Jouw eerste auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:07

paardenfan2 schreef:
Mijn eerste auto was en is nog steeds een citroen saxo rijd super, lekker snel en goedkoop in de belasting doordat het een lichte auto is.. Ik mis alleen nog 1 ding en dat is het dak wat dr niet af wil ;-) dus spaar ik al hard voor de peugeot 206cc die vind ik n echte meidenauto.. Mn vriend vind hem niks maar die rijd dan ook in een bmw 5serie dus dat is ook geen vergelijking;-)

dat zijn idd hele leuke schattige autotjes, vind die ook echt waanzinnig maar net iets boven me prijsklasse.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:09

Mijn eerste eigen gekochte auto is de VW polo uit 1996 waar ik nu nog in rijd :) Heerlijk autotje. Rijdt altijd.

Maar ik woon al jaren samen en heb hiervoor de auto van mijn vriend ook altijd als mijn eigen mogen beschouwen. De eerste was een heel oud citroen bestelautotje. Nu rijdt mijn vriend al jaren in een swift uit 1990.

bokkertje

Re: Jouw eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:53

een seat cordoba uit 1999... heeft me trouw overal heengebracht. Vorig jaar aan mn ouders verkocht en zelf een nieuwe auto gekocht (seat leon).
Helaas heeft mijn vorige auto zwemles gehad en dus total-loss :(

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:55

mijn 1e auto was een opel kadett. en verzekering en wegenbelasting is afhangkelijk van het gewicht en leeftijd van je auto. voor een tt ben je dus een stuk meer kwijt dan een kadett uit 1984

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:34

Als je je auto op iemand anders' verzekering zet, dan bouw je zelf nooit schadevrije jaren op en wordt je verzekering er ook niet goedkoper op.

Daarom is het veel handiger om gewoon met een klein autootje te beginnen die wat ouder is, verzekering en wegenbelasting kosten dan niets :)

Onze mondeo weegt bijna 1500kg en ik betaal 300 euro per kwartaal wegenbelasting en 65 euro per maand verzekering (all risk).

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:46

Ik heb mijn rijbewijs nog niet. Ik begin pas over een paar maanden. Ik woon in Belgie nu, en zou als ik 18 werd de auto van mijn vriend krijgen ( fiat stilo uit 2000 ) Dit gaat door omstandigheden niet door ( ik verhuis naar Nederland, dikke 300 kilometer verder op ). Heb afgesproken met mijn ouders dat ik eerst in hun auto rij, de BMW van mijn stiefvader of de Twingo van mijn moeder. Op den duur koop ik dan zelf gewoon een klein simpel autotje, oude fiat punto of iets dergelijks. Hij moet je toch alleen maar van A naar B brengen, hierdoor blijft het goedkoop voor mij met verzekeringen als ik een kleine auto kies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:08

Nijn schreef:
Ik mag hopen dat wanneer je geen rijbewijs hebt je er ook (nog) niet in rijdt?

Wat betalen de meete trouwens gigantisch veel aan belasting :oo Ik ben per kwartaal 52 euries kwijt :)

Zeker niet nee, daar ga ik niet aan beginnen :) Tot die tijd staat hij dan ook nog op mijn vaders naam die er mee rond rijdt.

De auto is trouwens meer dan 1500 kilo, dat betekend dan ook inderdaad best wat belasting.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:14

Klaasje schreef:
Thanks voor alle reacties! Leuk om te lezen :)

Ik vind de New Beetle ook helemaal geweldig, en zou mezelf ook best wel in een Smart willen zien rijden, maar helaas, mag ook niet van mams.... :?

Dat je er uberhaupt in zou willen rijden := Als daar een fietser tegenaan butst zit hij nog wel in je nek!
Je moet toch wel een kleín beetje auto onder je kont hebben. Bovendien, als ik kon kiezen tussen een audi tt / peugeot 307 of een smartje... zou de keuze voor mij niet heel moeilijk zijn!! ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:20

Mijn eerste was een Suzuki Swift uit 1992 met bijna 2 ton op de teller, maar wát heb ik een plezier gehad van die auto en hij kostte me per maand en aan onderhoud echt een schijntje. Hij was ook lekker zuinig.
Swiftje is nog doorverkocht en inmiddels heb ik een Swiftje uit 2002 waar ik ook heel blij mee ben. Heb alle opties er op zitten, hij rijdt heerlijk, ziet er sportief uit en ik ben per maand een acceptabel bedrag kwijt.

Leuk hoor zo'n Audi TT, maar wat moet je er in godsnaam mee als beginnend bestuurder... Koop een wat simpeler wagentje waarmee je vertrouwd kan worden met het autorijden, want denk maar niet dat je goed kan rijden als je je rijbewijs hebt hoor, het echte rijden komt pas als je alleen in de auto zit en situaties zelf op moet lossen.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:26

Mijn 1e auto-tje was een Opel Corsa, alleen vond een vrouwtje met een Volvo het nodig om voor mij de weg op te rijden en toen was het dag met het handje :evaw:

Nu heb ik een Seat Ibiza. Hele leuke en vooral fijne auto.
Klein, maar toch lekker snel. En redelijk goedkoop in verzekering/wegenbelasting en benzine :D

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:56

Ford Fiesta uit 93, gekregen voor kerst van vriendlief :D
Ik betaal voor de wegenbelasting 33 euro per kwartaal en verzekering 40 euro per maand.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:02

Mijn eerste auto (en mijn tweede, en jawel, ook mijn derde auto) was(r)en Peugeot 205-jes. 1x benzine, 2x diesel.

Toen de laatste 205 met 400.000 km op de teller niet meer door de keuring kwam heb ik een Volkswagen Polo Stationwagon (Variant, diesel) gekocht, dat was echt MIJN auto. Gitzwart, mooie velgjes, verlaagd, alles er op en er aan... helemaal top.

Totdat een poolse vrachtwagen mijn auto naar het hiernamaals reed (en mij er bijna bij).

Sindsdien rijd ik weer in een Peugeot, een 306 Station (break dus), ook weer een diesel. Wel wat duur in de wegenbelasting, maar ik rij teveel km's om een benzine te hebben.

Mijn droomauto? Een Cadillac Coupe de Ville uit '58....
(roomwit met extra foute dobbelsteentjes aan de binnenspiegel :D)

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:34

Mijn eerste eigen auto was een Fiat Panda uit 1992, die had ik gekregen maar was na 2 maanden ofzo totall loss.

Nu heb ik een Citroen AX uit 1995 gekocht, met toen 106 000 op de teller.

Hij staat op mijn moeder haar naam, dus verzekering is 12 euro per maand, wegenbelasting ongeveer een tientje. Zeg dat ik voor 25 euro per maand klaar ben, wat dat betreft. Mijn auto rijdt 1 op 15, en over het algemeen gebruik ik hem alleen om 's avonds naar mijn paardje te rijden, en in het weekend, in plaats van de trein te nemen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:08

Damn toen ik mijn rijbewijs haaldde hoefde ik geen auto aan te schaffen (zo ongv 4 jr terug) een nette opel astra station 2.0diesel, en vriend een auto van zijn werk heeft kon ik dus onze auto altijd gebruiken. Wat we hiervoor toen voor verzekering en belasting voor betaalden was geen idee meer...

Maar nu nu hebben we een Audi TT(Audi TT 2.0 TFSI) in de garage staan (stond eerst te koop maar kwam niet echt iemand op af ja biedingen zo laag wat gewoon weg niet serieus te benoemen was), dus hebben we besloten de TT uit de belasting en verzekering te halen tijdelijk en in de garage te zetten. Daarnaast bezitten we van een nette/mooie Audi A3(Audi A3 2.0 ´´05). Deze die we het vaakst gebruiken en soms als we even niet zo luxe willen doen pakken we de Opel Corsa 1.4 sport.

Voor de TT betaalden we een godsvermogen aan belasting en verzekering maar evenals ook voor de A3, behalve de Corsa hier betalen we maar 30euro per kwartaal voor en rijd 1.18.
We laten ze elk jaar een onderhoudsbeurt geven.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:21

Ik lees dat er echt best veel mensen zijn die meteen als ze hun rijbewijs gehaald hebben een auto krijgen of kopen. Ik ben jaloers. :D

Ik heb dus eigenlijk geen eerste auto, maar heb van sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb altijd in een Suzuki Swift (ouder model) of een Opel Zafira gereden, zijn de auto's van mijn ouders. Fijne auto's wel om mee te beginnen vond ik!
Nu is de Swift weg en staat er een Hyundai i10 bij.

Eigenlijk wil ik wel een eigen auto, maar het is zo duur allemaal. Ik studeer in België, dus het zou wel goed uitkomen, aangezien het met de trein vaak ook een gedoe is. Maarja, in mijn eentje zie ik niet hoe ik het zou kunnen betalen, helaas. En ik weet ook niet of het slim is om een autootje te kopen samen met een vriendin... Daar had mijn moeder het laatst over.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:19

Bij mij heeft t ook een paar jaar geduurt hoor, reed eerst ook in die van mn ouders (en nogsteeds rijd ik daar veel in)...

Maar aangezien dronten met OV gewoon een hel is, gunde mn moeder me een auto (heel fijn) en toen die van mn oma aangeboden werdt (om te kopen) heb ik geen nee gezegt (mn vader vond dat ook de eerste auto voor mij)... Ben er heel blij mee... Maar t kost ook een hoop...

Om samen een auto te kopen zou ik niet zosnel doen...

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:30

Spirit schreef:
Ik lees dat er echt best veel mensen zijn die meteen als ze hun rijbewijs gehaald hebben een auto krijgen of kopen. Ik ben jaloers. :D

Ik heb dus eigenlijk geen eerste auto, maar heb van sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb altijd in een Suzuki Swift (ouder model) of een Opel Zafira gereden, zijn de auto's van mijn ouders. Fijne auto's wel om mee te beginnen vond ik!
Nu is de Swift weg en staat er een Hyundai i10 bij.

Eigenlijk wil ik wel een eigen auto, maar het is zo duur allemaal. Ik studeer in België, dus het zou wel goed uitkomen, aangezien het met de trein vaak ook een gedoe is. Maarja, in mijn eentje zie ik niet hoe ik het zou kunnen betalen, helaas. En ik weet ook niet of het slim is om een autootje te kopen samen met een vriendin... Daar had mijn moeder het laatst over.

De eerste auto die op jouw naam staat is en blijft je eigen auto. Ik heb "al" 6 jaar mn rijbewijs, en had altijd beschikking over de auto van mn moeder. Hoewel haar auto nu 2 jaar oud is en de mijn eigen 19 jaar, vindt ik toch mijn eigen auto veeeeeel leuker.
Inderdaad ook voornamelijk gekocht ivm studie in Belgie, reis naar huis, eeuwige te volle internationale trein enzovoorts. Ik betaal het voornamelijk door mijn ov-vergoeding, 80 euro in de maand - verzekering blijft er nog 60 over voor benzine ;)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:32

Ja, maar er staat geen auto op mijn naam? :+ Of was dat niet tegen mij? :D
En die van mijn ouders kan ik ook niet meenemen naar België natuurlijk, dan zijn ze 'm een week kwijt.

Inderdaad, die internationale trein is een ramp, 9 van de 10 keer ook vertraging! Om gek van te worden.
Wat voor auto heb jij dan?
Laatst bijgewerkt door Spirit op 26-01-09 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:33

huh..?? Wat betalen sommige weinig.. Ik betaal 112 euro alleen al aan verzekering per maand..(of was het nou de wegenbelasting??) :o Haal ze aaaaaltijd door elkaar.. }:0

Gnarkill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:57

Mijn eerste auto heb ik nog steeds! Heb m geerfd van mn opa... :) Dus zit veel waarde aan! Het is een 20 jaar oude Mercedes-Benz. Rijdt heerlijk! Ben ook beginnend bestuurder, dus rij heel voorzichtig om er geen deuken in te rijden! Wel duur in wegenbelasting en verzekering.. Betaal bij elkaar iets van 150 euro in de maand := Ben student, maar betaal het graag, omdat de auto van mn opa was.
Ben van plan m te rijden totdat ie het helemaal niet meer doet... Maar al aan het sparen voor mn droom auto: een Chevrolet Bel Air uit de jaren 50 :wow:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:28

Ik ben begonnen in een oude Mini cooper van toen 20 jaar oud. Dat ding sloeg al af als je door een plas reed, zodra je ergens heen was gereden kwam je ook niet meer thuis....
Daar heb ik snel afscheid van genomen. Daarna een Ford Fiesta, prima ding. Daarna een Toyota Starlet, echt superfijn autootje, heel veel plezier van gehad. Daarna een Seat Arosa, ook al zo'n topautootje, jammer dat die weg is eigenlijk.
Inmiddels rijd ik een Mini One en tja daar kan eigenlijk geen van mijn vorigen tegenop, echt een wijs ding.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:30

Ik heb nadat ik een jaar mijn rijbewijs had een Golf type 2, 1600 benzine, uit 1989 gekocht. Super snel bakje, wit met twee blauwe strepen.

Per maand ben ik €16,- kwijt aan wegenbelasting en €45,- aan verzekering. Dus dat is eigenlijk niet veel en ik bouw wel mooi schadevrije jaren op! Oh en hij rijd super!!

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:33

Mijn eerste auto was een Nissan 100 NX. Die heb ik 3 jaar gereden of zo en toen heb ik mijn huidige autootje een Peugeotje 307 CC gekocht :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:37

Ik heb een fordje ka gekregen uit 2002. :)
Leuk auto'tje en rijd fijn. :)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 19:18

horseNL00 schreef:
Mijn eerste auto was een Nissan 100 NX. Die heb ik 3 jaar gereden of zo en toen heb ik mijn huidige autootje een Peugeotje 307 CC gekocht :D

:~ :wow: Super!!!