Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aatjuh12

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:51

als je zoveel meteen wilt lessen kun je misschien wel beter zorgen dat je je theorie al hebt.. anders ben je eigenlijk al klaar voor de praktijk maar moet je blijven lessen tot je je theorie hebt gehaald..

ik les 50 minuten.. en betaal 32 euro per les.. wat betalen jullie voor hoelang lessen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:54

Ik leg bij mij ook de lat te hoog in iedere les. Ik wil het meteen goed doen, wat dus onmogelijk is. En omdat het zoveel geld is wil ik het extra snel halen. Maar dat moet ik gewoon een beetje loslaten.
Ik les 1,5 uur (90 minuten) á 56/57 euro. 1 uur is 38 euro.

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:03

o0marije0o schreef:
Haha, ik ben al heel wat lessen verder maar helaas nogsteeds zenuwachtig.
Eigenlijk was ik de eerste lessen juist helemaal niet zenuwachtig, dat kwam pas nadat k er achter kwam dat auto rijden moeilijker is dan het eruit ziet en k dus vette blunders ging maken. Ik wil zo graag veel leren in een les, ik wil te graag, dat k voor mezelf de druk te hoog leg en t juist bagger gaat.
Over 6 weken heb ik mijn TTT, hoop deze les eens met bijz verrichtigen te beginnen :7

Ik was ook altijd zenuwachtig met lessen. Als ik eenmaal zat ging het wel goed maar van te voren was ik toch wat gespannen. Geen idee waarom. Een beetje spanning kan gelukkig geen kwaad, al ben ik wel erg blij dat ik er nu vanaf ben :Y) Elke keer als ik een lesauto zie besef ik het nog even goed ;)
Vandaag mn rijbewijs opgehaald en voor het eerst alleen gereden en echt.. ik ben verslaafd :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:11

o0marije0o schreef:
@Suuszels
Ooh wat super !! Ga je nu meteen je examen aanvragen ? :)

Nee.. ik moet eerst nog maar ernstig op mijn kijktechniek oefenen (met invoegen, uitvoegen en na zebra's enzo) en meer op de borden kijken..
Van te voren zei die man bij een kruispunt: Ik ga je zo iets vragen over de verkeerssituatie bij het kruispunt.. Dus ik opletten (oh rode auto van rechts, een bus dus, fietser daar, haaientanden daar..) Vraagt ie; en wat heb je gezien toen je deze straat inreed?
Ik had geen flauw idee.. ik begin gewoon dat het in de bebouwde kom is, en je 50 mag rijden endat er wat zebra's zijn...
zag ik aan het eind van de straat einde 30km zone.
Oeps :o

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:21

hee, wat leuk ook een rijles topic! Ik heb nu 31 rijlessen erop zitten en vorige week mijn T.T.T gehaald, mijn grootste leerpunt is om mijn nacontrole eerder te doen, soms ben ik wat te laat, waardoord bediening er onder lijdt. morgen gaan ze mijn autotje ophalen ( opel corsa) en ik mag er nog 4 weken niet in rijden :). nu maar hopen dat ik het in een keer haal.
Ik les overigens ander half uur en ik kan het iedereen wel aanraden. een uur of 50 minuten is soms net wat te kort voor je er in zit ben je al klaar en 2 uur soms net wat te lang. Ik moet morgen weer rijlessen, dus ik ben erg benieuwd!

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:23

oo wat leuk een rijlessen topic! Maar heb 2 weekjes geleden in nog geen 20 lessen mn rijbewijs gehaald.
Ook rijdt ik nu rond in mn sportwagentje, peugeot 206. Heeeerlijk!

Iedereen succes!! en veilige kilometers toegewenst.

Ojaa over de theorie, ga dat nou ook weer niet te vroeg halen, mocht er iets gebeuren en je doet er wat langer over, langer als een jaar dan kun je weer opnieuw theorie gaan doen, heb dit al meerdere malen gezien bij mensen!
Laatst bijgewerkt door Hidalgo24 op 17-03-09 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:25

ik moet zeggen dat ik mijn theorie heb gehaald toen ik 2 weken bezig was. Dit heb ik gedaan vanwege de veranderingen die nu zijn gekomen. Maar als het niet nodig is zou ik het ook niet doen. Je leert namelijk veel theorie door te doen en de situaties zelf te zien. Vind ik dan.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:33

Suuszels dat klinkt herkenbaar. Ik moet ook nogsteeds veel beter leren kijken. Dan foccus ik me op bepaalde dingen, maar gaat de rest totaal langs me heen.
Had net ook weer rijles (ik les trouwens steeds 1,5 uur en betaal daar 66 euro voor) . Hij zei eerst ik wil naar Hilversum, een paar seconde later, o nee ga de bordjes amsterdam maar volgen. Ja hoor daar ging ik weer, Amsterdam in! %)
De les ging lekker, had over t algemeen goed overzicht. Paar foutjes maar. Zoals bij de snelweg half kijken. Wou van rijstrook gaan wisselen, zat het al steeds in de gate te houden in mn binnenspiegel en af en toe buitenspiegel. Op een gegeven moment dacht ik afijn ik kan. Dus ik doe ipv eerst goed kijken en daarna mn richting aangeven, eerst mn richting en dan nog even de nacontrole. Bleek er een auto in mijn dode hoek te rijden. Dus hup snel richting weer uit en de actie staken. Of geen voorrangs-zijstraatje verwachten.
Verders een hele toeristische route gehad. Leerde mn omgeving nog eens kennen. Even langs de hells angels en de bijmer bajes gereden enz.

Hij vond dat ik netjes reed en maakte zich geen zorgen over het halen van mijn rijbewijs :) altijd leuk om te horen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:10

Ik moet nou ook op het kijken gaan letten. :j Schakelen etc gaat allemaal erg goed, moet er alleen nog iet handiger in worden met koppeling op laten komen en gas geven etc. ;)
Verder nog geen bijzondere ve richtngen gedaan, alleen vooruit inparkeren en halve draai. :)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:32

Ik had vandaag ook weer les. Ik les steeds 2 uur (soms 1). 1 les (60 min) kost 42 euro. Volgende week heb ik mijn TTT. Gellukig lukte het parkeren vandaag aardig goed, fileparkeren ging perfect, alleen het vakparkeren wil nog niet erg goed lukken.
Kijken gaat bij mij wel goed, alleen de laatste 2 dagen gaat het met de bediening van de auto af en toe erg stroef.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:42

kijken is hier ook een van de grootste problemen haha , maar komt vanzelf wel , ik les trouwens ook 60 min per les en kon de volgende dag beginnen met rijles toen ik belde dat vond ik wel fijn ; zat me al helemaal druk te maken haha..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:04

Oeehhh leuk topic.. ik heb nu 11 lessen gehad en het gaat eigenlijk wel goed.. alle bijzondere verrichtigingen gedaan alleen de snelweg nog niet.

Ik les ook 90 minuten :)

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:03

Mijn lessen kosten 42 euro per uur. :j

Ik probeer 2x per week te lessen steeds.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:08

ja bij mijne kun je volgens mij ook zo terrecht.. ik moet wel zeggen dat mn vriendje wel dikke uren draait, hij had t laatst over een 40 uur in de week.. dus t is niet dat ze t niet druk hebben.. maar ik dacht in t begin ook dat ik minimaal 3 maanden van te voren moest bellen, maar soms zit ik daar en dan belt er iemand voor te lessen, en dan hoor ik ze ook soms zeggen van ja volgende week kan hij/zij gewoon beginnen.. dusja..

mijn lessen waren 38,50.. ofja normaal gesproken ik had een totaalpakket; 35 rijlessen + Theorieles + TussenTijdse Toets CBR + Praktijkexamen CBR, dus dat was wel fijn :D

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:23

Ik heb zo om 21h mn 22ste les.
Is geloof ik 43 euro voor een uur. Ik stort gewoon steeds, let eigenlijk niet op.

Theorie boek heb ik pas voor het eerst open gehad. Zou me toch eens over mn hekel aan leren heen moeten zetten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:30

Jeetje dan ben ik nog goedkoop uit zeg als ik hier die prijzen hoor. :oo En ik vond het al zo duur.
Ik kan niet wachten tot vrijdag, dan mag ik voor de 2e keer.

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:52

Leuk om hier te lezen over allerlei rijlessen, heb mijn rijbewijs eigenlijk al maar vind het toch leuk om even te reageren.

Reed altijd gewoon 60 minuten, soms 1 keer 1 uur in de week, soms wel 4-5 uur in de week. Heb 31 lessen gehad, 2 maanden over gedaan zowel bij TTT tussentijdse toets, theorie en praktijk alles gehaald.

Lijkt wel allemaal heel soepeltjes gegaan maar wat heb ik wat gezweet in die auto zeg, was na 20 lessen nog steeds hartstikke zenuwachtig en pas na mijn TTT had ik het idee dat het lekker ging waardoor ik ook wat ging ontspannen. Voor mijn examen mocht ik van te voren nog even half uurtje met mijn instructeur rijden, liet binnen een minuut de auto al afslaan wat niet echt bevordelijk was. Examen daarna ging wel redelijk(op slingeren op de snelweg na) en ben dan ook op het nippertje geslaagd :P

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:53

Ik ben er ook mee bezig, heb morgen mijn 6de les. Vind het allemaal nog best moeilijk maar 't kan ermee door.

Vergeet alleen steeds in mn binnenspiegel te kijken :+ .

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:20

Zijn er nog mensen die bij een rijschool in Hoorn lessen?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:32

de prijzen vind ik ook best hoog hier en dan vond ik het al erg haha , ik betaal nu zn 30 euro per 60 min.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 00:05

Wat leuk dat het topic zo goed loopt :D

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:08

ik heb ook wel eens naar z'n topic gezocht maar kon hem niet vinden en zelf maken vond ik ook weer zo wat .. dacht dan maar hopen dat ik snel bij het afrystress topic mag voeg maar ben wel blij met dit topic'; trouwens ik mag zondag weer , heb er nu al zin in !

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:12

Hallo :)

Ik heb mijn intest bij de ANWB gehad, Arnhem :)
Nu ga ik in de zomervakantie lessen :) 14 dagen... ongeveer :)
maar moet me theorie van te voren halen :)
wat zeggen jullie? Zelf leren, of cursus?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 00:21

ik leer theorie zelf vind het zonde van me geld ,
ik oefen voornamelijk door de proefexamens te maken had met me scooter ook 3 fout en ben ik 1 x geslaagd , ik wil dus ook een keer zelf proberen.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:05

ik heb de theorie zelf geleerd.. was anderhalve maand van tevoren begonnen.. maar op de dag zelf had ik ngo geen test gemaakt.. en ook mijn boek nog niet eens uitgelezen! ik zat helemaal in stres (eigen schuld natuurlijk) ik op mijn werk de hele dag geleerd.. 3 testen gemaakt.. alle drie gezakt.. ik nog meer stressen! (had ook het nieuwe examen erbij) kom ik bij het cbr aan (een half uur te vroeg) niet meer geleerd want daar word ik dan nog zenuwachtiger van..

krijg ik na de toets mijn uitslag: 2 fouten bij het normale gedeelte.. en 14 goed van gevaarherkenning!

ik was zooooo blij!