Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:33

Jeetje, heb het hele topic doorgelezen, wat een verhaal zeg! En wat zal je in de spanning hebben gezeten vandaag. Gelukkig komt je vriend weer lekker naar huis, maar het is te gek voor woorden dat die andere gewoon vrijuit gaat. :n

Shiloh

Re: Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:46

jeetje zeg, wat een verhaal. Hopelijk komt je vent er met een waarschuwing of iets dergelijks vanaf.

Ik vind het raar dat ze die andere man zomaar hebben laten gaan! Heeft de bar geen aangifte tegen hem gedaan dan?

Ik heb een tijd terug mijn diploma sociale hygiëne gedaan en als ik het me goed herinner heb ik daar geleerd dat een eigenaar ten alle tijde bij overlast ed. het recht heeft iemand uit zijn kroeg te zetten en dat als deze persoon daar geen gehoor aan geeft diegene gewoon een overtreding begaat. (of misdrijf weet ik veel)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:47

MissBenthe85 schreef:
uuh misschien krijg ik nu half bokt over me heen, maar HULDE aan jou vriend!!

Net goed!

Misschien wat krom door de bocht, maar dat gevecht altijd, daar wordt je toch ook helemaal simpel van. Zie het met uitgaan ook zo vaak. Als die ander zijn lesje nou maar eens heeft geleerd.
Ik vind eigenlijk ook wel dat hij het goed heeft gedaan (goed misschien een beetje hard maar ach het was ook een verdedigingsreflex), en ik vind het echt zo jammer dat die andere niet is opgepakt. Want het kan wel zijn dat ie nu zelf denkt dat hij een slachtoffer is.. Dat zou nog het toppunt zijn uiteraard.

Hopelijk verloopt de rechtszaak goed en duimen dat dit niet meer hoeft te gebeuren. :)

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:50

Shiloh schreef:
Ik vind het raar dat ze die andere man zomaar hebben laten gaan! Heeft de bar geen aangifte tegen hem gedaan dan?

Valt natuurlijk ergens ook wel weer mee als de politie alleen zag dat haar vriend een man neerhoekte. Dan lijkt die man natuurlijk wel slachtoffer, en het is toch raar om het slachtoffer in hechtenis te nemen?

Maarja, daar ben je dan ook niet mee geholpen en zo ben je dus een hele nacht kwijt en een hoop gedoe rijker.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:54

lokaalvredebreuk, man is al meer dan twee keer gevraagd om te vertrekken.

en voor je vriendje, noodweer ( jezelf verdedigen met het minste ingrijpende ) of noodweer exces, jezelf verdedigen met bijv. grof geweld omdat je door angst, paniek, blinde woede enz jezelf niet meer kon houden.

ik hoop dat het allemaal goed komt en klopje op je schouder voor het lef wat je hebt .... ( klinkt raar ) ik ben trots op je !!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:58

ja maar je mag hem dus niet de kroeg uit helpen....... hij moet na verbale communicatie weg willen......... gaat hij niet en hij daagt de boel uit, moet je de politie bellen die er minstens 10 minuten over doet.........

enig idee hoelang 10 minuten zijn in zo een situatie??? Je kan dan als kroegeigenaar voor duizenden euro's schade hebben en je goede klanten kunnen dan dus helemaal de vernieling in getrapt worden.

Je bent als eigenaar van zo een zaak helemaal nergens meer tegenwoordig, als portier al helemaal niet meer......

de zaak waar ik gewerkt heb, daar kon je je dochter van 15 met een gerust hart loslaten........ een heel, heel hard, en heel heel streng deurbeleid...... drugs en overlast werden niet getollereerd en werden standaard "beloond" met een rondje zwemmen in de omliggende sloot. Maar toen kon het nog, toen kon je nog handhaven in je zaak.........

In deze zaak kwamen 5000 mensen op een zaterdag avond......vaak ellende met jonkies, wannabegrotejongens en helaas niet nederlanders.

op zondag avond kwamen er zo een 3000 mensen die goed waren voor 10.000 jaar spinnenhuis......... heftige jongens....... maar nooit ellende, want iedereen wist waar die aan toe was.

Ik heb hele leuke anecdotes uit die tijd :) wereld tijd :) maar het was wel eens heftig hoor, schietpartijen aan de deur, hele woonwagenkampen aan de deur inclusief oma's en baby's........ bizarre dingen meegemaakt :)

vechtpartijen dat de politie aan het begin van de straat bleef wachten tot de rust weder was gekeerd en wij het opgelost hadden........

toen kon je nog wat............ nu ben je een soort van vrijmetselaar als portier, je bent geen beveiliger, je bent geen crimineel......tis maar net hoe de pet staat van de agent ter plekke

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:01

nee hoor, zelfs als burger mag je hem zelfs aanhouden en wachten op politie zolang jij hem maar twee keer vorderd

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:02

Ja..belachelijk!! De tijd waar jij over spreekt is ook de tijd dat je als ouder nog een ander kind kon corrigeren op ongewenst gedrag.
Tegenwoordig kan dat niet meer..

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:03

MissBenthe85 schreef:
uuh misschien krijg ik nu half bokt over me heen, maar HULDE aan jou vriend!!

Net goed!

Misschien wat krom door de bocht, maar dat gevecht altijd, daar wordt je toch ook helemaal simpel van. Zie het met uitgaan ook zo vaak. Als die ander zijn lesje nou maar eens heeft geleerd.

Hij probeerde toch alleen maar te helpen ??
die andere zat fout niet hij!!

SORRY TER BLONDHEID

Frank

Tijd voor 'm om een vak te leren?

KiWiKo

jarco schreef:
nee hoor, zelfs als burger mag je hem zelfs aanhouden en wachten op politie zolang jij hem maar twee keer vorderd

hihi schattig :) :) ik zie me al staan tegenover een 2 meter meneer met zijn neus vol :) :) :)

die laat zich toch door niemand verbaal tegenhouden :) :) :)

Rens_ke

Klopt Jarco.. bij lokaalvredebreuk inderdaad twee keer vorderen. Vertrekt degene niet, dan mag iedere burger deze persoon aanhouden.. MITS! het op heterdaad is!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 19:06

@Kiwiko:Eenmaal in die cel wordt je wel behandeld als een crimineel. En deze keer stonden er idd andere agenten als normaal , van die wijkagenten die kwamen invallen en die gasten snappen gewoon niet hoe het soms werkt aan de deur..

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:07

nee helaas niet meer, kinderen klagen soms zelfs hun eigen ouders aan ....
dan krijgen ze van iemand hulp want wat pa en ma doet kan echt niet meer tegenwoordig. ik snap best dat het niet goed is voor het kind, maar om je ouders gelijk aan te klagen ....
waar gaan we heen hé .... de stop je kat niet in de magnetron ' dat wist ik niet stond, niet in de gebruiksaanwijzing' en dan maar aanklagen ....

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:09

maar ik hoop dat het goed komt, ik zou me ook niet al te veel zorgen maken ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:09

sifra01 schreef:
@Kiwiko:Eenmaal in die cel wordt je wel behandeld als een crimineel. En deze keer stonden er idd andere agenten als normaal , van die wijkagenten die kwamen invallen en die gasten snappen gewoon niet hoe het soms werkt aan de deur..

dat is ook het probleem........... mijn ex heeft de zaak verkocht toen hij na 30 jaar aan de deur staan ineens voor een tijd moest zitten omdat de rechter hem in het ongelijk stelde........ toen was de maat vol voor hem.

Hij is 30 jaar lang heer en meester geweest in zijn tent, het was zijn zaak, en zijn wil is wet geweest......... toen de BV Nederland vond dat hij dat niet meer mocht, toen was het klaar......

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:11

jeetje sif, wat een verhaal. Jammer dat ik je smsje o laat zag, dat ik je niet meteen kon bellen. Verwen hem maar goed vanavond.

xx van Jikke en ikke

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:25

@ Jarco: Ja.. inderdaad ja! Waar ik vooral om stond/sta te kijken is dat in de tijd dat ik zo enorm gepest werd, ouders van de pestende kinderen zeiden 'Dat doet mijn kind niet'.

Echt, daar kan ik nog tranen van in mijn ogen krijgen van woede.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:20

KiWiKo schreef:
jarco schreef:

hihi schattig :) :) ik zie me al staan tegenover een 2 meter meneer met zijn neus vol :) :) :)

die laat zich toch door niemand verbaal tegenhouden :) :) :)

hier ben ik het niet mee eens, stond je altijd alleen dan ? geen collega's in de buurt ?
al moet je op hem zitten maakt niks uit, hij blijft waar je 'm hebben wil !
ook al is die man twee meter hoog en zo breed als een tanker, wil niet zeggen dat hij zich mag gedragen als een god.
iemand moet hem tegen houden en tja jij wilt zo graag voor de deur staan ...
sorry, maar zo zie ik het. je hebt er zelf voor gekozen en je weet dat zulke dingen gebeuren, daar ben je voor opgeleid.
preventief handelen of repressief als er al wat is gebeurd.
maar daarintegen is eigen veiligheid het eerste waar je aan moet denken. ( wil niet zeggen dat je weg bij elke reus weg kan rennen )

sorry voor mij late reactie, had er overheen gelezen denk ik .....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:30

fysiek geweld mag niet........... punt :) Dat is nou net waar jouw vriend voor opgepakt is..........

van mij mag het hoor.......... van mij mag je diezelfde neus breken...........

alleen mag het van de BV Nederland niet :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:52

Nou ik heb het hele verhaal gelezen

Ik kan niet anders dan je vriend gelijk geven.. Alleen was het net weer een verrot moment welke ervoor zorgde dat de agenten toch goed genoeg bevooroordeeld waren...
Ik hoop dat ie er goed 'vanaf' komt.. Laat je het hier nog weten??

Daarnaast... Ik vind dat er uitzonderingen gemaakt worden, zeker bij (zulke) bedreigingen.. Punt hier alleen is, waar ligt de grens en dan krijg je het hele Nederlands gedoe weer met de regeltjes, uitzonderingen, wanneer dit, niet te controleren etc..

Nogmaals sterkte voor jou/je vriend en ik hoop dat ie er sterk voor staat straks!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:54

sorry,

staat dus wel beschreven dat het mag, mits .... zie punten hierboven. ik vind het best dat jij er zo over denkt, maar daar help je ze niet mee ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:05

lief............ wat ga je me nou vertellen............ ik was 15 toen ik in een discotheek ging werken........ ik was 26 toen ik ging samenwonen met de eigenaar van die discotheek.......... ik was 28 toen ik zijn kind kreeg........ ik heb al met al 20 jaar in de nacht gewerkt.............

gekken laten zich niet reguleren........... geen wetjes, regeltjes niks......

en wat mag en kan ligt maar net aan de officier die op dat moment in dienst is en aan de rechter die de zaak behandeld.......

vogelvrij ben je

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:50

ehhhhhnnnneee

al heb je voor de koningin gewerkt dat is jouw zaak, maar ik maak me er geen woorden meer aan vuil.
zoek het eens op en gaat dan iemand tegen spreken, sorry

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:54

Ben het wel met KiWiKo eens dat je niet zomaar een kerel van 2 meter en 100+ kilo tegen kan houden...
Dan mag je nog zo'n brede uitsmijter zijn, als die gozer heeft gedronken of iets anders, dan kent hij z'n eigen kracht niet meer...
Dan gebeuren en rare dingen...