Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:Citaat:Ik bedoel niet dat wij direct de aanleiding zijn voor zulke erge dingen. Maar wij doen elke dag weer dingen fout en zondigen tegen God. En Hij moet alles goedvinden? En alles goed laten gaan? Ben nooit zo goed in uitleggen..
Oké, dus als je de tien geboden overtreedt krijg je straf. Goed, dan snap ik nu het systeem...
blokje schreef:suleilitha schreef:Ja, mocht mijn vent doodgaan dan zet ik maar in de krant: Met dank aan God.... enzovoort. Toffe man dat ie zulke dingen toelaat
Misschien wel in de Hemel is het toch beter.
Ik ben deprie geweest omdat ik heel veel mensen heb verloren.
Dat zetten mij aan het geloven.
Klinkt raar of niet?? Iedereen die ik kende en stierf geloofde en ze waren zo vol van het geloof.
Zo blij met alles wat God hun had gegeven dat ze graag wouden sterven.
Hun zagen hun tijd op aarde als gedaan en wouden graag naar God toe gaan.
Hoop dat ik ooit ook zo sterf.
![]()
.
lorenzolover schreef:Vind eigenlyk dat je ook geen oordeel over de evolutie theorie & god en de bybel kan geven als je er niet in gelooft of je er niet in verdiept hebt.
Huertecilla schreef:Muzefee schreef:Overigens, ik ben niet gelovig, misschien dat dat mijn mening mede vormt.Ik kan me er weinig druk om maken, het is alleen maar geldverspilling v/d instanties die die foldertjes laten drukken, godzijdank niet mijn geld.
Je zou je er wel druk over moeten maken.
Het voorgaande toont aan dat gelovigen jou het recht op vrije meningsuiting inherent ontzeggen omdat dit hún beleving kwetst.
hc
fojoe schreef:lorenzolover schreef:Vind eigenlyk dat je ook geen oordeel over de evolutie theorie & god en de bybel kan geven als je er niet in gelooft of je er niet in verdiept hebt.
ik ben mijn hele carrière naar een rooms-katholieke school geweest, en heb - naast de uren wetenschap - dus ook de nodige uren godsdienstonderwijs gekregen.
voor mij is het heel duidelijk: Darwin had gelijk, en het scheppingsverhaal is een verhaal (wat trouwens ook in de godsdienstlessen zo verteld werd!)
suleilitha schreef:Dus iemand die een ernstige ziekte heeft, heeft er op los geleefd?
Huertecilla schreef:lorenzolover schreef:Zyn we op deze manier niet net zo irritant als die billboarden met ''GOD BESTAAT'' & ''GOD BESTAAT NIET''?
LEES!!!!!!!!
WAARSCHIJNLIJK is nu net de kern van de zaak!!!!!!!!!
hc
Niwla schreef:suleilitha schreef:Dus iemand die een ernstige ziekte heeft, heeft er op los geleefd?
Neeeeeeeeee.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Maar jij zegt dat als God zou bestaan hij dit soort dingen niet zou toelaten. Jawel, dat doet hij wel. Omdat Adam en Eva in het begin van deze wereld er zelf voor gekozen hebben om niet bij God te leven maar bij de duivel. Daarom zijn er ziektes, oorlogen, honger, enz. En geloof me, God vindt het net zo erg als jij. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, sorry.
En nu trek ik mij terug uit deze discussie want ik ga naar huis.
blokje schreef:suleilitha schreef:Ja, mocht mijn vent doodgaan dan zet ik maar in de krant: Met dank aan God.... enzovoort. Toffe man dat ie zulke dingen toelaat
Misschien wel in de Hemel is het toch beter.
Ik ben deprie geweest omdat ik heel veel mensen heb verloren.
Dat zetten mij aan het geloven.
Klinkt raar of niet?? Iedereen die ik kende en stierf geloofde en ze waren zo vol van het geloof.
Zo blij met alles wat God hun had gegeven dat ze graag wouden sterven.
Hun zagen hun tijd op aarde als gedaan en wouden graag naar God toe gaan.
Hoop dat ik ooit ook zo sterf.
![]()
Ik snap jullie ook wel.
Als je niet geloofd dan ziet onze bijbel er uit als een sprookjes boek.
Maar als Niet gelovige en wel gelovige respect voor elkaar zouden hebben zou de wereld er stukken beter uit zien.
Ik heb ook respect voor mijn vriendinnen luister naar hun meningen etc.
Het is echt niet dat ik de niet christenen haat.
suleilitha schreef:Niwla, dus het hele geloof is net zo wazig als de hele karma-theorie. Adam en Eva hebben er een zooitje van gemaakt en daardoor zitten wij nog op de blaren, duizenden en duizenden jaren later. De fabel dat God vergevingsgezind zou zijn is hiermee ook alweer achterhaald, dus.