Incassobureau videotheek; mag dit echt?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 11:22

Ze is kwaad omdat ze de aangetekende brief heeft ontvangen denk ik. Ze klonk nogal nijdig.

@Jannepauli: dit was het incassobureau he dat mij belde :+ Is volgens mij maar 1 vrouwtje want die had ik vorige keer ook aan de lijn

Vjestagirl

Re: Incassobureau videotheek; mag dit echt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:24

Ja, of dat is de seccetaresse...

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:32

Ben erg benieuwd hoe het afloopt,
Vind het zelf idd ook een grote oplichterij

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:34

Ga je trouwens terug bellen?

Zou ik wel doen, al zal het van mij alleen nieuwschierig zijn naar wat ze te zeggen heeft

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 11:37

Heb teruggebeld. Was niet de secretaresse hoor want ze ging er meteen op in.
Ze wilde een discussie aangaan maar ik onderbrak haar en zei dat ik toch echt specifiek om een schriftelijke reactie heb gevraagd. Toen vroeg ze me wat ze daar dan in moest zetten (!)
Ik heb aangegeven dat ze hun reactie erin moet zetten lijkt me logisch.

Toen gaf ik nogmaals aan nog geen 1 keer een brief te hebben ontvangen. Daarna voerde ze aan dat mijn adresgegevens onjuist waren. Ik zei dat dat inderdaad zo was, maar aangezien zij G.B.A. kosten in rekening brengen hebben ze dus mijn gegevens opgevraagd en hebben ze dus mijn adres. Toen zei ze meteen:"Oh dan halen we die kosten er wel af"

Kijk... en dan val je voor mij helemaal door de mand he.

Heb dus haar gezegd dat mijn adres op mijn brief stond en dat ik een schriftelijke reactie tegemoet zie. Toen zei ze "Prima mevrouw" en ze hing op...

:=

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:40

Oke! nou ik ben echt heel erg benieuwd hoe zo verder!
Wat een bedrijf zeg..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:40

Naja, lekker vaag allemaal. Ze houden het dus zelf al helemaal niet bij.

Ik zou denk ik toch met dit alles even naar een rechtswinkel gaan, of rechtsbijstand inschakelen.

Ik denk namelijk dat het nogal een touwtrekkerij gaat worden met dit vage bedrijf.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:42

tja... een incasssobureau kan wel duidelijk zijn in een standpunt, maar je opwinden aan de andere kant van de lijn (als incassomedewerker zijnde) vind ik wel behoorlijk zwak.
Er is een verschil tussen duidelijk zijn en uit zwakte woest worden...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:10

Het incassobureau is nu helemaal niet lekker geworden geloof ik...
Krijg ik net een MAILTJE! (!!!!)

Op 25-2-2009 hebben we telefonisch contact gehad inzake de openstaande vordering van Film club ****.
Wij hebben met u afgesproken om de gba kosten te laten vervallen ivm verhuizing naar : ****
Totale vordering is nu 67.03 euro
Het bedrag van 67.03 euro moet op 10-3-2009 bij ons binnen zijn.

Heb geantwoord dat ik een degelijke, inhoudelijke SCHRIFTELIJKE reactie wil ontvangen op mijn brief...
Wat een lef! We hebben helemaal niks afgesproken trouwens over de telefoon, het ging precies zoals ik hier getypt heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:20

Heel goed gereageerd, print beide mailtjes even uit, voor de zekerheid.
Neem aan dat je ook hebt aangegeven dat je in betreffende telefoongesprek , niets hebt afgesproken.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:20

Aangezien jij helemaal geen aanmaningen en herinneringen hebt ontvangen, zijn zij als bedrijf stom bezig om naar een incassobureau te stappen...voor een factuur heb je meestal 14 dagen de tijd om te betalen, dan komt een herinnering daar heb je dan 10 dagen voor enz...je krijgt ook een 1e en 2e aanmaning! dan pas stappen voor incassobureau e.d.

slaat dus helemaal nergens op en zou er ook niet mee akkoord gaan.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:25

n.a.v. je berichtje van 11.37 krijg ik een beetje het idee dat dat incassobureau dus nooit G.B.A. gegevens heeft opgevraagd, maar het er gewoon bij heeft gezet op de rekening, in de hoop dat je gewoon zou betalen.. (eigenlijk heeft de mevrouw die je aan de telefoon hebt gesproken dat zo goed als toegegeven, omdat ze zo gemakkelijk heeft gezegd dat die kosten komen te vervallen - en ze dit in het mailtje bevestigd, dat die kosten komen te vervallen)

denk dat je er heel erg juist aan hebt gedaan om hiertegen in bezwaar te komen.
als ik eerlijk ben krijg ik een beetje de kriebels van dit soort praktijken en de manier waarop je te woord wordt gestaan

@Rena100: herinneringen en aanmaningen zijn bij mijn weten niet verplicht om te sturen, is volgens mij bedoeld als service van een bedrijf aan zijn klant

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:37

Dat idee had ik dus ook kathris! Dat is ook de reden dat ik nog geen brieven heb ontvangen dus. Gewoon op de rekening zetten ten onrechte en daarna mensen angst aanjagen om maar te betalen... Ik ga steeds meer met mijn hakken in het zand staan eerlijk gezegd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:06

Nou, dit verhaal word steeds vreemder zeg!! _O- Voorlopig heb je nog steeds geen officiele ingebrekestelling ontvangen en heb je dus nog steeds niks fout gedaan :+

Ik denk dat deze mevrouw van de viideotheek gewoon een maatje heeft zitten bij dat bureau, of een kennis laat bellen om er zo een slaatje uit te slaan :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:26

Jeetje wat een reacties krijg je van dat bedrijf zeg, niet te geloven... Maar zo te lezen staan ze niet al te sterk in deze zaak, ze komen tenminste aardig wanhopig over. Ben benieuwd of je nu wel een brief van ze krijgt.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:06

en, inmiddels al weer een reactie gehad??

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 09:13

Nope :D Heb helemaal niks meer gehoord.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:31

@Rena100: herinneringen en aanmaningen zijn bij mijn weten niet verplicht om te sturen, is volgens mij bedoeld als service van een bedrijf aan zijn klant[/quote]

Deze zijn bedrijven wettelijk verplicht te sturen, ze mogen niet zomaar een incassoburo inschakelen, er zit ook een termijn aan de tussen periode (2 weken) van deze brieven. Als dit voor de rechter zou komen, moet de eiser kunnen bewijzen, jou daadwerkelijk deze facturen te hebben gestuurd. Zodat jij de gelegenheid had om te betalen, zonder dat het uit de hand liep.

Mijn dochter heeft dit ook eens gehad en volgens het eisende deurwaarderskantoor, is het wettelijk zo geregeld...
Het bedrijf kun dit niet aantonen en de eis is vervallen.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:30

@santie: okay :) heb je enig idee in welke wetsartikelen/welke wet dit staat? kan hier zelf mogelijk nog iets aan hebben namelijk..

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:33

Helaas niet... Dit komt van de deurwaarder die de zaak in behandeling had. Misschien bellen naar een deurwaarderskantoor en kunnen zij er meer over vertellen.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:37

ah okay, dan zal ik zelf nog wat speurwerk moeten doen.. gewoon een deurwaarderskantoor bellen is wel de snelste manier, dank voor dat idee, was er zelf nog niet opgekomen.

@Nuage, ben je nou in de tussentijd nog weer bij de betreffende videotheek geweest of ga je een nieuwe zoeken?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 14:39

Ik ben niet meer geweest nee :D

Wacht dit even af. Uiteindelijk zal ik gewoon niet meer naar de videotheek gaan denk ik, we hebben nu toch UPC.
Ben wel van plan om nog even de boete te gaan betalen. Of die nou terecht is of niet. Ik weet dat het heel slecht gaat met de videotheken in deze tijd dus dit vind ik dan wel goed om te doen.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:45

haha ok,
ik zou die boete trouwens alleen betalen als je denkt dat ze echt wel is gelijk kunnen hebben dat je 2 dagen te laat was..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 14:54

Tja ik weet het echt niet meer. Ben compleet blanco. Weet dat ik ze heb terug gebracht. Maar of ik te laat was.... geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:22

Niet betalen dan geef je het namelijk toe