Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
russel schreef:Urielle, brandstichting is brandstichting. Zo ken ik een gevalletje van financiële nood, mensen zijn buitenlanders, niet zo goed op de hoogte van alles, de taal zijn ze niet zo machtig en hebben geen ontwikkeling. Dan die reklame van dat mannetje met zijn paraplu die de lucht in gaat, je weet wel die verzekeringsmaatschappij....
Nou goed vrouw steekt huis in brand, is gelukkig een matige brand geweest, was oud en nieuw, dus buuf was vuurwerk aan het afsteken en ziet bewuste buuf het het voorportiek weglopen, 5 minuten later ziet ze brand, brandweer komt, vuur gedoofd.
Vrouw wordt aangehouden, houdt natuurlijk vol dat ze van niets weet, totdat ze komt met het mannetje met de paraplu, want ze is verzekerd en wanneer komt het geld. Zeer simplistisch gedacht natuurlijk, maar ze ging als middelbare moeder wel de gevangenis is en de eis was toendertijd ook anderhalf tot twee jaar. Was immers brandstichting met de mogelijkheid tot het maken van slachtoffers. Dan was het nog in de nachtelijke uren, dus dat telt weer zwaarder met natuurlijk huizen erom heen, omwonenden, dus het maken van slachtoffers was meer mogelijk.
Ze kon niet begrijpen dat ze de gevangenis in ging. Eigenlijk best een triest verhaal, maar als je de regels volgt. Zo ook als een kwajongen die een prullebak in de fik steekt als er een woonblok boven of naast is en als het al een uitslaande brand was in de prullebak.
Mensen zijn zich niet bewust wat men kan aanrichten door alleen aan zich zelf te denken, vaak is de opzet er ook niet.
Maar je hebt opzet misdrijven en misdrijven die door oorzaken het gevolg zijn.
Overigens kan ik mij voorstellen dat er cultuur in een gevangenis leeft en dat er natuurlijk ook gasten zijn die gepest worden, dus weinig brood krijgen.
Overigens heb ik ook maar 1 warme maaltijd per dag, ben niet anders gewend en een gaarkeuken is natuurlijk nooit te vreten, zeker niet als de gevangenen zelf moeten koken, zal ook wel stiekem dingen gebeuren in de keuken waar je niet bij wil zijn..![]()
Het arrestanten brood is idd niet echt lekker, is ook altijd bevroren en wordt vaak in de magnetron even ontdooid, is met kaas of met hagelslag, meer keuze is er niet. Idd mag je altijd tegen betaling ander eten laten komen. Maar eten is er wel, maar idd lekker is anders, maar dat is dan ook je straf. Overigens is het idd water, koffie of thee, meer keuze is er niet.
Verwachten de mensen nu echt dat de minibar voorbij komt? Dat de gevangenen een menukaart krijgen en a la carte eten elke dag?? Het leven is daar gewoon basic en alles wat je bij kunt kopen is voor jezelf. Idd kunnen ze het een en ander kopen als ze willen, ik geloof dat ze dat via zakgeld regeling doen of je hebt familie die dat voor je regelt.
We kunnen het raarvinden, maar toch is het zo en eigenlijk ook maar goed dat het kan, kan je iig je pizza laten komen elke avond als je dat wenst, als je maar betaald. Dus bijna een echt hotel, staat het eten je niet aan, ga je buiten de deur, maar dan op eigen kosten.

kazary schreef:En of ze die datum gaan halen is nog maar de vraag.
En persoonlijk wil ik dat geen klein deel noemen, al was jaren geleden het deel groter. Die mensen krijgen niet de zorg die ze verdienen, geld en personeels gebrek. En dat vind ik erg triest. En van mij mag er dan luxe van de gevange weg genomen worden en dat geld gebruikt worden voor zieke en oudere mensen.

Ikima schreef:Ik ben ooit een keer in de van Mesdagkliniek geweest voor mijn werk, mijn ogen vielen van verbazing bijna uit mijn kop. Die "cellen" die ze hadden daar zou menig bejaarde in een verpleegtehuis jaloers op zijn, mochten vrij rondlopen, konden lekker in de recreatiezaal rondhangen.
Zet 2 moordenaars maar samen in een cel, mogen ze zich op elkaar uitleven in plaats van op onschuldige burgers.
slimmerik schreef:Tjonge, anderhalf jaar zitten voor een fikkie in een prullenbak??? Die maakt goede kans op smartegeld
Ureille je toon kan me wl boosmaken, maar denk nietdat je het mij kwalijk kan nemen dat jou kennis voor het in de fik steken van een prullenbak anderhalf jaar vast komt te zitten echt dat gaat er hier niet in
Dan zal jou kennis wel meer op zijn kerfstok hebben, want hier is echt geen geld en tijd voor.Ikima schreef:Hermelijn er is wel een verschil tussen verzorgingstehuizen en verpleegtehuizen,
Kanelly schreef:Maar welke luxe moeten we wegnemen dan?
Je zit daar immers niet omdat je een verkeerde haarkleur heb,

Al heb ik lang geleden eens een programma gezien vanuit canada. Daar werden gevangen met een bus naar een streng bewaakte tomatenkas gebracht waar ook alleen die gevangenen werkte, geen gewone mensen. Daar werkte ze de hele dag en dan weer terug met de bus. Ook geen slecht idee als je he mij vraagt. 
( ja, meer personeel op z'n bus dan, maar dat kost ook meer geld )