Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:13

Joto schreef:
@ Faye.. Dus wat je bedoelt is dat mensen met een mindere opleiding geen goeie keuzes o.i.d. maken? Dat jij die mensen dus "minder"vind?

Dat staat er toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:15

kistaah schreef:
wat een gesteiger. Wat is er erg aan dat zoiets gezegd wordt? Er is immers niets mis met een lage opleiding.

De opmerking van Faye ("Godzijdank") geeft mij toch de indruk dat zij neerkijkt op lageropgeleiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:15

jackgirl schreef:
WildWings schreef:
Euhm, dat zegt faye nou ook weer niet jackgirl. Jeetje, zowel genaraliseren als iemand woorden verdraaien zijn kunsten he..

Dat zegt ze wel , lees nog een keer goed.

Ze legt zelf die link met oorbellen en hoger opgeleiden.

Wil je even quoten waar faye zegt dat ouders van baby's met oorbellen een lagere opleiding hebben?
En wil degene boven mij (inmiddels wss al niet meer want het gaat hier veelste snel- edit: Joto bedoelde ik dus) even quoten waar staat dat mensen met een mindere opleiding geen goede keuzes maken?

Pff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:16

RedPassion schreef:
kistaah schreef:
wat een gesteiger. Wat is er erg aan dat zoiets gezegd wordt? Er is immers niets mis met een lage opleiding.

De opmerking van Faye ("Godzijdank") geeft mij toch de indruk dat zij neerkijkt op lageropgeleiden.

Godzijdank stond in een andere zin. :(:)

MarjonTampon

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:18

Ik heb vanaf mijn 3 maandan 2 tepelpiercings :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:18

faye schreef:
Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt. En zo niet, kreeg ze ze nog niet.

Ik bedoel het echt niet aanvallend hoor!
Maar zo komt deze zin wel een beetje over vandaar.
Ik vroeg het me gewoon, want snap niet zo best wat de hoge opleiding daar mee te maken heeft.
Thats all
Laatst bijgewerkt door Joto op 28-01-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:19

odetteke schreef:
Prinslover schreef:
Ik had ze ook al op jonge leeftijd :D Ben er blij mee ook! Ik heb nu een soort van naaldenfobie, dus ben dolblij dat ik ze al heb! Herinner me er niks meer van 8-)

Zou je het dan ook goed vinden als een ouder bij een kind een klein knopje in de neus laat zetten omdat ze het mooi vinden en het kind nu nog niet bang voor naalden is?

Wat is dat nou voor vergelijking.. ja het is ook een piercing okey .. daar heb jij je punt.
Maar een neuspiercing is een minder geaccepteerd ( kan even niet op het andere juiste woord komen ) dan oorbellen.
daarnaast is het nog veeel meer in het zicht.

Anoniem

Jij maakt er toch echt iets anders van dan wat er eigenlijk staat Joto.. en ongeacht of ik het met de opmerking over hoogopgeleiden eens ben of niet, vind ik het ontzettend vermoeiend als mensen woorden verdraaien of dingen roepen die nergens staan.

Mowoah

Over de zin die Faye geschreven zou hebben; De zin kan zo wel overkomen, maar dit zegt ze niet letterlijk. ;)

Toch best lastig, internet, verdraaid een hoop dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:20

faye schreef:
Godzijdank stond in een andere zin. :(:)

faye schreef:
Godzijdank zit mijn dochter op een school waar de meeste ouders helemaal niet van dit soort dingen houden. Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding.

Ja, het staat in een andere zin, maar het lijkt mij toch te slaan op de ouders die in de volgende zin terugkeren als zijnde hoogopgeleid. Ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat jij hiermee bedoelt dat er daar geen kinderen met oorbellen rondlopen omdat de ouders hoogopgeleid zijn. Maar goed, wie ben ik? :+

Edit: En ik ben blijkbaar niet de enige die het zo interpreteert.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-09 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:21

Ik vind dat kinderen later zelf die keuze moeten krijgen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:22

faye schreef:
Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt. En zo niet, kreeg ze ze nog niet.

Ik denk dat je zelf hier wel kunt verzinnen dat 1 + 1 , 2 is.
deze zin zegt mij genoeg.
Mensen met een hogere opleiding doen dit over het algemeen minder. dus zijn het automatische de gene met een lagere opleiding ... wie moet het anders doen ? de mensen zonder opleiding ?
Laatst bijgewerkt door Happinez op 28-01-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

jackgirl schreef:
Wat is dat nou voor vergelijking.. ja het is ook een piercing okey .. daar heb jij je punt.
Maar een neuspiercing is een minder geaccepteerd ( kan even niet op het andere juiste woord komen ) dan oorbellen.

Nou en? Als het kind het er niet mee eens is kan ze hem er toch gewoon weer uithalen later? Wat maakt dat nou uit? Ik bedoel, als jij als moeder dat nou mooi vindt dan moet je toch het recht hebben om zo'n piercing te laten zetten bij je kind? Het is toch zeker JOUW kind, dus mag je als ouder bepalen wat ermee gebeurt.

' :+ '

Nee sorry, ik snap niet waarom je een neuspiercing bij een kind NIET zou mogen doen maar oorbellen wel. (Neuspiercing is niet realistisch, maar stel dat). Het zit bij een baby beide in het gezicht, die hebben nog maar dun/kort haar. Dan zie je die oorbellen sowieso wel evengoed als een neuspiercing natuurlijk.

alyel

Ik heb zelf om oorbelletjes gevraagd toen ik drie jaar was (lang verhaal, mijn zusje had een vriendinnetje dat 1 jaar ouder was dan m'n zus (en dus 3j ouder dan mezelf) en haar communie had gedaan. Zij had oorbelle gekregen en kwam ermee stoefen.) Ik en mijn zus naar ons mama "MAMA, ... heeft oorbellen, en wij krijgen dat niet!". Mama zei toen, als jullie oorbelle wille, krijgen jullie oorbellen..maar dat gaat pijn doen hoor!
De eerste juwelier wou bij m'n zus wel oorbelletjes schieten,maar bij mij niet (ik was 3)...Ik heel boos. Dan naar de volgende, en die wou het enkel doen omdat ik het zelf wilde. Heb toen geen kik gegeve :-) maar als je mijn zus had laten doen zou die met 1 oorbel terug naar huis gekomen zijn :D

Vind niet dat je een baby'tje al oorbellen moet laten schieten... Ik zou ook wachten tot het kind zelf aangeeft dat het oorbellen wilt! En het is inderdaad zoals eerder vermeld werd, een leuk (verjaardags)cadeau

Mowoah

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:26

jackgirl schreef:

Het kan allebei heel eenvoudig geschoten worden, en kan een heel klein knopje in, als je het er uit haalt zie je bij beide een klein stipje als litteken.... het enige verschil is dat er in nederland meer mensen zijn met oorbellen dan met neuspiercings.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:27

Ik vind dat je (neus)piercings niet kunt vergelijken met gaatjes voor oorbellen. Zoals jackgirl al zegt...

Oorbellen zijn inderdaad 'algemeen geaccepteerd' als het ware. Hiervoor zul je bijv. ook (bijna nooit) afgewezen worden voor een baan, terwijl andere piercings dit wel als gevolg kunnen hebben. In mijn ogen zijn neus/tong/navel/wenkbrauw-piercings (e.d.) heel wat anders dan oorbellen.

Maar ik kan mij voorstellen dat andere mensen hier anders over denken :)

Overigens zou ik het ook lekker bewaren tot wanneer het kind aangeeft het zelf te willen. Maar snap niet dat er zo'n 'taboe' ligt op ouders die ze al laten schieten bij hun kind als baby-zijnde.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:29

WildWings schreef:
Nou en? Als het kind het er niet mee eens is kan ze hem er toch gewoon weer uithalen later? Wat maakt dat nou uit? Ik bedoel, als jij als moeder dat nou mooi vindt dan moet je toch het recht hebben om zo'n piercing te laten zetten bij je kind? Het is toch zeker JOUW kind, dus mag je als ouder bepalen wat ermee gebeurt.

' :+ '

Nee sorry, ik snap niet waarom je een neuspiercing bij een kind NIET zou mogen doen maar oorbellen wel. (Neuspiercing is niet realistisch, maar stel dat). Het zit bij een baby beide in het gezicht, die hebben nog maar dun/kort haar. Dan zie je die oorbellen sowieso wel evengoed als een neuspiercing natuurlijk.

Als ze dat willen doen , moeten ze dat vooral doen. Ik vind het niet mooi , maar ga niet zeggen dat het ordinair is.
Dat babys weinig haar hebben , klopt soms .. maar ik neem aan dat het ook de bedoeling dan is om ze te zien.
en hier mensen zeggen .. ja later .. misschien willen ze het dan niet en zitten ze met littekentjes.
Dan is er tegen die tijd , meestal de mogelijkheid ze te verbergen.
En dat gaat minder goed lukken met je neus , tegen die tijd ben ik bang .. (misschien een burka ? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:29

Droomster schreef:
Oorbellen zijn inderdaad 'algemeen geaccepteerd' als het ware. Hiervoor zul je bijv. ook (bijna nooit) afgewezen worden voor een baan, terwijl andere piercings dit wel als gevolg kunnen hebben. In mijn ogen zijn neus/tong/navel/wenkbrauw-piercings (e.d.) heel wat anders dan oorbellen.

Dus? Als kind kan je ze er toch later weer uithalen als je het niet mooi vindt? Of als het je baan in gevaar brengt?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:31

odetteke schreef:
jackgirl schreef:

Het kan allebei heel eenvoudig geschoten worden, en kan een heel klein knopje in, als je het er uit haalt zie je bij beide een klein stipje als litteken.... het enige verschil is dat er in nederland meer mensen zijn met oorbellen dan met neuspiercings.

Klopt , maar heb toch liever zo'n stipje op mijn oren , dan in mijn neus.
Maar als mijn ouders dat gewild hadden ( wat me overgens heel sterk lijkt :') ) hadden ze dat best mogen doen bij me.
Ik kan het niet zien als een enorme verminking .. er zijn ergere dingen in de wereld
Laatst bijgewerkt door Happinez op 28-01-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:31

jackgirl schreef:
Als ze dat willen doen , moeten ze dat vooral doen. Ik vind het niet mooi , maar ga niet zeggen dat het ordinair is.
Dat babys weinig haar hebben , klopt soms .. maar ik neem aan dat het ook de bedoeling dan is om ze te zien.
en hier mensen zeggen .. ja later .. misschien willen ze het dan niet en zitten ze met littekentjes.
Dan is er tegen die tijd , meestal de mogelijkheid ze te verbergen.
En dat gaat minder goed lukken met je neus , tegen die tijd ben ik bang .. (misschien een burka ? )

De bedoeling van een neuspiercing is dan toch ook om 'm te laten zien? Dus dan is het ook niet erg dat je hem ziet... als je het zo gaat bekijken vervalt jouw hele 'neuspiercing zit in het aangezicht'-argument.

Nou op je neus is het ook maar een klein littekentje doorgaans in goede gevallen, en anders wat covertroep erop smeren.
Als je je haar in een staartje doet, of je haar achter je oren, of bepaalde kapsels hebt zijn je oorlellen ook zichtbaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:32

Jeutje, ik had geen idee dat mijn topic zoveel reactie los zou maken bij mensen :D Of een lage opleiding ermee te maken heeft weet ik niet, ik denk niet dat je dat zo kan zeggen.
De klasgenoot waarover ik het had in mijn OP zit trouwens net als ik op het HBO.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:34

ik vind het ook veels te ver gaan om een baby gaatjes in de oortjes te laten schieten !
ikzelf was een jaar of vijf en wilde zooooooo graag oorbelletjes.
grote zak snoep op schoot en schieten maar ...... helaas is het bij één kant gebleven want ik wilde niet meer !!
een week later hebben we de andere kant geschoten puur omdat ik niet voor 'gek' wilde lopen en niet door pushen van de ouders.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:35

Not done!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:35

WildWings schreef:
Dus? Als kind kan je ze er toch later weer uithalen als je het niet mooi vindt? Of als het je baan in gevaar brengt?

Maar bij de neus blijft het (eventuele) litteken toch veel beter te zien en ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent als je dan wat ouder bent. Terwijl dit bij oorbellen heel anders is, ten eerste heb ik nog nooit iemand horen klagen over het feit dat ze gaatjes in hun oren hebben en ten tweede is het veel makkelijker te verbergen (met je haar bijv.).

Eigenlijk blijf ik erbij dat je piercings (o.a. het rijtje dat ik eerder genoemd hebt) gewoon niet kunt vergelijken met gaatjes in je oren :D