Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Re: Hoeveel drank voor jullie de max als je nog moet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:21

geen druppel als ik moet rijden , ik stap niet eens bij iemand in de auto die rijdt en ook maar 1 druppel alcohol op heeft.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:23

Ik blijf bij mijn standpunt: Doe het goed, of helemaal niet.
Ofterwijl, drink helemaal niets, of drink een emmer vol. (en dan met die emmer vol op, niet rijden natuurlijk ;) )
nee ik ben er heel streng in, zou het ook weigeren om bij iemand in te stappen die pas zijn rijbewijs heeft en wat drinkt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:24

Ik drink meestal 1 (hooguit 2 biertjes) aan het begin van de avond. Maar 9 van de 10 keer niks, omdat het me dan ook echt niet smaakt!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:26

Als ik met iemand zou gaan stappen en die drinkt meer dan 2 glaasjes, dan zoek ik wel een andere manier om thuis te komen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:27

Onze Bob had ooit 4 biertjes gehad, waar wij te laat achter kwamen. We hadden zelfs alcohol controle en hij kwam er gewoon doorheen. Ik vroeg me toen echt af waar die controle op was gebaseerd 8)7 Hij is 20 jaar, dus nog beginnend bestuurder.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:28

Ik lust geen alcohol. :) Geen probleem dus.

Vroeger dronk ik nog al eens een glaasje en dan werd ik al licht in mijn hoofd. Ik moet er niet aan denken om ook maar met 1 glas op achter het stuur te kruipen, dan sta ik niet voor mezelf in. :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:29

2 flessen Sangria :=

Nee, ik vind het echt onverantwoord als iemand drinkt en daarna gaat rijden. Hier is het 'vrij normaal' om met drank achter het stuur te gaan zitten. Sommigen rekenen het helemaal uit, als ze om 9 uur 3 biertjes drinken.. en daarna fris, kunnen ze om 1 uur wel rijden ofzo..

@ Noraly, deze jongens zijn vrachtwagenchaffeurs.. en rijden al een tijd.. en nog steeds vertik ik het om er bij in te stappen. Vandaar dat ik zelf maar meestal rijd, aangezien ik geen zin meer heb in gezeur over kinderachtig dit en dat..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:21

Het komt zelden voor dat ik iets drink als ik moet rijden, en anders maximaal 1 wijntje. Mensen die na meer dan 2 glazen alcohol achter het stuur stappen, krijgen vaak wel een opmerking naar hun hoofd geslingerd van me, en ik stap absoluut niet bij ze in de auto.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:28

Als ik rijd drink ik helemaal niks, ga gewoon aan de cola dan.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:54

Niks! Als ik rij drink ik niks.
Heb mijn rijbewijs liever dan een glaasje wijn oid.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:26

_Noraly schreef:
Ik blijf bij mijn standpunt: Doe het goed, of helemaal niet.
Ofterwijl, drink helemaal niets, of drink een emmer vol. (en dan met die emmer vol op, niet rijden natuurlijk ;) )
nee ik ben er heel streng in, zou het ook weigeren om bij iemand in te stappen die pas zijn rijbewijs heeft en wat drinkt.

Dan denk ik weer waarom drink je dan, niet omdat je het drankje zo lekker vindt...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:59

Als ik nog moet rijden, drink ik helemaal niets.

Ik ben overigens toch al niet zo gek op alcohol, dus is het geen probleem voor me :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:59

Ik drink niks als ik moet rijden. Ik vind rijden in het donker best lastig, dus laat staan met een glaasje alcohol op :))

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:40

Ik drink max. 1 glaasje als ik nog moet rijden, maar eigenlijk helemaal niks. Ik stap ook niet bij iemand in de auto die heeft gedronken. Waar ik dan ook ben, dan betaal ik liever 100 euro voor een taxi, dan dat ik het risico neem.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:44

Helemaal niks, van het een komt vanzelf het ander. Bij mij is het gewoon een principe kwestie, rijden is niet drinken.
Nu drink ik sowieso niet veel alcohol en als ik drink ben ik vrij snel lam (met alle gevolgen) dit gebeurt dus alleen als ik kruipend naar huis kan. Als ik bij een ander mee rij drink ik een paar glazen. (ik wil niet de hele auto onder kotsen :+ )

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:46

ik drink geen alcohol,dus lekker makkelijk.
maar ik zie het liefs dat anderen helemaal geen alcohol drinken als ze nog moeten rijden.....helaas gebeurt het nog veel te veel dat mensen met een slok op nog rijden.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:46

Ik drink max 2 glaasjes als ik nog moet rijden. Maar echt max hoor, komt zelden voor. Meestal drink ik gewoon helemaal niet als ik rijd.
En als ik dan drink, dan is het aan het begin van de avond. Mocht ik merken dat ik er iets van voel, dan mag er iemand anders rijden, of laat ik de auto staan. Simpel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:48

Als ik met de auto ga zal ik zowiezo niets drinken! De ene keer komt het wat sneller aan dan de andere keer, en ik vind het gewoon echt onverantwoord. Mensen met een slok op achter het stuur heb ik een hekel aan. Ik stap ook niet bij iemand in de auto die heeft gedronken.

Al is fietsen met een slok op ook niet heilig eigenlijk :o

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:49

Geen druppel........... heb een vriend verloren door drank in het verkeer en teveel slechte dingen om mij heen zien gebeuren......

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:29

Twiggy2008 schreef:
Onassa en Noortje, er zit echt nog wel een nuance tussen 1 glaasje drinken en je vol laten lopen en dan in de auto gaan zitten, hoor. ;)

Voor mij is het gewoon een principe kwestie en daar schaam ik me niet voor dat ik 0 glazen alcohol drink als ik de Bob ben. :Y)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:34

Onassa schreef:
Twiggy2008 schreef:
Onassa en Noortje, er zit echt nog wel een nuance tussen 1 glaasje drinken en je vol laten lopen en dan in de auto gaan zitten, hoor. ;)

Voor mij is het gewoon een principe kwestie en daar schaam ik me niet voor dat ik 0 glazen alcohol drink als ik de Bob ben. :Y)

Ik heb daar ook niets op tegen, verre van zelfs :) . Maar ik denk dat je niet net moet doen alsof 1 glaasje vreselijk erg is, want het mag gewoon volgens de wet en ik rij er nog prima mee naar huis. ;)
Meer drink ik persoonlijk nooit als ik nog moet rijden.....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:36

Vergis je niet, ligt bij ieder persoon toch echt wel verschillend.
Als ik een glas alcohol op heb en het valt per ongeluk verkeerd (ook niet handig als je medicijnen moet gebruiken) kan het al zijn dat ik achterste voren ga lopen.
Een doorgewinterde drinker zal daar waarschijnlijk geen last van hebben, maar drink je sowieso bijna nooit alcohol kan het met 1 glas flink mis gaan en dat risico wil ik gewoon niet nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:38

Als ik diezelfde avond nog moet rijden drink ik écht helemaal niks. Ik ben sowieso al niet zo groot en breed dus kan maar heel weinig hebben, en je weet maar nooit hoe je drankje aanslaat. Liever het zekere voor het onzekere ;)
Daarbij ken ik mezelf; 1 drankje smaakt naar meer :o Dus ik drink gewoon de hele avond fris dan :)

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:41

Als ik zeker weet dat ik nog een aantal uurtjes blijf wil ik nog wel 1 drankje drinken. Verder helemaal niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:42

Natuurlijk kan dat bij ieder persoon anders vallen. Maar ik zeg toch ook dat ik ten eerste mezelf goed ken en al niet drink als ik moe ben bijvoorbeeld. Daarbij drink ik altijd aan het begin van de avond een glaasje (als ik er al eentje neem) en daarna vooral water (want ik hou niet van frisdrank e.d.).

Ik heb het niet over anderen, maar over mezelf. Voor anderen kan ik niet oordelen. Maar blijkbaar word ik wel veroordeeld, lijkt wel. Tja, beetje vreemd, hoor. Alsof ik een misdaad bega met 1 glaasje.
Nou, de wet denkt er anders over en ik ben verder een heel verantwoordelijk persoon, hoor. ;)

(En groot en breed ben ik ook niet :D , maar een glaasje kan ik prima hebben)