OKE is dit normaal??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

Re: OKE is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:32

ben je al langs geweest?
wat vind je partner er eigenlijk van?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:16

Heb alles ook even doorgelezen & sluit me aan bij het gros van de bokkers.

Ik vind het onbehoorlijk gedrag van jou buren.
Die muur is jullie eigendom en hebben we vrijwel allemaal niet geleerd dat je van de spullen van een ander hebt af te blijven?!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:36

Nou ben vandaag dus langs geweest.....netjes gevraagt wat die bloembak aan onze gevel doet??

Wat bleek nou :o :o :o er zaten al 3 "oude" gaten met schroeven en ze hebben alleen de bak eraan gehangen....dus foutje :+ oeps maar heb wel gelijk gezegt dat ik liever niet wil dat er meer plantebakken bijkomen...en wat zeiden ze Tuurlijk niet is toch jullie muur :D

Dus zand erover.Gelukkig had ook anders kunnen lopen.
Maar iig allemaal hartstikke bedankt voor de reacties en het meedenken.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:33

*proest* _O- Wel een ander plantje laten plaatsen? ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:19

Om te beginnen is een klimop plaatsen funest voor de wand van je huis.
De wortels van een dergelijke klimop kunnen in de voegen en de muren van je huis gaan zitten, met alle gevolgen van dien (ze kunnen zelfs hele muren kapot maken).
Als je beslist dat je er zelf een klimop wilt neerzetten is dat nog tot daar aan toe.
Maar als de buren daar ongevraagd mee beginnen, (en zelfs als daar oude boorgaten in de muur zaten) zouden ze toch een serieus probleem hebben, en ik zou daar toch echt niet blij mee zijn.
Je kunt twee dingen doen: de buren aanspreken.
Of er voor zorgen dat de planten doodgaan (kopersulfaat doet wonderen)
Ik zou eerst even met de buren babbelen (zo te zien heb je dat al gedaan, maar het argument dat de gaten er al zaten houdt in mijn ogen geen steek, klimop is een groot drama) .
Zijn ze niet voor rede vatbaar, drastischere maatregelen treffen. Het plaatsen van plantenbakken en dan vooral muurklimmers is funest voor de bouwconstructie van JULLIE huis. Laat ze lijnen spannen waar de klimop tegenaan kan groeien, maar doe dat niet direct op de muur.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:57

fijn dat het is opgelost TS :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:14

Oeh, echt waar :+

Maar goed dus dat je even nagevraagd heb en de verleiding hebt weer staan van een plantenbak weghaal actie :+ In overleg zal het met die klimop ook wel goed komen. Als ze die niet bijhouden, kun je altidj weer eens aanbellen en daar even over overleggen natuurlijk. En heb je ook niet meerdere soorten klimop?

Je hebt er toch ook die het juist prima doen als hangplant en minder ´klimmerig´ zijn?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:16

maar wat nu met de klimop?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 12:31

Nou dit is idd zo'n bonte "hang" klimop...ik kijk het even aan wat er gebeurt.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:26

Haha wat een stunt :D
Maar goed dat je er rustig heen geweest bent!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:54

Hahaha.. en stel je voor dat je nu zo'n brief had gestuurd.. :+

Maar, die klimop is nog niet echt leuk natuurlijk, heb je daar niets over gevraagd? Achja, anders ''snoei'' jij hun klimop toch, aangezien zij jou struiken snoeien..?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 14:31

marlinH schreef:
Hahaha.. en stel je voor dat je nu zo'n brief had gestuurd.. :+

Maar, die klimop is nog niet echt leuk natuurlijk, heb je daar niets over gevraagd? Achja, anders ''snoei'' jij hun klimop toch, aangezien zij jou struiken snoeien..?

idd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:47

Zal wel aan mij liggen, maar ik geloof die buren niet. Fijn dat jij er een goed gevoel bij heb Midasje, maar als ik je verhaal zo lees proberen ze wel de scepter te zwaaien, jou heg snoeien, vuilnis in jou carport, zeuren als jij een keertje je radio harder heb staan...
Mijn gevoel zegt dat ze liegen dat ze gedrukt staan en die gaten er nog helemaal niet waren.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:27

Midasje schreef:
Nou ben vandaag dus langs geweest.....netjes gevraagt wat die bloembak aan onze gevel doet??

Wat bleek nou :o :o :o er zaten al 3 "oude" gaten met schroeven en ze hebben alleen de bak eraan gehangen....dus foutje :+ oeps maar heb wel gelijk gezegt dat ik liever niet wil dat er meer plantebakken bijkomen...en wat zeiden ze Tuurlijk niet is toch jullie muur :D

Dus zand erover.Gelukkig had ook anders kunnen lopen.
Maar iig allemaal hartstikke bedankt voor de reacties en het meedenken.

_O-

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:09

Chiqa schreef:
Zal wel aan mij liggen, maar ik geloof die buren niet. Fijn dat jij er een goed gevoel bij heb Midasje, maar als ik je verhaal zo lees proberen ze wel de scepter te zwaaien, jou heg snoeien, vuilnis in jou carport, zeuren als jij een keertje je radio harder heb staan...
Mijn gevoel zegt dat ze liegen dat ze gedrukt staan en die gaten er nog helemaal niet waren.

Ik dacht precies hetzelfde Chiqa. Ik krijg hier een beetje een vieze smaak van in mijn mond.
En heb ergens heel erg het gevoel dat die buren nu echt in hun handjes knijpen en denken dat nu ze hier zo makkelijk onderuit zijn gekomen, ze eigenlijk alles wel kunnen flikken... :n

Laten we hopen dat ik ongelijk heb..! :(:)

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 12:19

Ik weet het ook niet helemaal zeker, maar aangezien het de buren zijn en ik ook 2 katjes heb die buiten komen geef ik ze het voordeel van de twijfel. Maar ze weten nu iig dat ik niet wil dat er gaten in de muur geboord worden dat heb ik ze wel duidelijk gemaakt.

Ik kwam ze eergister tegen buiten en ze zeiden niet eens hoi :s rare lui. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:53

Midasje schreef:
Ik kwam ze eergister tegen buiten en ze zeiden niet eens hoi :s rare lui. _-:(

Dus zat ik er nog niet zo naast met mijn gevoel...als ze niets te verbergen hebben waarom dan geen egdag zeggen?
Maar idd hoor, voordeel van de twijfel als je twee katten heb buiten lopen, zou ik ook geen risico mee nemen maar uitgesproken is het dan dus nog niet...Ik hoop dat het niet teveel spanningen op gaat leveren.