Wanneer hadden jullie je eerste auto ongeluk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Wanneer hadden jullie je eerste auto ongeluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:59

Ik heb mijn rijbewijs nu 4 jaar en ik heb twee keer een fietser aangereden := In de binnenstad van Groningen.
Eerste was tijdens hele harde stortbui in zo'n bestelauto, ik had niet genoeg zicht, dus reed een klein stukje naar voren net met mijn neus op het fietspad denk ik. Komt een meisje met een paraplu voor haar gezichthoudend, die kon mij dus niet zien, en die rijd zo mijn zijkant in.

tweede is een paar weken geleden. had de fietser wel gezien, maar hij schrok, was nog niet zo lang in Nederland en kon niet zo goed fietsen :+ Dacht dat hij handremmen had, had ie niet geeft een slinger aan het stuur en rijd mijn zijkant in :n Wel mijn schuld want de fiester kwam van rechts en ik stond niet geheel stil.

Ik reed bij beide aanrijdingen dus nog geen 5 km per uur, dus geen menselijk leed. Eerste fiets was wel een beetje in elkaar. Maar dat hebben we gewoon zo op gelost. Tweede mankeerde helemaal niks, ook de fiets niet, ik heb alleen twee krassen (fietsbel en trapper) op de auto............... van mijn vriend :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:09

Ik heb nu bijna 8 jaar mijn rijbewijs en heb nog nooit een aanrijding gehad gelukkig *klopt af*. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer er iets gebeurd, de schrik er goed in zit!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:52

wij rijden gemiddeld 1 ton per jaar excl. de ritten met de bedrijfsauto.
wel al rare dingen meegemaakt zoals een hark midden op de snelweg, wij konden ontwijken diegene achter ons niet.
mensen die zomaar gaan oversteken omdat ze blijkbaar nog in dromenland zijn. ook vind ik mensen die geen knipperlicht gebruiken super irritant want dat gaat altijd net aan goed.

ik heb zelf nu drie jaar mijn rijbewijs en heb nog geen enkel keer schade gereden * klopt af * ....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:57

jarco schreef:
wel al rare dingen meegemaakt zoals een hark midden op de snelweg, wij konden ontwijken diegene achter ons niet.
mensen die zomaar gaan oversteken omdat ze blijkbaar nog in dromenland zijn. ook vind ik mensen die geen knipperlicht gebruiken super irritant want dat gaat altijd net aan goed.

ik heb zelf nu drie jaar mijn rijbewijs en heb nog geen enkel keer schade gereden * klopt af * ....

Jeetje, wat een kosten dan!

Ben ik ff blij dat ik, als ik veel rij, 12.000 per jaar red :+

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:02

Uhm.. ik heb 1 keer echt gebotst. Achteraf heel grappig, nu ik dit typ verschijnt er ook een grote glimlach op mijn gezicht. Ik had denk ik een half jaar m'n rijbewijs en ik reed met een vriendin van mij in de auto van m'n vader. Er kwam een weg naar rechts en het busje voor mij gaf richting aan naar rechts, dat had ik wel gezien, remde dus iets af. Maar ging toen met de radio klooien. Busje moest remmen, omdat er een fietser die weg naar rechts overstak. En toen botste ik er gewoon tegen op. Schrok me echt helemaal wild. Kon er toen niet om lachen (moest zelfs huilen.. niet cool :P).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:05

Oliver schreef:
Uhm.. ik heb 1 keer echt gebotst. Achteraf heel grappig, nu ik dit typ verschijnt er ook een grote glimlach op mijn gezicht. Ik had denk ik een half jaar m'n rijbewijs en ik reed met een vriendin van mij in de auto van m'n vader. Er kwam een weg naar rechts en het busje voor mij gaf richting aan naar rechts, dat had ik wel gezien, remde dus iets af. Maar ging toen met de radio klooien. Busje moest remmen, omdat er een fietser die weg naar rechts overstak. En toen botste ik er gewoon tegen op. Schrok me echt helemaal wild. Kon er toen niet om lachen (moest zelfs huilen.. niet cool :P).

Das puur de schrik! Ik heb me ook een potje zitten janken, en al die mensen maar zeggen 'Wees blij dat je nog leeft, wees blij dat je zo uit de auto bent gekomen', bla bla bla... Ik zei alleen maar 'Wat interesseert mij dat nu GVD, mijn auto is kapot ja!' :+ . Achteraf gezien (nadat ik de auto zag eigenlijk...) snapte ik waar mensen maar bleven herhalen dat ik zo enorm veel geluk heb gehad... :o

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:12

Haha idd. Mijn vriendin zei toen ook nog: 'Oh, we hebben een botsing!' Ik: GVD, natuurlijk hebben we een botsing!! Kijk dan!

Edit: Verschrikkelijke spelfout!! :+
Laatst bijgewerkt door Oliver op 10-03-09 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:22

Oliver schreef:
Haha idd. Mijn vriendin zij toen ook nog: 'Oh, we hebben een botsing!' Ik: GVD, natuurlijk hebben we een botsing!! Kijk dan!

Hahahah ik zie jullie zo zitten :))

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:26

Na een half jaar. Toen heb ik de golf cabrio van mijn moeder total loss gereden op de snelweg. Met 110 km p/u achterop een stilstaande volkswagen transporter :\. Het ergste van alles is nog dat mijn moeder toen een oude renault 5 moest kopen, en ik had intussen al gespaard voor een eigen golf cabrio. Toen was het ineens heel oneerlijk verdeeld :+
Laatst bijgewerkt door Siets op 10-03-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:27

Nja mn eerste ongeluk was in oktober, maar ik reed niet!
Gelukkig hebi k er niks aan overgehouden.. een vriend van me wel.

Afgelopen week heb ik mijn bumper er afgereden..
dit was geen ongeluk, maar wel heel dom :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:28

nu 2 jaar mn rijbewijs en nog niks aan schade gereden, niet met de auto van mn ouders en niet met mn eigen auto...

de verzekering is blij met mij :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:37

Er zitten best wel grappige vertelde verhalen tussen :o (achteraf natuurlijk)

@ Adil18, de mensen hebben inderdaad wel gelijk gehad dat je daar zo goed van af gekomen bent. Zou bijna zeggen engeltje op je schouder.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:43

Afgelopen donderdag...
Mijn schuld :D Ik zag de auto niet aankomen en raakte hem net aan de zijnkant. Gevolg, mijn auto total loss, zijn auto lichte schade :+

Ik vind het niet erg van mijn auto, daar zaten sowieso nog grote onkosten aan. Ik ben allang blij dat ik hem niet die week naar de garage had gebracht om hem te laten reparen, dan had ik het wel erg gevonden! Ik vind het van zijn auto erger, ondanks dat het maar weinig schade is (lakschade en een nieuwe band)
Maar het ergste vind ik nog wel alle rompslomp er om heen, verzekering, nieuwe auto zoeken, auto naar de sloop brengen..... Daar ben je veel tijd mee kwijt...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:22

Ik heb nog geen rijbewijs maar heb op mijn 16e wel een motorkaponderzoek + vliegles gehad bij een Ford Focus die mij over het hoofd zag en omgekeerd. Ben al zo'n Stef Stuntpiloot in het verkeer en heb moeite met afstanden inschatten, dus dat belooft nog wat straks als ik mn rijbewijs heb :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:24

Laat ik hopen dat me dat nooit gaat overkomen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:26

Sleeper schreef:
Er zitten best wel grappige vertelde verhalen tussen :o (achteraf natuurlijk)

@ Adil18, de mensen hebben inderdaad wel gelijk gehad dat je daar zo goed van af gekomen bent. Zou bijna zeggen engeltje op je schouder.

Dat kun je wel zeggen ja...Mijn eerste reactie was ook echt iets van "Oh, nu snap ik het!"

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:44

Adil18 schreef:
Oliver schreef:

Das puur de schrik! Ik heb me ook een potje zitten janken, en al die mensen maar zeggen 'Wees blij dat je nog leeft, wees blij dat je zo uit de auto bent gekomen', bla bla bla... Ik zei alleen maar 'Wat interesseert mij dat nu GVD, mijn auto is kapot ja!' :+ . Achteraf gezien (nadat ik de auto zag eigenlijk...) snapte ik waar mensen maar bleven herhalen dat ik zo enorm veel geluk heb gehad... :o

Ik heb ook ongelovelijk zitten janken.
Op het moment dat ik hem met 80 finaal in de zijkant van een anders parkeerde, 4 airbags in me neus had hangen, keek ik nog even naar de motorkap of ik er nou echt tegen aanzat, zo vanslag was ik...

jarco schreef:

Zo heb ik eens een oude oma met rollator net ontweken op een weg buiten de bebouwde kom die ineens overstak met haar rollator.
heb dat mens meteen ff gevraagd of ze wel goedwijs is.... ik bijna een ongeluk omdat een onoplettende ouwe taart zomaar denkt over te kunnen steken...

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:36

Nou, jullie mogen het geloven of niet, maar gisteren las ik dit topic en toen dacht ik: poeh, gelukkig heb ik zelf nog nooit iets veroorzaakt sinds ik m'n rijbewijs heb (7 jaar) en heb dus alleen een beetje meegelezen. Maar het is of de duvel er mee speelt, vandaag heb ik dus een behoorlijke aanrijding gehad met mijn auto en het stomme is ook nog: het is mijn schuld |( |( |( . Ik ging nog even bij mijn paardje kijken, normaal ga ik op de fiets, maar omdat het zo hard regende ben ik met de auto gegaan. Nu is er bij ons in het dorp een omleiding i.v.m. een wegopbreking en moet je een stuk door een woonwijk en industrieterrein. Bij het oversteken van een voorrangsweg heb ik een auto van links gemist en die heeft me vol in de flank geraakt |( . Airbag uit en auto flinke schade (hele bestuurderskant in elkaar), gelukkig heb ik zelf niks en ben ik goed verzekerd, maar het is flink K-U-T ;(

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:39

Tjemig Wanja, dat is inderdaad wel stom toevallig zeg. Gelukkig ben je zelf nog wel heel! Hoe is het met de andere bestuurder/auto? Sterke met alle regeldingen!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:41

Ik rij al 11 jaar schadevrij :D

Heb wel een paar ongelukken gehad,die niet door mij waren vreoorzaakt maar waar ik wel de dupe van ben geworden.
Laatste keer kreeg ik geen voorrang en werd snoeihard van links aangereden.
Mijn auto ziet er nu best zielig uit met die vette deuk erin ;(

Mijn ergste ongeluk was in Duitsland,ik zat achter de bestuurder toen we met 160 km per uur de vangrail in klapten.
Wonder boven wonder zijn we er zonder kleerscheuren alle 4 uitgekomen.
Dit ongeluk werd veroorzaakt door iemand die zonder richting aan te geven ineens besloot om terug te komen op de snelweg,terwijl ze aan het uitvoegen was.
Helaas reden wij daar net.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:42

Wanja schreef:
Nou, jullie mogen het geloven of niet, maar gisteren las ik dit topic en toen dacht ik: poeh, gelukkig heb ik zelf nog nooit iets veroorzaakt sinds ik m'n rijbewijs heb (7 jaar) en heb dus alleen een beetje meegelezen. Maar het is of de duvel er mee speelt, vandaag heb ik dus een behoorlijke aanrijding gehad met mijn auto en het stomme is ook nog: het is mijn schuld |( |( |( . Ik ging nog even bij mijn paardje kijken, normaal ga ik op de fiets, maar omdat het zo hard regende ben ik met de auto gegaan. Nu is er bij ons in het dorp een omleiding i.v.m. een wegopbreking en moet je een stuk door een woonwijk en industrieterrein. Bij het oversteken van een voorrangsweg heb ik een auto van links gemist en die heeft me vol in de flank geraakt |( . Airbag uit en auto flinke schade (hele bestuurderskant in elkaar), gelukkig heb ik zelf niks en ben ik goed verzekerd, maar het is flink K-U-T ;(

Weet wat je doormaakt, tis morgen voor mij 4 weken geleden en de psychische wonden zijn nog vers...Het is inderdaad kütter dan küt, maar wees blij dat jij nog heel bent :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:30

Adil,jij hebt echt geluk gehad!
Zelf net een week mijn rijbewijs auto van mijn ouders mee en lichte schade gereden.Daarna nog eeen keer of 3 aangereden en laatste keer is ongeveer 7 jaar geleden achterin een auto gereden!Hoop dat dat ook het laatste was.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:36

Tja, het is inderdaad kl*te. Gelukkig had de bestuurder van de andere auto ook niets. Ik ben me echt wezenloos geschrokken en snap nog steeds niet hoe ik die auto over het hoofd heb kunnen zien. Opeens was ie er gewoon, weet alleen nog dat ik heel hard 'neeeeeeee' heb gegild op het moment van de klap. Of dat iets helpt :+

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:57

@Adil: ik zag net de foto's van jouw wrak voorbij komen. OMG jij hebt echt donders veel geluk gehad! Dan valt mijn schade nog wel mee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:02

ik ben gellukig pas 16.
ben met mn fiets weleens op een auto geknald, zag hem niet staan :+