Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
SamSter schreef:@ Perrokai
Mijn salaris laat het gelukkig toe om alles te betalen, Ik hoop dat ik voor kerst een huisje heb en dat kan ik betalen met alles dr omheen, Dus huur ,elektra etc. Dan heb ik ook nog genoeg geld over voor me levens behoeftes.
De stal waar ik nu sta is eigenlijk te duur (270€)en dan zou ik het niet redden mede daardoor verhuis ik per 1 april naar een goedkopere stal en dan red ik het makkelijk.
Voor de DA kosten heb ik een aparte rekening, Daar word elke 1 a 2 maanden geld opgestort.
Deze rekening had ik al met me vorige paard en die loopt nog steeds, Toen mijn vorige paard verkocht werd heb ik dat geld ook op die rekening gestort en het paard wat ik nu heb kon ik bijna gratis overnemen dus mocht dr wat gebeuren met dr en ze moet naar de kliniek oid dan red ik dat gewoon.
Daarbij weet ik wel dat als ik het echt niet zou redden dat me ouders me wel zouden sponsoren mits zei op dat moment het geld hebben, K zou het wel gewoon netjes terug moeten betalen.
K zou nog even toelichten waarom ik deze instelling heb, Mijn ouders zijn toen ik 13 was in de schulden gekomen, Ze kochten een boot en leefde lekker lux, Het bedrijf waar me vader werkte ging failliet en hij kreeg een andere baan, Verdiende minder en me ouders hadden een lening lopen die ze dus niet meer konden afbetalen. Me ouders kwammen in de schuldsenering en hebben leterlijk elk dubbeltje moeten omdraaien, Afgelopen september zijn ze pas schuld vrij verklaard.
Hierdoor heb ik al op jonge leefttijd al door gekregen wat dr kan gebeuren als je geen geld heb of als je verkeerde dingen met je geld doet, Mn ouders hebben me nooit gedwongen om te werken maar hebben we wel eerliijk verteld hoe de vork in de steel zat met betrekking op de schulden.
NoGo schreef:Ik vind dat je als 19-jarige niet meer lang leve de lol mentaliteit moet hebben.
En dat bedoel ik dan in de trant van je mag best lol hebben maar wel werken of leren en niet de hele dag feesten en je roes uitslapen.
Van werken en leren is tenslotte niemand slechter geworden.
Zelf werk ik vanaf me 16e nadat ik gestopt was met een bbl opleiding.
Ik vind het heerlijk me eigen centjes verdienen en werken naar zelfstandigheid.
Ik zou er dan ook niet aan moeten denken weer naar school te moeten (fulltime)
Verder over de discussie die gaande is en niets te maken met de vraag van de ts toch even een antwoord ik vind sommige mensen niet erg netjes tegenover elkaar er word gesproken van geen opleiding en bijbanen omdat iemand geen diploma heeft.
Ik heb ook geen diploma werk in de zorg en draai gewoon mee als volwaardig persooneelslid ik ben niets minder dan mensen met wel een papiertje.
Ook doe ik taken die eigelijk bestemd en bedoeld zijn voor de mensen die wel hun papiertje hebben gehaald maar te lui of te druk zijn om ze uit te voeren.
Als je als persoon gemotiveerd ben om verder te komen kan je ook zonder papiertje even ver komen als de mensen met papier.
Sorry was even offtopic maar moest het even kwijt....
Perrokai schreef:Petje af voor jou en voor je ouders ! Ze hebben je duidelijk heel goed opgevoed en dat het met hun zelf misliep is rot maar zoiets kan iedereen overkomen in het leven. Ze hebben het echter wel heel netjes opgelost en dat kun je niet van iedereen zeggen die in zo'n situatie terecht komt.
Als jij jezelf zo kunt bedruipen straks vind ik dat echt geweldig, daar moet je echt trots op zijn ongeacht wat er gezegd word over het soort werk wat je doet. Jij bent gelukkig je redt je ook prima dus so what ?Geniet maar lekker van je leven en van wat je zelf allemaal voor elkaar gekregen hebt en geef je ouders een extra knuffel.
Momenteel biedt een geweldige studie en diploma's ook helaas even geen enkele garantie op een goed betaalde baan dus het heeft weinig zin om nu van grote hoogte te oordelen over andere hardwerkende mensen met geen of weinig diploma's die het wel op hun manier voor elkaar hebben en tevreden zijn met wat ze hebben en kunnen. De hoogvliegers vallen het hardst...
pinuts schreef:daar geef ik je ongelijk samster.. Zoals eerder werd gezegd, jij kan geen arts worden. Maar ik geef je wel gelijk als het gaat om gelukkig worden. Ik geloof zeker dat je ook zonder papier een betere baan kan vinden, al zal je hier vaak beter je best voor moeten doen.. ik geloof zeker dat je ook zonder diploma gelukkig kan worden. Wat ik wel duidelijk wil zeggen is: met diploma kun je MEER, dan ben je er nog lang niet, maar je hebt betere kansen.. en je hebt ergens lang voor geleerd dus je bent ergens op voorbereid.. Ik zeg ook niet dat ik denk dat ik omdat ik doorstudeer straks enorm veel ga verdienen en het helemaal ga maken.. maar dit is het pad wat ik ga volgen, en hopenlijk vind ik daar ook geluk in;)
SamSter schreef:NoGo schreef:Ook doe ik taken die eigelijk bestemd en bedoeld zijn voor de mensen die wel hun papiertje hebben gehaald maar te lui of te druk zijn om ze uit te voeren.
Als je als persoon gemotiveerd ben om verder te komen kan je ook zonder papiertje even ver komen als de mensen met papier.
Sorry was even offtopic maar moest het even kwijt....
Mooi gezegt, En sluit me dr voledig bij aan.
Zonder papiertje kan je in mijn ogen even ver komen als je maar in jezelf geloof en gemotiveerd bent!
wel moeten doen om je eigen centen te verdienen en dan ? Voel je je daar dan te goed voor ? Dat zegt wat voor mentaliteit jullie uiteindelijk hebben.Perrokai schreef:Waarom ontnemen jullie iemands motivatie en dromen of ze nu wel of niet uitkomen ? Arts kan ze niet worden nee, maar wel een dikke aandelenhandelaar die een keer zoveel verdient als een arts, of een onroerendgoed handelaar/makelaar als ze het wil en verzin er nog maar een paar......en misschien heeft ze er geen behoefte aan. En dan staat ze evenhoog op de ladder als jullie als het jullie ook mee zit. Zoals het er nu uit ziet is dat papiertje straks helemaal geen garantie voor een goed betaalde baan op je eigen niveau en dan zul je die "bijbaantjes"wel moeten doen om je eigen centen te verdienen en dan ? Voel je je daar dan te goed voor ? Dat zegt wat voor mentaliteit jullie uiteindelijk hebben.
Haar mentaliteit is gewoon goed en nergens lees ik de uitspraken die jullie in haar in de mond leggen. Jullie lezen niet goed en het schrijven gaat ook niet iedere student even goed af blijkbaar.
Ik vind het erg hoogdravend overkomen om te oordelen dat het grote deel van de bevolking, de hardwerkende mensen bijbaantjes hebben in jullie ogen. Waar een wil is is een weg en arts wil ze niet worden. Ik ken tal van mensen die geen enkel diploma hebben en heel erg vermogend zijn geworden. Geen opleiding betekent niet automatisch niet intelligent zijn, of niet willen leren of geen enkele kansen hebben en zeker niet dat je per definitie ongelukkig bent of minderwaardig.
Buiten dat, dit is totaal niet on topic meer en erg aanvallend jegens de TS.
Veulen84 schreef:Zonder de mensen die liever werken dan leren was dit land verloren. Het is leuk en aardig die kenniseconomie enzo. Maar de vuilnis haalt zichzelf niet op, de meeste ruimtes maken we zelf ook niet schoon, toiletten poetsen doen we ook allemaal niet graag.
Laten we nou wel wezen. Met of zonder opleiding, het gaat er toch om dat je plezier hebt in je werk en je leven?
.SamSter schreef:Inderdaad, Zonder mijn werk zaten al die mensen die bij ons in het hotel komen in een veize kamer.
En ik heb liever werk waar ik plezier in heb en nog voldoening uithaal, (K krijg ook gewoon van klanten te horen dat ze het weer lekker schoon vinden) Dan dat ik werk heb waarbij ik heel de dag achter een burotje zit , kan zeggen dat ik een papiertje heb en dr geen voldoening uithaal.
Maar das mijn mening...
SamSter schreef:Inderdaad, Zonder mijn werk zaten al die mensen die bij ons in het hotel komen in een veize kamer.
En ik heb liever werk waar ik plezier in heb en nog voldoening uithaal, (K krijg ook gewoon van klanten te horen dat ze het weer lekker schoon vinden) Dan dat ik werk heb waarbij ik heel de dag achter een burotje zit , kan zeggen dat ik een papiertje heb en dr geen voldoening uithaal.
Maar das mijn mening...
Shiloh schreef:Ik heb ook geen behoefte om straks van 9 tot 5 achter mijn bureau te gaan zitten. Kleine kans ook dat dat gaat gebeuren. Dat niet iedereen tevreden is met zijn werk heeft imo niks te maken met je opleiding, maar met de keuzes die mensen zelf maken. Als je niet tevreden bent, moet je je leven veranderen.
Ik vind dat SamSter in die uitspraken hierboven wel degelijk loopt te "dissen" op mensen met een opleiding, 40% is namelijk nog altijd geen 0% en ik ben toch echt van mening dat dat met eigen keuzes te maken heeft en niet met dat papiertje wat je dan wel of niet hebt.
nogmaals, ik loop niet af te geven op haar leven, zij echter wel op de mijne.
Veulen84 schreef:Makkelijk gezegt hoor. Veel mensen weten niet beter dan waar ze voor geleerd hebben. Het idee dat je misschien wel kamers moet gaan soppen om gelukkig te worden... Tja dat is voor de meeste mensen toch wel zo iets... Die drempel en die stap gaan ze echt niet nemen.
Dan moet je misschien wel genoegen nemen met een lager salaris. Oh dear en hoe zou de buurman kijken als je van accountancy ineens overstapt naar de vuilnis business.
Nogal snobistisch he. Vind jou opmerkingen daar ook wel een beetje van getuigen. Dat of je kan je slecht verplaatsen in andere mensen.
Shiloh schreef:SamSter schreef:
Mooi gezegt, En sluit me dr voledig bij aan.
Zonder papiertje kan je in mijn ogen even ver komen als je maar in jezelf geloof en gemotiveerd bent!
Verder? ja vast wel,
Even ver? No way, dat is gewoon niet waar, klaar.
@NoGo: Ik vraag me af of jij ook medicijnen mag toedienen aan de mensen. Als ze je dat namelijk toestaan zijn ze goed fout bezig daar!
NoGo schreef:Shiloh: je vraagt iets om gelijk je in mijn ogen op een rare manier een opmerking erachter aan te plaatsen die geheel buiten dit topic staat...
Maar goed om dan toch offtopic antwoord te geven ja ik deel medicijnen heb daar netjes een cursus voor gekregen...dus geen opleiding.
en vind je persoonlijk je reactie's erg verkeerd over komen
Verder vind ik het niveau erg dalen het word zo een welles nietus spelletje tussen 2 partijen.
De ene groep vind school belangrijken en kat de werkers af en andersom.
Houd het alsjeblieft een beetje netjes???!!!