heb ik recht op schadevergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:09

russel schreef:
En toch ken ik wel een verhaal van een gat in de bestrating van de gemeente. Persoon gevallen, bril kapot en letsel, persoon heeft wel schadevergoeding gekregen.

Ik ken er wel meer dan één ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:10

Dus; proberen waard, niet? ;)

KiWiKo

Re: heb ik recht op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:10

wie betaalt de verzekeringen dan........... toch ook jij en mij?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:11

russel schreef:
En toch ken ik wel een verhaal van een gat in de bestrating van de gemeente. Persoon gevallen, bril kapot en letsel, persoon heeft wel schadevergoeding gekregen.

Niet strooien bij een bushalte is ook iets wat de gemeente aangaat, dus TS schrijf een brief en stel ze aansprakelijk, desnoods voor loonderving omdat je in de ziektewet zit, als dat zo is, iig voor de tijd dat je niet hebt kunnen werken en niet 100% je salaris betaald hebt gekregen.

TS'er is 14 dus vraag me af of ze werkt :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:12

LDRD schreef:
MoonChloe schreef:
omdat onze zorgverzekering vrij veel kan vergoeden.

Die verhalen ook op de aansprakelijke partij. Blijft dus lood om oud ijzer ;) .

Dat is weer wel waar :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:13

indirect betaal je alles wat je claimt........... misschien ook iets om over na te denken....

verzekeraars zijn geen filantropische instellingen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:17

russel schreef:

Ik vind van wel. ;) Grappig om te zien dat veel Nederlanders (bokkers althans) vinden dat zo'n verzoek om een schadevergoeding niet door de beugel kan, van Amerikaanse toestanden spreken en klagen dat ze daar geen belasting voor willen betalen. Terwijl wij vergeleken met de rest van de wereld al onze uiterste best doen om de belasting waar mogelijk te ontduiken. In Amerika doen ze niet zo moeilijk over een schadevergoeding meer of minder en tegelijkertijd betalen ze veel trouwer hun belastingen. Opvallend dus dat de normen zo ontzettend verschillen per land.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:18

KiWiKo schreef:
indirect betaal je alles wat je claimt........... misschien ook iets om over na te denken....

verzekeraars zijn geen filantropische instellingen

Dat klopt, maar je betaalt toch ook niet voor niets premie? Als je letsel hebt moet je er dan ook op terug kunnen vallen lijkt me ;) ?!!

goeroe

KiWiKo schreef:

Natuurlijk, maar die verzekeringen zijn er nou toch juist voor als er ongelukjes gebeuren? :))

KiWiKo

ik wil best belasting betalen, maar niet voor onzin dingen :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:20

goeroe schreef:
KiWiKo schreef:

Natuurlijk, maar die verzekeringen zijn er nou toch juist voor als er ongelukjes gebeuren? :))

moet je tegen al die mensen zeggen die de verzekering tillen.........

kijk de bv nederland tilt mij waar het kan, en ik til terug........ maar de verzekering besodemieteren....... ben me van me lotje getikt, kost me uiteindelijk meer geld dan dat het oplevert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:21

MoonChloe schreef:
russel schreef:

Niet strooien bij een bushalte is ook iets wat de gemeente aangaat, dus TS schrijf een brief en stel ze aansprakelijk, desnoods voor loonderving omdat je in de ziektewet zit, als dat zo is, iig voor de tijd dat je niet hebt kunnen werken en niet 100% je salaris betaald hebt gekregen.

TS'er is 14 dus vraag me af of ze werkt :)

Misschien dan een krantenwijk?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:23

KiWiKo schreef:
moet je tegen al die mensen zeggen die de verzekering tillen.........

Ik ga er nog steeds vanuit dat TS zich echt lelijk bezeerd heeft en niet iets uit haar duim zit te zuigen. ;)

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:34

Citaat:
LDRD schreef:
Montreux schreef:
"Voel me toch even geroepen om te reageren. De bokkers hier hebben gelijk. Om een schadevergoeding te kunnen claimen moet je kunnen aantonen dat de gemeente in deze nalatig is geweest en dat iedere normale (gemiddelde) NL onder gelijke omstandigheden zou zijn gevallen omdat het vanwege de gladheid niet mogelijk was om je te verplaatsen zonder te vallen. Oftewel je moet het causaal verband aantonen wat erg lastig gaat zijn gezien de gladde omstandigheden. Daarbij komt dat de gemeente niet overal kan strooien zoals ze op de site hebben aangegeven stelt de gemeente prioriteiten voor wat betreft de strooiplaatsen. Denk ook niet dat je mag verwachten dat een gemeente ecxht overal strooit. Ook denk ik dat er ook gekeken gaat worden naar de eigen verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie. Immers in geval van gladheid dien je (extra) voorzichtig te zijn. Overigens is struikelen een gemeente niet aan te rekenen. Dat kan een ieder overkomen in elk weertype.

De bewijslast ligt in dit geval bij degene die stelt dat de gemeente nalatig is geweest. Er zit dus een zware bewijslast op en ik vraag mij af of je deze rond kunt krijgen gezien ook de eigen verantwoordelijkheid bij glad weer.

Tenslotte vraag ik me af waarom mensen zich altijd zo gemakkelijk rijk proberen te rekenen. Het gaat in ieder geval geld kosten om een zaak aan te spannen en de kans van slagen is uiterst klein zo niet afwezig. Denk dat je je erbij moet neerleggen dat je coordinatiegevoel op het moment helaas niet zo goed was en je concentreren op je herstel dan je energie te steken in nutteloze procedures.

Voor het overige waag ik mij niet aan een waardeoordeel!"

Dit soort adviezen is niet verstandig.
Een professionele belangenbehartiger die weet waar het over gaat en alle feiten kent is noodzakelijk voor een goed advies.

Nou dacht dat ik een professionele belangenbehartiger was de laatste keer dat ik op mijn loonstrook keek. Sorry hoor maar ik weet heus wel waar ik het over heb. Daarbij komt dat ik ook het pakket gemeenten onder mijn hoede heb en ook vaak letselschadezaken doe. ok op basis van de sumiere informatie kan je geen uitputtend oordeel geven maar je kunt iemand wel een indicatie gevan van de slagingskansen. Maar goed ik zal niet meer reageren op dit soort topics. Als ik het commentaar van sommigen hier lees dan vraag ik mij af of dit niet een soort afrekenforum is. En degene die het goed en serieus bedoelen worden zoals gebruikelijk weer eens afgerekend. Sorry dat ik zo aangebrand reageer maar ben dit soort reacties een klein beetje zat!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:37

KiWiKo schreef:
nou het is wel zo dat een gemeente moet voorkomen dat mensen hun nek breken over slechte voetpaden........

dus eigenlijk had Possie een schadevergoeding moeten krijgen.

Als ze ermee naar de rechter had gegaan had ze het ook gekregen

Ik had toen ook wel een melding bij het NS ervan gemaakt en het enige wat ik kreeg waren excuses (en echt daar was ik ook wel blij om en erg vriendelijk van ze), maar een schadevergoeding zat er niet in (had zoiets natuurlijk niet met zoveel woorden maar netjes verwoord wel in de brief uitgelegd) overigens. En nee een schadevergoeding had ik geen recht op maar wel kreeg ik excuses en gingen ze ervoor zorgdragen dat het gemaakt werd om te voorkomen dat meerdere mensen erover struikelden. Afijn dat vond ik al heel fijn en vriendelijk van ze, en ben er dus ook niet verder tegen in gegaan.

En in de tijd dat ik nog met de ochtendkrant heb gelopen en dus ook het hele jaar door dus ook in de winterperiodes, tsja als ik met zware fiets en berg kranten erin onderuit was gegaan tsja dan is dat toch echt mijn EIGEN RISICO, en ja ik heb het wel eens meegemaakt toen dacht even stoer te wezen en trapte flink door wat met als gevolg af liep ik met mn fiets uitgleed!

Hmm ................ Duss bokkers laten we met zn allen bij een ´´ongelukje´´ zoals het struikelen, of het uitglijden oid ? Met zijn allen de gemeente erover aanspreken en om een schadeclaim te vragen :D :D :o Ik durf te wedden dat we dan door hen zullen worden uitgelachen eerst en vervolgens daarna de brief met dat er geen schadeclaim in actie komt :D :o

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:51

goeroe schreef:
russel schreef:

Ik vind van wel. ;) Grappig om te zien dat veel Nederlanders (bokkers althans) vinden dat zo'n verzoek om een schadevergoeding niet door de beugel kan, van Amerikaanse toestanden spreken en klagen dat ze daar geen belasting voor willen betalen. Terwijl wij vergeleken met de rest van de wereld al onze uiterste best doen om de belasting waar mogelijk te ontduiken. In Amerika doen ze niet zo moeilijk over een schadevergoeding meer of minder en tegelijkertijd betalen ze veel trouwer hun belastingen. Opvallend dus dat de normen zo ontzettend verschillen per land.

Ik heb nu op school BHV en daarbij leren we reanimeren, hierbij is het belangrijk dat je met je hand de borstkas goed in kan drukken, als een vrouw een beugel bh aanheeft kan dit niet goed, je kan daarom beter de bh losmaken als er iemand met een hartstilstand voor je ligt. De docent vertelde dat in amerika een man dit gedaan had bij een vrouw. Hierbij heeft hij haar leven gered, maar vervolgens werd hij aangeklaagd en eisde de vrouw een schadevergoeding en is naar de rechter gegaan. (De rechter heeft wel tegen de vrouw gezegd dat ze zich moest schamen en dat ze heel snel weg moest zijn) Dan ben ik toch wel blij dat dit in Nederland niet zo is moet ik zeggen......
TS iig beterschap en kan je thuis niet leren? Neem aan dat de docenten er ook wel rekening mee houden? Misschien kunnen ze mailen wat het huiswerk is en wat je moet leren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:55

__Possie__ schreef:
KiWiKo schreef:
nou het is wel zo dat een gemeente moet voorkomen dat mensen hun nek breken over slechte voetpaden........

dus eigenlijk had Possie een schadevergoeding moeten krijgen.

Als ze ermee naar de rechter had gegaan had ze het ook gekregen

Ik had toen ook wel een melding bij het NS ervan gemaakt en het enige wat ik kreeg waren excuses (en echt daar was ik ook wel blij om en erg vriendelijk van ze), maar een schadevergoeding zat er niet in (had zoiets natuurlijk niet met zoveel woorden maar netjes verwoord wel in de brief uitgelegd) overigens. En nee een schadevergoeding had ik geen recht op maar wel kreeg ik excuses en gingen ze ervoor zorgdragen dat het gemaakt werd om te voorkomen dat meerdere mensen erover struikelden. Afijn dat vond ik al heel fijn en vriendelijk van ze, en ben er dus ook niet verder tegen in gegaan.

En in de tijd dat ik nog met de ochtendkrant heb gelopen en dus ook het hele jaar door dus ook in de winterperiodes, tsja als ik met zware fiets en berg kranten erin onderuit was gegaan tsja dan is dat toch echt mijn EIGEN RISICO, en ja ik heb het wel eens meegemaakt toen dacht even stoer te wezen en trapte flink door wat met als gevolg af liep ik met mn fiets uitgleed!

Hmm ................ Duss bokkers laten we met zn allen bij een ´´ongelukje´´ zoals het struikelen, of het uitglijden oid ? Met zijn allen de gemeente erover aanspreken en om een schadeclaim te vragen :D :D :o Ik durf te wedden dat we dan door hen zullen worden uitgelachen eerst en vervolgens daarna de brief met dat er geen schadeclaim in actie komt :D :o

zie mijn verdere posts

slimmerikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:00

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:04

zou geen eens bij me opkomen om schadevergoeding te vragen bij de gemeente. Persoonlijk vind ik dat je van de gemeente niet kan verwachten dat ze overal strooien. Bovendienn helpt dat toch niet als het niet goed ingereden wordt.
Maar 2 maanden niet naar school gaan omdat je wat aan je knie hebt, sorry hoor maar dat kan ik echt niet begrijpen. Ik heb ook ooit eens mijn enkel verstuikt en toen heeft mijn moeder me 6 weken lang naar school gebracht. Ik snap wel dat niet iedereen die luxe heeft, maar je kunt ook met krukken lopen. Wat zeggen jou ouders ervan. Vind het een beetje overdreven om voor een relatief klein letsel (hoe ontzettend vervelend het ook is) niet meer naar school te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:55

russel schreef:

Dat is heel wat anders, hier gaat het om gladheid bij koud weer waar de gemeente netjes een regelement voor op heeft gesteld waar er wel en niet gestrooid wordt. Dus had beter moeten weten.
Dus een brief heeft weinig zin als je de huisregels heb bestudeerd.

Gabon schreef:
De docent vertelde dat in amerika een man dit gedaan had bij een vrouw. Hierbij heeft hij haar leven gered, maar vervolgens werd hij aangeklaagd en eisde de vrouw een schadevergoeding en is naar de rechter gegaan. (De rechter heeft wel tegen de vrouw gezegd dat ze zich moest schamen en dat ze heel snel weg moest zijn)

Haha dus dat er zoveel spannende claims zijn in Amerika valt GELUKKIG ook nog wel mee, en maar goed ook bij zulke gevallen gaat het om leven of dood!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:28

KiWiKo schreef:
voor mijn gevoel heb je recht op schadevergoeding, ik vind namelijk dat je daarvoor belasting betaald.........

echter zullen zij het gooien op natuurlijk overmacht, en kan je er dus naar fluiten :)

Het is hier (gelukkig) geen amerika, ik snap dat het heel naar is, maar het is niet hun schuld.
was je nou in een winkel oid en je glijd daar uit vanwege een fout die zij hebben gemaakt vind ik het een andere zaak, maar ze kunnen niet overal strooien en vallen is soms niet te voorkomen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:33

x_Rebecca schreef:
Maar met strooizout toch niet?
strooizout wordt ook vaak niet op stoepen ed gedaan (of is dat alleen hier zo :Y) ) Dat heeft niks te maken met een slecht voetpad (en daarbij heeft Frank gelijk; strooizout werkt niet (nauwelijks) als het niet is ingereden... ik ben ook nooit blij als ze gaan strooien terwijl ik kranten loop aangezien het aan het begin alleen maar gladder is)

En om dan een schadeclaim te eisen omdat je er zélf voor kiest om niet op krukken naar school te gaan.. en dat dat geld kost omdat je dan blijft zitten (terwijl je ook thuis je schoolwerk kunt doen :Y) ) ....

ik zie 2 van die ventjes voor je lopen snel strooien zodat je er overheen kan lopen terwijl je kranten doet :))
maar idd als je in je poort uitglijd ook eigen dikke schuld, mijn buurvrouw strooide zelf altijd daar :j
*pak zout meenemen dus :D *

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:39

Ze kunnen beter niet voor je uitlopen als je fietst ... :')
Al het zout gaat tussen je banden zitten :Y) Daardoor ben ik deze winter minstens 3 keer onderuit gegaan :).
Zal ik nu de gemeente aanklagen omdat ze gestrooit hebben :Y)?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:43

doen, zeg maar gelijk dat ze beter bij alle bushaltes in heel nederland moeten strooien :j waar zijn de ouders van de ts in dit verhaal? ik had mijn dochter desnoods de klas in gedragen, als ze niet overgaat is het haar eigen schuld, neemt niet weg dat ik het sneu vind hoor, maar zoals al gezegd is schop jezelf en ga knokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:53

xDramaQueen schreef:
ik had mijn dochter desnoods de klas in gedragen, als ze niet overgaat is het haar eigen schuld, neemt niet weg dat ik het sneu vind hoor, maar zoals al gezegd is schop jezelf en ga knokken.

'
Idd daarom begreep ik de opmerking van die taxi naar school ook niet zo die ze heel in het begin plaatste :7