Advies kleedgeld ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:38

Ik kreeg € 50, - euro kleedgeld per maand, zonder zakgeld erbij, dus ik kwam per maand op € 70 ,- uit :) . Bij mij ging het alleen niet goed, want ik besteede het geld aan andere dingen, dus mijn ouders zijn ermee gestopt, heel redelijk :j .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:40

norski schreef:
wat krijgt iedereen hier veel :o toen ik 14 was kreeg ik 20 euro zakgeld en dat was het, als ik iets nodig was kreeg ik het wel, toen ik 16 werd kon ik gaan werken en had ik wat meer te besteden in de zomermaanden, met 18 kwam daar stufie van 70 euro bij. ik had pas op mijn 18e iets van 100 euro per maand te besteden.

en nu met bijna 20 is het elke maand op die 100 euro, wanneer ik werk komt er wel meer binnen. Van de zomer werk ik alle dagen en heb geen tijd om het uit te geven dus gaat op me spaarrekening.

Ik zou een meid van 14 echt geen 100 euro geven. Leer maar leven met minder, op die leetijd heb je amper kosten.

op mijn 17e heb ik 1 jaar op kamers gewoond, ik had 80 euro per maand zakgeld/kleedgeld + 25 euro per week voor het eten. Nou dat is super zuinig doen!!
daar heb ik echt veel van geleerd.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:43

Ik krijg 175 euro per maand en ben 16 jaar. Hoef er geen schoenen en jassen van te kopen en als ik met m'n moeder ga shoppen legt ze meestal nog wat bij. Moet wel zeggen dat ik veel ga winkelen dus heb het er eigenlijk ook zo wel weer uit := Ben ook best lang dus moet het meestal van de merkkleding hebben.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:47

Citaat:
Zijn nette bergschoenen. Gewoon zwart en zeer goed voor mijn rug. Heb ik altijd aan, rij er mee paard, en zijn tevens mijn nette schoenen voor bij voetbal. Heb ze ook gewoon aan met stappen.
Destijds 40,00 euro(nog steeds).

Nah,dat vind ik dan weer iets te ver over de streep,om bergschoenen enz te dragen bij het stappen,dan zou ik ballerina's of pumps ofzo aantrekken.Ik weet dat het funest voor je rug is,maar dan alleen daarvoor.Ik heb een tijd laarzen met een hak gehad.Toen ging het bot in mijn voet heel erg uitsteken omdat ik de hele tijd 'hoger' liep.Dat deed zeeer!Ook ging de hak snel kapot(schoenen van Van Haren.)Nu heb ik sneakers van Van Haren.Zou ook liever Nikes hebben ofzo,maar dat kan ik gewoon niet betalen.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:48

Unfaithful schreef:
Ik krijg 175 euro per maand en ben 16 jaar. Hoef er geen schoenen en jassen van te kopen en als ik met m'n moeder ga shoppen legt ze meestal nog wat bij. Moet wel zeggen dat ik veel ga winkelen dus heb het er eigenlijk ook zo wel weer uit := Ben ook best lang dus moet het meestal van de merkkleding hebben.

Wow wat veel,en dat je moeder dan nog bijlegt en jassen/schoenen erbij koopt :o
Ik moet van 50 euro(dat is ook nog niet weinig)ook jassen/schoenen/ondergoed kopen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:00

Shego schreef:
Citaat:
Zijn nette bergschoenen. Gewoon zwart en zeer goed voor mijn rug. Heb ik altijd aan, rij er mee paard, en zijn tevens mijn nette schoenen voor bij voetbal. Heb ze ook gewoon aan met stappen.
Destijds 40,00 euro(nog steeds).

Nah,dat vind ik dan weer iets te ver over de streep,om bergschoenen enz te dragen bij het stappen,dan zou ik ballerina's of pumps ofzo aantrekken.Ik weet dat het funest voor je rug is,maar dan alleen daarvoor.Ik heb een tijd laarzen met een hak gehad.Toen ging het bot in mijn voet heel erg uitsteken omdat ik de hele tijd 'hoger' liep.Dat deed zeeer!Ook ging de hak snel kapot(schoenen van Van Haren.)Nu heb ik sneakers van Van Haren.Zou ook liever Nikes hebben ofzo,maar dat kan ik gewoon niet betalen.

Zijn gewoon nette zwarte schoenen hoor. Niet die hele grote gevallen.

Ik denk liever aan mijn rug. Heb al scoliose in mijn rug. Dit wordt gelukkig niet erger in snel tempo. Maar ga ook geen goden verzoeken door slechte schoenen te dragen.

Het interesserd mijn geen hol wat voor merk ik draag. Zolang als ik het maar mooi vind, en lekker vind zitten. Je leven word een heel stuk makkelijker als je niet met de hype mee doet. En je zo drukt maakt om wat andere denken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:13

Alwiene schreef:
@ Smokey, volgens mij zouden wij goed samen kunnen gaan shoppen :D

Mijn vriendin komt net thuis met nieuwe outfit, blazer, broek, blouse, héél dunne trui met korte mouw, en 2 sjaaltjes. Schade 106,95 oke, normale mensen gaan nu zeggen: Koopje!
Maar als ik zie dat dat überdunne truigevalding wat ik met mijn lange nagels niet vast durf te pakken 30 euro gekost heeft... ik zou me daar rot om gelachen hebben in de winkel, welke idioot er in hemelsnaam 30 euro zou gaan betalen voor zoiets... nu weet ik welke idioten dat doen :+
En dan kan ik het niet helpen dat ik naar dat truidinges kijk en daar bijna een halve Quick en Hot in zie, die ik van mijn gespaarde blokkerbonnen toch nog maar niet gekocht heb omdat het een hoop geld is en we ze misschien beter voor wat anders kunnen gebruiken... :(

Dat denk ik inderdaad ook.

Mijn zus is ook zo'n gek die belachelijk veel geld aan zinlose dingen die na 1 keer wassen stuk zijn thuis te komen.
Ik winkel zelden. En koop alleen dingen die ik echt nodig heb. Kom nooit met dingen thuis waar ik niks mee doe. En koop ook niet van dat waardeloosspul dat naar 1 keer wassen stuk is, zoals die dunne blousjes.

Als ik naar prijskaartjes kijk denk ik inderdaad ook vaak aan de dingen die ik heb laten liggen omdat ze toch wel erg duur zijn. En dan wel uitgeven aan kleding :wave: echt niet.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:26

Ik kreeg/krijg 68 p/m kleedgeld en 32 p/m zakgeld. Beetje vreemde bedragen misschien maar ik stam nog uit het guldentijdperk ;)

Moet ik overigens wel alles zelf van kopen (ben inmiddels 22 en bijna klaar met m'n studie, dus draai ook al wat jaartjes op stufi enzo, dus alles loopt nu door elkaar: eten, kamerhuur ;) )

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:27

Ik krijg €70 per maand maar ik werk erbij dus dat is heel goed te doen. Moet hier wel alles van betalen, dus ook schoenen, jassen, kapper etc. En het is ook zakgeld erbij. Toen ik nog niet werkte zat ik wel altijd in geldnood, dus als je mij vraagt was het wat te weinig (nu ik werk heb ik dus wel geld genoeg). Oja en moet zelf spullen ervan kopen voor mijn pony, ook brokjes enzo. Mijn ouders betalen wel gewoon hooi en stro. Nu ik 18 ben krijg ik trouwens geen kleedgeld meer, maar kleedgeld gaat nog even door tot ik mijn tegemoetkoming scholieren krijg.
Ik denk dat voor jouw dochter €60 of €70 wel goed zou zijn. :)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:10

Ik kreeg hetzelfde naast mijn kleedgeld, en ik begon met 25 euro. Wat volgens mij over de jaren is opgelopen naar 40 euro..
Edit: Ik werkte er overigens niet bij. Klinkt misschien als weinig als ik het vergelijk met wat hier wordt gezegd, maar ik vond het goed te doen...
Nog een Edit: kreeg er wel nog 25 euro zakgeld bij, wat ik meestal ook aan kleren opmaakte aangezien ik niet uitging ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:24

Ik ben 14, en krijg 50 per maand. Ik kom hier niet echt super mee weg.. :')
Ik moet hier van wel álles zelf betalen. Heb dan laatst wel een paar schoenen gekregen, dus afentoe krijg ik wel wat.

En ik vind 't best wel weinig. :o
één paar schoenen is voor mij al 70 euro. En een shirtje ook al 20 euro, een broek ook 60 euro, dan zit ik er al voor 3 maanden doorheen. :7

Rytm

Re: Advies kleedgeld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:33

Hmm. 50 euro vind ik ook wel erg weinig hoor.
Ik ben inmiddels 20 en teer allang niet meer op de zak van paps en mams maar toen ik 16 was kreeg ik 80 euro per maand en daar redde ik het net mee. Moest daar wel alles van kopen, jassen, schoenen, paardenspullen.
Ik vind 65/70 een mooi bedrag om mee te beginnen als je dochter niet zelf haar schoenen/jas hoeft te kopen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:39

Hier wil TS'er wel de jassen, schoenen en ondergoed betalen. dat scheelt wel enorm in kosten. Denk dat 50 euro prima is.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:37

Ik ga denk ik wel een folderwijk erbij nemen,,het probleem daarbij is alleen dat je er maar 15 euro per week mee verdient ofzo.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:42

Volgensmij kreeg ik op mijn 14e nog redelijk veel van mijn ouders aan spullen en later begon ik met 60 euro kleedgeld. Nu krijg ik 90 euro kleedgeld en soms wat extra's. Betaal zelf schoenen, kleding,jas, extra's, paardenspullen en stappen/uitjes met vrienden. Mijn moeder betaalt verzorgingsproducten (die staan gewoon in de badkamer) en de kapper. Noodzakelijke dingen zoals zadel opvullen of andere spullen die nodig zijn voor het paard of mijzelf betaalt ze ook. Verder krijg ik zo nu en dan een leuk zakcentje omdat ik weer in een dure maand beland. Ik werk verder niet, volgend jaar wel.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:44

PaardenLeven schreef:
Toen ik 14 was kreeg ik 70 euro & Nu ik 15 ben krijg ik 100 euro. Daar kan ik wel aardig mee rondkomen, alleen ik denk dat het wel verschilt aan de persoon.
Of je veel merkkleding koopt zoals ik nu, ben ik als ik een echte dure broek heb mijn kleedgeld van 1 maand al heb. Of als je gewoon 'goedkope' broeken koopt kan je het als 14 jarige wel redden met 50 euro pm :).
Ik kreeg eerst per kwartaal mn kleedgeld maar later bleek dat dat vooral voor mij niet zo handig was omdat ik alles vaak in 1 keer uitgaf en dan geen geld meer heb voor de rest van de tijd. Nu krijg ik het per maand en dat bevalt me beter, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de persoon af ;)

omg! Niet alleen jij, maar wat krijgen jullie veel kleedgeld!! Mn mond valt er van open.. Jullie praten er ook nog over van dit is wel ongeveer genoeg. Het lijkt me meer dan zat! Helemaal als je er geeneens jassen en schoenen van moet kopen. Mn zusje krijgt op haar 17e 50,- pm en moet daar alles van kopen.. De meeste dingen voor haar paard ook.. Ik kreeg helemaal geen kleedgeld omdat ik werkte. Maar echt, wat een grote bedragen krijgen jullie!

EDIT: en ze loopt er niet als een schooier bij hoor :o

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:17

Ik wilde het nét typen.
Wat een bedragen hier! :oo

Ik krijg 50 euro kleedgeld per maand en ik ben 18. En ik betaal wél jassen, schoenen, paardrijkleren, alles zelf. En ik kom hier prima van rond?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:19

Van mijn paps en mams krijg ik mijn kinderbijslag als kleedgeld. Dit krijg ik ook één keer in de drie maanden.
Heb zo ook echt geleerd niet alles in een keer uit te geven!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:29

ik ben 17, wordt in november 18 en krijg 75 euro per maand. Hiervan moet ik alles betalen(jassen, schoenen, kleding, ondergoed, enz.) Sportkleding krijg ik af en toe, paardenspullen worden wel betaald. Ik kan hier echt prima van rondkomen. Heb alleen de 1e maanden gelijk uitgegeven (had toen schoenen & een winterjas nodig) Verder, tjsa je moet niet alles van D&G en Gucci willen hebben ;) Ik vind 50 euro per maand best veel, als ik bekijk dat ik dan dus van 25 euro mijn ondergoed schoenen en jassen van moet betalen ;)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 07:53

L_Ilse_L schreef:
PaardenLeven schreef:
Toen ik 14 was kreeg ik 70 euro & Nu ik 15 ben krijg ik 100 euro. Daar kan ik wel aardig mee rondkomen, alleen ik denk dat het wel verschilt aan de persoon.
Of je veel merkkleding koopt zoals ik nu, ben ik als ik een echte dure broek heb mijn kleedgeld van 1 maand al heb. Of als je gewoon 'goedkope' broeken koopt kan je het als 14 jarige wel redden met 50 euro pm :).
Ik kreeg eerst per kwartaal mn kleedgeld maar later bleek dat dat vooral voor mij niet zo handig was omdat ik alles vaak in 1 keer uitgaf en dan geen geld meer heb voor de rest van de tijd. Nu krijg ik het per maand en dat bevalt me beter, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de persoon af ;)

omg! Niet alleen jij, maar wat krijgen jullie veel kleedgeld!! Mn mond valt er van open.. Jullie praten er ook nog over van dit is wel ongeveer genoeg. Het lijkt me meer dan zat! Helemaal als je er geeneens jassen en schoenen van moet kopen. Mn zusje krijgt op haar 17e 50,- pm en moet daar alles van kopen.. De meeste dingen voor haar paard ook.. Ik kreeg helemaal geen kleedgeld omdat ik werkte. Maar echt, wat een grote bedragen krijgen jullie!

EDIT: en ze loopt er niet als een schooier bij hoor :o

Met dat bedrag heb ik wormenkuur of make-up/gezichtsverzorging..zou ik dus niet genoeg aan hebben.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:14

Geef je serieus 50 euro per maand uit aan makeup..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:19

Makeup kan ook heel goedkoop zijn...
Iedereen kan het redden met 50 per maand, kwestie van prioriteiten stellen! En het is juist goed om dat op jongere leeftijd al een beetje te leren ipv gelijk zeggen dat je het niet red want je moet dure spullen kopen... Geen geld? Jammer, dan geen make-up!
Wormenkuur is uiteraard wat anders maar ik mag hopen dat dat niet van de 50 per maand moet... dan word het een heel ander verhaal!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:49

Ik ben 14, bijna 15, en krijg €80,- per maand, mijn ouders betalen mn sportkleding, een winter&zomerjas, en mijn ondergoed. Hier moet ik ook mijn make-up, cadeautjes etc van kopen en is dus eigenlijk ook mijn zakgeld. Zelf vind ik dit een redelijk goed bedrag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:23

Unfaithful schreef:

Nou meid, als jij straks op jezelf gaat wonen zul je het nog zwaar krijgen. Tenzij je ouders je dan nog blijven financieren. By the way, ik ben ook lang, beetje slim inkopen doet een hoop. Op deze manier ga jij dat echter niet leren :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:38

Ik meldde al eerder dat ik vanaf mijn 14e 60 euro kleedgeld per maand kreeg en het daar goed mee redde. Ik zie mensen nu zeggen dat dat alleen kleedgeld is en ze er nog zakgeld bij kregen, dat was bij mij niet zo.

Mijn 60 euro was voor kleding (ook schoenen, jassen, ondergoed etc) maar ook voor kadootjes, avondje film, broodje op school en andere leuke/lekkere dingen. Mijn ouders betaalden alleen mijn paardenspullen (hoewel dat natuurlijk wel de grote bedragen zijn...) de rest betaalde ik allemaal zelf.

Aangezien TS wel jassen/schoenen/sportkleding/ondergoed wil betalen lijkt me dat 40 euro een net bedrag is om mee te starten.
(hoewel ik 2x een jas en 2x schoenen per jaar best veel vind ;), schoenen verslijt ik wel 2 paar van per jaar, maar ik loop ook op schoenen van een tientje, maar een jas moet makkelijk 3 jaar mee kunnen gaan als je niet meer groeit)