Joto schreef:@ Faye.. Dus wat je bedoelt is dat mensen met een mindere opleiding geen goeie keuzes o.i.d. maken? Dat jij die mensen dus "minder"vind?
Dat staat er toch niet?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
jackgirl schreef:WildWings schreef:Euhm, dat zegt faye nou ook weer niet jackgirl. Jeetje, zowel genaraliseren als iemand woorden verdraaien zijn kunsten he..
Dat zegt ze wel , lees nog een keer goed.
Ze legt zelf die link met oorbellen en hoger opgeleiden.
faye schreef:Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt. En zo niet, kreeg ze ze nog niet.
odetteke schreef:Prinslover schreef:Ik had ze ook al op jonge leeftijdBen er blij mee ook! Ik heb nu een soort van naaldenfobie, dus ben dolblij dat ik ze al heb! Herinner me er niks meer van
Zou je het dan ook goed vinden als een ouder bij een kind een klein knopje in de neus laat zetten omdat ze het mooi vinden en het kind nu nog niet bang voor naalden is?
faye schreef:Godzijdank stond in een andere zin.
faye schreef:Godzijdank zit mijn dochter op een school waar de meeste ouders helemaal niet van dit soort dingen houden. Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding.

faye schreef:Dit zijn over het algemeen ouders met een hoge opleiding, ik denk dat dat ook scheelt. En zo niet, kreeg ze ze nog niet.
jackgirl schreef:Wat is dat nou voor vergelijking.. ja het is ook een piercing okey .. daar heb jij je punt.
Maar een neuspiercing is een minder geaccepteerd ( kan even niet op het andere juiste woord komen ) dan oorbellen.
daarnaast is het nog veeel meer in het zicht.
'
maar als je mijn zus had laten doen zou die met 1 oorbel terug naar huis gekomen zijn
jackgirl schreef:Wat is dat nou voor vergelijking.. ja het is ook een piercing okey .. daar heb jij je punt.
Maar een neuspiercing is een minder geaccepteerd ( kan even niet op het andere juiste woord komen ) dan oorbellen.

WildWings schreef:Nou en? Als het kind het er niet mee eens is kan ze hem er toch gewoon weer uithalen later? Wat maakt dat nou uit? Ik bedoel, als jij als moeder dat nou mooi vindt dan moet je toch het recht hebben om zo'n piercing te laten zetten bij je kind? Het is toch zeker JOUW kind, dus mag je als ouder bepalen wat ermee gebeurt.
''
Nee sorry, ik snap niet waarom je een neuspiercing bij een kind NIET zou mogen doen maar oorbellen wel. (Neuspiercing is niet realistisch, maar stel dat). Het zit bij een baby beide in het gezicht, die hebben nog maar dun/kort haar. Dan zie je die oorbellen sowieso wel evengoed als een neuspiercing natuurlijk.
Droomster schreef:Oorbellen zijn inderdaad 'algemeen geaccepteerd' als het ware. Hiervoor zul je bijv. ook (bijna nooit) afgewezen worden voor een baan, terwijl andere piercings dit wel als gevolg kunnen hebben. In mijn ogen zijn neus/tong/navel/wenkbrauw-piercings (e.d.) heel wat anders dan oorbellen.
odetteke schreef:jackgirl schreef:Wat is dat nou voor vergelijking.. ja het is ook een piercing okey .. daar heb jij je punt.
Het kan allebei heel eenvoudig geschoten worden, en kan een heel klein knopje in, als je het er uit haalt zie je bij beide een klein stipje als litteken.... het enige verschil is dat er in nederland meer mensen zijn met oorbellen dan met neuspiercings.
) hadden ze dat best mogen doen bij me.jackgirl schreef:Als ze dat willen doen , moeten ze dat vooral doen. Ik vind het niet mooi , maar ga niet zeggen dat het ordinair is.
Dat babys weinig haar hebben , klopt soms .. maar ik neem aan dat het ook de bedoeling dan is om ze te zien.
en hier mensen zeggen .. ja later .. misschien willen ze het dan niet en zitten ze met littekentjes.
Dan is er tegen die tijd , meestal de mogelijkheid ze te verbergen.
En dat gaat minder goed lukken met je neus , tegen die tijd ben ik bang .. (misschien een burka ? )
WildWings schreef:Dus? Als kind kan je ze er toch later weer uithalen als je het niet mooi vindt? Of als het je baan in gevaar brengt?