huis uit verkoop halen, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:42

Nou TS, dan mag je nog van 'geluk' spreken dat je 25 kijkers hebt gehad !!
Ik ken mensen die hun huis inmiddels al 2 (??) jaar tekoop hebben staan.
Mooi vrijstaand hoekhuis.
Er is één kijker geweest.
Twee of drie openhuizen waar bij NIEMAND is komen kijken..
Ze weten nu niet meer wat ze met hun nieuwe appartement aanmoeten omdat ze nu vaste lasten betalen voor twee huizen..
Erg hoor..

Brandweer

Re: huis uit verkoop halen, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 11:37

Smba_, daar kan ik alleen maar op zeggen; zakken in prijs. Als er zelfs geen mensen komen kijken moet het bijna wel te duur zijn.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:46

Brandweer schreef:
Smba_, daar kan ik alleen maar op zeggen; zakken in prijs. Als er zelfs geen mensen komen kijken moet het bijna wel te duur zijn.

Dat zij mn moeder idd ook al tegen hen - mijn moeder heeft jarenlang in de makelaardij gezeten - maar ze zijn nogal eigenwijs en willen (niet nog verder) zakken..
Lastig zulke dingen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:48

Mijn vriend is makelaar en er staat nou eenmaal een langere tijd voor de verkoop van het huis.

Je huis uit de verkoop halen heeft geen zin, ten eerst de echte geiintreseerde herkennen het huis toch wel over paar maanden en je krijgt gewoon een rekening van de makelaar.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:57

Yep. Ons boerderijtje staat nu 7 maanden te koop en we hadden het al twee keer verkocht als de bank niet zo moeilijk had gedaan met het verstrekken van ee hypotheek. :o

De onze blijft in de verkoop, wij hebben een nette prijs en laten ons ook niet gek maken.

TS, we hebben bijna twee hectare grond dus als je huis wél verkocht wordt, waai eens aan. 8-)

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:05

Brandweer schreef:
hoi,

Onze twee onder één kap staat ondertussen al 10 maanden te koop. Na ruim 25 kijkers waarvan drie voor de tweede en zelfs derde keer is er nogsteeds geen fatsoenlijk bod. Ik ben het enorm zat. hierna kopen we een huis met eigen grond. Mijn grote droom komt eindelijk uit, maar pas als dit verkocht is. En zo denken we al bijna een jaar. Ondertussen worden leuke kanshebberhuizen verkocht. Maar niet aan ons! Om gek van te worden. En dan mijn paarden, weer een zomer niet volop in de wei. Ook dat frustreert!

Nu zitten we er aan te denken om het huis uit de verkoop te halen. Lijkt onlogisch maar een huis dat > 12 maanden te koop staat, dat doet de verkoop volgens mij ook geen goed! Mijn idee is dan om het in april weer te koop te zetten, als het weer mooi weer wordt. En dan ook bij een andere (minder passieve!) makelaar. De prijs laten we hetzelfde. Voor ons gevoel is die niet te hoog, en dat hebben we ook nooit gehoord tot nu toe. De redenen om niet te bieden zijn zeer divers. Te weinig bergruimte, een te kleine hal (!), te kleine keuken, de kunststof kozijnen, pfffffff. ik heb een beetje positiviteit nodig

Zitten er meer mensen in hetzelfde schuitje, of heb je erin gezeten. Wat deed jij? En heb je uiteindelijk toch nog goed verkocht?

Bij de makelaar weg. Ik zou dat % dat je uit moet geven bij verkoop van je huis uitgeven aan een mooie presentatie op internet. Kopers die zoeken, zoek ook intensiev via internet en niet alleen via de makelaars. Gelukkig zijn de tijden langzaam voorbij dat die beroepsgroep geld als water verdiende. Helaas natuurlijk voor de mensen die het huis niet verkocht krijgen.

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 16:52

ja, henkb zo denk ik er ook over.

tita, meer dan de advertentiekosten hoeven we niet te betalen. Dat hebben we gelukkig goed afgesproken! uit het verleden geleerd. (Maar duidelijk nog niet geleerd hoe een goede makelaar te selecteren!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:19

Zelf makelaar zijn, alle open huizen meedoen, zelf advertentie zetten in het openhuizenblaadje, maar dat hoeft niet, want de vermelding komt ook op funda te staan.

Als je het belangrijk vind, dan kan je zelf advertenties zetten in lokale blaadjes waar ze huizen adverteren. Overigens kijken de meeste huizenkopers zelf op funda, gaan een rondje rijden en vinden het wel fijn om zelf een afspraak te maken. Zo hebben wij het ervaren. Overigens kan iedereen een kopende makelaar inschakelen en zo ook bij jouw terecht.

Als je geen haast hebt, zou ik gewoon zelf de visjes in de vijver gooien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:21

Alleen die openhuizen en HAH-krant enzo , dat moet dan wel weer via een makelaar om veel bekendheid te krijgen , dat is wel jammer :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:30

Wij zijn nu op zoek naar een huis, en ik moet eerlijk zeggen dat we eigenlijk nier verder kijken dan funda.nl en zah.nl. De keren dat ik ergens anders kijk kom ik eigenlijk altijd huizen tegen die ook al op funda staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:05

zah.nl is erg fijn ja , daar staat toch meer op (en vaak sneller !) dan op funda , en je kunt zo'n makkelijk abonnement nemen dat je 3x per dag de nieuw toegevoegde huizen te zien krijgt :j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:15

btw, over open huizen: zaterdag is er ook een nationale open huizen route georganiseerd door http://www.huislijn.nl. Heel veel spotjes op de radio en advertenties in kranten, maar als je op de site gaat zoeken doen er maar erg weinig huizen mee. Ik heb een paar makelaars gebeld met de vraag of bepaalde huizen van hun mee gingen doen, maar misschien nog niet op de site stonden. Het antwoord was elke keer: "huh, open huizen route? Neeee, zaterdag is er geen open huis! Dat is pas in maart!" Lekkere organisatie dus :o

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:55

We hebben vandaag ons huis verkocht gelukkig na 10 maanden te koop hebben gestaan. De mensen waren zaterdag wezen kijken toen het open dag was en zijn dinsdag nog een keer wezen kijken.

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:40

gefeliciteerd! Ik ben wel een beetje jaloers! :~

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:11

_Annelies_ schreef:
We hebben vandaag ons huis verkocht gelukkig na 10 maanden te koop hebben gestaan. De mensen waren zaterdag wezen kijken toen het open dag was en zijn dinsdag nog een keer wezen kijken.

Voorzichtige gefeliciteerd maar niet te vroeg blij zijn. Er kan nog een kink in de kabel komen. Ik was ook helemaal door het dolle heen toen ons huis verkocht was. Toen de koper zich uiteindelijk terug trok onder het mom van financiering niet rond krijgen is dat toch wel een enorme teleurstelling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:29

Hiervandaan ook een voorzichtige gefeliciteerd :j