19 jaar, Zelfstandig? Discussie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: 19 jaar, Zelfstandig? Discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:15

oh nogo dat geloof ik ook wel hoor, dat je verder kan komen zonder papiertje... Je zal er alleen harder je best voor moeten doen, en misschien meer geluk hebben:)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:17

SamSter schreef:
@ Perrokai

Mijn salaris laat het gelukkig toe om alles te betalen, Ik hoop dat ik voor kerst een huisje heb en dat kan ik betalen met alles dr omheen, Dus huur ,elektra etc. Dan heb ik ook nog genoeg geld over voor me levens behoeftes.

De stal waar ik nu sta is eigenlijk te duur (270€)en dan zou ik het niet redden mede daardoor verhuis ik per 1 april naar een goedkopere stal en dan red ik het makkelijk.
Voor de DA kosten heb ik een aparte rekening, Daar word elke 1 a 2 maanden geld opgestort.
Deze rekening had ik al met me vorige paard en die loopt nog steeds, Toen mijn vorige paard verkocht werd heb ik dat geld ook op die rekening gestort en het paard wat ik nu heb kon ik bijna gratis overnemen dus mocht dr wat gebeuren met dr en ze moet naar de kliniek oid dan red ik dat gewoon.

Daarbij weet ik wel dat als ik het echt niet zou redden dat me ouders me wel zouden sponsoren mits zei op dat moment het geld hebben, K zou het wel gewoon netjes terug moeten betalen.

K zou nog even toelichten waarom ik deze instelling heb, Mijn ouders zijn toen ik 13 was in de schulden gekomen, Ze kochten een boot en leefde lekker lux, Het bedrijf waar me vader werkte ging failliet en hij kreeg een andere baan, Verdiende minder en me ouders hadden een lening lopen die ze dus niet meer konden afbetalen. Me ouders kwammen in de schuldsenering en hebben leterlijk elk dubbeltje moeten omdraaien, Afgelopen september zijn ze pas schuld vrij verklaard.
Hierdoor heb ik al op jonge leefttijd al door gekregen wat dr kan gebeuren als je geen geld heb of als je verkeerde dingen met je geld doet, Mn ouders hebben me nooit gedwongen om te werken maar hebben we wel eerliijk verteld hoe de vork in de steel zat met betrekking op de schulden.

Petje af voor jou en voor je ouders ! Ze hebben je duidelijk heel goed opgevoed en dat het met hun zelf misliep is rot maar zoiets kan iedereen overkomen in het leven. Ze hebben het echter wel heel netjes opgelost en dat kun je niet van iedereen zeggen die in zo'n situatie terecht komt.
Als jij jezelf zo kunt bedruipen straks vind ik dat echt geweldig, daar moet je echt trots op zijn ongeacht wat er gezegd word over het soort werk wat je doet. Jij bent gelukkig je redt je ook prima dus so what ? +:)+ Geniet maar lekker van je leven en van wat je zelf allemaal voor elkaar gekregen hebt en geef je ouders een extra knuffel.

Momenteel biedt een geweldige studie en diploma's ook helaas even geen enkele garantie op een goed betaalde baan dus het heeft weinig zin om nu van grote hoogte te oordelen over andere hardwerkende mensen met geen of weinig diploma's die het wel op hun manier voor elkaar hebben en tevreden zijn met wat ze hebben en kunnen. De hoogvliegers vallen het hardst...

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 22:19

NoGo schreef:
Ik vind dat je als 19-jarige niet meer lang leve de lol mentaliteit moet hebben.
En dat bedoel ik dan in de trant van je mag best lol hebben maar wel werken of leren en niet de hele dag feesten en je roes uitslapen.
Van werken en leren is tenslotte niemand slechter geworden.

Zelf werk ik vanaf me 16e nadat ik gestopt was met een bbl opleiding.
Ik vind het heerlijk me eigen centjes verdienen en werken naar zelfstandigheid.
Ik zou er dan ook niet aan moeten denken weer naar school te moeten (fulltime)

Verder over de discussie die gaande is en niets te maken met de vraag van de ts toch even een antwoord ik vind sommige mensen niet erg netjes tegenover elkaar er word gesproken van geen opleiding en bijbanen omdat iemand geen diploma heeft.
Ik heb ook geen diploma werk in de zorg en draai gewoon mee als volwaardig persooneelslid ik ben niets minder dan mensen met wel een papiertje.
Ook doe ik taken die eigelijk bestemd en bedoeld zijn voor de mensen die wel hun papiertje hebben gehaald maar te lui of te druk zijn om ze uit te voeren.
Als je als persoon gemotiveerd ben om verder te komen kan je ook zonder papiertje even ver komen als de mensen met papier.
Sorry was even offtopic maar moest het even kwijt....

Mooi gezegt, En sluit me dr voledig bij aan.
Zonder papiertje kan je in mijn ogen even ver komen als je maar in jezelf geloof en gemotiveerd bent!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:23

daar geef ik je ongelijk samster.. Zoals eerder werd gezegd, jij kan geen arts worden. Maar ik geef je wel gelijk als het gaat om gelukkig worden. Ik geloof zeker dat je ook zonder papier een betere baan kan vinden, al zal je hier vaak beter je best voor moeten doen.. ik geloof zeker dat je ook zonder diploma gelukkig kan worden. Wat ik wel duidelijk wil zeggen is: met diploma kun je MEER, dan ben je er nog lang niet, maar je hebt betere kansen.. en je hebt ergens lang voor geleerd dus je bent ergens op voorbereid.. Ik zeg ook niet dat ik denk dat ik omdat ik doorstudeer straks enorm veel ga verdienen en het helemaal ga maken.. maar dit is het pad wat ik ga volgen, en hopenlijk vind ik daar ook geluk in;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 22:23

Perrokai schreef:
Petje af voor jou en voor je ouders ! Ze hebben je duidelijk heel goed opgevoed en dat het met hun zelf misliep is rot maar zoiets kan iedereen overkomen in het leven. Ze hebben het echter wel heel netjes opgelost en dat kun je niet van iedereen zeggen die in zo'n situatie terecht komt.
Als jij jezelf zo kunt bedruipen straks vind ik dat echt geweldig, daar moet je echt trots op zijn ongeacht wat er gezegd word over het soort werk wat je doet. Jij bent gelukkig je redt je ook prima dus so what ? +:)+ Geniet maar lekker van je leven en van wat je zelf allemaal voor elkaar gekregen hebt en geef je ouders een extra knuffel.

Momenteel biedt een geweldige studie en diploma's ook helaas even geen enkele garantie op een goed betaalde baan dus het heeft weinig zin om nu van grote hoogte te oordelen over andere hardwerkende mensen met geen of weinig diploma's die het wel op hun manier voor elkaar hebben en tevreden zijn met wat ze hebben en kunnen. De hoogvliegers vallen het hardst...

K ben vooral blij dat mijn ouders mijn meteen hebben uitgelegt hoe dat zat met leningen en schulden enzo, K zie aan een gezin in mijn omgeving die in het zelfde zat/zit die doen alsof het een grote taboe is en die praten dr niet over, Wij wel en ik leer dr van om in de toekomst niet dezelfde fouten te maken.
K geniet ook meer van dingen die ik zelf bij elkaar heb gewerkt dan wanneer ik het gekregen heb, op 1 of andere manier begrijp ik de waarde van die spullen dan beter.
En al blijf ik de rest van me leven in de schoonmaak, K krijg gewoon net als een ander 2 keer per jaar loonsverhoging, Bouw ook gewoon een pension op en kan dr ook normaal van leven.

K vind je laatste zin echt geweldig verwoord trouwens!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:25

Ik ben van mening dat je al vanaf ong. je 18e bepaalde dingen (kleding, luxe dingen etc.) zelf moet betalen, ook als je al aan het studeren bent.

Daarnaast ben ik van mening dat je je hele leven moet werken, dus ik zou alle mogelijkheden aanpakken om m'n kansen te vergroten d.m.v bijvoorbeeld studeren. Ik denk wel dat er mensen niet in de wieg gelegd zijn om te studeren en dat zij bijvoorbeeld liever met hun handen werken of dat het (door omstandigheden) gewoonweg niet mogelijk is om te studeren.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 22:25

pinuts schreef:
daar geef ik je ongelijk samster.. Zoals eerder werd gezegd, jij kan geen arts worden. Maar ik geef je wel gelijk als het gaat om gelukkig worden. Ik geloof zeker dat je ook zonder papier een betere baan kan vinden, al zal je hier vaak beter je best voor moeten doen.. ik geloof zeker dat je ook zonder diploma gelukkig kan worden. Wat ik wel duidelijk wil zeggen is: met diploma kun je MEER, dan ben je er nog lang niet, maar je hebt betere kansen.. en je hebt ergens lang voor geleerd dus je bent ergens op voorbereid.. Ik zeg ook niet dat ik denk dat ik omdat ik doorstudeer straks enorm veel ga verdienen en het helemaal ga maken.. maar dit is het pad wat ik ga volgen, en hopenlijk vind ik daar ook geluk in;)

Ik hoop ook voor jou dat jij in jou takt je geluk vind en je plezier, Maar ik heb de ambitie en de wil niet om arts oid te worden dus ik wil daar ook niet voor leren, K ben geen 9 tot 5 persoon en wil lekker bezig zijn met me handen en op eigen benen staan, zowel buiten het werk als in het werk.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:30

nou super toch? Als jij daar gelukkig van word, dan moet je daar vooral mee doorgaan. Maar je concludeert dat jij evenveel kansen hebt als mensen met een opleiding, en daar geef ik je gewoon ongelijk in. Ik grijp mijn kans om een opleiding te volgen, en daarbij vind ik het zonde dat niet te doen omdat ik studiefinanciering kan krijgen, ik wil echt doorleren. Dat is mijn ambitie, en het is niet de bedoeling dat ik dan uiteindelijk niets aan mijn diploma heb gehad, en straks sta te schoonmaken. En tis gewoon makkelijk als je ouders kunnen bijspringen.. Maar idd zonder een diploma en met veel werkervaring en motivatie kun je ook zeker ver komen.. Maar je zal toch nooit dat papiertje hebben..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:36

SamSter schreef:
NoGo schreef:
Ook doe ik taken die eigelijk bestemd en bedoeld zijn voor de mensen die wel hun papiertje hebben gehaald maar te lui of te druk zijn om ze uit te voeren.
Als je als persoon gemotiveerd ben om verder te komen kan je ook zonder papiertje even ver komen als de mensen met papier.
Sorry was even offtopic maar moest het even kwijt....

Zonder papiertje kan je in mijn ogen even ver komen als je maar in jezelf geloof en gemotiveerd bent!

Verder? ja vast wel,
Even ver? No way, dat is gewoon niet waar, klaar.

@NoGo: Ik vraag me af of jij ook medicijnen mag toedienen aan de mensen. Als ze je dat namelijk toestaan zijn ze goed fout bezig daar!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:37

als we evenver kwamen zonder diploma als met, waarom nemen we de moeite om hem nog te halen dan?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:05

Waarom ontnemen jullie iemands motivatie en dromen of ze nu wel of niet uitkomen ? Arts kan ze niet worden nee, maar wel een dikke aandelenhandelaar die een keer zoveel verdient als een arts, of een onroerendgoed handelaar/makelaar als ze het wil en verzin er nog maar een paar......en misschien heeft ze er geen behoefte aan. En dan staat ze evenhoog op de ladder als jullie als het jullie ook mee zit. Zoals het er nu uit ziet is dat papiertje straks helemaal geen garantie voor een goed betaalde baan op je eigen niveau en dan zul je die "bijbaantjes" :? wel moeten doen om je eigen centen te verdienen en dan ? Voel je je daar dan te goed voor ? Dat zegt wat voor mentaliteit jullie uiteindelijk hebben.
Haar mentaliteit is gewoon goed en nergens lees ik de uitspraken die jullie in haar in de mond leggen. Jullie lezen niet goed en het schrijven gaat ook niet iedere student even goed af blijkbaar.

Ik vind het erg hoogdravend overkomen om te oordelen dat het grote deel van de bevolking, de hardwerkende mensen bijbaantjes hebben in jullie ogen. Waar een wil is is een weg en arts wil ze niet worden. Ik ken tal van mensen die geen enkel diploma hebben en heel erg vermogend zijn geworden. Geen opleiding betekent niet automatisch niet intelligent zijn, of niet willen leren of geen enkele kansen hebben en zeker niet dat je per definitie ongelukkig bent of minderwaardig.

Buiten dat, dit is totaal niet on topic meer en erg aanvallend jegens de TS.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:13

ook jij Perrokai zou er goed aan doen niet te generaliseren. Ook al zijn pinuts en ik het grotendeels met elkaar eens, wij zijn niet 1 persoon. Ik heb dat werk nooit bijbaantjes werk genoemd. Ik neem heel haar motivatie ook niet onderuit.

Ik val alleen over bepaalde beweringen die gewoon niet kloppen. That's it. Ik lees prima! En schrijven gaat me prima af dank je wel. Ik zal vast schrijf fouten maken, but I don't give a oliebol. Ik ben nu ook niet bepaald bezig met het schrijven van een wetenschappelijk artikel of zo.

Ik ben zowiezo niemand onderuit aan het halen of iemand te beoordelen. Ik ben dan ook niet degene die beweringen doet over lui zijn, of ongemotiveerd zijn, wat vanuit de TS en anderen wel richting studenten is gegaan. Nogmaals ik val over bepaalde uitspraken die gewoon niet kloppen. Dat is geen kwestie van onderuit halen, of whatever, dat is gewoon een kwestie van de feiten op een rijtje zetten.

En dat hoogdravend oordelen over het grootste deel van de bevolking. Ik wil je van harte uitnodigen mijn berichten terug te lezen en te quoten waar ik dat gedaan zou hebben. Ik wens je veel succes.

Overigens voel ik mezelf absoluut niet te goed om het vuile werk op te knappen van de "geen opleiding" baantjes. Als ik dat wel zou zijn zou ik niet bijna elk weekend de meest ranzige toiletten in het verzorgingstehuis staan schoon schrobben.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 24-02-09 23:21, in het totaal 4 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 23:14

Perrokai schreef:
Waarom ontnemen jullie iemands motivatie en dromen of ze nu wel of niet uitkomen ? Arts kan ze niet worden nee, maar wel een dikke aandelenhandelaar die een keer zoveel verdient als een arts, of een onroerendgoed handelaar/makelaar als ze het wil en verzin er nog maar een paar......en misschien heeft ze er geen behoefte aan. En dan staat ze evenhoog op de ladder als jullie als het jullie ook mee zit. Zoals het er nu uit ziet is dat papiertje straks helemaal geen garantie voor een goed betaalde baan op je eigen niveau en dan zul je die "bijbaantjes" :? wel moeten doen om je eigen centen te verdienen en dan ? Voel je je daar dan te goed voor ? Dat zegt wat voor mentaliteit jullie uiteindelijk hebben.
Haar mentaliteit is gewoon goed en nergens lees ik de uitspraken die jullie in haar in de mond leggen. Jullie lezen niet goed en het schrijven gaat ook niet iedere student even goed af blijkbaar.

Ik vind het erg hoogdravend overkomen om te oordelen dat het grote deel van de bevolking, de hardwerkende mensen bijbaantjes hebben in jullie ogen. Waar een wil is is een weg en arts wil ze niet worden. Ik ken tal van mensen die geen enkel diploma hebben en heel erg vermogend zijn geworden. Geen opleiding betekent niet automatisch niet intelligent zijn, of niet willen leren of geen enkele kansen hebben en zeker niet dat je per definitie ongelukkig bent of minderwaardig.

Buiten dat, dit is totaal niet on topic meer en erg aanvallend jegens de TS.

Wederom mooi verwoord! Bedankt!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:18

Zonder de mensen die liever werken dan leren was dit land verloren. Het is leuk en aardig die kenniseconomie enzo. Maar de vuilnis haalt zichzelf niet op, de meeste ruimtes maken we zelf ook niet schoon, toiletten poetsen doen we ook allemaal niet graag.

Laten we nou wel wezen. Met of zonder opleiding, het gaat er toch om dat je plezier hebt in je werk en je leven?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 23:22

Veulen84 schreef:
Zonder de mensen die liever werken dan leren was dit land verloren. Het is leuk en aardig die kenniseconomie enzo. Maar de vuilnis haalt zichzelf niet op, de meeste ruimtes maken we zelf ook niet schoon, toiletten poetsen doen we ook allemaal niet graag.

Laten we nou wel wezen. Met of zonder opleiding, het gaat er toch om dat je plezier hebt in je werk en je leven?

Inderdaad, Zonder mijn werk zaten al die mensen die bij ons in het hotel komen in een veize kamer :+ .
En ik heb liever werk waar ik plezier in heb en nog voldoening uithaal, (K krijg ook gewoon van klanten te horen dat ze het weer lekker schoon vinden) Dan dat ik werk heb waarbij ik heel de dag achter een burotje zit , kan zeggen dat ik een papiertje heb en dr geen voldoening uithaal.

Maar das mijn mening...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:25

SamSter schreef:
Inderdaad, Zonder mijn werk zaten al die mensen die bij ons in het hotel komen in een veize kamer :+ .
En ik heb liever werk waar ik plezier in heb en nog voldoening uithaal, (K krijg ook gewoon van klanten te horen dat ze het weer lekker schoon vinden) Dan dat ik werk heb waarbij ik heel de dag achter een burotje zit , kan zeggen dat ik een papiertje heb en dr geen voldoening uithaal.

Maar das mijn mening...

Ik wil niet heel moeilijk doen, maar nu zit je weer te "dissen" op mensen met een papiertje. Waar haal jij het idee vandaan dat mensen met een papiertje de hele dag achter een bureau zitten en geen voldoening uit hun werk halen. Je loopt mij (en pinuts) te beschuldigen van onderuit halen en je een zogenaamd minderwaardigheidsgevoel aanpraten (Wat echt nergens op slaat) maar ondertussen ben jij degene bent die zichzelf de hemel in praat door het nodig te vinden een baan van een ander onderuit te halen omdat het alleen maar "heel de dag achter een burotje zitten" is en "er geen voldoening uithaal." (wat niet eens waar is)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:31

SamSter schreef:

Maar das mijn mening...

Kan ik me goed voorstellen. Vind dat je je keuze goed en wel overwogen hebt gemaakt hoor. Je kan altijd nog gaan leren als je het niet meer leuk vind.
Mensen doen altijd alsof het te laat is als je met je 18de stopt met leren (vroeger 16, maar ja nieuwe leerplicht wet he). Maar je kan op je 40ste ook nog gaan leren en studeren. Ken zat mensen die dat doen...

Shiloh het is nu eenmaal een feit dat maar ongeveer 40% van de mensen echt gelukkig zijn met hun werk en op hun werk. HEt aantal hoogopgeleiden dat niet tevreden is met hun werk is groter dan het aantal laagopgeleiden.
Ik denk niet dat het iets met dissen of aanpraten te maken heeft. Maar wel iets met feiten.
Er zijn zat mensen die dood gaan achter ene bureau. TS is daar 1 van, ik ben er daar 1 van. Jij misschien niet, maar dat maakt toch niks uit?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:36

Ik heb ook geen behoefte om straks van 9 tot 5 achter mijn bureau te gaan zitten. Kleine kans ook dat dat gaat gebeuren. Dat niet iedereen tevreden is met zijn werk heeft imo niks te maken met je opleiding, maar met de keuzes die mensen zelf maken. Als je niet tevreden bent, moet je je leven veranderen.

Ik vind dat SamSter in die uitspraken hierboven wel degelijk loopt te "dissen" op mensen met een opleiding, 40% is namelijk nog altijd geen 0% en ik ben toch echt van mening dat dat met eigen keuzes te maken heeft en niet met dat papiertje wat je dan wel of niet hebt.

nogmaals, ik loop niet af te geven op haar leven, zij echter wel op de mijne.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:38

Wie de schoen past trekt hem aan, heb ik ergens jouw naam genoemd Shilow ? Waarom voel je je dan aangesproken als ik vragen mag door alles ? Dus waarom zou jij je dan moeten verdedigen. Ik weet wel wie hier op de kast zitten bij ieder woordje en alles op zichzelf betrekken en dat is niet Samster.

Shiloh, Samster zegt dat zij zelf daar geen voldoening in kan vinden niet dat iedereen er geen voldoening uit haalt dat bedoel ik met lezen..., ik persoonlijk ook niet en zo met mijn nog heel veel andere mensen. Zet een landbouwer achter een bureautje en hij wordt er ook echt niet gelukkiger van. Ieder zijn ding en nergens voor nodig om te oordelen en ook geen reden om je aangesproken te voelen. Goddank zijn we niet allemaal het zelfde en heeft iedereen zijn plekje in de maatschappij en zo ook op de arbeidsmarkt. Samen laten we de economie draaien niet alleen de mensen met papieren.....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:44

Shiloh schreef:
Ik heb ook geen behoefte om straks van 9 tot 5 achter mijn bureau te gaan zitten. Kleine kans ook dat dat gaat gebeuren. Dat niet iedereen tevreden is met zijn werk heeft imo niks te maken met je opleiding, maar met de keuzes die mensen zelf maken. Als je niet tevreden bent, moet je je leven veranderen.

Ik vind dat SamSter in die uitspraken hierboven wel degelijk loopt te "dissen" op mensen met een opleiding, 40% is namelijk nog altijd geen 0% en ik ben toch echt van mening dat dat met eigen keuzes te maken heeft en niet met dat papiertje wat je dan wel of niet hebt.

nogmaals, ik loop niet af te geven op haar leven, zij echter wel op de mijne.

Makkelijk gezegt hoor. Veel mensen weten niet beter dan waar ze voor geleerd hebben. Het idee dat je misschien wel kamers moet gaan soppen om gelukkig te worden... Tja dat is voor de meeste mensen toch wel zo iets... Die drempel en die stap gaan ze echt niet nemen.
Dan moet je misschien wel genoegen nemen met een lager salaris. Oh dear en hoe zou de buurman kijken als je van accountancy ineens overstapt naar de vuilnis business.

Nogal snobistisch he. Vind jou opmerkingen daar ook wel een beetje van getuigen. Dat of je kan je slecht verplaatsen in andere mensen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:45

Ow, omdat je geen namen noemt heb je het niet tegen mij?

Ik en pinuts zijn de afgelopen pagina's in discussie met SamSter. Je neemt het voor Samster op en gebruikt het woord "jullie" vraag ik me af welke andere persoon je dan bedoelde.

Dat ze daar geen voldoening uithaalt prima, ik ook niet. Maar laat haar dan in ieder geval die degenereerde toon uit der bericht weglaten. Met dat soort taalgebruik ben je in mijn ogen een ander zijn baan onderuit aan het halen.

Als je respect voor jou baan en jou leven verwacht, geef dat respect dan ook aan een ander.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:49

Veulen84 schreef:
Makkelijk gezegt hoor. Veel mensen weten niet beter dan waar ze voor geleerd hebben. Het idee dat je misschien wel kamers moet gaan soppen om gelukkig te worden... Tja dat is voor de meeste mensen toch wel zo iets... Die drempel en die stap gaan ze echt niet nemen.
Dan moet je misschien wel genoegen nemen met een lager salaris. Oh dear en hoe zou de buurman kijken als je van accountancy ineens overstapt naar de vuilnis business.

Nogal snobistisch he. Vind jou opmerkingen daar ook wel een beetje van getuigen. Dat of je kan je slecht verplaatsen in andere mensen.

Wie zegt dat als je niet gelukkig bent als accountant je dan maar vuilnisman moet worden. In feite wordt door jullie hierboven gezegd dat je minder dan 40% kans hebt om gelukkig te worden met je werk als je een hoge opleiding doet. Ben ik het gewoon niet mee eens. Je maakt je eigen leven, als je niet gelukkig bent, dan ben je er zelf verantwoordelijk voor om dat te veranderen. Dat heeft niks met je opleiding te maken. Als je vastgeroest wilt blijven zitten in wat jij doet. Prima, maar ga dan ook niet lopen zeuren dat je ongelukkig bent. Als je ongelukkig bent, moet je er iets aan doen. En dat hoeft echt niet te betekenen dat je ineens vuilnisman moet worden omdat je je accountant baan zat bent.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 24-02-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:49

Shiloh schreef:
SamSter schreef:

Verder? ja vast wel,
Even ver? No way, dat is gewoon niet waar, klaar.

@NoGo: Ik vraag me af of jij ook medicijnen mag toedienen aan de mensen. Als ze je dat namelijk toestaan zijn ze goed fout bezig daar!

Shiloh: je vraagt iets om gelijk je in mijn ogen op een rare manier een opmerking erachter aan te plaatsen die geheel buiten dit topic staat...
Maar goed om dan toch offtopic antwoord te geven ja ik deel medicijnen heb daar netjes een cursus voor gekregen...dus geen opleiding.
en vind je persoonlijk je reactie's erg verkeerd over komen

Pinuts: op jou opmerking: als we even ver kwamen zonder diploma als met, waarom nemen we de moeite om hem te halen dan nog?
Hier wil ik toch nog even antwoord geven want bij mij is die vraag ook gerezen.
Uit eigen ervaring: ik kan als ik wil net zo 'belangrijk' worden in mijn werk als mijn collega's deze taken zullen niet in mijn contract staan en niet worden uitbetaald.
Maar als dat inhoud dat ik evenveel mag als iemand met papier terwijl ik geen diploma heb en €100,- minder in de maand verdien maar niet de verplichting om deze taak uit te voeren maar het wel mogen doen, dan blijf ik liever werken dan dat ik dus 3/4 jaar op school zit en een papiertje heb terwijl ik uiteindelijk dezelfde dingen mag (ipv moet) doen.

Verder vind ik het niveau erg dalen het word zo een welles nietus spelletje tussen 2 partijen.
De ene groep vind school belangrijken en kat de werkers af en andersom.
Houd het alsjeblieft een beetje netjes???!!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:55

NoGo schreef:
Shiloh: je vraagt iets om gelijk je in mijn ogen op een rare manier een opmerking erachter aan te plaatsen die geheel buiten dit topic staat...
Maar goed om dan toch offtopic antwoord te geven ja ik deel medicijnen heb daar netjes een cursus voor gekregen...dus geen opleiding.
en vind je persoonlijk je reactie's erg verkeerd over komen

Verder vind ik het niveau erg dalen het word zo een welles nietus spelletje tussen 2 partijen.
De ene groep vind school belangrijken en kat de werkers af en andersom.
Houd het alsjeblieft een beetje netjes???!!!

De dik gedrukte zin is wel erg vreemd omschreven, maar wat ik er van begrijp is dat je mijn opmerking of topic vind. Ik vind van niet. Mijn argument was dat je zonder opleiding gewoon niet hetzelfde kan bereiken. Jij beweert vanuit jou ervaring wel en ik vind dat vreemd, want zonder diploma hoor jij geen medicijnen uit te mogen delen. Je zei dat je geen opleiding had, maar een cursus is in mijn ogen ook een soort opleiding. Dus je hebt wel degelijk iets "gehaald" om dat werk te mogen doen.

Ik vind school inderdaad belangrijk. Ik heb nergens de werkers afgekat.

Ik ga het voor de laatste keer herhalen. Iedereen moet doen waar hij of zij gelukkig van wordt. Als dat betekend werken ipv studeren, prima, jou leven, jou keuzes, als je maar gelukkig bent.

Waar ik echter over struikelde zijn een bewering die gewoon niet klopte en bepaalde uitspraken die weinig getuigen van respect richting diegene die studeren. That's it.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:06

Neehoor de dikgedrukte zin is goed omschreven miste alleen wat komma's.
Ik vind een cursus geen opleiding de cursus duurt 4a5 uurtjes en de opleiding 3a4 jaar en we mogen allebei hetzelfde, medicijnen delen ;)

Over je laatste stukje daar ga ik verder met jou niet over in discussie omdat ik me hierdoor niet aangevallen voel alles wat hier geschreven is mijn mening en mijn eigen ervaring.