Dressuur zit in het bloed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:22

anneliesdj schreef:
VValar schreef:

Oh ja hoor, ik doe haar dit zo na, maar dat is de discussie hier niet ;) Hartstikke leuk dat dit meisje zo leert paardrijden maar ik vind het geen op zichzelf staande presentatie. Paard is super braaf en ze heeft echt mazzel met zo'n leuk leerpaard. Wellicht als ze dit gevoel door ontwikkelt, en haar ouders een goede pony aanschaffen, dat we haar over een aantal jaren succesvol bij de pony's zullen zien rijden.

En hoe lang heb je erover gedaan om dat te kunnen?

idd en hoe oud was je toen je dit voor het eerst kon ?? en zat je toen ook zonder zadel en reed je bitloos ??? :+

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:34

:x
Voel een hele lochte opmerking komen in de trend van een pennyverhaal!

_O-

Vudress

Re: Dressuur zit in het bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:44

Wat is nou het probleem van sommigen hier?

Ik mocht willen dat ik daar geboren was. Dan moet je alsnog keihard werken om te leren paardrijden maar alle mogelijkheden zijn er.

Eenzijdig zal ze niet opgevoed worden, is mama ook niet bepaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:16

Moderatoropmerking:
Houden we het svp wel ontopic en gezellig over en weer?

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:47

Vudress schreef:
Wat is nou het probleem van sommigen hier?

Ik mocht willen dat ik daar geboren was. Dan moet je alsnog keihard werken om te leren paardrijden maar alle mogelijkheden zijn er.

Eenzijdig zal ze niet opgevoed worden, is mama ook niet bepaald.

_/-\o_

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:22

wonderworst_ schreef:
anneliesdj schreef:

En hoe lang heb je erover gedaan om dat te kunnen?

idd en hoe oud was je toen je dit voor het eerst kon ?? en zat je toen ook zonder zadel en reed je bitloos ??? :+

Jullie raken hier 4 aspecten uit het zicht: A) Wat maakt het hier in godsnaam uit hoe/wanneer/waar ik dit zelfde kunstje kon laten zien als deze 6-jarige! B) Ik reed nog niet op 6-jarige leeftijd C) Ik had geen volleerd GP paard tot mijn beschikking en D) ik kom niet uit een paardenfamilie.

Waar maken jullie je in hemelsnaam druk om, beetje triest eigenlijk :D Lekker laten gaan, ik heb mijn mening er over en als jullie aan het beeld gekluisterd blijven omdat dit 'talentje in de dop' een wissel om de pas kan rijden, dan laat ik jullie ook gewoon gaan.

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:54

valar is grappig :D wat denk je, dat je echt zo goed bent? ik heb op je profiel gekeken en dat 6-jarige meisje zit nog mooier zonder zadel als jij mét zadel :D ik durf bijna te wedden dat het je niet lukt, de wissel om de pas, het lijk heel simpel maar je moet de hulpen wel op precies het goede moment geven ;)

Ik vind het nog steeds geweldig dat een meisje van 6 dit zo "even" doet!!!! _/-\o_

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:12

VValar schreef:
Jullie raken hier 4 aspecten uit het zicht: A) Wat maakt het hier in godsnaam uit hoe/wanneer/waar ik dit zelfde kunstje kon laten zien als deze 6-jarige! B) Ik reed nog niet op 6-jarige leeftijd C) Ik had geen volleerd GP paard tot mijn beschikking en D) ik kom niet uit een paardenfamilie.

Waar maken jullie je in hemelsnaam druk om, beetje triest eigenlijk :D Lekker laten gaan, ik heb mijn mening er over en als jullie aan het beeld gekluisterd blijven omdat dit 'talentje in de dop' een wissel om de pas kan rijden, dan laat ik jullie ook gewoon gaan.

En dat is dus wat ik bedoel.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:52

AnneMaaike17 schreef:
valar is grappig :D wat denk je, dat je echt zo goed bent? ik heb op je profiel gekeken en dat 6-jarige meisje zit nog mooier zonder zadel als jij mét zadel :D ik durf bijna te wedden dat het je niet lukt, de wissel om de pas, het lijk heel simpel maar je moet de hulpen wel op precies het goede moment geven ;)

Ik vind het nog steeds geweldig dat een meisje van 6 dit zo "even" doet!!!! _/-\o_

Zoo, hoe oud ben jij := 12? wat een reactie zeg.
Gezien jou profiel mocht jij willen dat jij de paarden ter beschikking had die VValar heeft. Wat een kinderachtige reactie zeg.
Ik wilde me eerst niet mengen in deze discussie, maar wat daalt het niveau zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:41

Maya schreef:
Moderatoropmerking:
Houden we het svp wel ontopic en gezellig over en weer?

Ik herhaal mijzelf maar even...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:54

Ben ik dan de enige die zich meer zorgen maakt om hoe dat arme meiske haar rug gaat zijn over een tiental jaar? :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:03

Heerlijk, het commentaar hier is om je te bescheuren :D
Ik vind het knap van het kind, ze brengt het er beter vanaf dan ik deed op die leeftijd, ik kon zonder zadel de draf van een Fries paard uitzitten, maar kreeg verder niks voor elkaar.
Mijn rug is er overigens niet stuk van gegaan ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:07

draf uitzitten of dergelijke oefeningen doen vind ik nog wel heel wat anders.... Vind het super dat dit kind deze kans krijgt hoor, daar niet van... Maar ik hoop met heel mijn hart dat haar rugje deze belasting ook al aan kan... Zou zonde zijn van zo'n talentje met kennelijk een groot hart voor paarden, als op haar 12e blijkt dat paardrijden er niet meer in zal zitten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:08

zo'n kleintje op zon groot paard lijkt mij ook niet echt goed voor de heupen en de rug.

Een meisje van 6 kun je moeilijk commentaar geven op het rijden.

Het zou mijn keus niet zijn, geef dat kind een leuke c pony waar ze mee de sport in kan.

Overigens vind ik wel dat een grietje van 6 er knap op zit. Of ze nou wissels springt of niet, of het goed is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:12

Ach, een kind is flexibel, kind gaat er niet stuk van, hoor. Zoals al gezegd hobbelde ik als kleuter samen met dinnetje op dikke Friezen rond, ook beesten op leeftijd trouwens, en we hebben er niks aan over gehouden....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:16

onderzoeken wijzen helaas anders uit sul..... Kinderen te vroeg op paarden is simpelweg niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:18

Nou, ik ga er verder niet vanuit dat deze kleine opdonder dagelijks een uur op dat paard rijdt hoor, je kan het ook groter maken dan het is.
Ik vind dit meer: lol met moeders knol :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:20

met zo'n vaste zit zou ik het heel sterk vinden als ze niet vaker reed dan een keertje in de maand := Dit lijkt me geen op het paard gedropt kind maar eerder eentje die 1. aanleg heeft (natuurlijk) maar 2. zeker ook al de nodige uurtjes op het paard gezeten heeft... Feeling heb je of heb je niet, maar de techniek en hulpen die zij hier toepast moet ze toch echt aanleren...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:45

Dit doet me nu dus echt geen bal. Het ziet er niet zo boeiend uit. misschien ahd ze het dier beter eerst even kunnen scheren voor de looks. Beetje suf dit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:01

detour schreef:
Dit doet me nu dus echt geen bal. Het ziet er niet zo boeiend uit. misschien ahd ze het dier beter eerst even kunnen scheren voor de looks. Beetje suf dit.

bah wat is dit nou voor opmerking? Omdat het dier lekker een eigen vachtje heeft is die suf? :\
Dan heb ik, en menig bokker met me, suffe paarden op stal staan want die zijn ook niet geschoren :roll: alsof dat een must is.

laura22Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:05

Echt super wilde dat ik zo'n vaste zit had. Vind het echt knap voor een meisje van 6 of ze nou wel of niet de hulpen geeft, en wat betreft naar achteren zitten denk niet dat het paard daar last van heeft.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:06

Goh, wat een opschudding over één filmpje. :=
Ik vind het een leuk filmpje, knap van dat meisje dat ze dat zo al kan! Zou ook wel willen dat ik dat kon (/kan :)) ), ik was ik op m'n 6e druk bezig met leren lichtrijden. :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:08

detour schreef:

Dat vind ik nou juit het leuke eraan, zo'n heerlijke ouwe die af en toe uit het land getrokken wordt en dan met het kind dr kunstje mag doen...
Da's pas een heerlijk leven. met pensioen zijn en toch nog meetellen :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:29

inderdaad, héérlijk zo'n oudje die nog even de kunstjes mag tonen. En dat kind zit er toch gewoon netjes op? Ze hebben het geluk om zo'n leerpaard te hebben waar ze wat oefeningetjes mee kan rijden, leuk toch? Ik neem aan dat ze die 6 jarige niet elke dag een uur op een paard zetten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:23

Ut was maar een stom grapje, PG, ik ben een beetje moe na een rampenvakantie. ;) :o
Bill, zelfde verhaal. :D
Tuurlijk ziet het er leuk uit, maar dat het meisje nou zo geweldig rijdt, nee. het ziet er gewoon wel lollig uit! :(:)