Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Als je het legaliseert gaan mensen het dus wel op straat enz mogen. En dan gaan er dus ook weer meerokers zijn. Jij mag best jouw recht gebruiken om je longen naar de ..... te helpen, maar dan mag ik, als je dat op straat doet, ook mijn recht gebruiken om mijn longen schoon te houden. Dus ze mogen het van mijn part best legaal maken, maar dan wel met een extra regeltje voor mensen die hun longen schoon willen houden, zodat deze ooit nog eens iets te zeggen gaan hebben. Want onderhand is het zo dat iedereen die zich speciaal wil voelen en allerlei idiote dingen wil uitsteken (en het kortere leven er maar bij neemt, ondanks het feit dat hun leven zonder al die dingen ook helemaal prima is...) maar eist dat alle andere mensen die normaal doen zich maar aanpassen.
En dat is niet alleen op drugs overigens, ook alcohol en ander soort ongein dat onderhand al toegelaten word. Als ze dit nu ook nog gaan toelaten, dan is het hek helemaal van de dam....
(let wel, ik zit in Belgie en hier is nog geen gedoog beleid of hoe jullie dat ook zeggen. Hier mag je mee naar het kantoor voor ondervraging als je wiet op zak hebt)
pharagirlke schreef:Als je denkt dat enkel de gebruiker last heeft van een verslaving (geestelijk of lichamelijk) dan is het hoogtijd dat je van je roze wolk af stapt...
Equidea schreef:Is wiet verboden dan?
Naar mijn weten mag je, danwel met beperkende regels, best wat opsteken...?
@ sanniej, wiet is niet verslavend naar mijn weten, dat is namelijk de nicotine van de tabak die de verslavende werking heeft in een joint.
pharagirlke schreef:Mooi, en stel je dat nu maar eens voor met iemand die er agressief van word. Want die zijn er heus ook. Benieuwd of je het dan nog zo leuk zou vinden als hij elke avond een joint op stak omdat hij niet zonder kan en er vervolgens geen huis meer te houden is met hem. En neen, dat zijn heus geen zeldzame of extreme gevallen.
Citaat:Is hasj of wiet verslavend
Je kunt onderscheid maken tussen lichamelijke afhankelijkheid en geestelijke afhankelijkheid. We spreken van lichamelijke afhankelijkheid als je lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Bij het gebruik van hasj en weed treedt dit niet op. Ook heb je niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Daarbij is het ook niet zo dat blowen automatisch leidt tot behoefte aan zwaardere drugs. Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat je steeds sterker naar het middel verlangt en je eigenlijk niet meer prettig kan voelen zonder. Bij een deel van de gebruikers is dit het geval, met name bij degenen die vaak gebruiken (bijvoorbeeld elke dag). Dit geldt nog sterker wanneer je gebruikt om de werkelijkheid te ontvluchten, bijvoorbeeld uit verveling of gebrek aan toekomstperspectief. Voor deze gebruikers kan de situatie ontstaan dat alleen hasj of weed nog belangrijk zijn, de rest is niet interessant.