Sticker: 'Baby aan boord'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:53

Manda schreef:
Een trailer met paard en een baby zijn toch niet te vergelijken.
Alsof de brandweer maar blijft zoeken, ze zijn gewoon allerter erop. Hetzelfde voor zo´n huisdiersticker voor de brandweer. Een kat kan ook allang buiten zijn door het luikje, dan blijven ze toch ook niet in de eeuwigheid zoeken.

waarom niet? Als het gaat om de rijstijl, rijd ik met trailer en paard nog veel rustiger dan ik met een 'baby aan boord' zou doen. Een kind is veilig en stabiel in een stoeltje, een paard moet zijn eigen balans houden. Maar begrip van andere weggebruikers is soms ver te zoeken.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:07

Manda schreef:
Ik vind het geen onzin.

Mensen die zich irriteren aan hun voorganger zijn wat toleranter als ze lezen dat er een baby in de auto zit. Over het algemeen word er dan meer begrip opgebracht voor je rustige rijstijl ;). Mijn vriend rijd ook een heel stuk ruster (wel gewoon de snelheid, maar hij raced niet) als onze dochtertje van 1,5 in de auto zit.
Wij hebben geen sticker overigens, maar ik begrijp het nut er wel van.

Mwah ik zou niet ineens wild op m'n rem trappen als ik achter een auto met een sticker terecht
kom met "baby on bord". Wat zou het nut daarvan zijn en wat is het nut om ineens 80 te gaan rijden
met een baby? :\

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 15:05

Vende schreef:
Manda schreef:
Ik vind het geen onzin.

Mensen die zich irriteren aan hun voorganger zijn wat toleranter als ze lezen dat er een baby in de auto zit. Over het algemeen word er dan meer begrip opgebracht voor je rustige rijstijl ;). Mijn vriend rijd ook een heel stuk ruster (wel gewoon de snelheid, maar hij raced niet) als onze dochtertje van 1,5 in de auto zit.
Wij hebben geen sticker overigens, maar ik begrijp het nut er wel van.

Mwah ik zou niet ineens wild op m'n rem trappen als ik achter een auto met een sticker terecht
kom met "baby on bord". Wat zou het nut daarvan zijn en wat is het nut om ineens 80 te gaan rijden
met een baby? :\

Misschien omdat ze met hun kindje niet alleen zichzelf maar ook hun kind in gevaar brengen? En omdat ze wel van hun kind houden en niet van medeweggebruikers die ook in gevaar worden gebracht bij een onveilige rijstijl Ik begrijp ook niet waarom je dan rustiger zou rijden. Of je rijdt over een heel hobbelige weg ofzo, maar voor een z'on weg plak je geen sticker. Bij een paard is het natuurlijk heel wat anders.

Peachy

Re: Sticker: 'Baby aan boord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:24

Ik heb ook zo'n sticker\bordje daar staat op baby aan boord met daarbij By safety first. Met andere woorden als er een ongeluk is gebeurd of de auto staat in brand dat als eerste mijn kindje eruit wordt gehaald. Dus zo'n bordje is echt niet als grappig bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:26

MamaMiesje schreef:
Ik wil een bumpersticker met:

"Als je net zo n*ukt als dat je rijdt, is je partner mooi genaaid!"

Voor al die bumperklevers... >;)

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:12

Mwah vind die stickers altijd wel een mooie indicatie...
'Gut, weer zo'n muts die niet kan rijden, snel er voorbij dus'

Net als de mannen die de 'lach als je geen ondergoed draagt' etc. stickers op hun bumper hebben, altijd handig als je daar achter zit in de file. Je weet meteen dat het geen file-sjans-waardig materiaal is, het zijn altijd dezelfde kansloze types :D

Kortom, vind die stickers best effectief! :+ :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:16

verootjoo schreef:
Manda schreef:
Ik vind het geen onzin.

Mensen die zich irriteren aan hun voorganger zijn wat toleranter als ze lezen dat er een baby in de auto zit. Over het algemeen word er dan meer begrip opgebracht voor je rustige rijstijl ;)

Maar met een baby in de auto hoef je toch niet langzamer te rijden :? Ik heb er niet meer of minder begrip voor als mensen met een baby 20 km onder de max snelheid rijden... Kan me ook niet heugen dat mijn ouders langzamer reden toen wij erin zaten _O-

Een rustigere rijstijl hoeft niks met snelheid te maken te hebben hoor.....

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:53

Don't shoot me :+ Maar ik heb dus een "baby on board" bordje op de achterruit hangen. Redenen?

1. Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan mensen die praktisch stilstaand de bocht door gaan, als ik daarachter rijd kan ik me echt zitten ergeren. Maar met een klein kind achterin rij ik zelf ook voorzichtiger dan anders. Niet dat ik ineens langzamer ga rijden op de rechte stukken hoor (rij gewoon 130 op de snelweg, don't worry), maar ik ga wél rustiger door bochten, rem rustiger (dus eerder) en trek iets minder fanatiek op. Mensen zijn bij deze dus gewaarschuwd om mij in te halen zodra ze de mogelijkheid hebben :P

2. IJdele hoop dat het bumperklevers scheelt :P

3. In case of emergency is het voor de hulpdiensten misschien handig

Bij mij is het bordje met een zuignap bevestigd, dus makkelijk eraf te halen wanneer ons kind niet in de auto zit. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dat regelmatig vergeet, maar zodra hij wat ouder is blijft het ding in ieder geval niet blijvend tot in lengte der dagen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:18

Heb even vriendlief aan gevraagd over het bordje.
Hij werkt bij de brandweer.

Het bordje is voor de brandweer GEEN indicatie om te gaan zoeken naar kinderen in de auto. Is dus gewoon een bordje voor de fun en niet meer. Hebben ze ook niks over gehad op de opleiding.

Zo'n bordje valt echt niet op als een auto tot pakketje mondharmonica is opgevouwen....

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:35

Roadracer schreef:
Don't shoot me :+ Maar ik heb dus een "baby on board" bordje op de achterruit hangen. Redenen?

1. Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan mensen die praktisch stilstaand de bocht door gaan, als ik daarachter rijd kan ik me echt zitten ergeren. Maar met een klein kind achterin rij ik zelf ook voorzichtiger dan anders. Niet dat ik ineens langzamer ga rijden op de rechte stukken hoor (rij gewoon 130 op de snelweg, don't worry), maar ik ga wél rustiger door bochten, rem rustiger (dus eerder) en trek iets minder fanatiek op. Mensen zijn bij deze dus gewaarschuwd om mij in te halen zodra ze de mogelijkheid hebben :P

2. IJdele hoop dat het bumperklevers scheelt :P

3. In case of emergency is het voor de hulpdiensten misschien handig

Bij mij is het bordje met een zuignap bevestigd, dus makkelijk eraf te halen wanneer ons kind niet in de auto zit. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dat regelmatig vergeet, maar zodra hij wat ouder is blijft het ding in ieder geval niet blijvend tot in lengte der dagen zitten.

Dat is nou precies wat ik bedoelde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:08

Anoniem schreef:
Heb even vriendlief aan gevraagd over het bordje.
Hij werkt bij de brandweer.

Het bordje is voor de brandweer GEEN indicatie om te gaan zoeken naar kinderen in de auto. Is dus gewoon een bordje voor de fun en niet meer. Hebben ze ook niks over gehad op de opleiding.

Zo'n bordje valt echt niet op als een auto tot pakketje mondharmonica is opgevouwen....

Ook bij de politie is het geen indicatie om te zoeken naar een baby want het zegt natuurlijk helemaal niets.
Er is geen enkele ouder die een baby zomaar los op de achterbank heeft liggen dus de kans dat zo'n wurm bij een ongeval onopgemerkt onder de voorstoel schuift is nihil.
Een kinderstoeltje/reiswieg is dan een duidelijker aanwijzing ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:52

Vende schreef:
Dan wil ik graag een sticker met: vrouw aan boord, anders kan ik er niet door met m'n boodschappen/winkeltassen. :roll:

Tja ik heb het ook niet verzonnen hoor :roll:

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:52

verootjoo schreef:
nee?? Moet je eens hier in het dorp komen kijken :)) Denk dat wij bekant de enige zijn zonder jezusvissie op de auto :P

zo een is het:
Afbeelding

Tip voor Verootjoo ;)
Plak de onderstaande op je auto... Dan loop je ook niet meer achter in het dorp ;)
Geen Visje??? kan echt niet hoor _O-
Ik heb deze hier thuis liggen....
Afbeelding

Durf hem alleen (nog) niet op te plakken _O- }:0
Veenendaal he ;)

Verder staat er met kleine speelse letters Dinky Toy op de achterkant.
En er staat 'Ik rem voor bumperklevers' op mijn nummerbord.
Verder komen we geen stickers meer op...beetje overdreven dan ;)
Laatst bijgewerkt door renate85 op 07-03-09 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:55

Dat zou ik daar ook niet durven, inderdaad. Voordat ze 'm van je auto af slopen....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:02

renate85 schreef:
verootjoo schreef:
nee?? Moet je eens hier in het dorp komen kijken :)) Denk dat wij bekant de enige zijn zonder jezusvissie op de auto :P

zo een is het:
Afbeelding

Tip voor Verootjoo ;)
Plak de onderstaande op je auto... Dan loop je ook niet meer achter in het dorp ;)
Geen Visje??? kan echt niet hoor _O-
Ik heb deze hier thuis liggen....
Afbeelding

Durf hem alleen (nog) niet op te plakken _O- }:0
Veenendaal he ;)

Verder staat er met kleine speelse letters Dinky Toy op de achterkant.
En er staat 'Ik rem voor bumperklevers' op mijn nummerbord.
Verder komen we geen stickers meer op...beetje overdreven dan ;)

oeh... dat is gewaagd. Denk ook niet dat ik dat zou durven. Dan moet ik denk ik bij de dominee op gesprek :P

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:03

cp112 schreef:
hihi vond dit op een site.
Citaat:
Wat moet ik als mede-weggebruiker met deze mededeling? Mijn hoofd uit het raam steken en goetchie goetchie poele poele tegen de kleine roepen? Moet ik toeteren en zwaaien om te laten weten dat ik de sticker heb opgemerkt? Moet ik mijn auto in de vrij zetten om zo heel langzaam langs de auto-met-baby te rijden om de kleine wereldburger niet wakker te maken?

Citaat:
Maar die sticker met baby aan boord is me nog steeds een raadsel. Korte research binnen mijn collega-met-kinderen groep leverde de volgende reactie op; ‘volgens mij zodat er bij een ongeluk nog gezocht wordt naar zo’n kleine hummel die best onder de voorstoel geschoten kan zijn’. Lijkt me op zich heel plausibel, want een vader of moeder wil zijn kind natuurlijk niet kwijtraken. Aan de andere kant: ik zou bij een ongeluk mijn tas ook niet kwijt willen raken met mijn mobiel, agenda, paspoort en rijbewijs. Zou ik een sticker kunnen krijgen met ‘tas aan boord’?

Whaha geweldig!! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:10

Mijn vriendin heeft ook een leuke sticker.
Opgepast heren,deze dierenarts heeft leren castreren.
Samen met haar DA kruisje op de vooruit moet het toch indruk maken.

ik heb ook kinderen maar nooit zo'n sticker op mijn auto geplakt,zie het nut er niet van in.Er staat er wel 1 van de hond en het paard op :o
Eigenlijk ben ik wel dol op stickers,vind die van die caravan ook leuk.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:37

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik ook wel eens iemand aan de kant probeert te drukken door te gaan bumperkleven. Even duidelijk maken dat ze even ruimte moeten maken voor mij :oo Maar als ik zo'n sticker zie of kindjes op de achterbank dan neem ik toch ff weer meer afstand. Die kids kunnen tenslotte ook niet helpen dat pa en/of ma niet kan/kunnen autorijden.... :P

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:41

Sodeletuut schreef:
Ik dacht gewoon voor de grap :=

Dat dacht ik ook, wij hadden zo'n sticker bij een zwangere collega op haar bureaustoel geplakt :+

Die stickers voor onder je nummerbord zijn funliners (www.funliners.nl geloof ik)Heb zelf Ik een bitch? Echt Wel

talita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:52

WendyK schreef:
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik ook wel eens iemand aan de kant probeert te drukken door te gaan bumperkleven. Even duidelijk maken dat ze even ruimte moeten maken voor mij :oo Maar als ik zo'n sticker zie of kindjes op de achterbank dan neem ik toch ff weer meer afstand. Die kids kunnen tenslotte ook niet helpen dat pa en/of ma niet kan/kunnen autorijden.... :P

of jij niet :Y)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:01

talita schreef:
WendyK schreef:

of jij niet :Y)

Dat was ik ook aan het denken, bumperkleven is gewoon gevaarlijk en geen excuus voor.

Verder ben ik nog altijd van mening dat mensen maar moeten plakken wat ze willen, en zal ik me dus niet druk maken over een sticker.
Heb betere dingen te doen ;)

binnenkort komt er een grote stiker over men smart men smart & sexy. Dat andere dat lelijk vinden lig ik echt geen nacht van wakker :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:25

Hulpverleners kijken alleen naar borden voor gevaarlijke stoffen.
De rest is alleen maar verwarrend: er zit vaak geen kind in een auto waar een sticker op zit en vaak wel in en auto waar geen sticker in zit.
Bij hulpverlening worden keuzes gemaakt op basis van de situatie. Voor de hulpverlener hebben alle slachtoffers dezelfde prioriteit.

De verantwoordelijke voor de inzittenden is de bestuurder. Zijn die inzittenden (of in de aanhanger) erg kwetsbaar dan is zowel het rijden op zich als de manier van rijden een keuze van de bestuurder.
Snelheid is de grootste risicobepalende factor. Rij je zelf minder snel, dan is de klap altijd minder hard.
Verwacht je van een andere verkeersdeelnemer meer afstand bij 'Kind aan boord' dan bij 'Senior bestuurder'?
Bestuurders dienen risico-mijdend te rijden. Punt. Wie een kwestbaarder lading heeft moet zélf risico-mijdender rijden.

De wereld is een chaos van snel veranderende omstandigheden waarin poep gebeurt. Daar heb je geen invloed op. Je hebt wel invloed op jouw eígen gedrag en in welke mate jij jezelf en aan jou toevertrouwden aan de externe risicos bloot stelt.

hc

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:36

Die 'Baby aan boord'-sticker vind ik maar dom, hij is volkomen nutteloos.
Maar ik vind het altijd wel lachen als er een inventieve opkleeft. Die zouden er meer mogen zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:14

WendyK schreef:

En dan blijf ik dus juist heel rustig in mijn eigen tempo rijden en zal geen milimeter wijken voor personen als jij.

Ik hoop dat mijn vriend je nooit uit de auto hoeft te knippen omdat je weer zo nodig even iemand aan de kant moest drukken omdat die persoon in jou ogen niet genoeg door rijd, maar vervolgens op de noodrem trapt omdat er een kind oversteekt :P

En ik denk dat dat niet kunnen autorijden meer op jou van toepassing is dan op die "ouders" Ja het mag duidelijk zijn dat ik een bloedhekel heb aan mensen die denken zoals jou in het verkeer. Heb een beetje respect voor een ander, ook als die niet zo zeker zijn als jou in het verkeer. Zal heel wat ongelukken besparen.....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:17

Bij bumperkleben laat ik mijn gas los. Dan gaan we gewoon nog wat langzamer.