iets bij het grof vuil weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: iets bij het grof vuil weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:13

als ze hier aan grof vuil zouden doen, en ik zou wat leuks tegenkomen
dan gaat het gewoon mee
boeit me echt in het geheel niet
zolang iets heel en bruikbaar is , kun je hele leuke dingen mee doen
denk aan meubeltjes etc , verfje oid erover en gaan

vind het idioter dat mensen in goede staat zijnde dingen wegmieteren , dan dat iemand die spullen meeneemt en er iets mee doet
de weggooier zou zich moeten sc hamen, degene die het meeneemt absoluut niet

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:27

In mijn oude woonplaats deden ze ook aan grofvuil, heb daar ook wel eens dingen weggehaald. Ik weet nog als kind dat er een heel groot poppenhuis stond. Toen heeft mijn moeder de auto gehaald, aangebeld bij de mensen of hem mochten meenemen. En zij vonden het goed dus hadden we hem in de auto geladen. Ze heeft hem toen helemaal opgeknapt, nieuw behang en tapijt en mooi geschilderd. We hebben hem nog steeds echt een fantastisch ding.

Maar waar we nu wonen willen ze ook dat je het zelf langs brengt. Één keer per jaar hebben ze in het dorp een rommelmarkt voor de muziekvereniging dus de meeste mensen brengen daar hun spullen heen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:33

Ik heb ook een paar x wat bij het grof vuil weg gehaald maar alleen als het donker was en niemand me zou zien :o ook sta ik er niet in te graaien maar kijk ik alleen als dingen me opvallen.
de eerste keer was een aantal jaar terug. ik liep 's ochtends een ochtendkrant en zag bij het grof vuil een kinderbox staan en nog een doos met speelgoed. het zag er allemaal goed uit. gewoon zonde om weg te gooien. vrij duur speelgoed van fisher prise en zo. heb het ergens in de bosjes geflikkerd (het was donker en moest m'n wijk op tijd afhebben) en heb m'n moeder gebeld. die is het op komen halen. spullen zijn schoongemaakt en gedesinfecteerd en nog jarenlang gebruikt. zag er gewoon als nieuw uit.

vorig jaar heb ik 4 rieten eetkamerstoelen, een salontafel en 2 tuinstoelen weggehaald. de eetkamerstoelen en de tuinstoelen waren echt in superstaat. echt als nieuw. tuinstoelen waren nog hagelwit. de salontafel even licht opgeschuurt en ook als nieuw. snap echt niet dat dat weggegooid was. geef het dan weg of zo. (of ze waren aan het verhuizen en misten na mijn komst een deel van hun huisraad, dat kan natuurlijk ook :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:37

Dat vind ik dan wel weer typisch... Je ervoor schamen (en dus alleen in het donker lopen snuffelen) maar er ondertussen wel je halve huisraad vandaan plukken. ;)

Overigens ga ik ook niet lopen graaien, dat is mijn stijl niet. Maar ik schaam me er absoluut niet voor om iets wat langs de weg staat en nog in goede staat lijkt eens van dichtbij te bekijken.

Sonja_vR schreef:
de weggooier zou zich moeten sc hamen, degene die het meeneemt absoluut niet

Dat ben ik volledig met je eens.

Het is alleen wel jammer dat onze kringloopwinkel niet alles meer aanneemt. Kastjes e.d. 'worden toch niet meer verkocht dus blijven wij ermee zitten, breng maar naar de stort'.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:42

Ik zou het ook doen, waarom niet? mensen die het bij het grofvuil zetten willen er juist vanaf. Alleen zou ik niet graag gezien worden als ik er tussen zit te graaien haha.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:44

ik loop rustig naar biuten als iemand tussen mijn grofvuil staat te snuffelen!
Meestal gebeurd het al als ik nog heen en weer aan het lopen ben. Vraag dan meestal of ze ook nog de rest van de spullen voor het grofvuil willen zien. Meestal wel, en dan helpen ze vaak ook even met buiten zetten :+
heb ik schijt aan. D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:50

Goh, ik heb er al zoveel vantussen gehaald :D

Heel wat emmers, voertonnen, houten platen om mijn stallen dicht te timmeren, stevige betonplexplaten die anders stukken van mensen kosten, oude borstels waarvan de steel nog goed is, of omgekeerd, de borstel nog goed maar de steel stuk.

Opslagdozen voor op de wei, zelfs 3 oude kruiwagens! Een cd-speler waarvan de cd-speler niet meer ging maar de radio nog prima, zelfs eens een stel bakletters waarvan de letters gewoon voor 80% vervaagd waren, echt je verschiet ervan wat je er allemaal vind :D Heb er trouwens ook mijn gerbilhok vandaan en mijn vogelkooi! Een 3 tal tuinstoelen heb ik ook meegenomen, supergezellig voor in de zomer op de wei!

Dingen zoals matrassen, zetels, kleren etc of spullen die echt stuk zijn laat ik liggen. Dat vind ik niet echt proper meer.

Helaas is dat hier niet meer... Nu moet je die mannen opbellen om te vragen of ze het komen halen. Beste zonde!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:56

Vind ik niet zo typisch je kan je ervoor schamen en toch je huishouden....

Wat is daar zo raar aan zijn veel redenen die dat veroorzaken, en ook dat het nog steeds niet in het maatschapelijke plaatje past. Men plakt er vaak een bobo de hobo stikkertje op.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:59

Ik vind dat het wel kan, het word toch weggedaan omdat die mensen het niet meer willen hebben. Je kan het toch niet meer vragen want je weet niet van wie het is. En als jij het meeneemt heb je er teminste nog plezier aan. Wie weet waar het anders terecht komt?

Mijn vader heeft vroeger ooit bij de vuilnis [ik ben het woord even kwijt, hoe heet dat, die containers ophalen enzo? :$ ] gewerkt. En hij nam ook wel eens wat mee, een heel mooi schilderij, een potje, een armbandje.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:00

Owh ja hoor, ik neem ook wel is wat mee wat bij het grofvuil staat.
Bij ons in het dorp kan je 1 x per jaar gratis je grofvuil op laten halen, heel het dorp staat dan vol met zowel bruikbare als onbruikbare spullen.
Afgelopen jaar kregen we de kans niet om het leuke bruikbare spul er uit te halen.
Matrassen zal ik ook niet van de straat halen, wel hebben we een matras ( nog in de verpakking) een keer meegenomen, maar dat hebben we weggegeven aan iemand anders die het weer voor haar honden heeft gebruikt.

Als hier de grofvuilactie is, dan zijn de grensburen ( Polen en Nederlanders) er ook als de kippen bij,je ziet dan weet ik niet hoeveel Polen/Nederlanders in een busje rijden of auto met aanhanger en maar stoppen bij elk huis om te kijken of er nog wat bruikbaars bij staat.
Vorig jaar dachten een stel mensen dat mijn scooter ook bij het grof vuil hoorde, ik heb ze maar gauw van dat idee af gebracht en de scooter verplaatst naar de achtertuin.
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 28-01-09 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:03

Haha ik had een burootje bij het grofvuil weggehaalt,was van mn buurman geweest,zo'n schattig ding met ene krul bij de poten en gouden knoppen op de laatjes xD
nu heeft mn zus 'm
en ik zag een keer 50 euro in onze voortuin liggen(wat er verder niks mee te maken heeft)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:05

Ik vind het echt jammer dat er bij ons geen grof vuil meer is. Ik heb er ook weleens wat vandaan gehaald.
Nu moet je het wegbrengen, daardoor staat er al maanden een kapotte stoel in mijn schuur (geen zin om weg te brengen) terwijl een ander misschien denkt: hee, daar kan ik nog wat mee.
Ik gooi liever niks weg, ook op een feestje ga ik naar huis met bakken eten dat over is. Mensen vinden het raar en lachen erom, maar in andere landen is het volkomen normaal.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:38

Ik vind het niet raar of smerig hoor :n
Laatst ben ik met mijn vriend bij de kringloop geweest, nou stonden toch nog best leuke spulletjes, had daar zelf ook wat gekocht.

Grof vuil staat hier nooit buiten, best jammer... vind het wel leuk om te snuffelen :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 02:47

Mijn moeder is meer van het snuffelen, ik zou het niet durven, ben daar veel te bescheiden voor :o

Toen ik net op mezelf ging wonen hebben we een bankje gekocht bij de Kringloopwinkel (kostte nog 35 gulden), een jaar later was ie verzeken door de kat en stond er een donkerblauw lederen 2 zitter voor de deur, echt in prima staat! Die hebben we naar binnen gesleept (aantal buren en ik), schoongemaakt en ingevet, heb ik gehad tot ik vorig jaar ging samenwonen. Uiteindelijk heb ik hem ook weer langs de weg gezet, hoop dat iemand anders er nog plezier van heeft kunnen hebben (Kringloop wilde het niet komen halen). Ik heb ook een houten kastje gehad dat van het grofvuil kwam; nieuw knopjes erop gezet, de deurtjes beplakt met folie en het was een heerlijk kastje! Mijn hele eerste inboedel bestond eigenlijk uit grofvuil en Kringloopwinkel als ik het me zo bedenk :)

Heb bij de Kringloopwinkel eens 2 paardendekens weggehaald; een Bucas zweetdeken en een HH zomerdeken (nieuw), kostte me totaal 12,50.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:33

chipieke schreef:
Goh, ik heb er al zoveel vantussen gehaald :D

Een cd-speler waarvan de cd-speler niet meer ging maar de radio nog prima,

Zo'n radio hebben wij ook gevonden. Leuk voor op stal :D
Mijn vriend vraagt gewoon bij zijn collega's of ze willen kijken of er nog een leuk radiotje tussen zit.

Nu hebben we een superleuk dingetje staan. Soms is het display niet zo goed afleesbaar, maar zolang er goed geluid uit komt, maakt dat niet uit.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:40

doordat ik dit topic steeds bekijk krijg ik helemaal zin om weer oude antieke kastjes op te knappen :o

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:54

Ik heb het nog nooit gedaan, als ik iets bruikbaars zie staan (wat schoon te maken is) zal ik het waarschijnlijk wel meenemen.
Maar ik ga niet een hele bult omver halen om te kijken of er wat bruikbaars tussen zit hoor. :\

Als hier grofvuil is en wij het aan de weg zetten is ook meestal meer dan de helft pleite voordat ze zijn geweest.
Ach als iemand anders er nog wat aan heeft, waarom niet. :)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:33

wij krijgen straks een nieuwe "kantine" (nou ja hokje om koffie te drinken enzo) reken maar van yes daar daar alleen maar grofvuil spullen en kringloop spul komt te staan.
vind t een uitdaging om leuke dingen te zoeken.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:50

ecyoj schreef:
wij krijgen straks een nieuwe "kantine" (nou ja hokje om koffie te drinken enzo) reken maar van yes daar daar alleen maar grofvuil spullen en kringloop spul komt te staan.
vind t een uitdaging om leuke dingen te zoeken.

vindt ik ook :j hoe meer hoe beter ( en vaak leuker )

vooral als je leuke opknap kastjes hebt etc leuke lampen kapjes en dat soort tuttels :o .

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:56

Ik heb weleens zo'n buikspiergeval meegenomen, dan moet je op de grond gaan liggen en met je armen die beugel vastpakken en dan van die sit-ups doen hihi, ab swing geloof ik.
Altijd al willen hebben! Heb wel even aangebeld om te vragen of het weg mocht want het lag in een overdekte steeg, voor hetzelfde geld gaan die mensen gewoon verhuizen ofzo :=
Maar dat was gelukkig niet, dus mocht het meenemen, ik blij, zij blij! :D

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:22

Shego schreef:
Haha ik had een burootje bij het grofvuil weggehaalt,was van mn buurman geweest,zo'n schattig ding met ene krul bij de poten en gouden knoppen op de laatjes xD
nu heeft mn zus 'm
en ik zag een keer 50 euro in onze voortuin liggen(wat er verder niks mee te maken heeft)

Hahah ik wou gaan zeggen: Hee dat hebben wij ook gedaan, ik heb ook zo'n bureautje!

En toen zag ik dat jij mn zusje bent.. _O-

maarre 50 euro en die ben je niet gaan halen? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:56

Hahaha jij bent echt dom ja :+ zal wel in de familie zitten..
ow sh*t ik ben ook familie :P

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:01

en dan nu bij Opra, alles over garage sales en grofvuil. Zitten toch leuke dingen tussen. Mensen hebben hun hele huis opgekanpt met dat soort dingen. Grappig dat dit juist nu op tv is hahahaha

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:04

ik zag net iets met koken bij oprah

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:08

Haha mijn vader gaat altijjdddd. Die houd ze avond er voor vrij.. Die weet van 3 dorpen op welke avond er grof vuil ligt, en hoe laat die ongeveer moet gaan.. het is voor hem bezigheidsterapie..