en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:13

xxriiannee schreef:
staat er ergens in de wet dat het wel mag?

je gaat toch ook niet de man van je lerares opbellen
hallo uw vrouw gaat vreemd.
;(

HAHAHAHA RIANNE :')

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:14

VivaLaVida schreef:
een rijbewijs is een kado... wat je zelf evt kunt gaan betalen.
dat je dan niet naar een school mag.... wat een onzin.

Opleidingen zijn behoorlijk duur hoor, al zeker die met paarden, dat vind ik evengoed een cadeau...ik vind het allesinds niet normaal dat je ouders alles 'zomaar' betalen wat jij leuk vind, en dan vervolgens je voeten vegen aan hun regels (in dit geval roken dus).
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 31-03-09 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:14

_Tivoli_ schreef:
Mijn moeder heeft me ook nooit wat verboden,
ze rookt zelf als een ketter,en ik ben nooit gaan roken.

Het kán heel normaal.
Maar je hebt ook ouders die het verbieden,daar moet je respect voor hebben.
Als je er zelf voor kiest omdat ondanks het verbod tóch te roken,moet je het zelf weten,dan is het je eigen probleem.(met je ouders)

Daarom denk ik ook dat TS gewoon boos is dat haar ouders nu -nogmaals?- van het roken afweten,dat had elke leraar of lerares kunnen zijn.De buurman voor mijn part.

Mee eens!

Beide ouders rookten bij mij ook als een ketter, ik heb nooit de interesse gehad :n Ze hebben altijd gezegd: Wat je doet moet je weten, maar weet wel dat het daarna moeilijk is om te stoppen en dat het slecht is voor je. Ik heb het altijd vinden stinken :P

TS kan het gewoon niet velen dat de lerares (imo een verlengstuk van de ouders, heeft namelijk ook opvoedkundige taken) haar ouders ingelicht heeft. En wat ik alleen maar toejuich!

Niks mis met een stukje sociale controle, zou imo wat vaker mogen gebeuren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:15

Je zal toch een vervolgopleiding moeten doen, welke dat ook is... die zijn allemaal duur!!!

Lekker chanteren, scoor je punten mee :)

xTamara

BraveSpots schreef:
VivaLaVida schreef:
een rijbewijs is een kado... wat je zelf evt kunt gaan betalen.
dat je dan niet naar een school mag.... wat een onzin.

Opleidingen zijn behoorlijk duur hoor, al zeker die met paarden, dat vind ik evengoed een cadeau...

Ja maar daar hangt haar toekomst wel vanaf, en een rijbewijs is nou niet echt levensbepalend.

Kwanyin

Maar als het niet in de wet staat dat een leerkracht niet mag vertellen wat jij doet, dan mag het wel, en dan heeft ze wel het recht om het te doen ;) .

Als je het nu eerlijk vind of niet is iets anders, maar het mag wel. Vroeger moest je trouwens helemaal niet riskeren om een grote mond op te zetten, toen was de sociale controle nog veel groter. Als je dan door je tante betrapt zou worden met een sigaret, dan was het doodnormaal dat dit bij je ouders terrecht komt. Wanneer je iets in het openbaar doet, dan neem je altijd het risico dat er iemand is die je doen en laten doorvertelt. En zolang het niet verboden is, kan je er ook niets aan doen, want niet iedereen heeft dezelfde opvatting over als het nu goed of slecht is om door te geven wat dochterlief allemaal achter de rug doet.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:15

ik rook ondertussen al bijna 3 jaar.. ooit begonnen omdat tja al mijn vrienden het deden en dan word je nieuwschierig en zo beginnen de meeste eraan volgens mij.
ik weet pas sinds gisteravond, dat als ik verder ga met roken.. ik de opleiding niet meer mag doen, en dat zou dus betekenen dat ik nu onder dwang ineens moet stoppen. Dat is lekker makkelijk.. niet echt dus

ik had het prettiger gevonden als ze het eerst met mij besproken had, als ik daarna verder had gerookt, dan had ze recht gehad om gelijk mijn ouders op te bellen.
(en niet gisteravond zeggen dat ze me al 2 keer had gezien en me al een waarschuwing had gegeven.. die waarschuwing heb ik nooit gehad)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:17

xKatleentjex schreef:
Maar als het niet in de wet staat dat een leerkracht niet mag vertellen wat jij doet, dan mag het wel, en dan heeft ze wel het recht om het te doen ;) .

Als je het nu eerlijk vind of niet is iets anders, maar het mag wel. Vroeger moest je trouwens helemaal niet riskeren om een grote mond op te zetten, toen was de sociale controle nog veel groter. Als je dan door je tante betrapt zou worden met een sigaret, dan was het doodnormaal dat dit bij je ouders terrecht komt. Wanneer je iets in het openbaar doet, dan neem je altijd het risico dat er iemand is die je doen en laten doorvertelt. En zolang het niet verboden is, kan je er ook niets aan doen, want niet iedereen heeft dezelfde opvatting over als het nu goed of slecht is om door te geven wat dochterlief allemaal achter de rug doet.

Omdat het gewoon een TE domme opmerking was.
Tuurlijk staat dat niet in de wet, lijkt me vanzelfsprekend :+

;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:17

Chiva schreef:
TS kan het gewoon niet velen dat de lerares (imo een verlengstuk van de ouders, heeft namelijk ook opvoedkundige taken) haar ouders ingelicht heeft. En wat ik alleen maar toejuich!

Nou de enige die mijn opvoedden waren mijn ouders hoor... een lerares is mijn moeder niet en heeft dus niets (wat dit betreft) over mij te zeggen, behalve SCHOOLgerelateerde dingen.

Ik ging vroeger vaak onder handenarbeid (ook zo'n onzin vak) naar de paarden. Die lerares was ook mijn mentor. Ipv mijn ouders te bellen zei ze "kan je niet gewoon bij HA komen?" en mocht ik input geven omo het leuker te maken.
Toen ben ik gewoon gegaan :D het was veel leuker... dat lijtk mij meer een manier om zoiets aan te pakken..

Anoniem

Re: en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:19

@ xkatleentjex: tuurlijk mag het... maar denk niet dat je dan nog respect kan verwachten... als iemand dingen over mij doorbrieft kan diegene sowieso ehh.... *zoekt een alternatief voor de paasei krijgen* het vergeten :)*
Volwassen of niet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:20

xTamara schreef:
Ja maar daar hangt haar toekomst wel vanaf, en een rijbewijs is nou niet echt levensbepalend.

Dat zou nog meer motivatie moeten geven aan de TS.

VivaLaVida schreef:
Je zal toch een vervolgopleiding moeten doen, welke dat ook is... die zijn allemaal duur!!!

Nogmaals, ik vind een dure opleiding niet zo vanzelfsprekend. Haar ouders doen moeite om alles te betalen, dan kan de TS toch de moeite doen om te stoppen met roken. Het is niet dat haar leven afhangt van het roken lijkt me.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:20

xxriiannee schreef:

;(

dan is "en ze heeft het recht helemaal niet om...!" ook helemaal niet van toepassing, want dat recht heeft ze wel ;) .
Dat jij het niet vind is iets anders, maar dat is geen reden om eens 'flink je gedacht te gaan zeggen'. Ik ga jou ook niet uitschelden voor alle vuiligheid van de straat omdat ik vind dat als jij weet dat je vriendin rookt je de plicht hebt dit de melden aan haar ouders. Dat is een meningsverschil, en daar kan je wel over praten, maar niet beginnen van 'en ik ga het hier eens flink in haar gezicht zeggen wat de(mijn dus) waarheid is'.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:21

xKatleentjex schreef:

Ja tijden veranderen. Dat heeft nu niks met de situatie van nu te maken..

@Bravespots: zoals ik al eerder zei, het is misschien wel niet duidelijk geweest dat haar opleiding niet door zou gaan omdat ze rookt.
Ik vind sws een belachelijke straf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:22

Mensen moeten echt meer naar zichzelf gaan kijken en zich niet zo bemoeizuchtig opstellen....

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:22

xKatleentjex schreef:
xxriiannee schreef:

;(

dan is "en ze heeft het recht helemaal niet om...!" ook helemaal niet van toepassing, want dat recht heeft ze wel ;) .
Dat jij het niet vind is iets anders, maar dat is geen reden om eens 'flink je gedacht te gaan zeggen'. Ik ga jou ook niet uitschelden voor alle vuiligheid van de straat omdat ik vind dat als jij weet dat je vriendin rookt je de plicht hebt dit de melden aan haar ouders. Dat is een meningsverschil, en daar kan je wel over praten, maar niet beginnen van 'en ik ga het hier eens flink in haar gezicht zeggen wat de(mijn dus) waarheid is'.

Okee heb je wel gelijk in,
maar

een normaal mens (en al helemaal een volwassen iemand) doet dit NIET.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:23

xTamara schreef:
@Bravespots: zoals ik al eerder zei, het is misschien wel niet duidelijk geweest dat haar opleiding niet door zou gaan omdat ze rookt.
Ik vind sws een belachelijke straf.

Dat kan. Maar het is nu duidelijk. Dan moet ze ook nu stoppen. Beginnen met geen excuses meer te zoeken waarom ze niet zou kunnen stoppen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:25

Als je een beetje een goede leraar wilt bent, en wilt dat de leerlingen nog wat respect voor je hebben moet je deze acties niet ondernemen.
Alle de vrienden van de TS krijgen dit te horen, krijgen negatief beeld van haar wat leid tot minder respect.

Geen excuus? Wat denk je van verslaving, moeilijk? Vooral als de rest van je vrienden ook roken? Stoppen doe je niet 1,2,3 en helemaal niet als je zelf geen motivatie hebt.

Mijn zus had op het gegeven moment schijt aan alles, ze wou alleen nog maar een peuk. Dat geld interesseerde haar niet meer.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:25

Vind eerlijk gezegd ook dat je daar als gymlerares buiten te houden hebt. Dat soort dingen gaan naar de mentrix die kennen de situatie van het kind in kwestie. Dan is het aan de menstor of de ouders wel of niet ingelicht worden. Sommige kinderen hebben het moeilijk thuis als je leraar dan ook nog compleet zonder overleg met mentrix of afdelingsleiders op eigen intiatief besluit dat er maar eens iets aan gedaan moet worden. Dat klopt natuurlijk niet.

Vind het trouwens ook wel vreemd dat je dan geen opleiding meer mag volgen, als je blijft roken word je ook maar putjesschepper (op zee) of wat?? Als je iets kan verdienen door niet te roken (vaak rijbewis/scooter/iod) vind ik vaak nog wel een goede regeling.

En een dure opleiding is misschien niet vanzelfsprekend, maar dat hoord niet van zoiets als wel of niet roken af te hangen volgens mij. Maar of het geld er is en depersoon in kwestie de capaciteiten heeft om de opleiding af te ronden. Met roken heeft ze toch uiteindelijk alleen zichzelf.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:26

Hang er maar vanaf hoor. Nee, ik zou het ook niet doen, maar zoals gezegd, niet iedereen denkt ergens hetzelfde over.

Iemand anders denkt misschien dat ze het 'voor je eigen bestwil' doet als ze zoiets meld en dat ze je een groot plezier doet (als in: nu ben je woedend maar later ga je me dankbaar zijn dat ik je van 'het slechte pad' heb afgeholpen). Dat loopt natuurlijk vaker verkeerd dan de bedoeling is. Maar het wil niet zeggen dat het met kwaad opzet is, of dat het per definitie niet mag omdat jij persoonlijk vind dat je niet aan ouders mag vertellen wat dochter doet.

Al vind ik ook wel niet netjes van de leerkracht als je helemaal geen waarschuwing hebt gehad of de kans je eerst de verdedigen.

Anoniem

Re: en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:27

Goh, grappig dat we hier allemaal perfecte kindertjes hebben. ;)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:28

@ Katleentje: Daar ben ik het met je eens en dat is ook mijn grootste bezwaar. Geen kans op verdediging en waarschuwing.

Kwanyin

Het is trouwens in Oostenrijk dat je woont? Ik weet niet als het in het topic staat, maar is de sociale controle en het idee over sociale controle daar misschien niet anders dan in Nederland?

BraveSpots

xTamara schreef:
Geen excuus? Wat denk je van verslaving, moeilijk? Vooral als de rest van je vrienden ook roken? Stoppen doe je niet 1,2,3 en helemaal niet als je zelf geen motivatie hebt.

Een opleiding lijkt me motivatie genoeg...

Ik vind trouwens ook niet dat een opleiding hoort af te hangen van wel of niet roken. Maar als dat nu de voorwaarde van je ouders is. Vooruit dan maar, je hoeft bv niet te werken voor je opleiding iod, je hoeft alleen maar te stoppen met roken. Vind ik een mooie deal hoor.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:37

BraveSpots schreef:
Een opleiding lijkt me motivatie genoeg...

Ik vind trouwens ook niet dat een opleiding hoort af te hangen van wel of niet roken. Maar als dat nu de voorwaarde van je ouders is. Vooruit dan maar, je hoeft bv niet te werken voor je opleiding iod, je hoeft alleen maar te stoppen met roken. Vind ik een mooie deal hoor.

Heb jij een verslaving? Ik niet.. Maar ik kan me voorstellen dat het super moeilijk moet zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:41

VivaLaVida schreef:
Mensen moeten echt meer naar zichzelf gaan kijken en zich niet zo bemoeizuchtig opstellen....

Mensen moeten eens wat meer eigen verantwoordelijkheid gaan nemen ipv 'Ja maar de juf...'
Nee, TS moet nie zaniken op haar gymdocente maar gewoon niet gaan roken als ze weet dat het niet mag, en al zeker niet als haar ouders er ook nog eens fel op tegen zijn.

Over een jaar is ze 18, kan ze op zichzelf wonen en lekker doen en laten wat ze zelf wil.