Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:56

Jeetje, wens je dochter maar heel veel beterschap en sterkte toe en steun haar heel veel.
Praat veel met haar, en verwen haar in deze tijd maar een beetje, dat heeft ze nodig..

Ik ben soms ineens als de dood voor school, onbekende mensen en andere 'apartigheid' dus ik weet hoe het is om met angst ergens te zitten. Heel fijn dat ze van dit soort goede vriendinnen heeft, heeft ze toevallig ook een mannelijke vriedengroep die er nog een beetje 'breed' uitzien? Dit wil ook nog wel eens helpen als je daar mee door de school loopt, die steunen mij teminste heel erg als ik weer zo'n tijd heb en mocht er wat lelijks worden gezegt houden ze wel op na wat boze blikken.. :j

Aan de ene kant moet je er misschien niet te veel (zichtbare) aandacht aan besteden op school, (dan heb je al gauw weer van die stookertjes, die op school denken stoer te zijn en dan krijg je al snel veel roddels ect) maar wees wel duidelijk :j Mentor zou denk ik ook wel ingelicht zijn? Misschien dat hij/zij je dochter en de rest ook nog extra in de gaten kan houden?

Nogmaals, respect voor jou en heel veel sterkte aan je dochter! :(:)

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:57

Goed dat de politie het zo oppakt, en ook fijn dat jij je nog een beetje hebt ingehouden. Anders was het alleen maar erger geweest denk ik.

Wens je dochter maar veel sterkte.
En als dr vriendje het voor haar opneemt , dan is dat zowiezo al positief!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:58

Ni_Mi_ schreef:
Ik houd zeer zeker mijn dochter goed in de gaten en ben er ook bang voor dat het een grotere impact gaat hebben dan iedereen denkt, zoiets kan lang duren voor het een beetje zakt ben ik bang

Zeker doen, ik heb zo dus nog steeds tijden dat ik een inval heb, en dat dan door geestelijk gepest. Knap dat je het zo goed door hebt! +:)+

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:05

Ik denk dat ik maar eens langs moet komen met de longeer zweep.
Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.
Denk dat dat er uitgeslagen moet worden. }:)

Nee.
Even serieus.

Hoe zwak kun je zijn, om zoiets te doen.
Hoe haal je het in je botte hersens...
Ik denk dat er een draadje los zit in haar hoofd.

Je hebt wel gelijk.
Ze beginnen op hun 11e al met geweld.
Waar gaat het heen met de wereld.
En dan nog om een jongen.
Tja, uit is uit....
Nu snap ik ook wel hoe dat komt.

Hoe gaat het nu met je dochter?
Vind het knap dat ze zich nog goed houd.
Maar wat achterlijk dat school zich er verder niet veel mee bemoeit.

Hou haar inderdaad maar goed in de gaten.
Dit heeft tijd nodig om te verwerken,lijkt mij....

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:12

jemig wat zielig om dat te doen om een jongen
heel veel sterkte voor je dochter
heeft ze er ook veel last van?
dat die jongen die ex niet in elkaar slaat ofzo(dan weet ze ook hoe t voelt :( )

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:23

Ni_Mi_ schreef:
Eponastable schreef:
Ik vind het ook knap dat je zo kalm bent gebleven!!
Wat erg voor je dochter! Dit hoeft op zo'n manier niet opgelost worden, om zo toegetakeld te zijn!!

Hoe reageerd haar liefje hierop?
Zit hij bij haar op school??

Sterkte!!!

Nee die jongen zit niet bij haar op school maar woont hier in het dorp, is gisteravond een poosje hier geweest (wij kennen hem al zo'n 2 jaar) en vond het verschrikkelijk om te zien wat er was gebeurt, wilde ook naar het meisje toe om haar weer klappen te geven maar dat heb ik uit zijn hoofd gepraat en gezegd dat dat niet de juiste oplossing is en de politie dit wel af werkt.

zie dit nu net nu ik t hele topic lees
daar heb je wel gelijk in anders krijgt hij daar straks ook problemen mee als jullie aanklacht blijft staan
trouwens achterlijk dat ze nog zeggen blauwoog kan niet begrijpen dat sommige aan de kant van de dader staan zeg maar -:(-

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:25

Jeetje, ik weet niet of ik zo kalm zou kunnen blijven als mijn dochter dat later zou gebeuren.
Petje af voor je! Je hebt het prima aangepakt.

Ik voel echt met je mee. ik voel me nou al machteloos als ik er alleen al aan denk wat er zou kunnen gebeuren.

Ik ben benieuwd wat voor straf het meisje krijgt als minderjarige.
Ik hoop toch dat de ouders van dat kind zich diep schamen en dat kind minimaal 1 maand huisarrest geven. :(

Toch zou een cursus zelfverdediging niet slecht zijn. Wordt je zekerder van jezelf. Ik zit er zelf aan te denken om mijn dochter op judo te doen, dat zit nl. hier in het dorp. Kan ze zich tenminste altijd verweren als er wat zou zijn.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 20:58

De zaak krigt zeker nog een staartje, wat ik begrepen heb gaat dit alles naar de officier van justitie en die gaat kijken wat voor straf ze haar gaan geven, zelf hoop ik dat ze geen geld boete gaat krijgen (wat haar ouders dan misschien zullen betalen en ze er verder goed mee weg komt) maar dat ze haar maar taakstraf geven ofzo, laat haar maar in een bejaardenhuis helpen of op een kinderboerdrij, misschien dat ze er dan iets van opsteekt hoe ze op een juiste manier met mensen om moet gaan.

Met mijn dochter gaat het (hier thuis) wel goed, haar mondje is weer groot zat }> zal op school voorlopig nog niet het geval zijn denk ik en verder heeft ze nergens last van, bij het oog trekt het een beetje af en toe maar de zwelling begint al wat minder te worden en het wordt nu geel ipv blauw...

Het meisje heeft trouwens (hoor ik net) in haar msn naam staan: sletje ga maar naar die player, heeft naast jou nog 20 anderen.En mooi blauw is niet lelijk!

En de politie maar zeggen : Ze heeft er zoveel spijt van !! Niet dus...

Heb mijn dochter haar uit haar msnlijst laten gooien en ook van hyves af en heb gezegd dat ze dat maar moet negeren dat het meisje het alleen maar doet om stoer te doen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:14

Wow wat een verhaal zeg!!
Vind het wel knap en stoer van je dochter dat ze weer naar school gaat en durft, zeg dat maar tegen haar! Als mij zoiets zou gebeuren zou ik écht even niet durven. En ontzettend lief van die vriendinnen die met haar mee zijn gefietst en in haar buurt zijn gebleven.

Waarschijnlijk krijgt ze inderdaad een taakstraf. Een kennis van mij heeft dat ook gehad (ook al stond ie er alleen bij). Ik hoop het in ieder geval van harte!

En trouwens, je dochter mag ook blij zijn met haar moeder! Je hebt het naar mijn idee helemaal goed opgepakt!!!

xEline

Re: Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:21

Wat een vreselijk verhaal! , En ik vind het heel knap dat je je in heb gehouden , ik was zelf helemaal uit me slof gegaan bij die meisjes ( ben zelf pas 16 ). Heel goed dat je naar de politie ben gegaan . de meeste meisjes die geslagen worden durven dit juist niet. En ik hoop dat het meisje der handjes maar even thuis houd de volgende keer.

Heel veel succes er mee!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:22

Ni_Mi_ schreef:
Het meisje heeft trouwens (hoor ik net) in haar msn naam staan: sletje ga maar naar die player, heeft naast jou nog 20 anderen.En mooi blauw is niet lelijk!

En dat zijn leeftijdsgenootjes.. Te achterlijk voor woorden..

Vind het nog steeds heel goed wat je doet! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:36

Ni_Mi_ schreef:
De zaak krigt zeker nog een staartje, wat ik begrepen heb gaat dit alles naar de officier van justitie en die gaat kijken wat voor straf ze haar gaan geven, zelf hoop ik dat ze geen geld boete gaat krijgen (wat haar ouders dan misschien zullen betalen en ze er verder goed mee weg komt) maar dat ze haar maar taakstraf geven ofzo, laat haar maar in een bejaardenhuis helpen of op een kinderboerdrij, misschien dat ze er dan iets van opsteekt hoe ze op een juiste manier met mensen om moet gaan.

Met mijn dochter gaat het (hier thuis) wel goed, haar mondje is weer groot zat }> zal op school voorlopig nog niet het geval zijn denk ik en verder heeft ze nergens last van, bij het oog trekt het een beetje af en toe maar de zwelling begint al wat minder te worden en het wordt nu geel ipv blauw...

Heb mijn dochter haar uit haar msnlijst laten gooien en ook van hyves af en heb gezegd dat ze dat maar moet negeren dat het meisje het alleen maar doet om stoer te doen.

Als ik jou was zou ik alle gesprekken opslaan uitprinten en mee nemen naar de politie... maar dan ook echt alles ! dus ook wat ze in haar naam heeft staan.

vind het verder wel heel knap dat jij nog zo rustig heb kunnen blijven..
Hoe is het nu met je dochter ? is de gezicht al wat beter ? hebben ze bij de politie ook een foto gemaakt over hoe ze er uit zag ? zo nee zou ik dat als nog even doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:39

Ik vind dat je je nog beleefd gehouden hebt zeg! Ik zou haar een draai rond haar oren verkocht hebben en haar aan haar haren naar haar ouders gesleurd hebben!

Hebben ze dan helemaal geen manieren meer?

Hoop dat jouw dochter snel terug opknapt!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:42

echt dat ze nog durft terwijl je de politie er bij had gehaald!
Vind het ook te gek voor woorden dat ze er gewoon echt geen spijt van had.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:44

Anoniem schreef:
Als ik jou was zou ik alle gesprekken opslaan uitprinten en mee nemen naar de politie... maar dan ook echt alles ! dus ook wat ze in haar naam heeft staan.

vind het verder wel heel knap dat jij nog zo rustig heb kunnen blijven..
Hoe is het nu met je dochter ? is de gezicht al wat beter ? hebben ze bij de politie ook een foto gemaakt over hoe ze er uit zag ? zo nee zou ik dat als nog even doen.

Inderdaad, en met datum, printscreen's en noem het maar op!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:45

Ja bij de politie hebben ze maandag gelijk foto's gemaakt en ik heb zelf gisteren ook nog foto's gemaakt omdat je het gisteren pas echt goed kon zien, duurt altijd even voor iets echt blauw en dik word maar dat is gelukkig allemaal geregeld.
Zag net trouwens op haar hyves dat ze tegen een ander meisje zei dat het haar allemaal niets intereseert.
Pfff eigenlijk moet ik daar gewoon niet meer op moet kijken want ik raak er alleen maar meer opgefokt door....

Mijn dochter was net helemaal gelukkig, ze had d'r vriendje gebeld want die is jarig vandaag en hij vroeg of hij vrijdagavond naar d'r toe mocht komen, dus ik heb weer een beetje een blij kind die nu gelukkig al met haar hoofd bij vrijdagavond is haha.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:48

Misschien schrijft dat kind dat alleen maar om stoer over te komen. Je weet toch niet hoe ze zich er nu werkelijk bij voelt. Ik denk dat ze misschien toch stiekum knijp heeft voor wat haar te wachten staat. (Een normaal iemand zou dat tenminste toch hebben).

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:49

pff ...wat knap dat je je zo hebt weten te beheersen...ik ben niet agressief aangelegd...maaar kom niet aan mijn meiden..
goed dat jullie zo hebben gehandeld en ik hoop dat je dochter er weer bovenop komt!.

praat gedrag niet goed hoor, maar eigenlijk is dit ook erg triest voor de dader...vaak hebben dit soort meiden ook genoeg aan hun hoofd, dit kind weet dus gewoon echt niet hoe ze met haar verdriet om die jongen om moet gaan...waar is haar steun geweest??. hiermee maakt ze het voor zichzelf alleen maar nog moeilijker...helaas beseft ze dat waarschijnlijk veel later pas...en zal ze zich voorlopig naar jouw dochter alleen nog maar harder opstellen. Maar gelukkig heeft die jou als steun! sterkte met alles!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:50

Maar ook dat soort berichtjes opslaan/prinscrenen enzovoort, hoe meer bewijs, hoe harder de straf. :j

Maar fijn dat je dochter al een beetje vrolijker is, is niet niks.. :(:)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:51

Jeetje he, wat een ernstig verhaal!
Heel veel sterkte nog naar jou en je dochter toe!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:51

Isabonny schreef:
Misschien schrijft dat kind dat alleen maar om stoer over te komen. Je weet toch niet hoe ze zich er nu werkelijk bij voelt. Ik denk dat ze misschien toch stiekum knijp heeft voor wat haar te wachten staat. (Een normaal iemand zou dat tenminste toch hebben).

Ja daar heb je gelijk in, kan ook alleen stoer doen zijn, ik zou als ik haar was behoorlijk wat knijp hebben nu

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:01

heb je nog contact met haar ouders opgenomen?
kan je daar niet iets mee doen? of zijn het van die verschrikkelijkerts die vinden dat hun kind nooit wat fout doet?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:09

Dan mag ze ook wel wat berouw tonen.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:23

lijntje87 schreef:
heb je nog contact met haar ouders opgenomen?
kan je daar niet iets mee doen? of zijn het van die verschrikkelijkerts die vinden dat hun kind nooit wat fout doet?

Nee ik heb geen contact opgenomen ik vind niet dat dat aan mij is, had van hen een beetje meer fatsoen verwacht zodat ze contact op zouden nemen maar helaas!!

Ik ga m'n mandje zo eens opzoeken, ben kapot, iig iedereen bedankt voor jullie reactie en ik hou jullie zeker op de hoogte hoe dit verder gaat verlopen!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:30

ik vind dit ook ver weg van "stoer"... Als een van mijn vriendinnen dit zou flikken dan weet ik niet of dat ik nog met haar om wil gaan