iemand besteld op mijn naam!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

Re: iemand besteld op mijn naam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:52

@ arizona: maar als ik gelijk zeg hoe het zit gaan hun misschien ontkennen.
de politie neemt geen aangifte op van dit soort zaken(nu weet ik ook weer waarom het mijn "vrienden" zijn*zucht*)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:54

Gewoon eerlijk zijn. Niet zeggen dat je van een of ander bedrijf bent ;)

Zeg gewoon dat er misschien iets mis is gegaan en dat jij een factuur hebt gehad van een bed, of zij daar iets vanaf weten. Zo niet, dan is het ook geen ramp, want jij hebt al naar het bedrijf gebeld en gezegd dat jij niks hebt besteld!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:55

Eerlijk zijn is misschien wel de beste maar ik denk dat als ze de waarheid verteld nu zelf aan het kortste eind trekt.

Bij de Neckerman weten ze er van, maar bij de Pabo nog niet.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:57

jawel,bij de pabo weten ze er ook van(ben ik dat vergeten te vermelden?das stom) maar de pabo kan dus niets doen omdat het pakket al is opgestuurd,betaling word daar achteraf gedaan.
maar als er een pakketje word afgegeven,9 van de 10 keer hoef je je id niet te laten zien en kan er dus iemand anders voor "mij" tekenen.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:57

timilon schreef:
@ arizona: maar als ik gelijk zeg hoe het zit gaan hun misschien ontkennen.
de politie neemt geen aangifte op van dit soort zaken(nu weet ik ook weer waarom het mijn "vrienden" zijn*zucht*)

Als ze het ontkennen weet je het toch meteen?

Wat de aangifte betreft:
Een opsporingsambtenaar is verplicht om een aangifte op te nemen. Alleen als op voorhand en zonder nader onderzoek duidelijk is dat er geen sprake is van een strafbaar feit, hoeft hij dit niet te doen. Als een opsporingsambtenaar weigert een aangifte op te nemen, kunt u een klacht indienen.

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... litie.html

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:00

timilon schreef:
jawel,bij de pabo weten ze er ook van(ben ik dat vergeten te vermelden?das stom) maar de pabo kan dus niets doen omdat het pakket al is opgestuurd,betaling word daar achteraf gedaan.
maar als er een pakketje word afgegeven,9 van de 10 keer hoef je je id niet te laten zien en kan er dus iemand anders voor "mij" tekenen.

Dan kun je het papier waarop getekend is, opvragen bij het desbetreffende bedrijf, en daar moet dan een naam en handtekening opstaan,plus het adres waar het geleverd is.
Dan kun jij dus aantonen dat jij daar niet woont, en dat dat niet jouw naam en handtekening zijn ;)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 15:05

kijk,zo kom je nog eens wat te weten.
@ arizona: een opsporingsambtenaar,wat houd zoiemand in?
@ sans6: dan moet ik dat papier opvragen bij selektvracht of bij de pabo?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:06

Bij de Pabo, die kunnen het dan bij hun vervoerder (ik weet niet welke dat is) opvragen. Tenminste, zo gaat het bij ons wel.
(ik werk bij Viking direct, en de vervoerder is daar GLS)

Ze noemen dat bij ons een POD-aanvraag, wellicht handig als je met wat termen kan smijten...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:49

is jouw oude adres,ook het afleveradres bij de Pabo?
ik begrijp dat die bestelling wel via jouw mail was geplaats?
heb jij een vriendje?
kan het niet zijn,dat het neckermann en pabo verhaal,toevallig zijn,en helemaal los staan van elkaar.
dat de nieuwe bewoners van jou oude huis,niks meer "mogen" bestellen,en via jouw naam,wilde proberen.
en dat jouw evt. vriendje,jou wil verassen met een leuk setje van de pabo?
ik bedenk maar wat....

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:10

@ikkemetwikke: beide orders staan op mijn oude adres,en zijn deze maand besteld.(neckermann 14 januari,pabo eergister)
ik denk idd dat de nieuwe bewoners niets meer mogen bestellen,en het dus op deze manier proberen,omdat je meestal achteraf moet betalen(behalve dan blijkbaar met het boxspring bed,wss omdat dat vrij duur is).
ik heb geen vriendje,en iedereen uit mijn kennissenkring weet dat ik niet meer op dat adres woon,al bijna een half jaar geleden verhuisd.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:53

timilon schreef:

een politieagent ;)

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:36

timilon schreef:

Citaat:
Algemeen opsporingsambtenaar
Algemene opsporingsambtenaren zijn (vrijwillige) ambtenaren van politie aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, (onder)officieren van de Koninklijke Marechaussee (in bepaalde gevallen) en officieren van justitie. Een algemeen opsporingsambtenaar is bevoegd zijn tot opsporing van alle strafbare feiten.

Bron: Wikipedia

Sterkte! Ben benieuwd hoe het afloopt!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 18:29

pfff,we zijn heel de tijd al aan het bellen naar de nieuwe huurders van m'n oude huis,maar is constant in gesprek.
zal z'n vriendin ofzo wel aan het bellen zijn,het pabo-pakketje is afgeleverd...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:33

Dan zou ik denk ik even langsgaan. Als je zeker weet dat het pakketje er is nog beter, kan je die meteen ophalen. Jij hebt er tenslotte voor betaald, misschien kan jij er wel wat mee of weet je er wel iemand voor ;) !!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 18:38

ik heb nog helemaal niet betaald,ben me daar helemaal gek.
ik heb niets besteld,dus niets betaald ook.
maar kan dus achteraf wel gezeur krijgen met pabo(en andere bedrijven waar op mijn naam besteld is) en dat wil ik voor zijn.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:38

wat rot dit zeg! ik hoop dat je inmiddels een stuk wijzer bent geworden, geen idee wie erachter zal kunnen zitten? ik had dit ooit met een buurvrouw, toen ik op vakantie was zat zij op mijn kosten te bellen naar het buitenland. ik kreeg toen een torenhoge rekening, maar liet het dus checken door de KPN en zag allemaal nummers staan, die ik niet kende. de rekening was meer dan 1500 euro... |( maar na uitleg bij de KPN hoefte ik dus alleen de aansluitkosten te betalen en niet de rekening. dus als je met bedrijfen gaat praten dan valt er wellicht iets te doen, je gaat toch niet opdraaien voor dit zeg!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:41

het enige wat je moet doen is een door jouw ondertekende opdracht vragen........... en dan ben je ervan af.........

via email besteld, dan de bestelbevestiging laten sturen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 18:49

@ bari: als je enkele van mijn posts hebt gelezen,dan heb je ook gezien dat ik inmiddels weet wie het is.(de nieuwe huurder van het huis waar ik gewoond heb)
@ kiwiko:
bestelbevestiging....bij de pabo dan?want ik kreeg alleen een bericht via hotmail dat het bestelde pakket opgestuurd was.
bij neckermann hebben ze schriftelijk besteld,denk ik,want daarvan kreeg ik over de post een brief.
of kan ik bij de neckermann ook een bestelbevestiging op kunnen vragen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:54

Je kan het altijd aan ze vragen toch? Dan hoor je vanzelf wel of zoiets mogelijk is..

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 18:55

ja,dan ga ik daar maandag maar weer achteraan...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:56

Hoe wist de pabo dan jouw email adres?

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:58

Wat belachelijk :=
Als ik jou was zou ik gewoon de geschreven bestelling navragen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:00

nou, mijn ex bovenbuurmeisje deed dat ook

Zij bestelde bij meer dan 10 verschillende postorder bedrijven onder valse naam. Aangezien we in een huis woonden met appartementen, maar met 1 gezamelijke deur, was dit best makkelijk voor haar
ze gebruikte huisnummer 5, 5a, 5b, 5c en 5d

die laatste 2 bestonden niet eens

alles werd gewoon bezorgd, er hoeft nergens voor getekend te worden
ze opende de deur voor postbode ( ze werkte niet en zat toch al hele dag thuis) en zij dat ze de buurvrouw voor desbrteffende persoon was en dat ze het pakje wel in ontvangst nam

hoge bedragen moesten een aanbetaling hebben
die deed ze dan ook, en niet via haar eigen bankrekening nummer maar via een storting via het postkantoor

zo heeft ze echt voor 10.000 euro`s bedrijven opgelicht

ook heeft ze erna via marktplaats mensen opgelicht
lcd tv`s aanbieden, geld laten overmaken en nooit opsturen

Ik heb dit meerdere keren aangegeven bij politie, ze hield zelfs een schriftje bij met alle verzonnen namen , adressen en geboorte data zodat ze niet in de war raakte
is nooit wat mee gedaan

zo heeft ze mij ook voor 1500.-opgelicht
had mn paspoort gejat op 1 of andere manier, een kopie gemaakt en zo gsm abbo afgesloten onder mijn naam
gaat heel makkelijk via internet
gewoon kopie id opsturen, klaar
toen ik erachter kwam heb ik het abbo beindigd, verhaal uitgelegd en kon alsnog de resterende contract periode betalen als boete
ik kon niks bewijzen!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 19:03

ja,dat is een goede vraag,caira.
waarschijnlijk is er ergens tussen de post ook een poststuk geweest waarop mijn e-mail staat/stond.tegenwoordig is t erg makkelijk.
feit is wel dat beide bestellingen naar mijn oude adres worden gestuurd,en ik zeker weten niets bij neckermann of pabo heb besteld.

@ likepink: ja,ik ga dat inderdaad doen.ik ga ook naar beide bedrijven een brief sturen zodat zwart op wit staat dat ik niets heb besteld en daar al een half jaar niet meer woon.

daarnaast ga ik ook andere bedrijven(denk aan otto,wehkamp etc) belen met de vraag of er op mijn naam iets besteld is dat afgeleverd moest worden op dat oude adres(van het afgelopen half jaar)

@ lynn_nikita: zo,lekkere meid zeg!het is dus toch goed dat ik er zelf flink achteraan zit...ik heb echt geen zin in deurwaarders en dat soort gezeur.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:04

ja, zeker achteraan gaan

meteen bellen en erna een brief sturen ( aangetekend) en aangifte doen!!

je hebt wel geluk dat op oude adres word afgeleverd, en je daar dus niet meer komt
en hun maar moeten bewijzen dat jij t ontvangen hebt
den dus niet datz e hard kunnen maken dat je moet betalen

enige nadeel is dat je straks problemen krijgt als jij wel ooit op jouw naam wil bestellen, je staat nu als wanbetaler bekend