Loverboy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:03

MARIJE: IK BEN NIET TIKKELTJE OVERDREVEN, DIT IS DE MANIER VAN HOE EEN LOVERBOY TE WERK GAAT, zo stiekem en stap voor stap en heel voorzichtig, je mag van mij die jongen gaan uitproberen hoor, het is zo'n lieve en leuke jongen voor je, en dan kom je er wel achter, dan zit je al te ver in je ellende, want je hebt niet zo gauw door en dan is het te laat.

TS, je doet het super.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:05

Je zou sowieso het verhaal kunnen melden bij de politie.
Ze pakken hem niet op, maar maken er wel een aantekening van
en dan kunnen ze kijken of er al vaker zulke gevallen bij die persoon zijn gemeld.
Dat jij er bij weg zou gaan, zou voor de jongen niet uitmaken als hij een loverboy zou zijn
dan zou hij zo weer een nieuw slachtoffer hebben.

Ragdollcat

Re: Loverboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:11

Kijk nu twijfel je, dan ben je al een beetje te ver heen, want ooo hij kijkt zoo lief en dan knuffelt hij me.

En je deed het super, kom op herpak je, en kap ermee en ga ermee naar je ouders en de politie.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:13

seabiscuitje schreef:
Als jij het gevoel hebt dat hij een loverboy is, gewoon naar de politie gaan. Er is danwel geen tastbaar bewijs van loverboy praktijken en ze gaan hem niet opakken..maaarr..ze maken hier wel een aantekening van. En als blijkt dat er inderdaad vaker soortgelijke (en ergere) gevallen mbt tot deze jongen voorkomen dan gaat er een belletje rinkelen.

Inderdaad, misschien kennen ze hem zelfs al. Bovendien moet je melding gaan maken voor je eigen veiligheid. Als jij later nog last met hem krijgt (je weet maar nooit hoe aanhoudend hij blijft als jij hem afwijst) kun je gerust de politie bellen. Ze weten dan tenminste al wat er speelt. Mocht je ooit werkelijk door deze jongen in gevaar komen, dan zullen ze extra snel reageren als dit al bekend is. Gewoon doen hoor.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:20

elbeauty schreef:
Ik kan nog wel meer details geven over het manipuleren. Hij verteld mij dat hij wapens heeft (dit kan natuurlijk grootspraak zijn maar als er dan een brief binnenkomt van justitie dat hij moet voorkomen voor wapenbezit geloof ik dit dus wel) Maar zulke dinge zal hij zeggen om mij bang te maken, niet dat ik bang van hem ben. Tja ik hoef hem gewoon niet meer hij smst me nu wel niet eens lieve dinge maar pff wat moet ik met zon jonge.

Nu nog niet nee, maar dat wordt je nog wel als je hiermee doorgaat. Hij is je nu aan het aftasten, kijken tot hoe ver hij kan gaan met jou. Een volgende keer laat hij je het wapen zien en een keer daarop word je ermee bedreigd (ongeacht of je de relatie al verbroken hebt). Deze jongen is echt niet pluis.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:25

Zie je, die is niet normaal zeg.

En denk je niet dat het link is, dat je dit op topic gooit? wie weet leest hij het ook?????????????

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:25

elbeauty schreef:
Ik weet eigelijk ook niet wat het is. Misschien is het ook meer dat ik wil zien hoe ver dat hij gaat want ik voel er eigelijk niks meer voor. Ja soms als hij me zo lief aankijkt en mij helemaal doodknuffelt dan lijkt hij weer lief. Maar ik denk wel dat ik weet hoe hij is en ik wil daar gewoon achterkomen hoe dom het ook is.

Ik denk dat jij niet half beseft HOE dom dit is.
Zullen we eens een lijstje maken met wat er allemaal op het spel staat?

- je reputatie
- school, werk, je toekomst
- nu fijne contacten met vrienden en familie
- je leven

Heeft iemand nog wat aan het lijstje toe te voegen?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:26

Je zelfrespect ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:27

Je leven :+
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 22-02-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:27

Die stond er al..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:28

oeps niet gezien

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:28

Je gezondheid? je kan wel verminkt worden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 04:30

Meid, aan je reacties te zien lijkt het zijn methode effectief. Je wordt langzaam gewend geraakt met het idee van prostitutie, totdat de stap plotseling niet zo groot meer is... En dan is het te laat!

Dat is grofweg de bedoeling van loverboy's. Je langzaamaan (of minder langzaam) aan het idee laten wennen en je dan uiteindelijk dwingen. Hoe ze dat doen verschilt van persoon tot persoon, maar de algemene lijn zit er wel in. Wegwezen, zo snel je kan!

Verder, grappen erover worden hier ook wel eens gemaakt, en ik ben regelmatig op de wallen geweest, zitten (of zaten?) leuke kroegjes. Ook best leuk met vriendinnen, kan je lachen. Of als je buitenlanders op bezoek hebt, die kunnen enorm geschokt zijn wat ook weer grappig is. Maar in dit geval krijg ik ook het idee dat er wel meer achter zit.

En melding maken bij de politie kan altijd. Of ze er wat mee doen is een ander verhaal.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 04:38

Oh en dan nog een opmerking van mijn kant: ik hoop dat je het wel allemaal veilig hebt gedaan ...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:22

met verbazing dit topic gelezen. Over hoe een loverboy wel en niet te werk zou gaan we hebben meer dan genoeg deskundigen hier in het topic! Wat een onzin sommige hier uitkramen niet te geloven.

meisje ga naar de politie en vertel dit alles ik ben zelf agent en mijn haren gaan recht overeind staan als ik dit lees!
ander telefoonnummer nemen en alles terug geven wat je gekregen hebt en zorgen dat hij heel snel uit je leven verdwijnt!!

niet twijfelen want zoals hierboven al is gezegd als je gewend raakt aan is de overstap ineens niet zo moeilijk meer!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:36

Alexx schreef:
dat hij Marokkaan is heeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken!

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij de stichting LAWINE (voor nederlandse vrouwen met een niet-nederlandse partner) en weet wel het een en ander van andere culturen. GEEN ENKELE marrokaan respecteert een vrouw die binnen 3 weken met hem het bed deelt. Hier is dus iets meer aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:55

Als iedereen zo zou denken als bepaalde mensen in dit topic zouden er nog meer prostituees zijn en nog meer loverboys...
Echt zooo dom hoe naief mensen kunnen zijn!!!

Denk je dat een loverboy je gelijk achter t raam plaatst?
Nee die zorgt eerst dat je wat voor m gaat voelen... daarom zoeken ze meestal de meisjes die wat onzekerder zijn/het moeilijk thuis hebben. Die genieten van al die aandacht en kadootjes..... en het huis zijn ontvlucht en de jongen vertrouwen, alles aan hem vertellen... en hij weet steeds beter hoe ver ie kan gaan.
Eerst lief, tot het meisje iets doorkrijgt en dan ineens komt de dwang om de hoek kijken... en die meiden zien geen uitweg meer dan!

Zo sneaky gaat dat.... Sommige mensen denken echt dat een loverboy ook echt "LOVERBOY" op zn voorhoofd heeft staan ofzo :+

En ja het zijn vaak marokkanen.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:04

Jemig, ik vindt het allemaal ook een beetje eng klinken. Ik weet niet precies, wat je er aan kan doen. Maar ik zou wel erg snel weg zijn bij de gozer. Rennen zou ik zeggen!
Als iemand je overlaad met complimentjes en cadeau's, dan is dat gewoon niet gezond. Ik bedoel, doe jij dat ook?
Begin jij ook iedere keer over exen enzo? 0_0
Ik ben altijd van mening dat een relatie gelijk moet zijn, 100 % van beide kanten.

Run Forest RUN!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:07

VivaLaVida schreef:
Als iedereen zo zou denken als bepaalde mensen in dit topic zouden er nog meer prostituees zijn en nog meer loverboys...
Echt zooo dom hoe naief mensen kunnen zijn!!!

Als iedereen zou denken als bepaalde mensen in dit topic zouden er minder prostituees zijn en minder loverboys...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:12

Of het wel of niet een loverboy is, daar kan ik niet over oordelen want ik heb er zo ver ik weet nog nooit eentje ontmoet. En ik denk niet dat TS een typering van een loverboy wil horen; in je belevingswereld pas je dat beeld dan toch zo aan dat het plaatje niet past. Waarom blijven vrouwen die mishandelt worden anders zo lang bij de dader wonen?

Wat mij opvalt is dat er hier alleen maar wordt gesproken over: licht de de politie in. Wat moet de politie doen als de wet nog niet is overtreden?

Meis, ga naar je ouders, naar je mentor van school en vertel het al je vriendinnen. Die staan dicht bij jou en kunnen je nu het best helpen. Praat er over en luister ook naar verhalen van andere meisjes van jouw leeftijd die een relatie hebben en weeg dan zelf af of jouw vriendje oprecht is of niet. En tot slot: laat vooral je familie en vrienden nooit vallen voor een vent.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:19

Dit verhaal riekt wel degelijk naar loverboy praktijken. Ik zou er erg goed mee oppassen, want voor je het weet ben je ingepalmd en zit je er tot over je oren in. Ik zou absoluut niet op zijn avances ingaan en idd gelijk je ouders en vriendin en school informeren. Veel succes ermee en pas goed op!

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:24

ik ben waarschijnlijk de zoveelste in het rijtje (heb alle bladzijde's niet doorgelezen :o )
maar luister naar je gevoel, die zegt meestal de waarheid.
als je het niet vertrouwd, niet aan beginnen en niet verder gaan.
voor je het weet ben je zo van hem afhankelijk dat ie je alles laat doen wat ie wilt.
grote kado's kopen en dan zeggen dat ie geen geld heeft vind ik al 'verdacht', ik ben blij dat de ts het ook in de gaten heeft +:)+

(ik vind sommigen hier wel heel negatief over dit verhaal, dit meisje denkt een loverboy als vriend te hebben, dan hoef je niet te gaan katten over dat ze water ziet branden, ze vraagt gewoon advies en geef dan ook een gewoon antwoord terug.)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:28

Marieke_K schreef:
Wat mij opvalt is dat er hier alleen maar wordt gesproken over: licht de de politie in. Wat moet de politie doen als de wet nog niet is overtreden?

Juist dit soort verhalen moeten al bij de politie gemeld worden, zodat als er meer klachten binnen komen ze hem ergens op kunnen pakken. Mocht het zo zijn dat hij meerdere slachtoffers heeft gemaakt, dan kunnen ze hem natrekken, confronteren, de waarheid boven tafel krijgen. Het is voor een onderzoek heel belangrijk om dit soort informatie alvast in bezit te hebben. Of er nu al direct iets mee gedaan wordt, of niet.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:35

@Iris: Volgens mij is er voor de wet nog geen beschrijving van een loverboy en of dit illegaal is of niet. Ik denk dat het niet zo makkelijk als jij schrijft: confronteren en de waarheid boven water krijgen. Dan zou de misdaad in Nederland bijzonder snel zijn opgelost. No offence.

Voor wie interesse heeft, een onderzoek: http://amsterdam.nl/contents/pages/7151 ... terdam.pdf.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:43

Weet je, eigenlijk maakt het helemaal níks uit of die jongen al dan niet een loverboy is. Dat jij je niet goed voelt in deze relatie, dat je er duidelijke twijfels bij hebt is toch al meer dan genoeg reden om de contacten te verbreken?
En zelfs als je het (nog) niet wilt uitmaken neem ik aan dat je niet aan het overwegen bent bij hem in te trekken als je je twijfels hebt?

Begrijp me niet verkeerd, als ik in deze situatie zat zou ik deze gast allang gedumpt hebben. Maar dat is makkelijk praten als je 'm nooit meemaakt als hij wél lief tegen je is. Dus als je besluit dat je het nog niet kan uitmaken: hou je hoofd erbij, goed onthouden (schrijf het op!) wat hij allemaal zegt en wanneer. Zorg dat je ouders en/of een vriendin altijd weten waar je bent als je met hem afspreekt.

Naar de politie rennen heeft erg weinig zin, hij heeft (nog) niks strafbaars gedaan. Maar blijf wel in je achterhoofd houden waar je 'm van verdenkt, raak niet verstrikt in zijn web. Praat erover met je ouders of een vriendin.