. Bij mij ging het alleen niet goed, want ik besteede het geld aan andere dingen, dus mijn ouders zijn ermee gestopt, heel redelijk
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
norski schreef:wat krijgt iedereen hier veeltoen ik 14 was kreeg ik 20 euro zakgeld en dat was het, als ik iets nodig was kreeg ik het wel, toen ik 16 werd kon ik gaan werken en had ik wat meer te besteden in de zomermaanden, met 18 kwam daar stufie van 70 euro bij. ik had pas op mijn 18e iets van 100 euro per maand te besteden.
en nu met bijna 20 is het elke maand op die 100 euro, wanneer ik werk komt er wel meer binnen. Van de zomer werk ik alle dagen en heb geen tijd om het uit te geven dus gaat op me spaarrekening.
Ik zou een meid van 14 echt geen 100 euro geven. Leer maar leven met minder, op die leetijd heb je amper kosten.
Ben ook best lang dus moet het meestal van de merkkleding hebben. Citaat:Zijn nette bergschoenen. Gewoon zwart en zeer goed voor mijn rug. Heb ik altijd aan, rij er mee paard, en zijn tevens mijn nette schoenen voor bij voetbal. Heb ze ook gewoon aan met stappen.
Destijds 40,00 euro(nog steeds).
Unfaithful schreef:Ik krijg 175 euro per maand en ben 16 jaar. Hoef er geen schoenen en jassen van te kopen en als ik met m'n moeder ga shoppen legt ze meestal nog wat bij. Moet wel zeggen dat ik veel ga winkelen dus heb het er eigenlijk ook zo wel weer uitBen ook best lang dus moet het meestal van de merkkleding hebben.
Shego schreef:Citaat:Zijn nette bergschoenen. Gewoon zwart en zeer goed voor mijn rug. Heb ik altijd aan, rij er mee paard, en zijn tevens mijn nette schoenen voor bij voetbal. Heb ze ook gewoon aan met stappen.
Destijds 40,00 euro(nog steeds).
Nah,dat vind ik dan weer iets te ver over de streep,om bergschoenen enz te dragen bij het stappen,dan zou ik ballerina's of pumps ofzo aantrekken.Ik weet dat het funest voor je rug is,maar dan alleen daarvoor.Ik heb een tijd laarzen met een hak gehad.Toen ging het bot in mijn voet heel erg uitsteken omdat ik de hele tijd 'hoger' liep.Dat deed zeeer!Ook ging de hak snel kapot(schoenen van Van Haren.)Nu heb ik sneakers van Van Haren.Zou ook liever Nikes hebben ofzo,maar dat kan ik gewoon niet betalen.
Alwiene schreef:@ Smokey, volgens mij zouden wij goed samen kunnen gaan shoppen![]()
Mijn vriendin komt net thuis met nieuwe outfit, blazer, broek, blouse, héél dunne trui met korte mouw, en 2 sjaaltjes. Schade 106,95 oke, normale mensen gaan nu zeggen: Koopje!
Maar als ik zie dat dat überdunne truigevalding wat ik met mijn lange nagels niet vast durf te pakken 30 euro gekost heeft... ik zou me daar rot om gelachen hebben in de winkel, welke idioot er in hemelsnaam 30 euro zou gaan betalen voor zoiets... nu weet ik welke idioten dat doen
En dan kan ik het niet helpen dat ik naar dat truidinges kijk en daar bijna een halve Quick en Hot in zie, die ik van mijn gespaarde blokkerbonnen toch nog maar niet gekocht heb omdat het een hoop geld is en we ze misschien beter voor wat anders kunnen gebruiken...
echt niet. 
)

PaardenLeven schreef:Toen ik 14 was kreeg ik 70 euro & Nu ik 15 ben krijg ik 100 euro. Daar kan ik wel aardig mee rondkomen, alleen ik denk dat het wel verschilt aan de persoon.
Of je veel merkkleding koopt zoals ik nu, ben ik als ik een echte dure broek heb mijn kleedgeld van 1 maand al heb. Of als je gewoon 'goedkope' broeken koopt kan je het als 14 jarige wel redden met 50 euro pm.
Ik kreeg eerst per kwartaal mn kleedgeld maar later bleek dat dat vooral voor mij niet zo handig was omdat ik alles vaak in 1 keer uitgaf en dan geen geld meer heb voor de rest van de tijd. Nu krijg ik het per maand en dat bevalt me beter, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de persoon af

Ik vind 50 euro per maand best veel, als ik bekijk dat ik dan dus van 25 euro mijn ondergoed schoenen en jassen van moet betalen
L_Ilse_L schreef:PaardenLeven schreef:Toen ik 14 was kreeg ik 70 euro & Nu ik 15 ben krijg ik 100 euro. Daar kan ik wel aardig mee rondkomen, alleen ik denk dat het wel verschilt aan de persoon.
Of je veel merkkleding koopt zoals ik nu, ben ik als ik een echte dure broek heb mijn kleedgeld van 1 maand al heb. Of als je gewoon 'goedkope' broeken koopt kan je het als 14 jarige wel redden met 50 euro pm.
Ik kreeg eerst per kwartaal mn kleedgeld maar later bleek dat dat vooral voor mij niet zo handig was omdat ik alles vaak in 1 keer uitgaf en dan geen geld meer heb voor de rest van de tijd. Nu krijg ik het per maand en dat bevalt me beter, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de persoon af
omg! Niet alleen jij, maar wat krijgen jullie veel kleedgeld!! Mn mond valt er van open.. Jullie praten er ook nog over van dit is wel ongeveer genoeg. Het lijkt me meer dan zat! Helemaal als je er geeneens jassen en schoenen van moet kopen. Mn zusje krijgt op haar 17e 50,- pm en moet daar alles van kopen.. De meeste dingen voor haar paard ook.. Ik kreeg helemaal geen kleedgeld omdat ik werkte. Maar echt, wat een grote bedragen krijgen jullie!
EDIT: en ze loopt er niet als een schooier bij hoor
Unfaithful schreef:Ik krijg 175 euro per maand en ben 16 jaar. Hoef er geen schoenen en jassen van te kopen en als ik met m'n moeder ga shoppen legt ze meestal nog wat bij. Moet wel zeggen dat ik veel ga winkelen dus heb het er eigenlijk ook zo wel weer uitBen ook best lang dus moet het meestal van de merkkleding hebben.
, schoenen verslijt ik wel 2 paar van per jaar, maar ik loop ook op schoenen van een tientje, maar een jas moet makkelijk 3 jaar mee kunnen gaan als je niet meer groeit)