Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:09

ja, ik snap ook niet dat er mensen zijn die dat echt zo willen....

xTamara

Re: Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:44

Heej Rianne ;)
Lang geleden haha :P

De TS zet nergens een naam neer dus het is belachelijk als je dit geroddel noemt.
Het is gewoon een situatie beschrijving..

Ja het is echt behoorlijk heftig..
Je ziet het inderdaad ook vaak bij die reformatorische gezinnen..
Het is gewoon hopen dat het huwelijk goed gaat lopen, zo niet zou dat inderdaad jammer zijn voor het kindje.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:46

xTamara schreef:
Heej Rianne ;)
Lang geleden haha :P

De TS zet nergens een naam neer dus het is belachelijk als je dit geroddel noemt.
Het is gewoon een situatie beschrijving..

Ja het is echt behoorlijk heftig..
Je ziet het inderdaad ook vaak bij die reformatorische gezinnen..
Het is gewoon hopen dat het huwelijk goed gaat lopen, zo niet zou dat inderdaad jammer zijn voor het kindje.

jij weet vast wel over wie t gaat ;)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:48

Haha inderdaad.. maar ik dacht ik zeg maar niks aangezien er hier nogal over privacy gezeurd wordt enzo..
Tja het is te hopen dat ze gelukkig word..

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:50

vincentlover schreef:
beetje schijnheilig he?
Geen seks voor het huwelijk, en dan snel trouwens als ze zwanger is, want anders worden ze raar aangekeken door andere mensen...
Erg schijnheilig als je het mij vraagt

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het vreselijk dat haar toekomst zo bepaald wordt door haar geloof, als ze daar niet zelf voor heeft gekozen. Als ik nu zwanger zou worden, zou dit niet míjn oplossing zijn...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:53

Guttegut, iedereen weet hier weer hoe het bij reformatorische gezinnen werkt, maar niemand heeft zich er echt in verdiept...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:54

nee indd, gelukkig hebben de meeste mensen tegenwoordig het zelf voor het kiezen, lijkt me toch ook beter voor het kind...
Je neemt pas een kind als je daar in alle opzichten aan toe bent :)
Wat heerlijk eigenlijk om die vrijheid te hebben he!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:54

Blue_Eyes schreef:
Guttegut, iedereen weet hier weer hoe het bij reformatorische gezinnen werkt, maar niemand heeft zich er echt in verdiept...

vertel :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:55

Blue_Eyes schreef:

Als je niks nuttigs te zeggen, en wij geen meningen mogen geven.
Zoek dan een ander leuk topic op en reageer hier dan niet. ;(

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:55

Ik ben dan zelf ook gelovig enzo..
Maar mijn ouders zouden mij hier nooit toe dwingen..
Die zouden me helpen en mij nooit dwingen om te trouwen..

Blue_Eyes: Ik ken er echt zat.. en ik weet ook hoe wat er met de meeste gebeurd.. 1 is echt een vriendin van mij en daar hoor ik ook verhalen van ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:56

Persoonlijk vind ik het zowieso al bizar dat anderen over jouw leven moeten beslissen. Zwanger, dan moet je trouwen en moet je samenwonen?
In welke tijd leven we?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:57

Blue_Eyes schreef:

Bij de gezinnen die ik ken, werd het bepaald niet gewaardeerd als een kind eigen keuzes maakte (die niet binnen de gewoontes van de kerk vielen). Flexibiliteit is niet echt een eigenschap van de gereformeerde kerk, omdat nou eenmaal vastgehouden moet worden aan de strenge regels. Als een kind dan andere keuzes maakt, is dit gelijk een schande, en wordt deze persoon niet meer geaccepteerd binnen de gemeenschap. Dit is uit eerste hand, en niet 1 geval. Ik ken drie gezinnen van dichtbij en in alledrie gaat het hetzelfde. En dat was in Rotterdam, waar ik aan mag nemen dat dat niet de meest bekrompen gemeente van NL is.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 23-02-09 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:57

XxriieterxX schreef:
Kreeg gister te horen dat een oud klasgenoot van me zwanger is. Zij is 17 en heeft een vriend.
Ze is van de reformatorische kerk. Nu moet ze dus trouwen en haar ouders kopen een huis voor hen.
Wat vinden jullie hiervan?

ik denk dat ik weet wie het is.. ik vind het ook pure onzin! :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:58

Het halve topic weet over wie het gaat, hóe anoniem zeg :D

Oh en trouwens... madame in kwestie was toch ook wijs genoeg om seks te hebben? Dan zal ze ook wijs genoeg moeten zijn om de consequenties te dragen.

Ik ben niet gelovig opgevoed, maar als ik op mijn 17e zwanger thuis kwam, dan werd er toch echt wel wat geregeld.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 23-02-09 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:59

Quellian schreef:

Dat komt omdat we haar kennen.. Het gaat ong. heel veenendaal rond dus dan krijg je dat..
En wat maakt het uit?
Waar maak je je druk om vraag ik me af.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:00

xTamara schreef:
Quellian schreef:

Dat komt omdat we haar kennen.. Het gaat ong. heel veenendaal rond dus dan krijg je dat..
En wat maakt het uit?
Waar maak je je druk om vraag ik me af.

Roddel lekker via msn of PB over gezamelijke kennissen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:00

ik ken trouwens ook zo'n meisje die getrouwd was op haar 16e :)
is binnen een jaar weer gescheiden, hij sloeg haar namelijk, word nu nog gezocht omdat hij ngo moet zitten, en hij staat soms ineens aan de deur bij haar :)
ze is daarna trouwens op haar 18e weer getrouwd met een ander en weer zwanger geraakt, heeft nu 2 kids dus.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:01

De helft is overdreven.. 2 mensen weten het..
En als je je eraan stoort ga je toch lekker een ander topic lezen?

Jeetje ViviLaVida.. pff.. het zal je maar overkomen..
Trouwen op zo'n vroege leeftijd lijkt me ook echt niet een goede bouwgrond voor je relatie..

Anoniem

Re: Wat vinden jullie hiervan dan..? Zwanger en trouwen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:03

nee die kenden elkaar ook nog niet zo lang. altijd al mn twijfels gehad bij die gozer.. op de bruiloft al, slaande ruzie in die familie en de bruid lag in bed te huilen.... politie aan de deur enz :+
ik bleef daar slapen en t was zo'n drama!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:03

vincentlover schreef:
Blue_Eyes schreef:

vertel :)

Mijn man komt er uit een, dus ik weet wel hoe het er toe gaat. Maar ik zie hier toch echt heel veel foute vooroordelen voorbij komen en dat doet me echt pijn. Christenen zijn ook mensen, die zelf na kunnen denken, echt niet maar in de rondte fokken omdat dat moet van de paus (die ze niet erkennen) en hun kinderen mogen eigen keuzes maken. Tsss....

Voor deze keer (het mag in de krant ;)) ben ik het overigens ook met Quellian eens: heel anoniem, maar heel Veenendaal weet over wie het gaat (en de helft daarvan komt hier lekker mee roddelen).

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:05

Blue_Eyes schreef:
Mijn man komt er uit een, dus ik weet wel hoe het er toe gaat. Maar ik zie hier toch echt heel veel foute vooroordelen voorbij komen en dat doet me echt pijn. Christenen zijn ook mensen, die zelf na kunnen denken, echt niet maar in de rondte fokken omdat dat moet van de paus (die ze niet erkennen) en hun kinderen mogen eigen keuzes maken. Tsss....

Voor deze keer (het mag in de krant ;)) ben ik het overigens ook met Quellian eens: heel anoniem, maar heel Veenendaal weet over wie het gaat (en de helft daarvan komt hier lekker mee roddelen).

We hebben het over de situatie.. Niet over het meidje zelf..

Nee tuurlijk.. Ik ben zelf ook christen enzo.. en ik weet ook wel hoe het eraan toe gaat
Ik zeg ook niet dat dit in alle gezinnen voorkomt..
Maar ik weet wel dat het er bij veel wel speelt..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:08

jarrah schreef:
Ja ach, ik ben daar misschien bot in, maar als ze groot genoeg zijn om sex te hebben, ben je ook groot genoeg om daar verstandig mee om te gaan en de mogelijke gevolgen te voorzien... In deze tijd kan je mij niet wijsmaken dat een meisje niet goed op de hoogte is van de mogelijke gevolgen van seks... En wees blij dat haar ouders haar nog accepteren en zelfs een huis voor haar willen kopen... dat hoor je in die gemeenten ook weleens anders...

Zo werd ik ook opgevoed:
Als je jezelf oud genoeg vind om seks te hebben, moet je ook oud genoeg zijn om de eventuele consequenties daarvan te overzien en te dragen, en anders moet je er dus niet aan beginnen.
Heel goed dat beide "partners" nu ook gehouden worden aan die consequenties. Dus dat er getrouwd wordt, dat ze samen het kind moeten verzorgen en opvoeden. En niet dat het meisje er alleen voor op moet draaien, of dat er abortus gepleegd wordt...

Als je niet van elkaar houdt, moet je gewoon geen "liefde" bedrijven... Maar goed, dat zal een heel ouderwetse houding van mij zijn...

Ik vind het ook positief van de ouders dat ze hun kinderen wel zo willen helpen dat ze een huis voor hun kopen! Zouden die van mijn nooit hebben gedaan, ook niet gekund overigens...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 23-02-09 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:09

Nee, in sommige gezinnen zijn ze nu eenmaal strenger dan in andere. En even voor de duidelijkheid, ik heb geen idee over wie dit gaat! Maar ik ken strenge gezinnen, vrouwen een rok aan, geen tv in huis, vrouwen mogen niet voetballen, op zondag niet naar buiten (alleen naar de kerk dan) En erg veel kinderen in die gezinnen en als er een stel was die dan geen kinderen konden krijgen, dan was dat echt een schande!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:09

heel veenendaal weet het en komt hier roddelen?
Ik en XTamara weten over wie het gaat. Heb net met Vivalavida gepbt, die kent haar verder niet. Als jeblieft Blu eyes, je haalt me het bloed onder me nagels vandaan. zoek iets anders leuks op.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:11

xTamara schreef:
We hebben het over de situatie.. Niet over het meidje zelf..

Ja, zo ken ik er nog wel een....

xTamara schreef:
Tja het is te hopen dat ze gelukkig word..

Heeeeel onpersoonlijk, ja.

Nee, sorry. Daar kan ik echt niet bij. Roddelen is echt vergif, weet je dat? Jij bent christen? Je weet in welk rijtje roddelen thuishoort? Lees anders Romeinen 1:29 nog even.

@XxriieterxX: ik het bloed onder jouw nagels vandaan halen? Nee, dat is niet mijn bedoeling. Maar die vooroordelen over christelijke gezinnen doen mij pijn, mag er dan alleen maar iets gezegd worden dat in jouw straatje past?