Afrij stress, We kunnen het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:27

Ik ben altijd een stresskip voor zoiets maar denk dat als ik eenmaal in de auto zit en even diep ademhaal het wel weer goed gaat :P

Heb ook heel erg het idee van mezelf, dat als ik iets niet helemaal goed doe ik daarna echt zonder enige stress of wat dan ook door rij :P

Bij mij in de klas zijn ze om de kleinste dingen (meer een mening als een feit) gezakt. Bijvoorbeeld iets te afwachtend richting een rotonde, iets te veel afstand tijdens drukte (dat ze de 2seconde-regel niet moest toepassen) en nog meer kleine dingen ...

Ik heb heel erg het idee dat het aan de examinator ligt, of die een good-day of bad-day heeft :P

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:29

ik heb ook geen TTT gedaan.

Maaike14

Re: Afrij stress, We kunnen het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:31

Ik mag 2 Maart op voor het praktijk examen khoop dat ik hem nu maar is haal is de 1e keer dat ik op ga na iets meer dan een jaar lessen:P

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:32

Heb je mijn verhalen gelezen ? vorige topic ? ik zat ENORM in de stres kon mijn draai echt niet vinden en nu pas begin ik weer kalm te worden en kan ik EINDELIJK weer slapen!!

het komt goed echt!! als ik het kan, kunnen jullie het ook!! :)

naar verhalen van andere moet je niet te veel luisteren, de ene examinator is het andere niet, (en erg belangrijk je hoor het verhaal maar van 1 kant!) ik geloof best dat het eikels zijn en ze je wel eens om niets laten zakken maar eigenlijk zijn hun dan triest en heb jij je gewoon van je goede kant laten zien!

Mijn examinator begon gisteren heel serieus te praten, is ook echt een serieuse zakelijke vent (zo ziet hij er ook uit). en dat vond ik eng en begon ik te klapper tanden in de auto, naar mate hij dat merkte begon hij ''anders'' te praten en werd ik meer op mijn gemak waardoor ik beter ging rijden.

Ik had zo'n spanning dat toen hij zei je bent geslaagd ik in tranen uit barsten..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:34

Het wisselt idd enorm per examinator, en je hoort idd maar 1 kant van het verhaal..
Ik had echt een super vent, heel aardig, me op m'n gemak stellen, gewoon beetje kletsen enzo, maar niet té. Toppie. :j

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:35

Ik had de eerste en tweede keer ook een ... van een examinator en niet omdat ik gezakt was, maar de reden waarom en bij de eerste hoe die zich gedraagde in de auto en wat die zei echt niet normaal!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:38

Ik heb idd dingen gehoort ook die ze kunnen zeggen in de auto echt niet normaal...

mijn examinator begon eerst heel flauw, ik moet me veilig voelen bij jou in de auto, en dat doe ik inet snel dus bewijs je... (alsof dat een leerling gerust stelt!) gezien de spaningen gaf ik een botte reaktie, en begon hij vrij snel anders te praten omdat hij dat merkte... en ging het goed. :)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:43

die van mij begon al met een ...opmerking te maken dus dan heb ik al het gevoel owh wat is dat nou weer, maar de hele rit die er nog moest aankomen. Nou had er al helemaal geen zin meer in en was zo zenuwachtig als ik weet niet wat. Hij hing de hele tijd maar uit het raam als die een bekende zag en hij zat alleen maar te sms'en en dan zei die heel kort van te voren ja hier links terwijl ik al bijna langs was gereden. Vond het echt niet kunnen. De 2e examinator die zei dat ik 2 keer iets te hard remde en dat was dus de reden. Terwijl ik van de zenuwen iets te hard remde, maar er reed niemand achter me dus vond dat echt een *** reden. Terwijl de rest van de rit echt zo super ging.

De laatste waar ik juist bij slaagde. Dat vond ik een *** van een vent haha. Ook hoorde ik later dat dat één van de strengste en totaal niet aardige examinator was. Die zei echt de hele rit niks en als ik wat zei dan was het ja of nee.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:48

Jeetje wat een eikel lekker kortaf met ja of nee!! die van mij was ook kortaf maar zei wel meer dan ja of nee...

en als laatste zeggen bij een straat hier naar links/rechts is aso! dan heb je niet eens de tijd om terug te schakelen.

ik heb gister 1 keer hart moeten remmen, dit kwam omdat een vrachtwagen aan het klungelen was op de snelweg, (ik had echt veel afstand daardoor al) en er ineens een auto tussen dook die erg slingerde en die vrachtwagen net aan het remmen was.(die was heletijd gas en dan remmen gas remmen gas remmen. De examinator vond dat ik dit echt keurig had opgelost door zo te remmen en daarna naar de linkerbaan te gaan hun voorbij te rijden en daarvoro weer in te voegen naar rechts.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:52

Ja idd, maar ik vind dat een beetje geluk ook mee speelt in de zin van welke examinator je krijgt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:03

Die examinator is ook maar een mens hoor. :P
Denk dat het echt per persoon scheelt hoe je een examinator ervaart..

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:15

riekSter schreef:
Ik heb nog 3 lessen voor de boeg en dan mag ik ook :D Mag 24 Februari. Heb in totaal dan 20 of 21 lessen gehad.

Ben wel zenuwachtig hoor, al die verhalen en de kleinste (soms banketstaaf) dingen waardoor ze je laten zakken ...

Een dag na mij :D

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:27

Ik heb vandaag les gehad ging goed.
heb gewoon zin om af te rijden :D
haha,

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:30

Ik hoop niet dat ik dezelfde examinator krijg als diegene waar ik TTT bij had. := Ik vond m eng. :')

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:04

Ach mensen, als ik met door rood rijden en 2x bijna bovenop een andere auto klappen slaag.... Dan gaat het jullie allemaal lukken!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:27

Ben jij zo geslaagd ? :oo had die examinator zeker zijn ogen in zijn zak. :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:28

Woow, dat meen je toch niet? Dat kan toch echt nooit? Hoe lang is dat geleden?! :oo

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:10

Jeszica schreef:
Ach mensen, als ik met door rood rijden en 2x bijna bovenop een andere auto klappen slaag.... Dan gaat het jullie allemaal lukken!

Belachelijk dat je daarmee geslaagd bent.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:12

Jeszica schreef:

Wat belachelijk dat je dan nog geslaagd ben. Ik zakte alleen, omdat ik 2 keer iets te hard remde door de zenuwen en er zat niemand achter me.

Dat bedoelde ik dus met geluk hebben welke examinator je hebt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:37

_Cynthia_ schreef:
Wat belachelijk dat je dan nog geslaagd ben. Ik zakte alleen, omdat ik 2 keer iets te hard remde door de zenuwen en er zat niemand achter me.

Neem me niet kwalijk maar er is ongetwijfeld meer gebeurd, misschien is niet alles tegen je verteld of heb je het door evt emoties niet helemaal goed begrepen maar als je 2x IETS te hard remt dan zak je echt NIET.
Ik ben zelf instructeur en heb al veel leerlingen begeleid naar het examen waarvan er een paar gezakt zijn, dan hoor ik achteraf ook altijd verhalen dat die en die "alleen maar om iets kleins was gezakt" maar daar zit altijd meer achter, de keren dat ik ben meegeweest bij iemand die zakte begonnen ze in de auto onderweg naar huis ook over 1 ding die was gezegd, dat werd ook door de telefoon aan moeders meegedeeld. Ik vraag dan altijd of ze de rest ook nog gaan vertellen.

Als je op examen gewoon doet wat je in de les hebt geleerd is er weinig om je druk over te maken, een examinator wil niks anders zien dan je instructeur.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:39

Polly schreef:
_Cynthia_ schreef:

Neem me niet kwalijk maar er is ongetwijfeld meer gebeurd, misschien is niet alles tegen je verteld of heb je het door evt emoties niet helemaal goed begrepen maar als je 2x IETS te hard remt dan zak je echt NIET.
Ik ben zelf instructeur en heb al veel leerlingen begeleid naar het examen waarvan er een paar gezakt zijn, dan hoor ik achteraf ook altijd verhalen dat die en die "alleen maar om iets kleins was gezakt" maar daar zit altijd meer achter, de keren dat ik ben meegeweest bij iemand die zakte begonnen ze in de auto onderweg naar huis ook over 1 ding die was gezegd, dat werd ook door de telefoon aan moeders meegedeeld. Ik vraag dan altijd of ze de rest ook nog gaan vertellen.

Als je op examen gewoon doet wat je in de les hebt geleerd is er weinig om je druk over te maken, een examinator wil niks anders zien dan je instructeur.

Nou ik weet zelf wel wat er tegen mij verteld is hoor!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:45

ja roepen mijn ll ook altijd, maar voor wat jij hier nu noemt mogen ze je niet eens laten zakken.
Als ze dat als reden opgegeven hebben wil ik weleens weten waarom jouw instructeur niet aan de bel getrokken heeft en het voor jou heeft opgenomen tegenover de examinator.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:52

MIsschien heb je dan ook niet goed genoeg gekeken ofzo. Vaak is het een combinatie van dingen, nét niet genoeg gevaarherkenning, kijken, etc. Als dat er dan ook bijkomt zak je dna.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:25

Ik zit nu op 15 lessen en denk dat ik er nog wel 15 nodig heb maar ik les wel 2x in de week. M'n instructeur heeft een hoog slagingspercentage maar laat dan ook niet iedereen snel afrijden. Ik vond mijn eerste lessen echt superspannend maar al snel bleek het heel erg mee te vallen.
12 februari heb ik trouwens mijn theorie examen, mooi nog net voor maart dus hoop wel dat ik hem haal.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:26

oww wat lekker dat je 2 keer in de week rijd!
heb er ook een paar keer gehad dat ik 2 keer in de week les, maar voor mijn gevoel gaat het dan wel beter!
en als er eens een weekje overgeslagen wordt gaat het wel echt slechter..