Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:53

Ik heb een gezamelijke rekening en werk dus zelf voor mijn kleding enz enz

En ik voel me gewoon beter ion dat soort merken kan het ook niet helpen en of ik dan bijv een broek van gucci koop of liever van een goed merk meerdere ja dat is ieder zijn eigen keus

Maar ik voel me te goed voor een c & A sorry

Karin_88

Ik draag vaak wel broeken van merken, puur omdat ik de ervaring heb dat de merken die ik draag (* G-star, Kuyichi, Gsus en een Indian Rose) goed in de lengte zijn, en niet na een paar maanden kapot zijn..

Verder heb ik kleren die ik vooral bij The Sting vandaan haal, vind het geen dure winkel, maar wel wat dure dingen ertussen..
Vaak hebben ze er wel leuke truitjes voor een niet al te hoge prijs, en soms vind ik H&M ook leuk.. Nou, loop er niet als een snob bij naar mijn mening, en heb ook geen goudkistje in mijn tas zitten tijdens winkelen :P

Esme_

Vroeger, toen mijn moeder mn kleding nog betaalde (tot mn 16e) had ik ook veel merkkleding, grotendeels om de reden dat dat "cool" was. Nu ik op mezelf woon koop ik voornamelijk bij de c&a en H&m, en dat bevalt me prima.
Wel is het zo dat de merkkleding die ik nog heb er nog steeds prima uitziet. Zo heb ik een mcGregor blouse die er na 5 jaar nog steeds als nieuw uitziet. Merkkleding lijkt dus wel langer mee te gaan dan goedkopere kleding.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:05

Def schreef:
Wees blij dat ze wat zelfkennis heeft :=
Ik zou niet willen dat mijn man alles voor mij koopt..

Nee idd. :')

Lois28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:10

Ik koop niet bewust merkkleding, maar als ik in een winkel ben (zijn vaak winkels met verschillende merken en verschillende prijsklassen) dan heb ik toch altijd weer die gave om het duurste (vaak van een merk) uit het rek te trekken... Dit komt met name omdat het een bepaalde kwaliteit uitstraalt en mooi is afgewerkt. Ik heb nou eenmaal een dure smaak... Ik heb ook wel eens goedkope kleding (bv op de markt) gekocht, maar vaak vind ik dit ordinair en goedkoop eruit zien (dwz niet mooi afgewerkt en al snel komen er gaten in de kleding), dus dit doe ik ook niet meer en ga toch meer voor de wat duurdere merken. Dan maar iets minder vaak kleding kopen... Dit geldt trouwens ook voor mijn paardrijkleding hoor, hier heb ik alles van de wat duurdere merken, merk toch dat dit langer meegaat en fijner zit.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:10

Bij mij wisselt het. Broeken zijn vaak van Hilfiger omdat ik andere merken niet pas, de laatste tijd slaag ik ook wel bij Only en daar ben ik erg blij mee, want die zijn de helft van en Hilfigerbroek :D. Slijten wel iets sneller, maar over de kwaliteit van Hilfiger ben ik ook lang niet altijd tevreden...

Schoenen moeten bij mij wel van leer zijn :P, plastic vind ik echt heel lelijk en het zit niet.

Voor de rest maakt het me allemaal niet uit, ik koop overal en nergens m'n kleding. Alleen zaken zoals de coolcat kom ik niet, daar zie je echt de prijs aan af...
Maar ik ga een shirtje dus echt niet laten hangen omdat het maar 10 Euro is.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:15

Anthea schreef:
Picasso, Guess is niet duur en met Guess ben je zeker niet origineel. En met Gstar ook niet JorisDy, die dingen kosten amper iets, en zie je overal.

_O-

zeg ik dan dat ik orgineel ben?
eerder in het topic zei iemand dat je allemaal dezelfde Gstar broekjes ziet, en ik zeg alleen: Mijne heeft niemand op mijn school :).

Iedereen is op zijn manier orgineel geloof ik
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 12-02-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:15

Ik vind merkkleding ook echt zinloos. Het gaat me niet om een merkje, maar of ik het leuk vind en het lekker zit. En het liefst niet voor al te veel geld, dan kan ik namelijk meer kopen :D
Ik heb liever 10 goedkopere comfortabele kledingstukken, dan 1 duur kledingstuk van een bekend merk, ómdat het merkkleding is.

Daarbij vind ik de meeste merkkleding echt spuuglelijk :o snap niet dat mensen daar zoveel geld voor uitgeven.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:16

Lois28 schreef:
Ik koop niet bewust merkkleding, maar als ik in een winkel ben (zijn vaak winkels met verschillende merken en verschillende prijsklassen) dan heb ik toch altijd weer die gave om het duurste (vaak van een merk) uit het rek te trekken... Dit komt met name omdat het een bepaalde kwaliteit uitstraalt en mooi is afgewerkt. Ik heb nou eenmaal een dure smaak... Ik heb ook wel eens goedkope kleding (bv op de markt) gekocht, maar vaak vind ik dit ordinair en goedkoop eruit zien (dwz niet mooi afgewerkt en al snel komen er gaten in de kleding), dus dit doe ik ook niet meer en ga toch meer voor de wat duurdere merken. Dan maar iets minder vaak kleding kopen... Dit geldt trouwens ook voor mijn paardrijkleding hoor, hier heb ik alles van de wat duurdere merken, merk toch dat dit langer meegaat en fijner zit.

Jep! Die gave heb ik ook geloof ik. :')
En die paardrijkleding: heb 3 Pikeurrijbroeken, en die heb ik al een jaartje of 3 zonder dat er één plekje op komt. (Alleen door m'n lompigheid is het bruine knoopje van de steekzakken gebroken ;( )

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:17

JorisDy schreef:
zeg ik dan dat ik orgineel ben?
eerder in het topic zei iemand dat je allemaal dezelfde Gstar broekjes ziet, en ik zeg alleen: Mijne heeft niemand op mijn school.. Duss?

Ik heb die van mij één keer op school gezien tussen de 3000 andere mensen. :D
Dat vind ik nog wel íets meevallen.

Zonnebloem

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:18

Als ik het maar mooi vind en het lekker zit is het goed.
Soms komt dat van de markt en soms staat dr een merktje op.
Maar het merkje zelf boeit me helemaal niks.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:19

Ja idd :'). Hier valt het nog wel mee.

Eerst reed ik altijd in rijbroeken van HarryHorses maar die zijn allemaal de deur uit. Geef mij maar Togi of een ander mooi merk :j

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:20

Zinloos, het moet betaalbaar blijven en vaak is merkkleding dat niet.
Met mijn budget zou ik het sowieso niet kunnen betalen, en kon ik dat wel zou ik het waarschijnlijk alsnog niet doen. :=

Zolang het goed zit, waarom dan voor een broek gaan die 10x zo duur is. :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:21

BraveSpots schreef:
Overigens, om maar weer met 1 van mijn vooroordelen rond te strooien. Ik vind mensen met uitsluitend merkkledij meestal zeer verwaande types. En natuurlijk vinden ze dat zelf niet, maar dit topic is een mooi voorbeeld daarvan vind ik :j.

Helemaal mee eens!

Lees dingen als, te goed voor c&a kleding, kom op zeg _O- hoezo verwaand....

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:22

ik vind merkkleding erg mooi, maar ik kan het gewoon niet betalen om daar mijn kast mee te vullen :=

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:22

Waarom moet je nou perse origineel zijn? Kan het je dan wat schelen als andere denken: moet je kijken wat zij nu aan heeft :oo :oo komt over op mij als aandachttrekken, aangezien je iets wil wat bijna niemand anders in je omgeving heeft :=

t gaat toch om jou, wat jij er van vindt, dat jij lekker in je vel zit?

Om gelukkig te zijn hoef je echt niet origineel te zijn hoor :')
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 12-02-09 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:23

Ik vind sommige merkkleding echt prachtig, alleen gaat te prijs echt te ver. Ik koop vaak merkkleding, maar ook gewoon iets bij de H&M of ergens anders. Het maakt mij verder ook gewoon geen bal uit, ik kijk gewoon naar wat ik mooi vind en ga mensen ook niet echt afkeuren op hun kleren ofzo

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:24

Calanddra schreef:
Helemaal mee eens!

Ja, maar ik voel me hier niet door aangesproken. Ik zal nooit zeggen dat ik te goed voor iets of iemand ben. Dat is een slechte zaak, ronduit belanchelijk. Ik kan me ook absoluut niet vinden in de uitspraak: "Ik ben te goed voor C&A", iemand mag nog zulke mooie merkjes hebben, maar als je dat zegt... Dan heb je aan mij geen goede.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:24

Ik heb veel spullen van Tommy Hilfiger. Puur omdat de kwaliteit erg goed is. Ik heb vaak bij H&M kleding gekocht maar die viel na 3 keer wassen half uit elkaar :+ Vond ik niet heel grappig, het was namelijk een hele fijne trui.
Ook koop ik mijn TH spullen in Canada als we daar op vakantie zijn :) Dan heb je namelijk de H&M kosten voor echte TH spullen. Ideaal.
Ook heb ik van TH schoenen die ik al zeker 6 jaar heb en er nog steeds geweldig uitzien.

Over C&A gesproken, ik vind de spijkerbroeker van Dianne erg fijn :j die heb ik dan weer wel van C&A.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:26

Ik heb eerder juist het gevoel dat sommige mensen jaloers zijn op mensen die merk kleren dragen :=

Hier word ook al gezegt: Dat mensen die merk kleding dragen verwaand zijn? Ken ook genoeg ''merkloze''mensen die verwaand zijn. Kleren maken je niet verwaand :n.

Picassox

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:27

Idd Dyanne. :D
Er zijn zat mensen die zich ergens 'te goed' voor voelen, die niet per se merkkleding dragen. Ik ben niet te belabbert om elke dag m'n stal uit te mesten van m'n paardjes, en ik ben ook niet te belabbert om wat extra geld te verdienen door iemand anders stal uit te mesten of een huis van iemand schoonmaken. En er zijn zat mensen die zich hier wel 'TE GOED VOOR VOELEN'. Denk daar maar eens overna.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:28

Wat dat betreft ben ik best een 'snob'. De meeste kleren die ik heb zijn van g-star of miss sixty, omdat ik de kleding heel mooi vind en lekker vind zitten. Nee, ik loop er absoluut niet mee te koop, het is gewoon persoonlijk. Je zult me dan ook te nimmer kleding op een markt zien kopen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:30

Picassox schreef:
Calanddra schreef:
Helemaal mee eens!

Ja, maar ik voel me hier niet door aangesproken. Ik zal nooit zeggen dat ik te goed voor iets of iemand ben. Dat is een slechte zaak, ronduit belanchelijk. Ik kan me ook absoluut niet vinden in de uitspraak: "Ik ben te goed voor C&A", iemand mag nog zulke mooie merkjes hebben, maar als je dat zegt... Dan heb je aan mij geen goede.

Dat van die opmerking was ook niet voor jou, zag ik ergens staan van een andere bokker op de vorige blz :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:31

JorisDy schreef:
Ik heb eerder juist het gevoel dat sommige mensen jaloers zijn op mensen die merk kleren dragen :=

Hier word ook al gezegt: Dat mensen die merk kleding dragen verwaand zijn? Ken ook genoeg ''merkloze''mensen die verwaand zijn. Kleren maken je niet verwaand :n.

Wel mensen die zich te goed voelen voor goedkopere kleding ;) En enkel en alleen merkkleding dragen voor het merkje. DIE mensen vind ik verwaand ja :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:31

Myour schreef:
Wat dat betreft ben ik best een 'snob'. De meeste kleren die ik heb zijn van g-star of miss sixty, omdat ik de kleding heel mooi vind en lekker vind zitten. Nee, ik loop er absoluut niet mee te koop, het is gewoon persoonlijk. Je zult me dan ook te nimmer kleding op een markt zien kopen.

Dan ben je geen snob :). Je hebt gewoon je voorkeur. En daar is toch niks ergs aan?