Typisch audi rijders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:34

Siets schreef:
Ik denk ergens dat die genoemde 'arrogantie' hem ook wel zit in het feit dat de mensen met dikke bakken vaak ook de centjes wel hebben voor de boetes die voortvloeien uit hun gedrag. Structureel het knipperlicht niet gebruiken en te hard rijden bedoel ik dan oa. En dan kom ik weer met een nieuw vooroordeel, want ik krijg namelijk altijd het idee dat de politie deze mensen op de een of andere manier niet zo goed durft te bekeuren, en dat ze de dans hierdoor vaak ontspringen.

Siets! Nu voel ik me persoonlijk aangesproken ;)

LovingTweety

Re: Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:01

Ik rij dan in een auto die er verdomd netjes uitziet voor zijn leeftijd. Maar hijs verre van duur (ja benzine slurper dat wel :+ ) Maar denk dat hij nog zo'n 1500 euro waard zou zijn.

De meeste 80's die ik zie rondrijden lijken ook een stuk ouder. Dat betekend niet dat ik ineens geld heb :+ Helemaal niet als de alto ernaast staat met zijn geroeste deuren :+

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:39

saroanda schreef:
Siets schreef:
Ik denk ergens dat die genoemde 'arrogantie' hem ook wel zit in het feit dat de mensen met dikke bakken vaak ook de centjes wel hebben voor de boetes die voortvloeien uit hun gedrag. Structureel het knipperlicht niet gebruiken en te hard rijden bedoel ik dan oa. En dan kom ik weer met een nieuw vooroordeel, want ik krijg namelijk altijd het idee dat de politie deze mensen op de een of andere manier niet zo goed durft te bekeuren, en dat ze de dans hierdoor vaak ontspringen.

Siets! Nu voel ik me persoonlijk aangesproken ;)

Ik noem het ook 'arrogantie', omdat ik het zelf niet zo zie. Probeer een beetje te begrijpen hoe andere mensen dit zien :). En daar bedoel ik jullie al helemaal niet mee hoor :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:23

Ik voel hier een topic aan komen voor liefhebbers van meer dan 1 pk :')

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:37

Nymphadora schreef:
Maar kijk eens in de duurdere klasse Audi's wat daarin zit.
jullie kennen ze toch allemaal wel, zonnebanktypes, naaldhakjes van Gucci of Hugo boss pak aan.

Ik rij in een Mercedes ML430, mijn vriend tegenwoordig een Audi RS4 en eerst een Porche 996.
Maar wij voldoen niet aan de kriteria die hierboven beschreven zijn!
Wel houden we van flink doorrijden op de snelweg (180/240) daarvoor hebben we ook een stinger (=radardetektor) in de wagen. Maar binnen de bebouwde kom rijden we altijd super netjes rekening houdend met andere verkeersgebruikers.

Wel heb ik een gruwelijke hekel aan mensen die voordurend links hangen omdat ze 1 km per uur harder rijden dan de mensen die rechts rijden, helemaal trots zijn dat ze wel 121 km per uur rijden, die moeten echt opzouten naar rechts.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:41

diega schreef:
Wel heb ik een gruwelijke hekel aan mensen die voordurend links hangen omdat ze 1 km per uur harder rijden dan de mensen die rechts rijden, helemaal trots zijn dat ze wel 121 km per uur rijden, die moeten echt opzouten naar rechts.

ZOOOOOOO waar!! -:(-

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:54

diega schreef:
Wel houden we van flink doorrijden op de snelweg (180/240) daarvoor hebben we ook een stinger (=radardetektor) in de wagen. Maar binnen de bebouwde kom rijden we altijd super netjes rekening houdend met andere verkeersgebruikers.

Dát vind ik dus wél vreselijk asociaal weggebruik :x !
Nederland is gewoon té klein om zo hard te rijden; zo´n 140 km/ is echt wel het maximum. Dan kan je nog zo hard roepen dat je alleen maar zo snel rijdt als er geen ander verkeer op de weg is blablabla, het is en blijft aso!
Ik merk het zelf als ik vanuit Dld Nederland binnen kom rijden (bij Arnhem). Het laatste stuk in Dld is meestal erg rustig en daar kan je idd met zulke snelheden rijden. Op het moment dat je de grens over komt, is de weg gewoon een heel stuk smaller. Ik zet dan altijd maar mijn cruise control aan, zodat ik ook niet in de verleiding kom om harder te rijden :+ . (Meestal ben ik het na 5 uur rijden dan wel flink zat en wil zo snel mogelijk naar de plaats van bestemming ;) .)
Tel daarbij idd die sukkels op die rechts rijden en met 5 km/h meer hun voorganger willen inhalen terwijl jij daar met 180 km/h + komt aanrijden. Dan is een ongeluk snel gebeurd.
Als je hard wil rijden: prima, maar ga dan even de grens met de oosterburen over en zoek een weg waar het A) mag en B) rustig genoeg is om het ook te kunnen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:26

Meetje22 schreef:
Moet zeggen da als ik trammelant op de weg heb dat bijna altijd is met iemand met een volvo.
Toevallig hadden we het er gisteren nog over dat het bijna geen toeval meer kan zijn.

Hihi mijn vriend rijd een volvo :))
Maar ik vind hem absoluut niet aso rijden.

Zelf heb ik dat altijd met BMW rijders :n

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:53

diega schreef:
Nymphadora schreef:
Maar kijk eens in de duurdere klasse Audi's wat daarin zit.
jullie kennen ze toch allemaal wel, zonnebanktypes, naaldhakjes van Gucci of Hugo boss pak aan.

Ik rij in een Mercedes ML430, mijn vriend tegenwoordig een Audi RS4 en eerst een Porche 996.
Maar wij voldoen niet aan de kriteria die hierboven beschreven zijn!

En jij noemt jezelf geen aso? 240 km gaan rijden, en dan ook nog de gevolgen van een boete uit de weg gaan door een verboden radardetector aan boord te hebben? Wat ben je dan stoer zeg... Zowel binnen als buiten de bebouwde kom hoor je rekening te houden met je medeweggebruikers. Dus ik vind het geen excuus dat je zegt dat je binnen de bebouwde kom wel netjes rijdt... Dát vind ik dus weer die arrogantie waar ik het eerder over had :+ .

Dat laatste zinnetje slaat al helemaal nergens op. Je mag nou eenmaal maar 120 km per uur op de Nederlandse snelwegen, dus het heeft niets met trots te maken als mensen dan met bij wijze van spreken met 121 per uur inhalen. Ieuhl, wat een naar toontje komt er bij je naar boven...

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:55

Ik rij in een Volkwagen maar dat is weer familie van de audi ;) Maar ik rij ook errug asociaal ;) haha ik hou van doorrijden! (als ik dan te hard rij is het nog acceptabel en geen 240 ;) haha )

Alleen als het op dieren aankomt bijv paarden neem ik de tijd. Weet zelf namelijk donders goed hoe gevaarlijk het kan zijn om zo achterlijke te doen bij paarden of andere beesten.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:17

diega schreef:

En dat vind ik dus asociaal! Als ik met 121 km per uur een auto in wil halen dan is dat mijn goed recht... Ik heb dan ook echt de neiging dat als er zo'n aso bak achter me zit te drukken expres nog wat langer links te blijven rijden. Je bent echt niet beter omdat jij een duurdere auto rijdt dan ik in m'n goedkope matiz. Ik mag inhalen waar ik wil, en als het je niet zint dat je dan af moet remmen omdat ik me aan de snelheden houd, ga dan maar lekker in duitsland rijden waar je wel harder dan 120 mag....

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:22

Ik rij natuurlijk geen standaart 240 km, alleen als het kan. Maar wel altijd lekker door.
Naar toontje, misschien wel maar als mensen je aan zien komen en denken, wacht ik gooi em er lekker voor, da's pas naar als ze een secondje wachten ben ik er langs. Op het hard rijden na, rij ik wel heel netjes. Aan bumperkleven doe ik niet en knipper altijd bij rijbaan wissel ed. Want er hoort nog veel meer bij netjes autorijden dan je aan de snelheid houden. Waar ik me ook aan irriteer is niet knipperen op een rotonde bv, sta je daar te wachten en slaan ze af....

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:06

Jeszica schreef:
diega schreef:

En dat vind ik dus asociaal! Als ik met 121 km per uur een auto in wil halen dan is dat mijn goed recht... Ik heb dan ook echt de neiging dat als er zo'n aso bak achter me zit te drukken expres nog wat langer links te blijven rijden. Je bent echt niet beter omdat jij een duurdere auto rijdt dan ik in m'n goedkope matiz. Ik mag inhalen waar ik wil, en als het je niet zint dat je dan af moet remmen omdat ik me aan de snelheden houd, ga dan maar lekker in duitsland rijden waar je wel harder dan 120 mag....

waarom ga je dan iemand inhalen die 120 rijd? Je mag toch niet harder? Blijf dan lekker achter je voorganger zitten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:09

Ik ben er van overtuigd dat de mensen die hier zo heftig reageren zo van "nou je mag toch maar 120 km/u in Nederland" etcetera zelf ook allemaal mietjes zijn die met 121 km/u inhalen :').

En dat is gruwelijk irritant!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:17

als je inhaalt op nde snelweg, doe dat tenminste dan met 130. Want anders hou je de rest van het verkeer alleen maar op, en dat is gruwelijk irritant.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:44

Jeszica schreef:
Als ik met 121 km per uur een auto in wil halen dan is dat mijn goed recht... Ik heb dan ook echt de neiging dat als er zo'n aso bak achter me zit te drukken expres nog wat langer links te blijven rijden. Je bent echt niet beter omdat jij een duurdere auto rijdt dan ik in m'n goedkope matiz. Ik mag inhalen waar ik wil, en als het je niet zint dat je dan af moet remmen omdat ik me aan de snelheden houd, ga dan maar lekker in duitsland rijden waar je wel harder dan 120 mag....

Nou, nou, wat een frustraties! Gooi het er maar uit hoor. :=

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:47

ManonR_ schreef:
Ik ben er van overtuigd dat de mensen die hier zo heftig reageren zo van "nou je mag toch maar 120 km/u in Nederland" etcetera zelf ook allemaal mietjes zijn die met 121 km/u inhalen :').

Heftig reageren? En je bent ervan overtuigd?? Puh, ik weet gelukkig wel beter :+ . Ik ben ook een stevige doorrijder, maar 140 km p/u is toch wel mijn max. Maar denk ervan wat je wilt, door ons mietjes te noemen ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:48

ManonR_ schreef:

Met mijn auto ga ik niet harder dan 120 want dan valt hij volgens mij uit elkaar, maar daarmee pak ik ook geen snelweg mee. De auto waar ik wel snelweg mee rij kan gerust 180 kmh, lachend, maar geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt om zo hard te rijden. Ik rij gerust 140 op de snelweg als ik het idee heb dat dat kan (weersomstandigheden, medeweggebruikers), maar 180? Never nooit niet. :n Als je met zo'n snelheid iets overkomt (en dat hoeft dan nieteens je eigen schuld te zijn) ben je 't haasje. Je brengt jezelf en anderen in gevaar, er hoeft maar iets te gebeuren als je zo hard rijdt... :n

Nee, 180/240 is imo absoluut not done.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:50

Waarom quote je mij? Ik heb het nergens over 180/240 rijden :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:22

Vervelend toch he, mensen die zich aan de regels houden. :n Het liefst zou je ze direct uit de maatschappij gooien.

:?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:13

Neehoor dat is niet jezelf aan de regels houden. Je mag namelijk ook niet onnodig links rijden. En oook geen 121 rijden want 120 is ten slotte max.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:16

Je ziet ze wel vaak ja...
Maar weet je wat ook is, rij je een mooie Audi of BMW, proberen andere mensen je van de weg te rijden! Echt waar, heb er zelf ervaring mee. Sommige mensen zijn gewoon afgunstig. En nee, ik reed NIET asociaal.

Maar je hebt gelijk hoor, ook veel bumperklevers, of inhalende duwers op de snelweg, enz.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:19

Ohnee daar gaan we.
Mensen die denken dat ze goed kunnen rijden met een 180/240km per uur.
Dit zijn ook vaak dezelfde mensen die zich tegen een boom zetten of een vangrail etc..
ALs je zo hard wilt rijden ga dan lekker naar Zandvoort.
Je brengt niet alleen jezelf ingevaar maar ook je MEDEWEGGEBRUIKER!!!!

Ikzelf rijdt hooguit 140km per uur maar houdt me 9 van de 10x gewoon aan de snelheid.
Vindt het zonde van me geld om een prent te krijgen!!! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:27

Ik kom zelden mensen tegen die me met 180-240 voorbij komen die ik betrap op dingen waarvan ik denk; die heeft zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen. En dat denk ik toch wel zeer regelmatig van mijn medeweggebruikers.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:59

Overigens bij mensen die te vlug rijden (veel te vlug geen 5 km per uur ofzo) durf ik veelal juist heel traag rijden, vooral op stukken waarbij ze niet kunnen inhalen. Expres.

Dat doe ik wel niet op de snelweg, rijd altijd netjes zo rechts mogelijk, omdat ik dan vrees voor mijn eigen veiligheid en die van anderen. Overigens niet van die autobestuurder die te snel rijd, die kan wat mij betreft een goed ongeval krijgen.