mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:21

_Tessaa schreef:
Miss_Blimm schreef:
Sjee zeg, geef je in goed vertrouwen je pasje mee flikt hij dit! En dat hij dan iets extra pint a 20 euro ofzo oke, maar zoveel!

Hopelijk spreek je heem heel snel face to face. Denk niet dat er echt een goede reden is, misschien in financiele problemen die groter zijn dan je denkt? Of misschien is hij verslaafd aan het 1 of ander???

Nou ja, heel veel sterkte gewenst. Hopelijk kan je voor jezelf eruit komen of je met zo'n leugenaar verder wil.

Of het nou 20 euro is, of 1000 euro. Hij heeft meer gepind dan hem is toegestaan en in beide situaties is hij dus even fout. :n

Ik zou 20 euro niet erg vinden maar goed, bij ons is het zo dat als mijn vriend dat wil, hij dat wel even vraagt en zonodig mij even opbelt :)

Tallie1979

Re: mijn vriend steeld geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:21

Ik hoop voor je dat het in orde komt joh!! Wat een narigheid!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:22

Ik ben erg benieuwd naar hoe het afloopt,
Vind het niet normaal hoe hij zo reageert, mischien praat hij vanavond idd beter en anders groot gelijk ts, er gewoon een punt achter zetten!

Iriscope

Cookies schreef:
Natuurlijk schaamt ie zich rot dat ie "betrapt" is. En de beste verdediging is de aanval. Het zal waarschijnlijk een gokverslaving zijn. En dat schijnt heel moeilijk te weerstaan te zijn.

Blijf zelf heel kalm, zodra je boos wordt, wordt hij woedend en kom je helemaal nergens. En zie je je geld zeker nooit meer terug.

Ik vind dit wel heel kort door de bocht gezegd om eerlijk te zijn. Waar maak jij dan uit op dat het een gokverslaving is? Voor hetzelfde geld zat hij zonder zn pinpas en heeft hij tijdelijk de hare gebruikt tot hij n nieuwe pas kreeg oid. Ik bedoel maar, ik ben niet naief maar er is een mogelijkheid dat hij een goede verklaring heeft en dan maar gelijk daarvan uit gaan dat gaat me wel heel ver!

Ayasha
Blogger

Miss_Blimm je weet niet waarom hij loog (in dit geval). Zoals ik al zei, tenzij hij achterlijk is wist hij dat ze dit relatief snel te weten ging komen. Het dan toch doen noem ik een noodkreet, geen bewuste leugen.

0maris0

Miss_Blimm schreef:
Ik zou 20 euro niet erg vinden maar goed, bij ons is het zo dat als mijn vriend dat wil, hij dat wel even vraagt en zonodig mij even opbelt :)

Met 20 euro kan zoiets beginnen als het niet gevraagt wordt

DaanCats

ohw meid wat erg zeg!!
Ik zou eens een heel goed gesprek met hem gaan houden, wie weet heeft hij een serieuse rede..

Enne na aanleiding van mense die reageren met nooit aan iemand je pin nummer geven, ik snap jullie volkomen!
Maarre je ken ook wel een beetje vertrouwen hebben in mensen,
ik en mn vriend zijn ruim 5 jaar samen.
en we hebben een en/of rekening, het is zijn rekening maar ook mijn geld komt erop, dus heb ik ook een pas.
Ik bedoel als je je eigen vent niet ken vertrouwen..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:23

Ik hoop dat je een duidelijk antwoord gaat krijgen van hem en dat hij er niet omheen gaat draaien. Vooral goed luisteren, erg slim om ook iemand anders erbij te laten zijn zodat hij niet teveel op je gevoel kan inspelen en je ook iemand als 'getuige' hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:23

0maris0 schreef:
Miss_Blimm schreef:

Met 20 euro kan zoiets beginnen als het niet gevraagt wordt

Precies, het niet-vragen/achter-de-rug-om-doen vind ik het erge ervan. Het bedrag maakt daarbij (minder) uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:24

Danielle mensen vertrouwen met geld is naief. Dat heeft niets met "je eigen vent niet vertrouwen" te maken.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:25

Ik vind het niet te geloven zoals hier gereageerd wordt. 'misschien heeft hij wel problemen'... ja en? Stelen doe je niet. Liegen doe je niet. Dat vind ik toch wel twee hele basic regels die ten grondslag liggen aan een goede relatie hoor.

Ik ging aangifte doen én ik stuurde hem een aangetekende brief waarin ik hem de wettelijke rente aanzegde en hem een werkdag of 2 de tijd gaf om het terug te betalen. Is ie nou helemaal van de pot gepleurd.

Bewaar je trouwens wel het smsje met zijn 'bekentenis' erin. Handig als het later jouw woord tegen het zijne wordt.

Sterkte hoor.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:26

Citaat:
bij ons is het zo dat als mijn vriend dat wil, hij dat wel even vraagt en zonodig mij even opbelt

Dat bedoel ik :)

Anoniem

eva1969 schreef:
Ik vind het niet te geloven zoals hier gereageerd wordt. 'misschien heeft hij wel problemen'... ja en? Stelen doe je niet. Liegen doe je niet. Dat vind ik toch wel twee hele basic regels die ten grondslag liggen aan een goede relatie hoor.

Ik ging aangifte doen én ik stuurde hem een aangetekende brief waarin ik hem de wettelijke rente aanzegde en hem een werkdag of 2 de tijd gaf om het terug te betalen. Is ie nou helemaal van de pot gepleurd.

Bewaar je trouwens wel het smsje met zijn 'bekentenis' erin. Handig als het later jouw woord tegen het zijne wordt.

Sterkte hoor.

Idd stelen en liegen doe je niet. Als je 100% bij zinnen bent en geen erge problemen hebt..

Sim0ne

Jeetje wat een bizar verhaal zeg... Hoop dat het allemaal snel weer goed komt. Over vertrouwen, ik heb een samenlevingscontract met mijn vriend, en al het geld gaat gewoon in 1 pot. Hij weet inderdaad mijn pincode niet, maar ja, dat maakt niet uit, want met zijn pas komt het toch van dezelfde rekening af. Zonder vertrouwen is er in mijn ogen geen echte relatie met iemand.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:26

er komen steeds weer vragen in me op;

hij heeft gisteren 20 euro bel tegoed gekocht en nou kan hij mij niet bellen omdat hij nog maar 80 cent heeft zegt hij? :?
we hebben samen een frietje gegeten ( hij trakteerde)
met carnaval had hij zomaar 150 euro '' van zijn ouders gekregen''

Is dit nou waar? of is het allemaal mijn geld?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:27

Het is iemand waar ze al 3 jaar een relatie mee heeft. Nee stelen en liegen doe je idd niet maar hij is haar wel een uitleg verschuldigd. Daarna is het aan haar wat ze ermee doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:27

Kady_ schreef:
er komen steeds weer vragen in me op;

hij heeft gisteren 20 euro bel tegoed gekocht en nou kan hij mij niet bellen omdat hij nog maar 80 cent heeft zegt hij? :?
we hebben samen een frietje gegeten ( hij trakteerde)
met carnaval had hij zomaar 150 euro '' van zijn ouders gekregen''

Is dit nou waar? of is het allemaal mijn geld?

Waarschijnlijk jou geld... Iemand die eenmaal liegt liegt over alles...

Anoniem

Re: mijn vriend steeld geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:29

Jeetje wat een verhaal!

Ik kom me er ook even in mengen hoor!

Ik vind dat als ie enigzins de intentie heeft dat het nog goedkomt NU zijn spullen pakt en NU naar jouw toe komt!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:29

meid dat is jou geld denk ik.
Begrijp dat het moeilijk is en het is makkelijk praten hier allemaal wij zeggen allemaal lozen, maar je houdt van hem dus ook ik heb gezegd lozen.

MAar het is aan jou en jou alleen drie jaar is niet niks

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:30

ik ben bang dat dat jou geld is
hij heefd echt problemen denk ik

Dekloktikt

gadsie, durf nou ooit nog maar eens aan iemand je pinpas toe te vertrouwen =(

Ik hoop dat hij er een verschrikkelijk goede reden voor had.

Maar ik hoop vooral dat jij elke cent terug krijgt!

Tallie1979

Nee, mijn pinpas met pincode zou ik nooit afgeven aan een ander.. ook niet aan mijn vriendje. :) Ben ooit, een aantal jaren terug zo naief geweest dat te doen en dat heeft me aardig wat financiele ellende opgeleverd waar ik pas jaren later vanaf was! :)

Ayasha
Blogger

eva1969 schreef:

Sterkte hoor.

Aangifte doen? Hoe kwam meneer aan je pas? "die heb ik hem gegeven" Hoe kwam meneer aan je code? "nou die heb ik hem ook gegeven"
Politie zal lachen :+

Er staan geen bedragen in, dus het is nog steeds haar woord tegen het zijn, de politie weet niet of ze 20 euro of 150 euro gezegd heeft ;)

En je eerste zin, heb jij ooit wel iemand gekent die in nood of problemen zat?
Gezien je leeftijd hoor je "de echte wereld" wel te kennen onderhand maar toch...

0maris0

@ts ik denk idd ook dat het jouw geld was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:32

pharagirlke schreef:
eva1969 schreef:

Sterkte hoor.

Aangifte doen? Hoe kwam meneer aan je pas? "die heb ik hem gegeven" Hoe kwam meneer aan je code? "nou die heb ik hem ook gegeven"
Politie zal lachen :+

Er staan geen bedragen in, dus het is nog steeds haar woord tegen het zijn, de politie weet niet of ze 20 euro of 150 euro gezegd heeft ;)

En je eerste zin, heb jij ooit wel iemand gekent die in nood of problemen zat?
Gezien je leeftijd hoor je "de echte wereld" wel te kennen onderhand maar toch...

:= Schokkend idd hoe kortzichtig mensen soms zijn.. No offence verder..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt