Aangifte doen of toch maar niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:52

xDramaQueen schreef:
vrijwillig is vrijwillig.

nope, onder de 16 bestaat 'vrijwillig' niet
;)

xDramaQueen

Re: Aangifte doen of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:54

zijn genoeg 13 jarige die een relatie hebben met een 19 jarige, als het uitgaat hebben ze geen poot om op te staan tenzij er een misdrijf is geweest. ze is namelijk vrijwillig de relatie met de meneer aangegaan bijvoorbeeld.
ik ga verder niet in discussie want ts heeft duidelijk geen hulp gezocht maar heeft t wel nodig. imo als je er echt iets aan zou willen doen dan zou er hulp gezocht worden of een reactie daarop krijgen maar imo wil de TS alleen maar dat iemand anders straft voor haar eigen fout.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:56

Op wat voor een gronden wil ze deze man dan aanklagen eigenlijk???

Ik denk eerlijk gezegd dat ze andere plannen zou hebben en het liefst de familie van deze man zou willen inlichten om zo zijn leven kapot temaken zoals hij bij haar heeft gedaan in haar ogen....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:56

devine schreef:
Je hebt geen poot om op te staan ga verder met je leven en zoek hulp zsm want dit blijft je achtervolgen zolang je er niks mee doet...

En dus moet ze er wel iets mee doen! En dat is niet doen of er niets aan de hand is. Er is een strafbaar feit gepleegd (doelbewust kwetsbare minderjarige meisjes op MSN opzoeken en er vervolgens sex mee hebben)!!!
Nanneke, als ik het goed begrijp was jij in die tijd een kwetsbaar meisje die inderdaad foute keuzes hebt gemaakt, daar heb je van geleerd, maar je hebt het duidelijk niet verwerkt. Je voelde je toen machteloos omdat je dingen deed die je eigenlijk niet wilde. Door wel naar de politie te stappen (of dit nu een melding of aangifte is, kun je misschien t beste met een raadsman overleggen), kun je in ieder geval invloed (lees macht) uit oefenen op die situatie. Dit zou je goed kunnen helpen met het verwerkingsproces. Misschien zal dit niet voldoende zijn en is het goed om met een eerstelijns psycholoog te praten (ben vanwege professionele ervaringen niet zo onder de indruk van GGZ en maatschappelijk werk).
Verder ben ik van mening dat deze man bekend gemaakt moet worden bij de politie voor hij andere (jonge) mensen beschadigd.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:57

xDramaQueen schreef:
zijn genoeg 13 jarige die een relatie hebben met een 19 jarige, als het uitgaat hebben ze geen poot om op te staan tenzij er een misdrijf is geweest. ze is namelijk vrijwillig de relatie met de meneer aangegaan bijvoorbeeld.
ik ga verder niet in discussie want ts heeft duidelijk geen hulp gezocht maar heeft t wel nodig. imo als je er echt iets aan zou willen doen dan zou er hulp gezocht worden of een reactie daarop krijgen maar imo wil de TS alleen maar dat iemand anders straft voor haar eigen fout.

Ik heb hier al antwoord op gegeven!
Buitendat is dat helemaal niet waar de laatste zin van jouw bericht. Ik wil alleen maar dat die niet gewoon leuk door gaat en zo weer iemand van 15 jaar pakt om het zo te zeggen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:59

Als de TS zich idd voor heeft gedaan als 16 jarige dan hoeft ze al helemaal geen aangifte te doen want dan is deze man niet te vervolgen.
Hij zal zijn advocaat dan laten vertellen dat je hem hebt voorgelogen en aangezien dat ook in jouw aangifte zal staan ben je dan dus nergens meer.
En als je al hulp gehad hebt TS, zijn zij niet met het voorstel gekomen om aangifte te doen?
Imo projecteer je bepaalde emoties vanuit ervaringen nu op deze man, waarom?
Kijk als het 1 keer gebeurt was dan kon ik me nog in je verplaatsen maar het is enkele keren gebeurt en nu 3 jaar later ga je er een probleem van maken?
Imo klopt er iets niet in dit verhaal....

Om even te reageren op je laatste post, deze man heeft voor de wet niks fout gedaan omdat JIJ hem liet geloven dat je 16 was.
Je weet niet wat hij had gedaan als je eerlijk was geweest; misschien had hij zich dan keurig teruggetrokken

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:00

Even beetje offtopic: Vinden jullie dat meiden die door Loverboys gebruikt worden ook zelf schuldig zijn aan de situatie waarin ze verkeren?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:04

yildiz schreef:
Even beetje offtopic: Vinden jullie dat meiden die door Loverboys gebruikt worden ook zelf schuldig zijn aan de situatie waarin ze verkeren?

Ja we zijn toch niet achterlijk of wel soms in de media wordt er genoeg aandacht aangegeven en dan toch erin trappen sorry hoor!
Ben vroeger ook een met een vriendinnetje meegegaan met een aantal jongens die ik niet kende en voordat we gingen stappen moesten we even langs hun meisjes in Arnhem om geld op te halen.
Nou ik heb ze de huid vol gescholden en gezegd zeer snel weg te willen daar en dat ik hier helemaal niks mee te maken wilde hebben!

Heeft toch wel te maken hoe jezelf ervoor open staat en vaak gebeuren dit soort dingen om ergens bij te horen en dit wordt van kwaad tot erger.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:05

yildiz schreef:

dat hangt heel erg van de situatie en leeftijd af voor mij, ik kan me wel voorstellen dat jonge meiden er moeilijk weer uitkomen als de loverboy met geweld gaat dreigen(en niet alleen dreigen)

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:07

ik heb zelf ook zoiets meegemaakt,
en je hebt zoiezo zeg maar eerst een gesprek met de zedenpolitie,waarin ze je je verhaal laten vertellen.Op grond daarvan zullen ze je de opties geven die je hebt ( je kan bijvoorbeeld ook alleen melding doen, het wordt dan geen rechtzaak, maar mocht hij op een soortgelijke manier "de fout ingaan" dan kan dat van jou erbij gehaald worden) .
je krijgt dan een week bedenktijd wat je ermee wilt doen.
je kan in dit gesprek ook vragen naar slachtofferhulp, misschien is dit voor jou ook wel beter om het te kunnen verwerken

ik hoop dat je hier wat aan hebt,,heel veel succes in ieder geval !!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:13

devine schreef:
yildiz schreef:

Ja we zijn toch niet achterlijk of wel soms in de media wordt er genoeg aandacht aangegeven en dan toch erin trappen sorry hoor!
Ben vroeger ook een met een vriendinnetje meegegaan met een aantal jongens die ik niet kende en voordat we gingen stappen moesten we even langs hun meisjes in Arnhem om geld op te halen.
Nou ik heb ze de huid vol gescholden en gezegd zeer snel weg te willen daar en dat ik hier helemaal niks mee te maken wilde hebben!

Heeft toch wel te maken hoe jezelf ervoor open staat en vaak gebeuren dit soort dingen om ergens bij te horen en dit wordt van kwaad tot erger.

Het plijt voor je dat je blijkbaar zo'n sterke persoonlijkheid hebt en dat dit jou niet zal overkomen. Maar kan je je ook voorstellen dat er meiden zijn die door bv een andere achtergrond en persoonlijkheid hier wel het slachtoffer van worden? Die dan ineens wel die speciale aandacht krijgen waar ze zo naar hunkeren? En die voor ze het weten in iets terecht zijn gekomen waar ze niet meer uit kunnen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:17

Wat een reacties hier... en wat sneu dat we blijkbaar jonge meisjes geen enkele bescherming meer willen bieden tegen 47-jarige mannen die zich voordoen als 33-jarige, en dan op zoek gaan naar minderjarige meisjes (!!!) en hen uitnodigen om af te spreken met duidelijke bijbedoelingen...

Wat spijtig dat 15-jarigen echt al volwassen moeten zijn en perfect al hun keuzes moeten kunnen maken of op zijn minst kunnen instaan voor alle mogelijke gevolgen zonder enig vangnet...

Wat verfrissend dat de goede raad qua gezond verstand hebben hier moet komen van iemand die het blijkbaar als een argument ziet dat ze op jongere leeftijd dan de TS al seks had...

Nou aan alle mannen die een jong bakvisje zoeken om eens lekker uit de bol te gaan, ga je gang, die meiden moesten zelf maar beter weten!
Toch?

Ik ben werkelijk zeer verbouwereerd door de reacties.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:18

devine schreef:
Op wat voor een gronden wil ze deze man dan aanklagen eigenlijk???

Ik denk eerlijk gezegd dat ze andere plannen zou hebben en het liefst de familie van deze man zou willen inlichten om zo zijn leven kapot temaken zoals hij bij haar heeft gedaan in haar ogen....

Nou zijn familie is wel het laatste waar ik aan denk.
Het komt er op neer wat jij zegt. Dat ik geen aangifte/melding moet doen. Hem gewoon lekker ze gang moet laten gaan. Hij pakt vast weer zo een 15 jarige of jonger of dat heeft die al gedaan. De kans is groot. Dus jij zou het niet erg vinden als jouw vader bijv toen die 47 was met een 15 jarige zou doen? Dat is gewoon normaal dat hoord erbij zeker?!

Ik was toen 15 en dat heb ik ook gezegd! Ik heb alle msngesprekken nog!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:21

poes schreef:
Wat een reacties hier... en wat sneu dat we blijkbaar jonge meisjes geen enkele bescherming meer willen bieden tegen 47-jarige mannen die zich voordoen als 33-jarige, en dan op zoek gaan naar minderjarige meisjes (!!!) en hen uitnodigen om af te spreken met duidelijke bijbedoelingen...

Wat spijtig dat 15-jarigen echt al volwassen moeten zijn en perfect al hun keuzes moeten kunnen maken of op zijn minst kunnen instaan voor alle mogelijke gevolgen zonder enig vangnet...

Wat verfrissend dat de goede raad qua gezond verstand hebben hier moet komen van iemand die het blijkbaar als een argument ziet dat ze op jongere leeftijd dan de TS al seks had...

Nou aan alle mannen die een jong bakvisje zoeken om eens lekker uit de bol te gaan, ga je gang, die meiden moesten zelf maar beter weten!
Toch?

Ik ben werkelijk zeer verbouwereerd door de reacties.

Ik kan me je reactie voorstellen maar ik denk dat de meeste bokkers realistisch willen blijven; ze hééft nou eenmaal weinig grond om op te staan en het hele proces kan haar ook meer kwaad dan goed doen.
Dat moet ze zich wel vantevoren realiseren; van de politie krijg je dit namelijk niet heel duidelijk te horen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:22

Is dit ook de reden geweest dat het bij de huisarts/gyn uit de hand is gelopen?

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:23

realistisch? Nou dat denk ik niet. Moet je maar alle berichten is terug lezen. Het komt er opneer dat dit gewoon normaal is! en dat ik andere bedoelingen heb.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:23

Liezel1 schreef:
Is dit ook de reden geweest dat het bij de huisarts/gyn uit de hand is gelopen?

Nee? Haha omdat een operatie is mis gegaan word de gyn er gelijk erbij gehaald? Typisch bokt! Nog even en we halen me ouders erbij.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:26

Jeetje, Nanneke, even rustig ademhalen....
Je gaf zelf in dat topic aan dat je liever niet door een man behandeld wilde worden ivm dingen die gebeurd waren...
Dan is dit toch een hele normale vraag?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:26

Ik lees in een vorig topic van je dat je verkracht bent; hier ontken je dat weer.
Waar ben je mee bezig; dit zijn geen dingen die je zomaar kunt zeggen.
En ja, realistisch omdat jij in deze zaak aan het korste eind gaat trekken.
Gelogen+geen bewijs=vrijspraak in 9 vd 10 cases

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:28

Oke nu zal ik alles vertellen. Ik heb dit er juist niet bij verteld, omdat dit al zo dom is wat ik gedaan heb. Vandaar mijn reactie dat ik weet hoeveel straf je kan verwachten en wat een melding/aangifte is. Ik ben dus ik mijn jongere jaren verkracht. Ik heb geen woord gelogen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:30

slotje voor overleg