boodschappengeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:22

TurdusMerula schreef:
Mocht je een Aldi in de buurt hebben, ga daar eens heen! Ik vind het brood nog lekkerder dan dat van de bakker, en ik ben echt een mieperd met brood...

Ik woon praktisch naast de Aldi en doe er veel boodschappen, behalve dus groente, fruit en brood. ;)
Maar ik zal eens een brood kopen daar, misschien is het ook wel iets voor deze mieperd met brood. :D

Sodera

Re: boodschappengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:29

Idd het dure brood van de Aldi smaakt hetzelfde als het dure brood van bijv de AH en ook wel als de bakker.
Het enige is dat het niet zo lang vers blijft als van de bakker oid, maar goed elke dag vers uit de vriezer merk je daar niks van ;)!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:30

Goh, nooit verwacht, wat verwend van me. :o
In de vriezer zit het hier toch altijd al, dus ik koop deze week maar eens Aldi brood. ;)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:33

Ik ook niet hoor, tot ik op een weekendje weg met studievereniging dit brood voor mn neus gezet kreeg :+

Koop het zelf ook niet, ga nooit naar de aldi ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:04

Groente en fruit koop ik eigenlijk júist altijd bij de Aldi! Omdat dat daar goedkoop is, is het ook iedere dag vers.
In andere winkels krijg ik niet zulk mooi fruit en groente als bij de Aldi :) .

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:27

Je moet even kijken wat je koopt, maar de Aldi is best netjes met zijn vers. :)

ps: dat 'groene brood' is lekker, in een zak met donkergroen erop... Is pittenbrood... :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:29

Ieuw, pittenbrood :n
Doe mij maar een lekker geroosterd wit broodje.
Ik ben dit topic even aan het volgen omdat ik ook graag op kamers wil. Ik denk dat ik deze zomer als mijn ouders op vakantie zijn het maar eens ga proberen, kijken hoeveel ik nodig heb (meestal is dat als p&m weg zijn extra veel want dan wil ik juist lekker eten met ijs toe enzo, als de kat van huis is :Y) )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:48

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik eraan uitgeef. Ik ga altijd naar de AH en koop ook veel A-merken (bij sommige producten vanwege de smaak, bij andere omdat ze gezonder zijn - AH evergreen bevat bijvoorbeeld meer (ongezond) vet dan Liga en dat is bij meerdere producten zo)). Maar ik heb niet het idee dat ik idioot veel geld uitgeef aan boodschappen..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:12

Ik geef ongeveer 30 euro uit per week aan boodschappen.
Soms iets meer als ik dingen als wasmiddel nodig heb.
Ik doe mijn boodschappen bij de Aldi en de AH. Koop vaak euroshop en AH merk. Maar soms ook A-merken.
Verder koop ik vrijwel altijd biologisch vlees, dat tikt behoorlijk aan. Maar ik wil dat gewoon :P

let trouwens ook goed op koopjes.
De wasmiddel die ik koop is 5 euro per pak. Laatst was het 2e pak gratis.
Uiteraard meegenomen :D

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 09:01

TurdusMerula schreef:
Je moet even kijken wat je koopt, maar de Aldi is best netjes met zijn vers. :)

ps: dat 'groene brood' is lekker, in een zak met donkergroen erop... Is pittenbrood... :D

Ben benieuwd :Y)

Ik zie veel tips en info staan! Bedankt voor de berichtjes, daar heb ik écht wat aan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:16

Ik ben gemiddeld tussen de 30 en 40 euro kwijt. Woon alleen maar heb in het weekend nogal eens een eter over de vloer. :D
Houd in het weekend ook wel van een lekker wijntje,stokbroodje en stukje brie.
Soms eet ik wel 2 of 3 dagen op mijn werk 's avonds of bij mijn ouders. Ook eet ik veel tussen de middag op het werk. Brood en beleg gaan bij mij lang mee. En avondeten ligt dus echt aan mijn diensten.
Mijn boodschapjes doe ik 1 keer per week en ik beslis dan al wat ik de dagen wil eten tot de volgende week dat ik boodschapjes doe.
Meeste geld gaat dan,in verhouding,op aan een lekker stukje brie,lekkere fles wijn,sigaretjes,koekjes,fruit,stokbroodjes en zo af en toe verwen ik mezelf met een lekker stukje vlees(lamsbiefstuk ofzo..)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:14

@ darkchrystal: 30/40 euro per week? of per maand?
per maand kan nooit lijkt me..

ik zit sinds een week ook op kamers, zelfstandig, dus geen huisgenoten om samen mee te koken/eten. (boodschappen doen voor meer personen is al best wel snel een stuk goedkoper dan voor 1).

dus ik ga straks even de rest van t topic doorlezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:52

Hihi,per week..als het per maand zou zijn,zou ik denk ik wel 200 pbtjes krijgen hoe ik dat red...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:54

haha inderdaad :P
volgens mij is dat wel een redelijk normaal bedrag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:59

Ja.Ik zou dus best goedkoper kunnen.Maar omdat ik veel op mijn werk eet,wil ik juist extra lekker eten als ik wél thuis eet. En dan wil dat nog wel eens bestaan uit lekker brood,brie,wijntje,toetje,lekker kaasje,rucola sla(altijd in huis),salade, biefstukje...
Koop vrijwel alles bij de aldi. Alleen rucola sla,brood en sojamelk koop ik bij de super. Of als ik bijzondere kruiden moet hebben ofzo,of bijvoorbeeld thaise currypasta. dat soort dingen heeft aldi niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:40

Ik heb elke maand zo'n 200,- voor boodschappen enzo.
Daarvan haal ik:
afbakbroodjes (17ct per pak á 4)
broodbeleg
aardappelschijfjes/groente/vlees
soep
pastadingen
spekkoek (3,50 per kwart)
toiletartikelen
huishoudspul
fruit
extra dingen
drinken
etc

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:40

Citaat:
ik zit sinds een week ook op kamers, zelfstandig, dus geen huisgenoten om samen mee te koken/eten. (boodschappen doen voor meer personen is al best wel snel een stuk goedkoper dan voor 1).

Daarom is het ook makkelijk (en ook gewoon voor het makkelijk is het makkelijk :P) om meerdere porties tegelijk te koken. Als je een vriezer hebt kun je daar handig gebruik van maken, en anders creatief koken. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:48

lor1_1984 schreef:
Ik heb elke maand zo'n 200,- voor boodschappen enzo.
Daarvan haal ik:
afbakbroodjes (17ct per pak á 4)
broodbeleg
aardappelschijfjes/groente/vlees
soep
pastadingen
spekkoek (3,50 per kwart)
toiletartikelen
huishoudspul
fruit
extra dingen
drinken
etc

Ik vergat het rattenvoer (3 soorten, 15,- á 20,- per maand), en hangmatjes/buizen/etc mee te rekenen.
Bodembedekking wordt meestal door mijn mams betaald.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:56

TurdusMerula schreef:
Citaat:

Daarom is het ook makkelijk (en ook gewoon voor het makkelijk is het makkelijk :P) om meerdere porties tegelijk te koken. Als je een vriezer hebt kun je daar handig gebruik van maken, en anders creatief koken. :)

ja klopt..
alleen heb ik zo'n klein tafel model koelkastje, en daar zit maar een heel klein vriesvakje in..
de afgelope week heb ik op maandag pasta met saus en champignon en courgette gegeten..
op dinsdag iets wat k van thuis mee genomen had, rijst met kipkerrie.
en op woensdag dan weer sla met de overgebleven courgette en champignon van maandag.

zo doe ik t dus nu een beetje want ik kan dus niet zo heel veel invriezen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:27

Pffff hoe doen jullie dat :D

Wij zijn met zijn 2en toch wel 400 kwijt in de maand.... En ja ik weet dat onderop goedkoper ligt maar ook minder lekker/minder goed ..

Ach ja gewoon eens balansen 1 week brood met chocopasta eten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:57

Maar toch is dat niet met alle producten zo, dat duurder beter is en goedkoper minder lekker/minder goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:18

Babsiej schreef:
Pffff hoe doen jullie dat :D

Wij zijn met zijn 2en toch wel 400 kwijt in de maand.... En ja ik weet dat onderop goedkoper ligt maar ook minder lekker/minder goed ..

Ach ja gewoon eens balansen 1 week brood met chocopasta eten :D

Dat is 50 euro pp per week! Wat onderop ligt komt meestal uit dezelfde fabriek. bijvoorbeeld ipv de dure pastasauzen kun je ook een lading tomaten in de keukenmachine gooien, teentje knoflook erin, wat kruiden...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:22

Ik heb net ondekt dat er hier heel dichtbij mijn werk een Lidl zit en ga daar denk ik elke vrijdag maar eens even langs om boodschapjes te doen :j Gaan we vaak al wel heen, maar heb een beetje een hekel aan boodschappen doen op zaterdag :D
Ik koop daar altijd mijn fruit en groente, zit er altijd erg goed uit en smaakt goed en niet door.
En bewezen het schoonste van Ned :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:24

Ik ga voor groente & fruit, vleeswaren, toiletpapier, afbakbroodjes, melk, chocolademelk en nog wat klein spul altijd naar de Aldi. Daar ben ik dan zo'n 15 euro kwijt in de week. Daarna ga ik naar de Deka voor oa de koffiemelk, eierkoeken en nog wat specifieke dingetjes. Hier betaal ik meestal ook zo'n 15 euro. Met ongeveer 30 euro in de week redden wij ons dus prima. Alleen wanneer daar bijvoorbeeld wasmiddel bij komt, ben ik een stuk duurder uit. Bij mij is alles van Robijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:35

De Deka heeft trouwens ook erg lekkere pizza's :D