Broertje van vriend ....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Broertje van vriend ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:41

goed zo, hou vol !!!!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:43

goed zo en idd vol houden!!!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:44

ja echt super.. nu voet bij stuk houden ( zeg je dat zo? ) niet toegeven. want dan wint hij weer!

maakt ie al aanstalten om weg te gaan? of heb je zijn spullen al in een doos gedaan? (moet je ook jouw doos vullen en die ergens verstoppen. dan heb je altijd een nood voorziening ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:46

De enige manier om hier iets aan te doen is hem aanspreken en zeggen dat zolang hij in jullie huis woont, hij zich aan jullie regels te houden heeft. Dus douchen, jullie privacy geven, zijn eigen rotzooi opruimen. Jij bent niet de huishoudster en het is jullie huis! Dit niet verder laten doorgaan maar stappen ondernemen! Veel sterkte, maar kordaat zijn anders duurt dit nog eeuwen door. En als hij er dan toch zit, dan hoort hij zich gewoon aan te passen, hij is 22, beetje kwestie van Grow up... en aanpakken.

Heb alleen jouw post gelezen :D ;) Zal even bijlezen hoever je inmiddels bent!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:47

Jeetje respect voor je geduld. Ben benieuwd of hij dinsdag weg is.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:56

Hier een 'stille meelezer' , maar moet je nu toch even aanmoedigen;
*\o/* *\o/* Goed zo! en nu volhouden!!! *\o/* *\o/*

Ken een stel dat jaren geleden in precies dezelfde situatie zat. En kan je beloven; het broertje verandert echt niet uit zichzelf; dus of je vriend ondersteund je om dit rigoreus (schrijf je dat zo?) aan te pakken, of je moet inderdaad in je eentje volhouden en voor jezelf kiezen....
Succes!

(blijf even meelezen en digitaal supporten ;) )

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:59

Ik vind het heek knap wat je gedaan hebt.

Nu volhouden he...

Heel veel succes en sterke en hou ons op de hoogte he...

Wat zeggen jou ouders er trouwens van?

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:02

@ Jolo :

Bedankt !!!!
Weer zo'n lieve reactie :)
Hij zal uit zichzelf inderdaad niet gaan veranderen .
Meneer heeft het wel best zo natuurlijjk .
Nu hoop ik dit weekend mijn vriend wakker te schudden met o.a die printjes
van kamers , sago gedrag etc en dan kijken wat dinsdag brengt .

Ik voel me nu al maanden poedersuiker , nu zal ik maar even mijn vriend een poedersuiker weekend bezorgen .
Misschien gaan zijn ogen dan eens open .

@ Tamadine :

Iedereen in onze omgeving zegt dat het niet normaal is .
Ze hadden er al lang uitgezet als zo ons waren :)

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:09

Het is toch te gek voor woorden dat jij je niet goed kan voelen in je eigen huisje!
Hopelijk kun je, je vriend snel wakker schudden. Ik snap wel dat het zijn broertje is, maar hier wordt niemand beter van; ook z'n broertje niet (al zal die het zelf waarschijnlijk niet met me eens zijn }> ).

En ook als het nodig blijkt te zijn dat je echt weg gaat voordat ie wakker wordt; volhouden he?! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Jolo op 27-03-09 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:09

He bah wat een rotsituatie....
Ik hoop voor je dat HIJ dinsdag vertrokken is...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:10

Ik zou dus absoluut niet sjaggo zijn dit weekend tegen je vriend, want het is de bedoeling dat je samen met je vriend een front gaat vormen tegenover het broertje. Je vriend is niet "de vijand" het broertje in dit geval jammer genoeg wel. Dus gewoon je eisen op tafel leggen maar zonder te zeiken of je vriendje min of meer te chanteren door je gedrag maar juist door heel realistisch en volwassen je punten op tafel te leggen. Het kan voor jou gewoon zo niet verder EN dat is wat er van belang is!! Veel succes +:)+ +:)+ , goed dat je in ieder geval al een start gemaakt hebt!! *\o/* *\o/*

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:11

TS: Heel goed! En nu voet bij stuk houden! Het is echt genoeg geweest zo, jij en je vriend en jullie relatie bovenal hebben hier echt onder te lijden, kan haast niet anders!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:11

hier nog een stille meelezer!! Jezus wat een irritant mannetje -O- , en jezus wat een geduld heb jij!! :)) Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen!! Laat je niet gek maken en denk aan jezelf.
Ben ook errug benieuwd wanneer je vriend nu toch eens wat gaat durven zeggen tegen m. Ik bedoel, tis zijn broertje! Neem aan dat ie toch niet bang hoeft te zijn voor zijn eigen broertje in nota bene jullie eigen hut!! Ennuh zet de dozen maar lekker in het zicht, misschien dat het dan een keer doordringt dat het je menens is! :j

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:12

fargo schreef:
Ik zou dus absoluut niet sjaggo zijn dit weekend tegen je vriend, want het is de bedoeling dat je samen met je vriend een front gaat vormen tegenover het broertje. Je vriend is niet "de vijand" het broertje in dit geval jammer genoeg wel. Dus gewoon je eisen op tafel leggen maar zonder te zeiken of je vriendje min of meer te chanteren door je gedrag maar juist door heel realistisch en volwassen je punten op tafel te leggen. Het kan voor jou gewoon zo niet verder EN dat is wat er van belang is!! Veel succes +:)+ +:)+ , goed dat je in ieder geval al een start gemaakt hebt!! *\o/* *\o/*

Helaas heb ik dit al zovaak geprobeerd .
Maar het lijkt wel of ik van zijn kant toaal geen medewerking krijgt .
Heb werkelijk alles geprobeerd maar niks helpt .

Al was hij het er wel mee eens dat ik vandaag kamers uit ging printen :)
Alweer een stap in de goede richting .

En dat ga ik nu dus even doen , kamers uitprinten en die thuis op broertjes bed neerleggen .

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:12

een lijstje maken dat het goedkoper is om te gaan werken en op kamers te gaan als bij jou inwonen. wegens hoge kosten. plus rente wanneer het niet betaald word. dus kosten voor kamerhuur en eten enz...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:13

Respect voor jou dat je het nog zo netjes allemaal houd. Ik zou ook zeggen hij eruit of ik eruit. Hou zo vol en dan kunnen jullie hopelijk vanaf dinsdag echt genieten van jullie huis samen met zijn TWEE!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:16

nightlover schreef:
fargo schreef:

Helaas heb ik dit al zovaak geprobeerd .
Maar het lijkt wel of ik van zijn kant toaal geen medewerking krijgt .
Heb werkelijk alles geprobeerd maar niks helpt .

Al was hij het er wel mee eens dat ik vandaag kamers uit ging printen :)
Alweer een stap in de goede richting .

En dat ga ik nu dus even doen , kamers uitprinten en die thuis op broertjes bed neerleggen .

Hmmm dat maakt het wel bijzonder lastig en vervelend. Kan me voorstellen dat hij het moeilijk vindt, maar jullie samen gaan toch voor het broertje lijkt me? Pfff sterkte !!

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:22

ik wil het niet dramatischer maken dan het is; maar als jullie samen bij hem niet voor het inwonen van z'n broertje gaat is het wellicht beter om niet samen te wonen....
In ieder geval niet meer zolang het broertje er nog is......

Is geen makkelijke situatie, goed van je dat je nu de knoop door gaat hakken.
Misschien wordt je vriend pas wakker als jij een tijdje bij je ouders zit en er niemand meer is die het huisje gezellig en schoon probeert te houden....
Maar duim voor je dat het voor dinsdag al duidelijk is voor je vriend dat ie beter samen met jou in actie kan komen!!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:25

Jeetje wat een nare situatie! Er zijn al genoeg tips gegeven, ik hoop dat je na het weekend voor jezelf wat meer duidelijkheid hebt!! Sterkte!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:27

nightlover schreef:
@ [***] :

Bedankt voor je reactie's !!
Morgen begin ik met dozen inpakken .
Vanmiddag ga ik even langs de Bieb om kamers uit te printen voor hem [ hoop ik ] .
Als hintje leg ik ze op zijn bed :)
Maar bijna alle spullen zoals het bankstel , div kasten enz zijn van mij
en wil ik het echt laten voelen zal ik dat eigenlijk ook mee moeten nemen .
Dan kunnen ze lekker t.v kijken op broertje zijn bedje :D

Goed zo! Take what's yours! En hoe doen jullie het met betalingen voor het huis? Vraag even (heel onbenullig) aan je vriend hoe je alles stop kan zetten per 01-04

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:30

Jeeeeeee, goedzo! EN NU VOLHOUDEN!

En wees maar net zo sacherijnig als je zijn wil hoor (hoewel ik die post op zich ook wel weer snapte, is ook een mening). Tis tenslotte van de zotte, deze hele situatie. En als ik in jouw schoenen stond zou ik er ook stiksacherijnig van worden!!!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:39

Super knap wat je gedaan heb!
Nou heb je in ieder geval al de eerste stap gezet, dat is al heel wat :j

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:43

Ik vindt het inderdaad een moeilijke keuze.
Maar ik denk dan hij is 22 jaar en moet maar eens wat voor zichzelf gaan vinden.
Volgens mij vindt hij het namelijk wel best zo.
Hij beheerst ook jullie leven op deze manier.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:56

Nog een meelezer en ook ik heb respect voor je geduld. Twee dingen: 1, broertje moet er uit, okay, dat is voor iedereen duidelijk.
2, hoe gaat het verder met jou en je vriend? Praten jullie er samen wel eens echt over? Heb het idee dat hij misschien niet zn eigen broer op straat wil zetten (denk je zelf dat hij zich daarom zo "neutraal"opstelt?), maar hij hoort wel met jou mee te gaan in zo'n situatie en niet tegen je in.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:58

nightlover schreef:
Hun vader is hertrouwd met een Poolse meid die net zo oud is als mijn vriend .
Daar woonde mijn vriend zijn broertje dus ook bij maar door allerlei strubbelingen zoals
geen kostgeld betalen , niks doen etc moest hij het huis uit .

En nu zit ik te verzinnen wat IK er dan aan zou kunnen doen .
Wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zaten ??

Ongelofelijk.....

Niemand heeft het aan je gevraagt of je het er wel mee eens bent en hoe hij zich gedraagt...... Schandalig!!
Hij word er daar uitgedonderd om zijn gedrag en het niet betalen van kostgeld.
Waarom zou hij met hetzelfde gedrag wel bij jou kunnen blijven?