Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:25

Je hoeft niet ver terug in de geschiedenis, denk eens aan de moordpartijen in Noord-Ierland, paar decennia terug, katholieken en protestanten die elkaar afmaakten.
De heksenvervolgingen zijn ook nog een leuk voorbeeld, hekserij is gewoon paganisme, maar menig heks is vermoord door christenen.

Blokje, mijn lief wil helemaal nog niet gaan hemelen, die wil gezellig samen met mij oud worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:25

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:26

suleilitha schreef:
Citaat:
Ik bedoel niet dat wij direct de aanleiding zijn voor zulke erge dingen. Maar wij doen elke dag weer dingen fout en zondigen tegen God. En Hij moet alles goedvinden? En alles goed laten gaan? Ben nooit zo goed in uitleggen..

Oké, dus als je de tien geboden overtreedt krijg je straf. Goed, dan snap ik nu het systeem...

Nee. Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel maar dat wij lekker erop los moeten kunnen leven, en dat God alle problemen voor ons zou moeten lossen.

God zorgt niet dat het gebeurt, God laat het idd tóe.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:26

lorenzolover schreef:
Zyn we op deze manier niet net zo irritant als die billboarden met ''GOD BESTAAT'' & ''GOD BESTAAT NIET''?

LEES!!!!!!!!

WAARSCHIJNLIJK is nu net de kern van de zaak!!!!!!!!!

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:27

Dus iemand die een ernstige ziekte heeft, heeft er op los geleefd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:27

blokje schreef:
suleilitha schreef:
Ja, mocht mijn vent doodgaan dan zet ik maar in de krant: Met dank aan God.... enzovoort. Toffe man dat ie zulke dingen toelaat :o

Misschien wel in de Hemel is het toch beter.

Ik ben deprie geweest omdat ik heel veel mensen heb verloren.
Dat zetten mij aan het geloven.
Klinkt raar of niet?? Iedereen die ik kende en stierf geloofde en ze waren zo vol van het geloof.
Zo blij met alles wat God hun had gegeven dat ze graag wouden sterven.
Hun zagen hun tijd op aarde als gedaan en wouden graag naar God toe gaan.
Hoop dat ik ooit ook zo sterf.
*D
.

Het is fijn dat jij zo wil sterven, maar dat betekend niet dat wij dat ook willen. Ik hoor ook maar al te vaak over mensen dat ze overleden zijn omdat god dat wou. Sorry maar ik hoef echt niet te horen dat bijvoorbeeld een vriendin ernstig ziek is omdat god het wil en dat ze beter maar naar god kan omdat het daar beter is, echt niet. ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:28

lorenzolover schreef:
Vind eigenlyk dat je ook geen oordeel over de evolutie theorie & god en de bybel kan geven als je er niet in gelooft of je er niet in verdiept hebt.

ik ben mijn hele carrière naar een rooms-katholieke school geweest, en heb - naast de uren wetenschap - dus ook de nodige uren godsdienstonderwijs gekregen.
voor mij is het heel duidelijk: Darwin had gelijk, en het scheppingsverhaal is een verhaal (wat trouwens ook in de godsdienstlessen zo verteld werd!)

Muzefee

Huertecilla schreef:
Muzefee schreef:
Overigens, ik ben niet gelovig, misschien dat dat mijn mening mede vormt. ;) Ik kan me er weinig druk om maken, het is alleen maar geldverspilling v/d instanties die die foldertjes laten drukken, godzijdank niet mijn geld. :+

Je zou je er wel druk over moeten maken.
Het voorgaande toont aan dat gelovigen jou het recht op vrije meningsuiting inherent ontzeggen omdat dit hún beleving kwetst.

hc

In hoeverre denk jij dat gelovigen mij kunnen tegenhouden in het geven van mijn mening? De gevolgen tot daartoe, uiteraard. ;)

Dat is juist waar ik zo'n hekel aan heb bij gelovigen, hun woord is het juiste en ze kunnen niks bewijzen, wat zó jammer is! Ik kan ook niks bewijzen, maar... ik héb immers niks aan te tonen, want ik leef voor mezelf en niet voor een God.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:28

Ik ga zo even eten etc. Weet niet of ik bij ga lezen.

Wil nog even reageren op de mensen die zeggen dat wij alles zomaar geloven wat in de bijvel staat. Ik lees teksten na zoek de vertaling er van op. Lees boeken over het geloof neem echt niet zo alles argeloos aan. Maar ja ilk geloof het nu wel allemaal:D

Faux

God wil niet dat mensen ernstig ziek zijn. Degene die dat verspreidt maakt een gróve fout.
Laatst bijgewerkt door Faux op 26-02-09 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:29

En euthanasie mag dan weer niet....? Van het geloof dan he, als een mens toch lekker dicht bij God wil zijn, daar ergens boven, zou dat toch geen probleem moeten zijn? Of is het omdat je hem dan dat heft uit handen neemt.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:31

Heej jullie hoeven ook niet zo te sterven hoor....
Ik wil jullie niets opdringen ik vertel hier gewoon mijn mening.
Zoals jullie jullie mening vertellen

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:32

fojoe schreef:
lorenzolover schreef:
Vind eigenlyk dat je ook geen oordeel over de evolutie theorie & god en de bybel kan geven als je er niet in gelooft of je er niet in verdiept hebt.

ik ben mijn hele carrière naar een rooms-katholieke school geweest, en heb - naast de uren wetenschap - dus ook de nodige uren godsdienstonderwijs gekregen.
voor mij is het heel duidelijk: Darwin had gelijk, en het scheppingsverhaal is een verhaal (wat trouwens ook in de godsdienstlessen zo verteld werd!)

okee. dan kan je dus een oordeel geven, maar dat geldt niet voor alle hierzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:33

Pffft, je weet niet wat je aanricht als je tegen mensen zegt die iemand in de familie hebben die heel erg veel moet doen en laten om een ernstige kwaal onder bedwang te houden, dat het in de hemel misschien wel beter is, Blokje.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:34

suleilitha schreef:

Neeeeeeeeee.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Maar jij zegt dat als God zou bestaan hij dit soort dingen niet zou toelaten. Jawel, dat doet hij wel. Omdat Adam en Eva in het begin van deze wereld er zelf voor gekozen hebben om niet bij God te leven maar bij de duivel. Daarom zijn er ziektes, oorlogen, honger, enz. En geloof me, God vindt het net zo erg als jij. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, sorry.

En nu trek ik mij terug uit deze discussie want ik ga naar huis.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:34

Huertecilla schreef:
lorenzolover schreef:
Zyn we op deze manier niet net zo irritant als die billboarden met ''GOD BESTAAT'' & ''GOD BESTAAT NIET''?

LEES!!!!!!!!

WAARSCHIJNLIJK is nu net de kern van de zaak!!!!!!!!!

hc

dat schijnt niemand hier te zien.

ik ben een agnost, dat wil zeggen dat ik zeg dat ik niet weet of god bestaat.
maar ik denk van niet.
dat billboard verwoordt dus precies wat ik 'geloof' :P

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:35

suleilitha schreef:
Pffft, je weet niet wat je aanricht als je tegen mensen zegt die iemand in de familie hebben die heel erg veel moet doen en laten om een ernstige kwaal onder bedwang te houden, dat het in de hemel misschien wel beter is, Blokje.

Dat zou ik toch ook niet zeggen.
Waar doel je nu op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:36

Niwla, dus het hele geloof is net zo wazig als de hele karma-theorie. Adam en Eva hebben er een zooitje van gemaakt en daardoor zitten wij nog op de blaren, duizenden en duizenden jaren later. De fabel dat God vergevingsgezind zou zijn is hiermee ook alweer achterhaald, dus.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:36

Niwla schreef:
suleilitha schreef:

Neeeeeeeeee.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Maar jij zegt dat als God zou bestaan hij dit soort dingen niet zou toelaten. Jawel, dat doet hij wel. Omdat Adam en Eva in het begin van deze wereld er zelf voor gekozen hebben om niet bij God te leven maar bij de duivel. Daarom zijn er ziektes, oorlogen, honger, enz. En geloof me, God vindt het net zo erg als jij. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, sorry.

En nu trek ik mij terug uit deze discussie want ik ga naar huis.

God heeft ons niet als robots gemaakt maar geeft ons een kans om te kiezen...
Zoals Niwla al zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:37

blokje schreef:
suleilitha schreef:
Ja, mocht mijn vent doodgaan dan zet ik maar in de krant: Met dank aan God.... enzovoort. Toffe man dat ie zulke dingen toelaat :o

Misschien wel in de Hemel is het toch beter.

Ik ben deprie geweest omdat ik heel veel mensen heb verloren.
Dat zetten mij aan het geloven.
Klinkt raar of niet?? Iedereen die ik kende en stierf geloofde en ze waren zo vol van het geloof.
Zo blij met alles wat God hun had gegeven dat ze graag wouden sterven.
Hun zagen hun tijd op aarde als gedaan en wouden graag naar God toe gaan.
Hoop dat ik ooit ook zo sterf.
*D

Ik snap jullie ook wel.
Als je niet geloofd dan ziet onze bijbel er uit als een sprookjes boek.
Maar als Niet gelovige en wel gelovige respect voor elkaar zouden hebben zou de wereld er stukken beter uit zien.

Ik heb ook respect voor mijn vriendinnen luister naar hun meningen etc.
Het is echt niet dat ik de niet christenen haat.

Alsjeblieft Blokje, lees dit nog maar eens door....

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:37

Faux schreef:
God wil niet dat mensen ernstig ziek zijn. Degene die dat verspreidt maakt een gróve fout.

sorry hoor, maar waarom doet hij er dan niets aan?
hij kan toch alles?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:38

suleilitha schreef:
Niwla, dus het hele geloof is net zo wazig als de hele karma-theorie. Adam en Eva hebben er een zooitje van gemaakt en daardoor zitten wij nog op de blaren, duizenden en duizenden jaren later. De fabel dat God vergevingsgezind zou zijn is hiermee ook alweer achterhaald, dus.

Dat klopt, Adam en Eva hebben voor ons de keuze gemaakt. Wij geloven ook dat God zijn Zoon Jezus naar de aarde heeft gestuurd om ONZE zonden te dragen. Hoe bedoel je vergevingsgezind?

Je hoeft niet zo te steken hoor. Jij gelooft wat jij gelooft en ik geloof wat ik geloof. No offence.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:39

Wy leven maybe vele jaren later dan adam en eva but the point is dat wy niks beters
zyn dan hun. Zij waren toen de enige mensen op aarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:39

Dus als Eva die appel had laten hangen, hadden we nu een betere wereld gehad???

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:39

suleilitha schreef:
suleilitha schreef:

Alsjeblieft Blokje, lees dit nog maar eens door....

Het was meer sercastish over jou heen.