :\
Vind het ook te hard voor woorden dat er nu zoveel slechte dingen worden gezegd over iemand die zelfmoord pleegt voor een trein. Ik snap dat je er veel mensen een trauma mee bezorgt, maar je wilt niet weten hoe ver die mensen al met hun gedachten zijn, en eigenlijk geen beseffing meer hebben van de wereld om zich heen..

En ik snap nog steeds niet dat zoveel mensen die al zo ver heen zijn nog steeds de mogelijkheid krijgen om voor de trein te springen. Het lijkt mij dat mensen in zijn/haar naaste omgeving dat op een of andere manier wel kunnen voorkomen, en zo niet, snap ik nog steeds niet waarom die mensen per se de trein kiezen. Daar zijn zoveel omstanders bij betrokken, terwijl dat onnodig is. Kijk naar hoeveel trauma's zo'n persoon achterlaat, dat vind ik stukken erger.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:49

Geloof me, je kán als goede vriend van zo'n iemand het écht niet voorkomen. Op het moment dat die vriend van me zelfmoord wilde plegen had ik totaal geen invloed, en in de maanden ervoor eigenlijk ook niet.
Je staat dan zó machteloos, en je hebt op dat moment, (als je diegene bent die zelfmoord wild plegen) ook écht niet het besef dat je andere mensen er een levenslang trauma aan kunt bezorgen, geloof me.
Volgens mij weten heel veel mensen niet hoe weinig invloed je op die mensen kan uitoefenen..

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:08

vervelende voor de ts!

ikzelf denk dat diegene die ervoor kiest voor zelfdoding te 'doen' (klinkt beetje raar) zich echt niet meer uitmaakt
hoeveel andere mensen hij/zij daarbij pijn/traumatiseert doet. Ik bedoel je bedenkt niet op de 1 op andere dag, goh laat ik mezelf eens van kant maken, daar gaat echt wel een hele lange periode overheen van depressiviteit.
Zo'n persoon zit dan al zo in zijn eigen wereld en naargeestigheid dat het hem echt allemaal niet meer uitmaakt.

gelukkig zelf nog nooit meegemaakt dat er iemand voor de trein sprong

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:10

sunny_l0ve schreef:
Het lijkt mij dat mensen in zijn/haar naaste omgeving dat op een of andere manier wel kunnen voorkomen

Hoe zou jij dat dan doen, concreet? Vind dit wel een straffe uitspraak hoor, alsof de omgeving verantwoordelijk is voor de daden van iemand anders...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:17

Voor de trein springen is bijna de enige manier waarvan je vrijwel zeker kunt zijn dat het lukt. Met pillen zelfmoord plegen is bijna niet mogelijk, de pillen waar een gemiddeld mens aan kan komen zijn zelfs in overdosering niet dodelijk je raakt bewusteloos maar doodgaan is een ander verhaal, dan ben je voor die tijd allang gevonden.
We leven in een land waar je niet mag kiezen om te sterven, behalve als je lichamelijk dusdanig ziek bent dat je toch wel doodgaat. Men houdt er geen rekening mee dat geestelijk lijden ook ondragelijk lijden kan zijn.
Tja, en als je dan echt niet meer verder wilt of kunt moet je een beslissing nemen om op zo'n onmenswaardig manier aan je eind te komen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:22

Je polsen doorsnijden (op de goede manier) is ook nog een optie, of als je t echt rigoreus wilt aanpakken kan je altijd nog jezelf door je hoofd schieten (moet je wel aan een pistool *gosh dat klinkt kinderachtig* kunnen komen).
En midden in t bos oid wordt je echt niet zo snel gevonden hoor, mja het is al triest genoeg dat sommige mensen het gewoon echt niet meer zien zitten en over zulke dingen nadenken.
Denk ook niet dat je daar als familie of vrienden wat aan kan doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:33

nou als je dood wil kan je een doosje paracetamol van 50 stuks leegeten,dood ga je dan zeer zeker.
het is dus heel goed mogelijk met zeer simpele goed te verkrijgen medicijnen(ik zou het verder niemand aanraden)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:46

Over een gruwelijke dood gesproken, van 50 of 60 paracetamol ga je dood ja, maar wel heel langzaam, je lever en nieren stoppen en je lichaam vergiftigd zichzelf en je gaat inderdaad na verloop van tijd dood.
Kan me voorstellen dat je dan voor de trein kiest.

Mischien zouden mensen met een echte reële doodswens wat meer mogelijkheden moeten krijgen om hier op een menswaarige manier een oplossing voor te vinden.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:59

maar wie beslist of dat echt reeel is?
als iemand dat alleen zelf zou kunnen beslissen,dan word er vermoedelijk veel gebruik van gemaakt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:08

Snoevie schreef:
nou als je dood wil kan je een doosje paracetamol van 50 stuks leegeten,dood ga je dan zeer zeker.
het is dus heel goed mogelijk met zeer simpele goed te verkrijgen medicijnen(ik zou het verder niemand aanraden)

Paracetamol wordt moeilijk... aangezien er stoffen inzitten om braken op te wekken ;)
om zo te voorkomen dat mensen een suïcide plegen met paracetamol e.d. een langzamere dood bestaat bijna niet...
er zijn dan veel meer huis-tuin-en keuken middeltjes die doeltreffender zijn... denk aan antivries, chloor, overdosis drugs en zelfs shag is populair in de psychiatrie.

Ik vind voor de trein springen ook heel egoistisch, maar ik denk dat iemand die geestelijk al zo ver heen is daar echt geen benul van heeft. Òf het niets kan schelen.
maar voor de machinisten en passagiers is het vreselijk.
TS heel veel sterkte :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:10

oh is dat zo,welke stof is dat dan,als ik mag vragen?
(en shag,ik wist niet eens dat dat kon...........hoe verzin je het,en hoe doe je t)